![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou de discussie over milieubescherming eens willen afsplitsen naar het feit dat men de huidige groene jongens in hetzelfde kamp vindt van de islamofielen.
Een vraag voor edina en andere ecofascisten: hoe kan je een antropocentrische en dieronvriendelijke godsdienst samen met milieubescherming koppelen zonder schizofreen te worden? Hongerige moslim vermoordt zwaan in park woensdag 22 november 2006 09:36 In Groot-Brittannië staat vandaag een moslim terecht die tijdens de Ramadan een wilde zwaan doodstak in een park. ![]() Ramadan tastte de mentale toestand van de man aan Dat meldt Sky News woensdag. De politie werd in oktober naar een park gestuurd, nadat er meldingen binnen waren gekomen over een man met een mes. Doodgestoken De politie trof de 52-jarige Shamshu Miah aan met bloed op zijn gezicht en veren in zijn baard. In een plastic zak had hij een zwaan, die hij had doodgestoken. Miah verklaarde enorme honger te hebben vanwege het vasten tijdens de Ramadan. Hij had de zwaan gedood met de bedoeling hem op te eten. Mentale gezondheid De rechtbank kreeg tijdens een eerdere zitting in deze zaak te horen dat de Ramadan, de religieuze maand waarin moslims geen eten of drinken mogen consumeren als het nog licht is, grote invloed had gehad op de mentale gezondheid van de man. Dat hadden verschillende psychiatrische onderzoeken uitgewezen. Door Claudia van Zanten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() 1. maakt u een punt?
2. werkelijk wereldnieuws... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Een man die jammergenoeg last heeft van een psychologisch probleem.
En uw punt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon een boete opleggen voor illegale jacht....
meer is er niet aan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Mijn fout! Ik had het moeten weten dat de multikullers mijn eerste gevoelige vraag zouden ontwijken en ik heb ze er, met het verhaaltje over de zwanenetende moslim, de kans toe gegeven.
Is er hier een multikuller eerlijk genoeg om een antwoord te geven op mijneerste vraag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Antwoord van een multiculler:
Ik ben niet voor de islam maar ik ben vooral niet tegen de moslims, iets wat sommigen moeilijk kunnen scheiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Uw vraagstellingen en vergelijkingen zijn zo belachelijk dat ik zelfs nog niet de moeite doe om ....
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat vasten schade berokkend aan de mentale gezondheid, heb ik al eerder vermeld. Is het nog niet opgevallen hoeveel "voitures flambées" er tijdens die periode geserveerd worden?
En die man met de zwaan vond weer eens een excuus voor zijn misdaden. Nee, godsdienst is niet diervriendelijk. Vandaar dat ik niet praktiserend gelovig ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Allee,onze linksen vinden het doodnormaal dat men een al dan niet levende/dode zwaan zomaar opeet.Lees de tekst aandachtig en men weet waar ik het over heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een storm in een glas water.
Er worden dagelijks dieren vervoerd en geslacht opdat wij ze zouden kunnen opeten. Er lopen dagelijks jagers rond die wilde dieren doden. Goed hij heeft een wilde zwaan in een park van een grootstad gedood en wilde deze thuis verder kuisen en opeten. De mens is een omnivoor en eet dus planten en dieren. En wie honger heeft moet eten. En de ramadan zal daar wel niets mee te maken hebben, want als hij naar de winkel was gegaan, had hij ook eten kunnen kopen. Dus om te beginnen zijn hier zeker meer gegevens nodig over deze man zijn finaciele toestand. Want hij is echt niet de énige mens in onze samenleving die van honger op strooptocht gaat. En dit heeft niet te maken met Goddiensten, maar met de hulpvaardigheid en het medeleven van onze maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder kuisen en opeten?Deels;lees nog maar eens de uitleg goed.Meneerke had al pluimen in z'n baard??? Leg mij dat maar eens uit hoe je dat doet zonder je er in gebeten hebt? ![]() ![]() En het onderzoek duide duidelijk aan dat het weldegelijk door die ramdan kwam maarja,moslimsliefhebbers zoals u proberen steeds opnieuw vlug de waarheid te verdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kom AUB niet af met vergelijkingen, want dat kan mij toch geen bal schelen. Ook uit naam van het Christendom zijn er mensen vermoord geweest en ook het Christendom word nog dagelijks misbruikt om bepaalde zaken goed te praten dus. Kijk eerst in eigen boezem. En de strot van een zwaan overbijten is een natuurlijke manier van doden voor de mens. En dit gaat niet over het verdraaien van de waarheid, maar over vaststaande feiten. En ja het is idd best mogelijk dat die man door de honger ontstaan door het vasten terug naar de oerinstinkten is gevallen. Best mogelijk. Maar dit bewijst enkel dat de mens veel minder beschaafd is dan men denkt en zeer snel en gemakkelijk terug in zijn oerinstinkten kan hervallen. Doden om te eten en te overleven, met welke middelen en wapens dan ook. Kan ook een Christen overkomen die zijn geloof juist en goed beleid en zich dus houd aan de Christellijke 40 dagen vasten. Onze maatschappij en Goddiensten zijn nu eenmaal als water en vuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() het kon ook een mentaal zwakkere zijn, anders zou er ophokplicht moeten komen tijdens de ramadan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan u van het laatste nog een paar recente voorbeelden geven ter verduidelijking Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom zijn in onze maatschappij, diezelfde maatschappij en Godsdienst water en vuur? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En komt voor mij dus zeker niet op de eerste plaats. Zolang je dat niet kan aanvaarden en dus niet instaat bent om alle mensen als gelijken te beschouwen en vanuit het standpunt te vertrekken dat alles voor en nadelen heeft. Is voor mij idd de discussie over Goddiensten gesloten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want ik ga echt niet terug over Goddiensten discusseren. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik dacht echt dat deze idiote thread geen lang leven zou beschoren zijn en dat de mensen hier wel verstandig genoeg zouden zijn om de thread te negeren, maar nee...
Aangezien ik noch ecofascist, noch islamofiel ben, voelde ik me ook niet aangesproken om te reageren. Maar soit, omdat Jan de vraag specifiek aan mij stelde, toch een reactie waar ik overigens niet verder over zal discuteren. Antropocentrisme en dieronvriendelijkheid is helemaal niet gekoppeld aan om het even welke godsdienst, religie of levensbeschouwing. Daar ben jijzelf het levende bewijs van, Jan. En anderzijds is het nogal belachelijk om mensen "islamofiel" te noemen gewoon omdat ze respect hebben voor moslims (net zoals voor mensen van andere godsdiensten, religies of levensbeschouwingen). Ik beroordeel mensen dus om wie ze zijn en wat ze doen, niet omwille van welke godsdienst, religie of levensbeschouwing ze aanhangen. Daarin verschil ik wezenlijk met jou natuurlijk. En gelukkig maar! Overigens is het door jouw aangehaalde artikel totaal niet relevant. Het gaat hier overduidelijk om een persoon met psychologische problemen. |
![]() |
![]() |