![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Ik weet niet of het hier juist staat.
Maar ik heb een probleem, of eigenlijk drie problemen. Eerste probleem, een pakje dat 2maand geleden werd verstuurd kwam vorige week in de bus, afgestempeld meer dan een maand geleden, pak volledig beschadigd, hing vol plakkers dat tot hun spijt de zending is beschadigd. De inhoud van mijn pak postzegels en oude munten was helemaal op zeep. Wss had het pak ergens in de regen gestaan, de postzegels daar is zelfs de opdruk af en de oude munten (vooral de romeinse) zijn helemaal uitgeslagen. Aan de binnenkant van het pak was schimmel. Ik heb foto's gemaakt van de zending vlak nadat die was toegekomen, dus voor ik de verpakking opendeed, en foto's van de inhoud. Ik ging ermee naar het postkantoor waar men mij zei dat er niets aan kon worden gedaan aangezien het pak niet verzekerd werd verzonden. Ze waren wel bereid om de 3,70euro verzendkosten te vergoeden aangezien het pak veel en veel te lang onderweg was. Ik ga er niet meer akkoord maar lijk nergens terecht te kunnen met mijn klacht. Voorts zijn er op 3maanden tijd 4pakjes verdwenen. Meer dan een maand geleden werd er ook een pak gestuurd, daarbij heb ik onmiddellijk naar het zendingnummer gevraagd voor het geval er iets misliep. En ja hoor, nog niets ontvangen, een pak van een meter op een meter op 120cm, en negen kilo zwaar. Is er kwijt geraakt. Het is wel vertrokken in het postkantoor van de afzender, maar nooit toegekomen op sint-niklaas. De inhoud had nogal veel waarde. Ondertussen hebben we een formulier ingevuld van de post zodat zij de zending kunnen opsporen. We zijn ondertussen nog eens drie weken verder, en ik had er nog niets van vernomen. Dus ik bel naar de klantendienst, waarop die man antwoordt dat de post 4 weken de tijd heeft om antwoord te geven op ons formulier. Ik ben er vet mee, het pak is al anderhalve maand onderweg, dat was gerief uit een babywinkel, mijn zoon past ondertussen bijna niet meer in maat 74. En als dat pak hier binnen een maand niet is heeft hij ook niets meer aan het loopwagentje. En wat gebeurt er als het pak niet wordt gevonden? Ligt de fout dan bij de post aangezien het wel is uitgescand in Anderlecht, maar nooit werd ingescand in sint-niklaas? Is er niet een ombudsdienst of iets dergelijks waar zo dingen aan kunnen worden doorgegeven? Als je 11euro verzendingskosten betaald voor een pak mag je op zijn minst toch wel verwachten dat het toekomt voor die prijs ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Aan de moderatie:
Ik zie dat Veerle geregistreerd is in october2006 October wordt echter tegenwoordig met een K geschreven (met dank aan Anna List). Gelieve te corrigeren, of ik klaag de moderatie aan bij de Taalunie. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2006 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de post heeft idd een ombudsman/vrouw.
Je kan die vinden op de website van de post zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Voor pakjes moet je niet bij de post zijn.
DHL en UPS leveren veel betere kwaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook een kleine klacht tegen de post te formuleren, maar hij is zo klein, en mijn formulering zo omstandig, dat ik het er liever hierbij laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() jups, en brieven vertsuur je ook niemeer met de post maar per mail, gaat sneller en je weet zeker dat ze aankomen.. iets wat bij de post niet het geval is. 'k Heb daar al verschillende keren over geklaagd, maar er veranderd niks dus doe ik alvast alles via mail, van mij mogen ze gans dat overheidsmisdrijf opdoeken
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Hier vind ik al een heleboel tips terug merci
![]() En hier iets posten wil blijkbaar wel helpen want ik krijg zonet telefoon van de afzender van het pakje dat het pak vandaag voor haar deur stond, met de mededeling dat het pak niet door de geadresseerde was afgehaald. Dikke bullshit want ik bestel veel via internet en ga twee keer per week naar de post om pakketten af te halen. Het pak was ook opengeweest en hing met plakkers aaneen. Voorts zat er een brief in met excuses van de post dat ze ondanks grondig opzoekingswerk het pak niet hadden teruggevonden en er voor paketten ook altijd de mogelijkheid is om verzekerd te verzenden. Die brief zat IN het pak dat ze volgens hun brief NIET hadden teruggevonden ![]() Geraak daar nog aan uit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() sjoe, de maanden worden hier in het Engels weergegeven ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik erger mij daar blauw aan, aan Vlengels. Ik volhard en teken en bevestig hierbij dat ik Forum Politics, dat toch een zekere taal-rolmodel-standaard heeft op te houden in Medialand, aanklaag bij de Taalunie . Registered on october 28... Eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Veerle23, neem van mij aan : DHL
Als je van plan bent iets met de post te versturen, neem dan liever je auto of weet 'k veel om het pak af te leveren. Is veel beter voor je bloeddruk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jaja, staatsbedrijven..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() DHL zal ik eens opzoeken wat ik erover kan terugvinden ![]() Merci ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() eno, voor alle duidelijkheid, de taalcommissie heeft dat beslist ... ikzelf zat daar voor niks tussen hoor, hoewel ik achter deze beslissing volledig achter kan staan ... recentere wijzigingen daaraantegen dragen mijn goedkeuring niet weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ij jé dailleurs nog gelijk ook ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
dus als ik zeg dat gij lijkt op een koe en ik wil dat gij u laat opereren is dat ook 'vrije meningsuiting' ofwat? ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() de persoon heeft het pakje dan voor zijn eigen deur teruggevonden op een goede dag, en is het een week erna zelf komen brengen, helemaal van mechelen naar sint-niklaas ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |