Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2003, 21:33   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Topic aangepast. Het Vlaams Blok dan toch niét genomineerd voor de homofobieprijs.

Zopas maakte het radioprogramma Pink Wave (Radio Centraal) de nominaties bekend voor de homofolie- en homofobieprijzen bekend.

Voor de homofobieprijs zijn genomineerd:
- Het Vaticaan
- Dansschool Walkiers in Lier die een homokoppel weigerde
- Christine Defraigne (MR)
- Matthias Storme

Voor de homofolieprijs zijn genomineerd:
- Serge Muyters (commissaris)
- Kris en Yves (Man Bijt Hond)
- Frieda van Wijck

Extra prijs:
- Alle politici/partijen die voor het homohuwelijk en de anitdiscriminatiewet hebben gestemd.

Met dank aan Roger van Loon van Pink Wave.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 21:40   #2
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pyramus
Zopas maakte het radioprogramma Pink Wave (Radio Centraal) de nominaties bekend voor de homofolie- en homofobieprijzen bekend.

- Het Vaticaan
- Het Vlaams Blok
- Christine Defraigne
- Matthias Storme

- Serge Muyters
- ? (sorry, 't ging allemaal nogal snel )

Extra prijs:
- Alle politci die voor het homohuwelijk hebben gestemd.
Enneeuuuhhhhh waar blijven de Imam-homohaters???? bang om een paar messen door uw ballen te krijgen????? . Steeds maar op alles wat Westers is schijten, van de echte homohaters hebben de homo's zo'ne grote bang dat ze die niets eens durven vernoemen!!! Indien ik homo moest zijn, ik zou kotsen op de 'jury' van Pink Wave maar ja, ik zou dan misschien wel de enige homo zijn met echt ballen aan zijn lijf !!!
Oud 20 november 2003, 21:46   #3
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

- Het Vaticaan
- Het Vlaams Blok
- Christine Defraigne
- Matthias Storme

- Serge Muyters

Extra prijs:
Enneeuuuhhhhh waar blijven de Imam-homohaters???? bang om een paar messen door uw ballen te krijgen????? . Steeds maar op alles wat Westers is schijten, van de echte homohaters hebben de homo's zo'ne grote bang dat ze die niets eens durven vernoemen!!! Indien ik homo moest zijn, ik zou kotsen op de 'jury' van Pink Wave maar ja, ik zou dan misschien wel de enige homo zijn met echt ballen aan zijn lijf !!!
Verrassend is ook wel dat Guderian niet is genomineerd. Toch wel een gebrek aan erkenning, vind ik. Overigens is de jury er één van de Holebifederatie. Pink Wave maakt alleen maar bekend. Meer details volgen later.
Oud 20 november 2003, 21:59   #4
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Citaat:

- Het Vaticaan
- Het Vlaams Blok
- Christine Defraigne
- Matthias Storme

- Serge Muyters

Extra prijs:
Vorig jaar vertelde de Holebifederatie: "De reden waarom Abou Jahjah niet werd weerhouden is dezelfde als die waarom ook Philip Dewinter nog nooit werd genomineerd voor de Homofobieprijs, hoewel die gelijkaardige standpunten heeft als Jahjah wanneer het over holebi's gaat. Een nominatie van Jahjah zou immers enkel nog meer media aandacht op hem hebben gericht en zou bijgevolg eerder contraproductief geweest zijn, net zoals een nominatie van Dewinter contraproductief werkt. De Holebifederatie wil bovendien niet meestappen in een politiek die door extreemrechts onder meer in het vooroorlogse Duitsland werd gebruikt waarbij minderheidsgroepen onderling tegen elkaar worden opgezet. De beslissing van de beheerraad om Jahjah niet te nomineren is dus niet ingegeven uit laksheid ten opzichte van islamextremisme, en is evenmin een uiting van politieke correctheid. Ze is gebaseerd op een verstandige manier van omspringen met de nominaties."

Ik ben het daarmee overigens niet eens.
Oud 20 november 2003, 22:42   #5
Pallieter
Partijlid

Standaard

belachelijk natuurlijk
1 het Vlaams Blok: Omdat het Blok tegen het homohuwelijk was neem ik aan? Er waren nochtans wel meer partijen tegen dit homohuwelijk maar het klinkt natuurlijk wel gewaagder dat ze het blok pakken...

2 Walkiers: Huisregels zijn huisregels en als deze voorschrijven dat enkel vrouwen met mannen mogen dansen dan ist dat zo. De Manager was nog zo vriendelijk om enkele adressen te geven van dansscholen waar wel mannen met elkaar mochten dansen... Huisregels acht je op voorhand te kennen en wanneer je niet akkoord gaat heb je er niks te zoeken

3 Waarom geen nominaties voor de imans die predikken tegen homo's. Je vernoemt wel dat FDW net als jahjah niet gekozen wordt, maar het Blok wordt dan wel genomineerd. homo's worden op straat beschimt door allochtonen en in moskee wordt tegen hen gepreekt en toch worden ze niet genomineerd.

Bende hypocriete schijters...
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 23:40   #6
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

- Het Vaticaan
- Het Vlaams Blok
- Christine Defraigne
- Matthias Storme

- Serge Muyters

Extra prijs:
Vorig jaar vertelde de Holebifederatie: "De reden waarom Abou Jahjah niet werd weerhouden is dezelfde als die waarom ook Philip Dewinter nog nooit werd genomineerd voor de Homofobieprijs, hoewel die gelijkaardige standpunten heeft als Jahjah wanneer het over holebi's gaat. Een nominatie van Jahjah zou immers enkel nog meer media aandacht op hem hebben gericht en zou bijgevolg eerder contraproductief geweest zijn, net zoals een nominatie van Dewinter contraproductief werkt. De Holebifederatie wil bovendien niet meestappen in een politiek die door extreemrechts onder meer in het vooroorlogse Duitsland werd gebruikt waarbij minderheidsgroepen onderling tegen elkaar worden opgezet. De beslissing van de beheerraad om Jahjah niet te nomineren is dus niet ingegeven uit laksheid ten opzichte van islamextremisme, en is evenmin een uiting van politieke correctheid. Ze is gebaseerd op een verstandige manier van omspringen met de nominaties."

Ik ben het daarmee overigens niet eens.
Sorry Pyramus maar het is nu eenmaal een feit dat de Imams veel zwaardere taal tegen de homo's gebruiken dan de Christenen. Wanneer je homo bent zal de Paus zeker NIET oproepen om u af te maken hoor, de Imams daarentegen prediken meermaals geweld tegen homo's, spijtig dat veel mensen dit niet meer durven zeggen en dus nog eens, het is veiliger om de Paus en het Christendom aan te vallen, die doen toch niets terug, dan haatprekende Imams die verstandelijk nog in het jaar 572 NC vertoeven, en er maar niet in slagen om die tijdsgeest te verlaten!!!
Oud 21 november 2003, 03:13   #7
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

De Paus is niet tegen homo's. Hij heeft recht op een eigen standpunt, net zoals homo's recht hebben op hun geaardheid. De paus roept nergens tot intolerantie op.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 03:35   #8
angus
Vreemdeling

Standaard

homoseksualiteit? da's iets voor janetten! en maar goed ook
angus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 06:59   #9
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Sorry Pyramus maar het is nu eenmaal een feit dat de Imams veel zwaardere taal tegen de homo's gebruiken dan de Christenen. Wanneer je homo bent zal de Paus zeker NIET oproepen om u af te maken hoor, de Imams daarentegen prediken meermaals geweld tegen homo's, spijtig dat veel mensen dit niet meer durven zeggen en dus nog eens, het is veiliger om de Paus en het Christendom aan te vallen, die doen toch niets terug, dan haatprekende Imams die verstandelijk nog in het jaar 572 NC vertoeven, en er maar niet in slagen om die tijdsgeest te verlaten!!!
Noem eens een Belgische imam die dit jaar heeft opgeroepen tot geweld tegen homo's. Als er zo iemand is, moét die van mij genomineerd worden, omdat dat een belangrijk statement zou zijn.
Met de nominatie van het Vaticaan wordt niet het christendom an sich geviseerd - er zijn ook veel gelovige holebi's - maar het "instituut" waar ook binnen de gelovige gemeenschap tonnen kritiek op bestaat. Aanleiding van de nominatie is ongetwijfeld de scherpe uithaal van de paus naar politici - ook van christen-democratische signatuur - die het burgerlijk huwelijk openstelden voor mensen van hetzelfde geslacht en zijn oproep tot politici om dit huwelijk ongedaan te maken of nooit mogelijk te maken.
Oud 21 november 2003, 07:16   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Noem eens een Belgische imam die dit jaar heeft opgeroepen tot geweld tegen homo's. Als er zo iemand is, moét die van mij genomineerd worden, omdat dat een belangrijk statement zou zijn.
Met de nominatie van het Vaticaan wordt niet het christendom an sich geviseerd - er zijn ook veel gelovige holebi's - maar het "instituut" waar ook binnen de gelovige gemeenschap tonnen kritiek op bestaat. Aanleiding van de nominatie is ongetwijfeld de scherpe uithaal van de paus naar politici - ook van christen-democratische signatuur - die het burgerlijk huwelijk openstelden voor mensen van hetzelfde geslacht en zijn oproep tot politici om dit huwelijk ongedaan te maken of nooit mogelijk te maken.
Overigens verbaast het mij dat het Vlaams Blok genomineerd is. Ik was van mening dat zij die prijs al eens gewonnen hebben. Misschien toch maar de officiële persmededeling van de Holebifederatie afwachten, want zo is het toch maar een ongewassen primeur.

Die islamiet vergeten die zich oute zekers, ... ? ? ?

Maar de paus nomineren dat kan wel, ... heeft die nen belgische pas misschien, ? ik dacht het niet, ....

Die dansschool, moet ook nog rekening houden met hetro-mannen die daar komen dansen met een vrouw, als er van koppel moet gewisseld worden, ... hé, misschien iets verder denken dan je neus lang is, ...

En moest de Gay gemeenschap zoveel show en onozelheid nie verkopen, dan was ze al lang aanvaard geweest door een groter deel van het publiek, en dan zouden jullie ook minder bekeken worden als decadente janetten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 07:17   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angus
homoseksualiteit? da's iets voor janetten! en maar goed ook
just, alleen de "voil janette van Oisjt" hebben één keer per jaar recht van spreken en feesten tijdens de carnaval in Aalst.

Voor de rest blijft het ieders vrijheid het goed te keuren, maar ook af te keuren ! Zo iets boemt men democratie : het recht om voor of tegen te zijn en dat heeft niets met discriminatie te maken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 07:44   #12
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Die islamiet vergeten die zich oute zekers, ... ? ? ?
Carim Bouzian heeft de wind van voren gekregen, dat klopt. Maar de imam die in De Zevende Dag met hem in debat ging, heeft het gebruik van geweld veroordeeld en velde alleen een oordeel over homoseksualiteit binnen de perken van zijn godsdienst. Hij heeft zich niét uitgesproken tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht. Hij oordeelde slechts dat homoseksualiteit binnen de islam geen plaats heeft. De paus ging een stap verder: hij riep politici op dat huwelijk te verbieden voor iederéén - christen of niet. Tot daar mijn verdediging, maar ook geen stap verder. De islam is, net als alle andere godsdiensten, een reactionaire, homofobe en inconsequente filosofie die ondergeschikt is aan de democratisch tot stand gekomen regelgeving. Indien zij zich beperkt tot het privé-domein van het individu, is er niks aan de hand. Dyab Abou Jahjah had van mij dan weer wél genomineerd moeten worden, omdat hij er duidelijk voor kiest zijn eigen vrijheden te misbruiken om andermans vrijheden te beknotten. Zoals hierboven ook aangegeven, ben ik het niet eens met de niet-nominatie van dit homofobe sujet. Ook omdat zo'n nominatie de opmaat kan zijn tot een bredere discussie.

Citaat:
Maar de paus nomineren dat kan wel, ... heeft die nen belgische pas misschien, ? ik dacht het niet, ....
De paus is in zijn functie nationaliteitsloos, maar zoals gezegd: ik wacht de officiële bekendmaking af. Overigens worden de winnaars op 20 december bekendgemaakt op de Lesbian and Gay Night in de jullie welbekende Zaal Harmonie.

Citaat:
Die dansschool, moet ook nog rekening houden met hetro-mannen die daar komen dansen met een vrouw, als er van koppel moet gewisseld worden, ... hé, misschien iets verder denken dan je neus lang is, ...
Waarom zou er van partner moeten worden verwisseld? De heren gaven zelf aan uitsluitend met elkaar te willen dansen, net om bovenstaande problemen te vermijden.

Citaat:
En moest de Gay gemeenschap zoveel show en onozelheid nie verkopen, dan was ze al lang aanvaard geweest door een groter deel van het publiek, en dan zouden jullie ook minder bekeken worden als decadente janetten, ...
Daar ben ik het mee eens.
Oud 21 november 2003, 08:03   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de islam is daarin nog rechtlijnig en duidelijk : homo zijn is niet normaal en wordt niet aanvaard. Een moslim moet trouwen en kinderen krijgen en die ook als moslim opvoeden ! Twee mannen kunnen niet aan deze voorwaarden voldoen ! In de koran staan trouwens nog meer interesaante zaken over gezinswaarden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 november 2003, 14:08   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Topic verbeterd. Het Blok is niet genomineerd. Zij wonnen die trofee trouwens al vroeger.
Oud 21 november 2003, 14:14   #15
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
<b>Topic aangepast. Het Vlaams Blok dan toch niét genomineerd voor de homofobieprijs.</b>

- Het Vaticaan
- Christine Defraigne (MR)
- Matthias Storme

- Serge Muyters (commissaris)
- Frieda van Wijck

Extra prijs:
- Alle politici/partijen die voor het homohuwelijk en de anitdiscriminatiewet hebben gestemd.

Met dank aan Roger van Loon van Pink Wave.
Wat voor flauwe zever is dit nu weer! Een kleine minderheid van militante homo's die een prijsje uitgeve en dat is binnenlands nieuws? We kunnen hier even goed de laaste uitslag van de duivenwedstrijd van fc de zwaluw uit zevekote gaan bespreken!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:16   #16
Tegendradigaard

Standaard

die homos wilden dus alleen met zichzelf dansen ? die willen nie met vrouwen dansen ?

Wat een seksisten zijn dat zeg...die komen in aanmerking voor de heterofobieprijs
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 14:23   #17
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
die homos wilden dus alleen met zichzelf dansen ? die willen nie met vrouwen dansen ?

Wat een seksisten zijn dat zeg...die komen in aanmerking voor de heterofobieprijs
touché, spijtig dat bartje en den anderen van het forum verdwenen zijn! 8)
Oud 21 november 2003, 15:02   #18
bartje
Minister-President

Standaard

Allé onze homohatertjes doen het hier weer goed zo te zien. En ja spijtig Jan, ik kom niet zovéél meer op het forum enkel maar volg het nog wel om eventuele homotopics.

Waarom zouden we geen prijzen mogen uitreiken?? Dat vraag ik me af. Mensen die zich inzetten voor de homogemeenschap mogen daarmee eens in de bloemetjes gezet worden, en de homofobe uitspraken van enkelen moeten niet in de kiem gesmoord worden.

En die school is volledig in de fout, iemand weigeren om iemands geaardheid doe je gewoon niet. Punt aan de lijn, zo eenvoudig is dat.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:07   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Allé onze homohatertjes doen het hier weer goed zo te zien. En ja spijtig Jan, ik kom niet zovéél meer op het forum enkel maar volg het nog wel om eventuele homotopics.

Waarom zouden we geen prijzen mogen uitreiken?? Dat vraag ik me af. Mensen die zich inzetten voor de homogemeenschap mogen daarmee eens in de bloemetjes gezet worden, en de homofobe uitspraken van enkelen moeten niet in de kiem gesmoord worden.

En die school is volledig in de fout, iemand weigeren om iemands geaardheid doe je gewoon niet. Punt aan de lijn, zo eenvoudig is dat.
bij mij kom je ook niet binnen
Oud 21 november 2003, 15:10   #20
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje

Daar gaan we weer! waar is de raf? Kunnen we weer eens lachen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be