![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik blijf me afvragen waarom de Nederlandse Taalunie zo'n rare en onnodig ingewikkelde regel heeft verzonnen voor de toepassing van de tussen-n. Onlangs hebben ze geprobeerd deze regel consequenter te maken. De vraag is echter of er eigenlijk wel een regel nodig is voor het schrijven van een letter die door geen klank is vertegenwoordigd in de taal van de meeste Nederlandstaligen. Volgens mij, kan de tussen-n het beste alleen tussen twee klinkers geschreven kunnen worden (zoals in kippenei om een hiaat te voorkomen en voor de rest mag hij gerust worden weggelaten. Ook zou zo'n anachronisme als de eind-n het beste afgeschaft kunnen worden, net zoals in het Zuid-Afrikaans. Niet alleen zouden deze maatregelen de Nederlandse spelling dichter bij de uitspraak brengen, maar zouden ze ook tot grote besparingen leiden van inkt, papier en virtuele ruimte. Wat vinden de medeforumleden hiervan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat 'besparen' van inkt, papier en virtuele ruimte nogal overdreven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |