![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een ander forum werd hier oa de reportage in Terzake aangehaald vorige week over bejaarden in een tehuis.
In die reportage was te zien hoe een oude man zonder benen heel lang op de pot moest blijven zitten omdat er geen volk genoeg was om die man met een lift terug van de pot te halen terwijl men ondertussen met het eten bezig was. Dat is toch totaal van de pot gerukt dat oude mensen zo lang op de pot moeten blijven zitten. Dat is ontoelaatbaar en onmenselijk voor een beschaafde maatschappij. Probleem was : tekort aan personeel en tekort aan geld. Daarom stelde mijn vrouw het volgende tegendraadse voorstel voor wat ik hier graag wil neerzetten. Men zou de werklozen het minimuminkomen moeten geven. (bespraing van 250 euro per mens per maand) Dan zou men mensen die willen gaan helpen in de sociale sector 500 euro meer stempelgeld moeten geven. het eten rondbrengen, met de bejaarden wat bezig zijn, ze helpen, er een wandeling mee maken kan de grootste imbeciel. Resultaat : 1. de werklozen die echt niets willen doen, krijgen minder geld en moeten maar zien dat ze rondkomen. Te lang op onze kap leven kan niet. 2. Mensen die werkloos zijn maar toch een gevoel van nuttigheid willen hebben kunnen zich nuttig maken en kunnen er dus nog iets aan overhouden. 3. De overbelaste verpleegsters kunnen zich beter concentreren op hun echte taken zoals verzorgen van zieken, verzorgen van wonden, enz... Op die manier zal ook het ziekteverzuim onder die mensen afnemen, zullen de mensen minder geconfronteerd worden met rugproblemen wat dus op redelijk korte termijn ook een extra besparing zal opleveren voor de sociale zekerheid. 4. Misschien wel het belangrijkste : de bejaarden in rusthuizen zullen menselijker behandeld kunnen worden. zullen geen uren op de pot moeten zitten. En als ge afkomt met de vraag of de opmerking dat daar geen geld voor is. Dan is mijn antwoord : dan schaffen we alles af wat gratis is en dan zal er wel geld zijn. Het is een kwestie van keuzes maken en mensen die heel hun leven mee betaald hebben aan het SZ systeem verdienen een menswaardig levenseinde.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben chronisch ziek maar door mijn opleiding als (onder andere) vrijetijdsagoog zou ik heel nuttig kunnen zijn in een bejaardentehuis en ik zou het zelfs graag doen omdat ik geen inspanningen meer aankan maar nog prima kan praten en luisteren en dat is vaak heel belangrijk voor bejaarden in een home.
Het probleem is echter... het geld. Ze kunnen mijn diensten niet betalen, ik kan er zelfs niet als vrijwilliger aan de slag zonder in de problemen te komen ("zwartwerk" zeggen de instanties dan heel snel, moet je eens zien hoe snel ik mijn invaliditeitsuitkering zal kwijtraken met nog een boete er bovenop ook). Dus je voorstel is wel interessant. Helaas heeft de politiek andere prioriteiten, dus zit ik alleen thuis en zitten de bejaarden zonder gezelschapsdame.
![]() |
#3 |
|
![]() Het is toch om nen aap in zijn kl*ten te bijten vind ik.
Mijn voorstel, allez van mijn vrouw eigenlijk (maar ik geef haar voor een groot deel gelijk - ik zou niet anders durven en mogen, maar das een ander verhaal) bestaat er juist in dat mensen hun uitkering mogen behouden. Of dat nu stempelgeld of invaliditeitsuitkering is. Het zou zelfs financieel beloond worden met bvb 500 euro per maand. Diegenen die weigeren om iets te doen die zouden dan wel bestraft worden. Als je niet solidair wilt zijn met zwakke groepen van de maatschappij (want bejaarden in een home zijn een heel zwakke groep) dan mag de maatschappij ook minder solidair zijn met die persoon. En vind je echt werk dan stopt je hulpverlening natuurlijk maar er zijn werklozen genoeg zodat er normaal kandidaten genoeg zullen zijn om te helpen in bejaardentehuizen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik wil er even op wijzen dat Minister Van Mechelen deze zomer besparingen in de gehandicaptensector heeft aangekondigd.
In de sector begint men het al te voelen: hoewel het werknemers er recht op hebben, zal de 13e maand dit jaar niet uitbetaald worden in de MPI's, wegens nog geen geld gezien van het Ministerie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() het gaat goed. We staan er weer.
Hoe lang is dat geleden dat we die dingen dagelijks hoorden
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dus eigenlijk bestaat dat systeem al gedeeltelijk Eugene maar dan voor invaliden.
Verdorie wat houdt die paljassen tegen om dat in te voeren voor werklozen ? Ah das juist er zijn dringender wetten te maken. Vreemdelingstemrecht en partijdotaties afnemen. Das zijn pas dingen voor de mensen. Voelt U ook af en toe de neiging om uw maaginhoud aan de pot te geven. Pot waar onze bejaarden verdorie enkel van kunnen dromen als ze het voelen aankomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Het probleem in mijn geval is dat het bejaardentehuis mij niet kan betalen ! En dat ik niet als vrijwilliger mag werken van mijn ziekenkas, die verbieden me van alles, maar ja het zijn dan ook liberalen voor iets hè, ik kreeg te horen "Als ge kunt gaan werken, zelfs als vrijwilliger, dan zijt ge niet ziek dus wat is het nu: ziek of gezond ?", tof hè ?
Ik zit vast in het systeem mannekes.
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() In hetgeen ik (mijnv rouw dus - ere wie ere toekomt of eventuele schande) voorstel zou die 500 euro extra door de staat moeten betaald worden.
Om dat te bekostigen schaffen we het gratis openbaar vervoer af en alles wat de laatste jaren gratis is gemaakt. Aangezien de verpleegsters minder belast zullen zijn en dus minder ziek zullen worden besparen we zo al een hoop geld. Langs de andere kant gaan de vrijwilligers 500 euro per maand meer verdienen en gaat hun inkomen er dus op vooruit wat normaal een meerconsumptie zal meebrengen. A propos die 500 euro is een bedrag dat ik zo maar genomen heb. 't mag ook bijvoorbeeld 300 euro zijn. Stel dat je stempelt en 750 euro krijgt met die 300 euro er bij verdien je dan 1050 euro en maak je je nuttig voor de maatschappij en voor de bejaarden.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Eugene voortdoen aan die website verdorie.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |