![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal
niet door een deur met de CU |
![]() |
#2 |
|
![]() Robert van de Ridder wrote:
> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal > niet door een deur met de CU Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... -- Steven |
![]() |
#3 |
|
![]() On Sat, 2 Dec 2006 14:03:12 +0100, "Robert van de Ridder"
<robert.vande.ridder[laat.dit.weg]@wanadoo.nl> wrote: >Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >niet door een deur met de CU > Sorry, ik vergat erbij te zeggen: met steun van de Groep Wilders. |
![]() |
#4 |
|
![]() "Eddoes" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > On Sat, 2 Dec 2006 14:03:12 +0100, "Robert van de Ridder" > <robert.vande.ridder[laat.dit.weg]@wanadoo.nl> wrote: > > >Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal > >niet door een deur met de CU > > > Sorry, ik vergat erbij te zeggen: met steun van de Groep Wilders. De CU breken iets sneller bij levensvragen (euthanasie en abortus) als het CDA en de VVD, Wilders lusten niet dat. De CU heeft voor de 26000 motie gestemd en dan breekt er meer op conservatief. A. |
![]() |
#5 |
|
![]() Steven wrote:
>Robert van de Ridder wrote: > >> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >> niet door een deur met de CU > >Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... Ja, CU is niet dol op Verdonk. CU is ook niet dol op minachting voor het parlement, Rouvoet hecht daar nogal aan, dacht ik zo. D66 dito. Dus als Balkenende in zal gaan tegen de wens van het parlement, zal een minderheidskabinet ter rechterzijde op weinig gedoogsteun in de Kamer kunnen rekenen. Een links minderheidskabinet ligt dan toch eerder voor de hand, lijkt mij. Balkenende speelt m.i. (voor hem en CDA) gevaarlijk spel. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Eddoes" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 2 Dec 2006 14:03:12 +0100, "Robert van de Ridder" > <robert.vande.ridder[laat.dit.weg]@wanadoo.nl> wrote: > >>Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>niet door een deur met de CU >> > Sorry, ik vergat erbij te zeggen: met steun van de Groep Wilders. De CU gaat niet varen op de gedoogsteun van de Groep Wilders. Face it, de CU is sociaal links. |
![]() |
#7 |
|
![]() Charona wrote:
> Steven wrote: > >> Robert van de Ridder wrote: >> >>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>> niet door een deur met de CU >> Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... > > > Ja, CU is niet dol op Verdonk. That's putting it mildly... > CU is ook niet dol op minachting voor > het parlement, Rouvoet hecht daar nogal aan, dacht ik zo. > D66 dito. Inderdaad. > Dus als Balkenende in zal gaan tegen de wens van het parlement, zal > een minderheidskabinet ter rechterzijde op weinig gedoogsteun in de > Kamer kunnen rekenen. Een links minderheidskabinet ligt dan toch > eerder voor de hand, lijkt mij. Balkenende speelt m.i. (voor hem en > CDA) gevaarlijk spel. Ik denk dat Balkenende in werkelijkheid veel meer voelt voor een coalitie met Verdonk en Wilders. Z'n huichelachtige hypocrisie verhindert hem echter dat hardop te zeggen. Dus probeert hij daar met gechicaneer 'buiten eigen schuld in te rollen'. -- Steven |
![]() |
#8 |
|
![]() Steven wrote:
>Charona wrote: > >> Steven wrote: >> >>> Robert van de Ridder wrote: >>> >>>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>>> niet door een deur met de CU >>> Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... >> >> >> Ja, CU is niet dol op Verdonk. > >That's putting it mildly... > >> CU is ook niet dol op minachting voor >> het parlement, Rouvoet hecht daar nogal aan, dacht ik zo. >> D66 dito. > >Inderdaad. > >> Dus als Balkenende in zal gaan tegen de wens van het parlement, zal >> een minderheidskabinet ter rechterzijde op weinig gedoogsteun in de >> Kamer kunnen rekenen. Een links minderheidskabinet ligt dan toch >> eerder voor de hand, lijkt mij. Balkenende speelt m.i. (voor hem en >> CDA) gevaarlijk spel. > >Ik denk dat Balkenende in werkelijkheid veel meer voelt voor een >coalitie met Verdonk en Wilders. Z'n huichelachtige hypocrisie >verhindert hem echter dat hardop te zeggen. Dus probeert hij daar met >gechicaneer 'buiten eigen schuld in te rollen'. De achterban van het CDA zal mogelijk niet zo blij zijn met zijn actie om buitenspel te komen staan. Hopelijk begint hier het eind van Balkenende. |
![]() |
#9 |
|
![]() Charona wrote:
> Steven wrote: > >> Charona wrote: >> >>> Steven wrote: >>> >>>> Robert van de Ridder wrote: >>>> >>>>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>>>> niet door een deur met de CU >> >> >>>> Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... >>> >>> Ja, CU is niet dol op Verdonk. >> >> That's putting it mildly... >> >>> CU is ook niet dol op minachting voor >>> het parlement, Rouvoet hecht daar nogal aan, dacht ik zo. >>> D66 dito. >> >> Inderdaad. >> >>> Dus als Balkenende in zal gaan tegen de wens van het parlement, zal >>> een minderheidskabinet ter rechterzijde op weinig gedoogsteun in de >>> Kamer kunnen rekenen. Een links minderheidskabinet ligt dan toch >>> eerder voor de hand, lijkt mij. Balkenende speelt m.i. (voor hem en >>> CDA) gevaarlijk spel. >> >> Ik denk dat Balkenende in werkelijkheid veel meer voelt voor een >> coalitie met Verdonk en Wilders. Z'n huichelachtige hypocrisie >> verhindert hem echter dat hardop te zeggen. Dus probeert hij daar met >> gechicaneer 'buiten eigen schuld in te rollen'. > > De achterban van het CDA zal mogelijk niet zo blij zijn met zijn actie > om buitenspel te komen staan. > Hopelijk begint hier het eind van Balkenende. Misschien moet Hoekstra zelf premier worden van een CDA PvdA SP kabinet... -- Steven |
![]() |
#10 |
|
![]() Steven wrote:
>Charona wrote: > >> Steven wrote: >> >>> Charona wrote: >>> >>>> Steven wrote: >>>> >>>>> Robert van de Ridder wrote: >>>>> >>>>>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>>>>> niet door een deur met de CU >>> >> >>>>> Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... >>>> >>>> Ja, CU is niet dol op Verdonk. >>> >>> That's putting it mildly... >>> >>>> CU is ook niet dol op minachting voor >>>> het parlement, Rouvoet hecht daar nogal aan, dacht ik zo. >>>> D66 dito. >>> >>> Inderdaad. >>> >>>> Dus als Balkenende in zal gaan tegen de wens van het parlement, zal >>>> een minderheidskabinet ter rechterzijde op weinig gedoogsteun in de >>>> Kamer kunnen rekenen. Een links minderheidskabinet ligt dan toch >>>> eerder voor de hand, lijkt mij. Balkenende speelt m.i. (voor hem en >>>> CDA) gevaarlijk spel. >>> >>> Ik denk dat Balkenende in werkelijkheid veel meer voelt voor een >>> coalitie met Verdonk en Wilders. Z'n huichelachtige hypocrisie >>> verhindert hem echter dat hardop te zeggen. Dus probeert hij daar met >>> gechicaneer 'buiten eigen schuld in te rollen'. >> >> De achterban van het CDA zal mogelijk niet zo blij zijn met zijn actie >> om buitenspel te komen staan. >> Hopelijk begint hier het eind van Balkenende. > >Misschien moet Hoekstra zelf premier worden van een CDA PvdA SP kabinet... Ja, het zou mooi zijn als wat CDA-toppers zich openlijk gaan afvragen waar Balkie toch mee bezig is... Met links maakt hij het zich onmogelijk. Met rechts... de VVD is gedecimeerd terwijl de VVD zich als de initiator en stimulator beschouwt van het gevoerde beleid... VVD-successen openlijk door het CDA geclaimd... dat steekt, zeker bij een mogelijke serieuze formatie. Maar Balkie gaat onverdroten door.. we moeten niet zo negatief en vervelend doen, moeten blij zijn met hem, toch?! http://www.youtube.com/watch?v=y0_FrWF_Uno |
![]() |
#11 |
|
![]() Charona wrote:
> Steven wrote: > >>Charona wrote: >> >>> Steven wrote: >>> >>>> Charona wrote: >>>> >>>>> Steven wrote: >>>>> >>>>>> Robert van de Ridder wrote: >>>>>> >>>>>>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>>>>>> niet door een deur met de CU >>>> >> >>>>>> Het de CU niet met "de lijn Verdonk"... >>>>> >>>>> Ja, CU is niet dol op Verdonk. >>>> >>>> That's putting it mildly... >>>> >>>>> CU is ook niet dol op minachting voor >>>>> het parlement, Rouvoet hecht daar nogal aan, dacht ik zo. >>>>> D66 dito. >>>> >>>> Inderdaad. >>>> >>>>> Dus als Balkenende in zal gaan tegen de wens van het parlement, zal >>>>> een minderheidskabinet ter rechterzijde op weinig gedoogsteun in de >>>>> Kamer kunnen rekenen. Een links minderheidskabinet ligt dan toch >>>>> eerder voor de hand, lijkt mij. Balkenende speelt m.i. (voor hem en >>>>> CDA) gevaarlijk spel. >>>> >>>> Ik denk dat Balkenende in werkelijkheid veel meer voelt voor een >>>> coalitie met Verdonk en Wilders. Z'n huichelachtige hypocrisie >>>> verhindert hem echter dat hardop te zeggen. Dus probeert hij daar met >>>> gechicaneer 'buiten eigen schuld in te rollen'. >>> >>> De achterban van het CDA zal mogelijk niet zo blij zijn met zijn actie >>> om buitenspel te komen staan. >>> Hopelijk begint hier het eind van Balkenende. >> >>Misschien moet Hoekstra zelf premier worden van een CDA PvdA SP kabinet... > > Ja, het zou mooi zijn als wat CDA-toppers zich openlijk gaan afvragen > waar Balkie toch mee bezig is... > > Met links maakt hij het zich onmogelijk. Met rechts... de VVD is > gedecimeerd terwijl de VVD zich als de initiator en stimulator > beschouwt van het gevoerde beleid... VVD-successen openlijk door het > CDA geclaimd... dat steekt, zeker bij een mogelijke serieuze formatie. > > Maar Balkie gaat onverdroten door.. we moeten niet zo negatief en > vervelend doen, moeten blij zijn met hem, toch?! > http://www.youtube.com/watch?v=y0_FrWF_Uno Toegegeven, de verkiezingsuitslag maakt het hem niet makkelijk. Maar zelfs die is voor een groot deel het gevolg van de polariserende campagne die het CDA gevoerd heeft. En dan bedoel ik niet alleen de verkiezingscampagne. -- Steven |
![]() |
#12 |
|
![]() Robert van de Ridder wrote:
> "Eddoes" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Sat, 2 Dec 2006 14:03:12 +0100, "Robert van de Ridder" >> <robert.vande.ridder[laat.dit.weg]@wanadoo.nl> wrote: >> >>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>> niet door een deur met de CU >>> >> Sorry, ik vergat erbij te zeggen: met steun van de Groep Wilders. > > De CU gaat niet varen op de gedoogsteun van de Groep > Wilders. Face it, de CU is sociaal links. Alleen links deugt he achterlijke nitwit..... |
![]() |
#13 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Robert van de Ridder wrote: >> "Eddoes" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Sat, 2 Dec 2006 14:03:12 +0100, "Robert van de Ridder" >>> <robert.vande.ridder[laat.dit.weg]@wanadoo.nl> wrote: >>> >>>> Die hebben samen 69 zetels en de VVD kan sociaal >>>> niet door een deur met de CU >>>> >>> Sorry, ik vergat erbij te zeggen: met steun van de Groep Wilders. >> >> De CU gaat niet varen op de gedoogsteun van de Groep >> Wilders. Face it, de CU is sociaal links. > > Alleen links deugt he achterlijke nitwit..... Nou dan heeft hij gelijk, alleen links deugt inderdaad. |