![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() vraagje:
kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, technische opleidingen worden amper gekozen. Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. zie: http://www.nu.nl/news/905768/12/Hond...Rotterdam.html vrgr David |
![]() |
#2 |
|
![]() "david dirkse" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > vraagje: > kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. > Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > > Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, > technische opleidingen worden amper gekozen. > > Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, > beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. kortom er is dus iets structureels mis in onze samenleving , en dan ook nog de zgn kenniscultuur willen , de cultuur waarbij enkel de lieden met zgn hoog iq het welvarendst zijn/kunnen worden. Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. groeten dolphin |
![]() |
#3 |
|
![]() On Sun, 3 Dec 2006 17:57:45 +0100, "dolphin" <[email protected]> wrote:
>Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. Zo zit de natuur toch ook in elkaar? Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#4 |
|
![]() "Bird" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 3 Dec 2006 17:57:45 +0100, "dolphin" <[email protected]> wrote: > > >>Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. > > Zo zit de natuur toch ook in elkaar? aan je vraag te zien blijkt maar dat je wel beter weet of terecht twijfelt. groeten dolphin |
![]() |
#5 |
|
![]() "dolphin" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "david dirkse" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] t.nl... >> vraagje: >> kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >> Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. >> >> Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >> technische opleidingen worden amper gekozen. >> >> Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >> beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. > > kortom er is dus iets structureels mis in onze samenleving , en dan ook > nog de zgn kenniscultuur willen , de cultuur waarbij enkel de lieden met > zgn hoog iq het welvarendst zijn/kunnen worden. > Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. > wie is de sterkste: nu is dat vaak de verbaal begaafdste. veel beroepen vragen weinig meer dan verbaal geweld: management/coaches/bestuurders/beleidsmedewerkers. Maar als het licht uitgaat heb je daar weinig aan. Stemmen op Jan Tomaat of Geert W. zijn op te vatten als een een stem tegen de terreur van geleerd gelul. vrgr david |
![]() |
#6 |
|
![]() david dirkse schreef:
> vraagje: > kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. > Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > > Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, > technische opleidingen worden amper gekozen. > > Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, > beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. > > zie: > > http://www.nu.nl/news/905768/12/Hond...Rotterdam.html > > vrgr > David > > Alles gaat steeds efficienter dus dat zal wel los lopen. Renovatie van de rioleringen lijken mij trouwens een veel groter probleem voor de toekomst dan electra. Nu al stroomt op veel plaatsen grondwater in lekkende rioleringen waardoor het grondwater teveel daalt. |
![]() |
#7 |
|
![]() dolphin wrote:
> "Bird" <[email protected]> schreef in bericht >> On Sun, 3 Dec 2006 17:57:45 +0100, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >>>Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. >> >> Zo zit de natuur toch ook in elkaar? > > aan je vraag te zien blijkt maar dat je wel beter weet of terecht twijfelt. Bird valt nog wel te bekeren denk ik. We moeten gewoon nog wat meer ons best doen, dolphin! (J) |
![]() |
#8 |
|
![]() * david dirkse <[email protected]>:
> vraagje: > kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. > Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. Tuurlijk kan dat. Wij, de vrije consumenten hebben elk probleem nog kunnen tackelen en op zo'n manier dat de meerderheid het OK vond. Ik zou me pas zorgen gaan maken als de overheid het (nog strikter) wil gaan reguleren. Die diepe put kennen we inmiddels wel. -- Burg in Thailand [1966-03-18] De haan denkt dat de zon opkomt omdat hij kraait: http://www.xs4all.nl/~burgie/2006110...line_test.html SuSE Linux 9.3 (i586) [2.6.11.4-21.14-default quite stable] |
![]() |
#9 |
|
![]() "david dirkse" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] t.nl... > vraagje: > kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. > Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > > Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, > technische opleidingen worden amper gekozen. > > Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, > beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. Wie begint er een ambachtschool? David wist je het nog niet? De transporteurs die op de Betuwelijn moesten gaan hebben geen van alle een contract afgesloten en volgend jaar januari zou de lijn opengaan. Het is te duur voor ze en de lijn is niet helemaal gereed. Kijk, dat scheelt weer even als daar echt niks van terechtkomt. Die havenbaronnen met PvdA personeel in het kabinet wisten niet wat ze broddelden. A. |
![]() |
#10 |
|
![]() david dirkse wrote:
> vraagje: > kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. > Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > > Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, > technische opleidingen worden amper gekozen. > > Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, > beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. > > zie: > > http://www.nu.nl/news/905768/12/Hond...Rotterdam.html > > vrgr > David Daarentegen hebben we natuurlijk wel erg veel nuttige politicologen en ambtenaren. Niet te versmaden.. |
![]() |
#11 |
|
![]() >>> vraagje:
>>> kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >>> Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. >>> >>> Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >>> technische opleidingen worden amper gekozen. >>> >>> Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >>> beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. >> >> kortom er is dus iets structureels mis in onze samenleving , en dan >> ook nog de zgn kenniscultuur willen , de cultuur waarbij enkel de >> lieden met zgn hoog iq het welvarendst zijn/kunnen worden. >> Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. >> > > wie is de sterkste: > nu is dat vaak de verbaal begaafdste. > veel beroepen vragen weinig meer dan verbaal geweld: > management/coaches/bestuurders/beleidsmedewerkers. > Maar als het licht uitgaat heb je daar weinig aan. > Stemmen op Jan Tomaat of Geert W. zijn op te vatten als een een stem > tegen de terreur > van geleerd gelul. > vrgr > david Is geert wilders ook tegen de hoge beloningen? Vindt hij het ook absurd dat de ministers er 30% bijkrijgen in het volgende kabinet? Kan geert wilders wel een lampje aanzetten of een zekering vervangen als het moet? |
![]() |
#12 |
|
![]() >> vraagje:
>> kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >> Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. >> >> Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >> technische opleidingen worden amper gekozen. >> >> Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >> beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. > > Wie begint er een ambachtschool? > David wist je het nog niet? De transporteurs die op de Betuwelijn > moesten gaan hebben geen van alle een contract afgesloten en volgend > jaar januari zou de lijn opengaan. Het is te duur voor ze en de lijn > is niet helemaal gereed. Kijk, dat scheelt weer even als daar echt > niks van terechtkomt. Die havenbaronnen met PvdA personeel in het > kabinet wisten niet wat ze broddelden. > > A. Wedden dat de betuwelijn met een miljardje rijkssubsidie per jaar wel winstgevend te maken zal zijn? |
![]() |
#13 |
|
![]() "Eva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>> vraagje: >>> kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >>> Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. >>> >>> Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >>> technische opleidingen worden amper gekozen. >>> >>> Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >>> beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. >> >> Wie begint er een ambachtschool? >> David wist je het nog niet? De transporteurs die op de Betuwelijn >> moesten gaan hebben geen van alle een contract afgesloten en volgend >> jaar januari zou de lijn opengaan. Het is te duur voor ze en de lijn >> is niet helemaal gereed. Kijk, dat scheelt weer even als daar echt >> niks van terechtkomt. Die havenbaronnen met PvdA personeel in het >> kabinet wisten niet wat ze broddelden. >> >> A. > > Wedden dat de betuwelijn met een miljardje rijkssubsidie per jaar wel > winstgevend te maken zal zijn? Denk het niet...wat moet er op vervoerd worden en waarheen? |
![]() |
#14 |
|
![]() >>>> vraagje:
>>>> kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >>>> Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. >>>> >>>> Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >>>> technische opleidingen worden amper gekozen. >>>> >>>> Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >>>> beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. >>> >>> Wie begint er een ambachtschool? >>> David wist je het nog niet? De transporteurs die op de Betuwelijn >>> moesten gaan hebben geen van alle een contract afgesloten en volgend >>> jaar januari zou de lijn opengaan. Het is te duur voor ze en de lijn >>> is niet helemaal gereed. Kijk, dat scheelt weer even als daar echt >>> niks van terechtkomt. Die havenbaronnen met PvdA personeel in het >>> kabinet wisten niet wat ze broddelden. >>> >>> A. >> >> Wedden dat de betuwelijn met een miljardje rijkssubsidie per jaar wel >> winstgevend te maken zal zijn? > > Denk het niet...wat moet er op vervoerd worden en waarheen? Dan geven we toch gewoon twee miljard euro per jaar subsidie! Die lijn zal en moet winstgevend te maken zijn!!! |
![]() |
#15 |
|
![]() Op Sun, 3 Dec 2006 17:49:36 +0100, meende "david dirkse"
<[email protected]> te moeten schrijven: >vraagje: >kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > >Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >technische opleidingen worden amper gekozen. > >Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. Nou, dat valt wel mee hoor. In de afgelopen 30-40 jaar hebben onze 'volksvertegenwoordigers' een hele hoop hoogopgeleide 'nieuwe Nederlanders' binnengehaald die deze klus wel even zullen klaren. Ook is in die tijd ons onderwijs dermate 'aangepast' dat iedereen een hoogstaande opleiding kan volgen. Het stikt inmiddels van de -logen. En daarbij zullen beslist veel electro-logen zijn. |
![]() |
#16 |
|
![]() On Sun, 3 Dec 2006 17:49:36 +0100, "david dirkse" <[email protected]>
wrote: >vraagje: >kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. >Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > >Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, >technische opleidingen worden amper gekozen. > >Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, >beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. > >zie: > >http://www.nu.nl/news/905768/12/Hond...Rotterdam.html > >vrgr >David > Natuurlijk is er geen vakkennis meer. Zolang de mensen die met hun handen werken worden beschouwd als losers en werkvloer. Het wordt ook totaal niet meer gewaardeerd dat je uberhaupt vakkennis hebt. Alles is vastgelegd in voorschriften en regels. Zelfstandig denken is er niet meer bij sinds de invoering van de iso. Je haalt ook geen voldoening meer uit je werk als je iets gemaakt hebt, het moet allemaal vlugger sneller en nog meer productie want de winst moet elk jaar meer worden. We bidden Mammon aan en zijn heel de arbeidsethos vergeten. |
![]() |
#17 |
|
![]() > Natuurlijk is er geen vakkennis meer.
> Zolang de mensen die met hun handen werken worden beschouwd als losers > en werkvloer. > Het wordt ook totaal niet meer gewaardeerd dat je uberhaupt vakkennis > hebt. > Alles is vastgelegd in voorschriften en regels. Zelfstandig denken is > er niet meer bij sinds de invoering van de iso. > Je haalt ook geen voldoening meer uit je werk als je iets gemaakt > hebt, het moet allemaal vlugger sneller en nog meer productie want de > winst moet elk jaar meer worden. > We bidden Mammon aan en zijn heel de arbeidsethos vergeten. Kleine bedrijven waarderen vakmensen. Grote bedrijven ontslaan ze in de zoveelste ontslagronde.. |
![]() |
#18 |
|
![]() "surodje" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Alles gaat steeds efficienter dus dat zal wel los lopen. Renovatie van de > rioleringen lijken mij trouwens een veel groter probleem voor de toekomst > dan electra. Nu al stroomt op veel plaatsen grondwater in lekkende > rioleringen waardoor het grondwater teveel daalt. wat te denken van al dat "onderhoud" aan neerlands zeedijken , nog ff en we komen er achter dat we jarenlang belasting hebben betaalt voor iets waar het geld niet naar toe ging. Kunnen we straks zandzakjes vullen , of met zn 18 miljoenen de vingers in de dijk duwen zeker. hoe dan ook , ik betaal er geen cent meer aan , en ga zeker geen zakken vullen om het achterstallige onderhoud alsnog te verdoezelen ![]() dubbel weer, hmmmm lekker) groeten dolphin |
![]() |
#19 |
|
![]() "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > dolphin wrote: >> "Bird" <[email protected]> schreef in bericht >>> On Sun, 3 Dec 2006 17:57:45 +0100, "dolphin" <[email protected]> wrote: >>> >>>>Dat krijg je met ideeen zoals : life is a battle of the strongest. >>> >>> Zo zit de natuur toch ook in elkaar? >> >> aan je vraag te zien blijkt maar dat je wel beter weet of terecht >> twijfelt. > > Bird valt nog wel te bekeren denk ik. We moeten gewoon nog > wat meer ons best doen, dolphin! > > (J) neem jij het maar over dan, heb je ook eens wat zinnigs te doen ipv die overbodige postings te posten groeten dolphin |
![]() |
#20 |
|
![]() "david dirkse" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > vraagje: > kan NL zijn infrastructuur nog wel onderhouden. > Deze vrees heb ik jaren geleden hier al uitgesproken. > > Veel technici komen aan het einde van hun werkende leven, > technische opleidingen worden amper gekozen. > > Terwijl onze cultuur zowat identiek is met elektriciteit, > beschikt vrijwel geen mens over enige vakkennis. > > zie ook: (prof. dr. Koning over onze kenniseconomie) http://www.beteronderwijsnederland.n...iseconomie.pdf vrgr david |