![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: wij moeten ons weren tegen engels taalimperialisme, even hard als tegen franstalig | |||
uiteraard |
![]() ![]() ![]() |
25 | 67,57% |
neen. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 32,43% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste mede vlaamsnationalisten, flaminganten, taal- en cultuurverdedigaars,en meer van dat fraais,
Bent u ervan bewust dat er een grote kans is dat het Master-programma (de twee jaren na de drie Bachelor jaren aan de universiteiten) geheel in het Engels zal gedoceerd worden? Toen ik dit vernam was mijn reactie niet anders dan mijn reactie op de vele franstalige schandalen in de Rand. Wij moeten ons niet laten inpalmen door eender welke "wereldtaal". Globalisatie is het recht van de strekste, en dit op economisch vlak maar zeker op ook op CULTUREEL-maatschappelijk vlak. Stel u volgende situatie voor: een Nederlandstalige prof geeft les aan een nederlandstalige aula. in verdomme stuntelig engels!! Beseft u hoe belachelijk dit is? Er gaan meer vlaamstalige studenten hierdoor afhaken dan dat er buitenlandse en vlaamsonkundige studenten deze richtingen gingen volgen. Laten wij als flaminganten ageren tegen het Engelstalig taalimperialisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 9 december 2006 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er ook maar één les in het Frans gedoceerd zou worden zouden de flaminganten moord en brand schreeuwen en marsen op Leuven organiseren. Als een volledig studieprogramma in het Engels gegeven wordt, blijft het stil. Op een paar enkelingen na is er in de Vlaamse beweging geen haan die daarnaar kraait. Of het Nederlands nu teloor gaat of niet kan hen weinig schelen, zolang er maar geen Frans gesproken wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap absoluut niet waarom die Masters in het Engels zouden moeten zijn. Dat je vaak beter aan werk geraakt als je een mondje Engels kan is logisch, maar daarom moeten die lessen nog niet in het Engels zijn.
Als je dan toch echt in het Engels les wilt volgen --> Erasmus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet ik voortdurend artikels in het Engels lezen, of boeken, omdat niemand de moeite doet om die te vertalen. De jeugd is vloeiender in het Engels, en onze lesgevers eigenlijk ook. I Ik vind dat allemaal aanvaardbaar. Bovendien is Engels wel een alternatief. De gespeelde verontwaardiging van de belgicisten is belachelijk, het Frans staat ook daadwerkelijk aan onze deur, met een voet al binnen eigenlijk. Dat een Nederlandstalige prof aan een groep van aleen maar Nederlandstalige studenten in het Engels zou staan lesgeven zou ik dom en onaanvaardbaar vinden. Maar ik heb het dan ook nog nooit horen voorstellen ook! ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik kende vorig jaar een erasmus student van Afrika die hier met andere buitenlanders les had in het Engels. Maar ik vind het absoluut belachelijk dat een hele aula in het engels les moet krijgen voor twee buitenlanders. Wie garandeert de Engelse talenkennis van de prof? de engelse talenkennis van elke student? Onze taal moeten wij beschermen tegen dit direct gevaar. Het is even gevaarlijk als de verfransing in de Rand waar soms terecht heel het land voor op z'n kop staat. Maar dit? geen haan die er naar kraait. on-ge-looflijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen sprake van Engels imperialisme, eerder van economische noodzaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ja daar zeg je het, meer kansen op de arbeidsmarkt natuurlijk zul je veel meer kansen op de arbeidsmarkt hebben als je een stevig potje engels praat!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Wij moeten ons met hand en tand verzetten tegen het anglosaksisch-zionistisch cultuurimperialisme, even hard als tegen het Franstalig en het Islamitisch cultuurimperialisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Maar kijk, toon me urls waarop staat dat men lessen in het Engels voor niets wil doen.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Voor één keer ga ik akkoord met onze links-liberaal.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Jij zegt nu eigenlijk dat de profs hun lessen niet in het engels geven, waarover zitten we dan te zeveren!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die popie Jopie Engelse uitdrukkingen slaan nergens op. Zo heet de verkeersinformatie hier in Nederland "Traffic Information Centre". de weerdienst "Weathernews".
Neem een een kijkje in een doorsnee winkelstraat in Nederland, Vlaanderen of zelfs Duitsland: "Body shop", "Fashion for him", "Bike Centre". Ik ben getrouwd met een Engelse en ik kan je verzekeren die Engelsen (en Amerikanen) lachen zich rot om onze belabberde uitspraak en foutief gebruik van het Engels. Als handelstaal is het Engels best bruikbaar, maar om onze kinderen in die taal les te gaan geven. Iemand die vaak in de fout gaat met haar Engels is de Nederlandse zangeres Anouk, ze zingt in een soort moeder-mavo Engels.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
het is gewoon de grootste minachting en minste blijk van respect voor degenen die eind jaren '60 zich met hand en tand verzet hebben tegen de effectieve bedreiging van onze taal. Maar omdat het nu Engels is geldt dat allemaal niet meer? Of heeft het wat te maken met de angelsaksische en atlantische strekking binnen de "Vlaamse" Beweging? Wel ik zal jullie zeggen, ik WALG van deze hielenlikkerij. Of het nu moffen, fransen, of yankee's zijn: Blijf van onze taal!! |
|
![]() |
![]() |