Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 11:27   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard de ene moord is de andere niet

'Jesse vermoord na betrappen inbreker'

dinsdag 5 december 2006 07:52 Elsevier
De 8-jarige Jesse Dingemans betrapte Julien C. waarschijnlijk bij een poging tot inbraak in de school. Daarop vermoordde C. hem.

Dat hebben bronnen bij de Brabantse recherche gezegd tegen De Telegraaf. Volgens de recherche zijn er ‘sterke aanwijzingen’ dat Julien C. bezig was met verboden praktijken toen hij Jesse tegen het lijf liep.
Bekende
Jesse liep alleen door de school, omdat hij van zijn juf Ilona iets mocht ophalen uit het schoollokaal. De rest van de klas zat in de aula. Het jongetje kende de insluiper, Julien C. is de stiefbroer van Jesses klasgenootje en vriendje Yuri (8).
C., een 22-jarige Antilliaans-Surinaamse man, heeft inmiddels bekend dat hij op het tijdstip van de moord in de school was. Hij blijft echter ontkennen Jesse te hebben vermoord. C zou hierover een 'bizar verhaal' hebben verteld aan de politie.
Tijdbom
Gisteren bleek dat C. al eerder in de fout is gegaan. Hij overviel in oktober 2003 een supermarkt, waarbij hij de caissières bedreigde met een pistool. Hij werd opgepakt. Tijdens het proces werd hij door een psycholoog een ‘wandelende tijdbom’ genoemd, zo weet het AD te melden.
Hij zou niet lang geleden zijn vrijgelaten uit de gevangenis en nog in zijn proeftijd verkeren. Mogelijk zag hij daarom geen andere mogelijkheid dan Jesse te vermoorden, toen die hem betrapte.
Hechtenis
De rechter-commissaris bepaalde maandag dat C. in hechtenis moet blijven. Binnen twee weken zal de rechtbank beslissen over een eventuele verdere verlenging van de voorlopige hechtenis.

Kijk, daar word ik nu echt pissig om, bij de moord op Joe Van Holsbeek stond het land in rep en roer (vooral toen bleek dat de dader geen Noord-Afrikaan maar een Poolse zigeuner bleek te zijn) maar de moord op een achtjarig jongentje vlak over de grens door een Surinamer is maar een nieuwsfeit onder de andere. Waarom zijn er geen solidariteitsacties voor de ene moord en niet de andere? Vanuit progressieve hoek kan ik dat begrijpen er valt immers niets te winnen, noch politiek of commercieel door stenen te verkopen! Maar vanuit rechtse hoek zou er toch eens een teken moeten gegeven worden dat dit niet langer kan in onze samenleving! laat die smeerlappen creperen op de electricsche stoel!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 12:06   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
de ene moord is de andere niet
Met geen verontschuldigingen komen aandraven voor massamoordenaars aub!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 12:20   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als jij pissig wordt omwille van de realiteit dat de maatschappij in verschillende omstandigheden op verschillende manieren reageert ...
dan ben jij maar een pissig karakter.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 13:32   #4
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij pissig wordt omwille van de realiteit dat de maatschappij in verschillende omstandigheden op verschillende manieren reageert ...
dan ben jij maar een pissig karakter.
Ik kan er niets aan doen. Ik heb altijd iets tegen schijnheiligheid gehad.
Oud 6 december 2006, 17:14   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Neen, de ene moord is nu eenmaal de andere niet. Neen, men kan niet collectief verontwaardigd reageren op elke moord. Neen, we kunnen geen stoet houden voor elk kind, elke man, elke vrouw dat in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk of elders wordt gepleegd. Maar het is u vrij dit te proberen te organiseren...

Als dit schijnheilig is, so be it.

Bij deze, innige deelneming voor de ouders.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 09:11   #6
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, de ene moord is nu eenmaal de andere niet. Neen, men kan niet collectief verontwaardigd reageren op elke moord. Neen, we kunnen geen stoet houden voor elk kind, elke man, elke vrouw dat in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk of elders wordt gepleegd. Maar het is u vrij dit te proberen te organiseren...

Als dit schijnheilig is, so be it.

Bij deze, innige deelneming voor de ouders.
Ik ben nog niet oud genoeg om uw graag van cynisme te hebben.
Oud 7 december 2006, 11:12   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben nog niet oud genoeg om uw graag van cynisme te hebben.
Volkomen terecht.
Maar ben je al oud genoeg om deze zin begrijpelijk voor iedereen te herformuleren?
Oud 7 december 2006, 12:16   #8
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volkomen terecht.
Maar ben je al oud genoeg om deze zin begrijpelijk voor iedereen te herformuleren?
Iedereen met het IQ van een kleuter had natuurlijk door dat "graag" natuurlijk "graad" moet zijn!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 7 december 2006 om 12:16.
Oud 7 december 2006, 18:55   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Iedereen met het IQ van een kleuter had natuurlijk door dat "graag" natuurlijk "graad" moet zijn!

Graag gedaan.
Ik zie dat je je graad hebt gedaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be