![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Lokaal Raadslid
|
Een groep joodse chassidische studenten tussen 13 en 15 jaar zijn vorige donderdag tijdens een bezoek aan Beringen-Mijn bekogeld met stenen. Tien jongeren zijn aangehouden
Dat laat het Forum der joodse organisaties maandag weten. De groep ging voor het weekend op bezoek naar Beringen-Mijn. Toen ze daar aankwamen, zouden ze met stenen bekogeld zijn door jongeren van de stad. Die zouden ook antisemitische leuzen geroepen hebben. De ruiten van het verblijf van de joodse groep werden ingegooid. De politie kwam ter plaatse en stelde een pv op, zo laat het Forum der joodse organisaties weten. Het Forum zegt diep geschokt te zijn en eist drastische maatregelen van de regering. Tien Beringse jongeren opgepakt De lokale politie van Beringen heeft afgelopen weekend zes minderjarigen en vier meerderjarigen opgepakt voor het bekogelen van de groep joodse chassidische scholieren. De allochtone jongeren zijn in het weekend bij de Hasseltse parketmagistraat verschenen, waar ze alternatieve maatregelen opgelegd kregen. De chassidische joodse jongeren waren een weekend op bezoek in Beringen-Mijn. Ze kwamen er donderdag aan in een jeugdherberg. Het kwam tot een scheldpartij met de Beringse jongeren, die de joodse tieners met stenen bekogelden. Enkele ruiten van de jeugdherberg sneuvelden. De lokale politie heeft vorige donderdag een pv opgesteld, waarna een onderzoek naar de daders werd opgestart. De tien jonge daders die opgepakt werden, moeten een schadevergoeding betalen, hun verontschuldigingen aanbieden aan de joodse jongeren en 30 uur gemeenschapsdienst uitvoeren. Het parket van Hasselt maakte het nieuws van de arrestaties maandag bekend. http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/ar...8-900F872EC319} En dan maar voortdurend klagen en zagen over het racisme van de Vlamingen..... Weer eens zien we het ware gezicht van de allochtoonse fundamentalisten. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zijn hier en ze blijven hier, het zijn Belgen dus... en al dat geleuter, laat maar zitten! Zal men echt wachten tot men er in verzuipt? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gouverneur
|
Je hebt hier eigenlijk zelf het antwoord al gegeven, maar... JA !!
|
|
|
#4 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementsvoorzitter
|
De laatste steen was nog niet door de ruit of daar zijn ze natuurlijk al met de "onomstotelijke bewijzen" dat alle Turken slechte mensen zijn en meer van dat soort universele wijsheden.
Dat we een zinloze daad van agressie niet kunnen toelaten en streng moeten bestraffen is duidelijk, maar moet er nu echt weer worden veralgemeend? Leer toch eens leven met het feit dat je anno 2006 quasi overal ter wereld met een mengeling van culturen te maken hebt, met alle voor- en moeilijkheden die dat met zich meebrengt. En je kan daar beter actief aan deelnemen in plaats van aan de zijlijn te staan jammeren. En waar zou je trouwens naartoe vluchten dvarek? Naar de maan? |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dat is toch correct hé?
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik vraag me af wat 'deelnemen' dan precies inhoudt? Hoe moet ik deelnemen aan deze gebeurtenis bijvoorbeeld? Betogingkje tegen zinloos geweld? Een 0110 concertje? Ja, dat laatste organiseert men alleen tegen personen die deze droomwereld in vraag stellen natuurlijk. Ivm dat vluchten heb je een punt, ik zal als een rat in de val zitten denk ik zo...Maar allez, toch misschien het laatste sprankeltje hoop voor het geval dat die droomwereld hier dan toch geen werkelijkheid wordt. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Burgemeester
|
Die komen enkel in actie rond de verkiezingen. Dat de boel dan zeker kalm blijft gedurende deze 'sper'periode. Laat ze even uitrusten misschien, ze hebben tegen april-mei weer de handen vol, die straathoekwerkers, wijzen en meer van dat.
Laatst gewijzigd door gladiator : 4 december 2006 om 22:18. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de daders autochotonen waren hadden ze waarschijnlijk een klacht aan hun been. Eens benieuwd of het centrum van het heilig paterke consequent gaat zijn en nu ook een klacht gaat indienen. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 december 2006 om 02:11. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Even een update : "De tien jongeren die in Beringen-Mijn met stenen gooiden naar chassidische schoolkinderen, zullen tijdens de kerstvakantie hun straf uitvoeren. Er komt ook een onderzoek naar het politieoptreden." (De Standaard)
Er is dus snel een bestraffing gekomen, en mogelijk dient het centrum vgk ook nog een klacht in tegen de daders. Of hoe de bestaande structuren in een democratie kunnen functioneren. Spijtig genoeg voor sommigen onder de aanwezigen hier zal dit incident alleen maar leiden tot de bestraffing van de daders, en niet tot de collectieve deportatie van alle Belgische inwoners van Turkse origine naar de zoutmijnen. Spijtig voor jullie, volgende keer meer geluk. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit had ik althans voorgesteld mocht ik deel uitmaken van deze Gemeenschap. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Eindelijk eens een zinnige kritiek, bedankt Antoon!
Inderdaad, ik zou ook graag hebben dat de allochtone gemeenschappen en de organisaties die hen vertegenwoordigen veel actiever zouden deelnemen aan het debat bij dit soort incidenten, en dat ze zich kritisch zouden opstellen tegenover de uitwassen bij hun eigen leden. De moslimexecutieve bijvoorbeeld is te veel gefocust op het verdedigen van de eigen belangen, en niet op een echte dialoog en het aanpakke van problemen. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wacht nu met veel interesse af wat de resultaten van de klacht van het CGKR zal zijn. Het gaat hier om 40% meerderjarigen én over fysiek geweld (mensen met stenen bekogelen lijkt me nu niet bepaald alleen maar VERBAAL. Ik weet dat men zeer zwaar gestraft wordt (2500 euro boete lijkt me niet niks) om in een zatte bui tegen een Belg te zeggen "dat hij beter naar zijn land terug kan keren", ik weet ook dat mensen tevens 250 euro + schadevergoeding moeten betalen als ze over een collega zeggen "die zwarte heeft niet leren werken zeker". Zie: http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/racism/jurisdiction/ Ik zou namelijk willen weten of het stenigen van een groep kinderen ongeveer gelijk staat met "hik, hik, goad es terug noar aa aigen laaand makker". |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Verder is het CGKR nog steeds aan het twijfelen of ze klacht indient. Citaat:
Hetzelfde scenario hebben we gezien toen de zwangere dochter van Coeman in elkaar geschopt werd door enkele verrijkers. Ook toen had het CGKR enorm veel bedenktijd nodig ... Je zou haast gaan denken dat het CGKR een racistische organisatie is. |
||
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat: