Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 18:22   #1
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard Ethiopië

Nog een bedreigd land.

Ethiopia: Five Reasons Justifying Concern On the Situation in Somalia

December 9, 2006

Mehari Taddele Maru

The implication of the rise of SCIC is now more than clear with the recent declarations of leaders of SCIC on several issues including neighboring countries, particularly Ethiopia and Kenya.
Even if Kenya and Uganda has been mentioned as enemies of Somalia, since the main target is Ethiopia, this paper focuses on Ethiopia's concerns which may be concluded in the following five points:
1. Long History of Border Disputes and Expansionist Threat of "Greater Somalia"

2. The Threat of State-backed Terrorism and Domestic Islamic Fundamentalism

Another important, and perhaps the most serious one, is the threat of state-backed terrorism in the region and its seeping effect in encouraging domestic Islamic fundamentalism. …
Islamic radicalization of neighboring countries threatens Ethiopia's stability. Ethiopia fears the spillover and seeping effects of religious radicalism in Somalia to its Muslim population.

3. Secessionist Threat of the Ogaden Part of Ethiopia

4. Ethiopia's Longest and Porous Border with Somalia

These include the seeping effect of Islamic fundamentalism to the Ethiopian Muslim community, infiltration of terrorists to Ethiopian territory and the insurgencies by secessionist groups in Southern eastern Ethiopia.

5. Threats of Somalia as Ground for Proxy War
...

http://allafrica.com/stories/200612100001.html

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 10 december 2006 om 18:22.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 10:34   #2
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Het is dat het Ethiopische regime zo'n lichtend voorbeeld is! Misschien moet je je daar ook maar eens dringend over informeren ipv je idiote focus op alles wat de islam aangaat.

http://web.amnesty.org/library/eng-eth/index
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:39   #3
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Basy lys is gewoon gefrustreerd omdat een yemenitische vrouw zijn hand niet willen schudden. Volgens basy lys moet elke vrouw op de wereld beschikbaar zijn voor hem!

Ik heb echt medelijden met hem...
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:44   #4
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is dat het Ethiopische regime zo'n lichtend voorbeeld is! Misschien moet je je daar ook maar eens dringend over informeren ipv je idiote focus op alles wat de islam aangaat.
Insgelijks...

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 21:59   #5
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...
Tja, als bijna de helft van de bevolking de leer van Mohammed aanhangt krijgt men gegarandeerd problemen.
Oud 11 december 2006, 22:13   #6
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

@basy

Wat je ook zoekt zul je die ook krijgen, als je problemen zoekt dan zul je die ook krijgen !
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 22:19   #7
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
@basy

Wat je ook zoekt zul je die ook krijgen, als je problemen zoekt dan zul je die ook krijgen !
is dat een bedreiging, Lincoln? Nodeloos. Waar de geest van Mohammed rondwaart komen de problemen ongevraagd. Waar dan ook ter wereld, van de Filippijnen tot Marokko, via China, Thailand, Bangladesh, India, Pakistan, Afghanistan, Iran, Irak, Libanon, ... etc. etc., en in de VS, GB, Spanje, Nederland, België, ...

Je mag dit vanzelfsprekend proberen te weerleggen. Met feiten, cijfers en gefundeerde opinies. Voor elk aspect mag je een topic openen.

http://www.thereligionofpeace.com/

It's all about Iraq, isn't it?
Yep, it's all about Iraq and...

India and the Sudan and Algeria and Afghanistan and New York and Pakistan and Israel and Russia and Chechnya and the Philippines and Indonesia and Nigeria and England and Thailand and Spain and Egypt and Bangladesh and Saudi Arabia and Ingushetia and Dagestan and Turkey and Kabardino-Balkaria and Morocco and Yemen and Lebanon and France and Uzbekistan and Gaza and Tunisia and Kosovo and Bosnia and Mauritania and Kenya and Eritrea and Syria and Somalia and California and Argentina and Kuwait and Virginia and Ethiopia and Iran and Jordan and United Arab Emirates and Louisiana and Texas and Tanzania and Germany and Australia and Pennsylvania and Belgium and Denmark and East Timor and Qatar and Maryland and Tajikistan and the Netherlands and Scotland and Chad and Canada and China and...
...and pretty much wherever Muslims believe their religion tells them to:

"Fight those who do not believe in Allah, ... nor follow
the religion of truth... until they pay the tax in acknowledgment
of superiority and they are in a state of subjection."
Qur'an, Sura 9:29
Oud 11 december 2006, 22:49   #8
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tja, als bijna de helft van de bevolking de leer van Mohammed aanhangt krijgt men gegarandeerd problemen.
En laat Meles Zenawi, de premier die Ethiopië met ijzeren hand regeert (vrijheid van meningsuiting is onbestaande, oppositiepartijen worden niet getolereerd en mensenrechten worden aan de lopende band geschonden tot en met regelrechte slachtpartijen), nu net GEEN moslim zijn, schatje. Maar wel een christen. Informeer je eens even voor je verder onzin uitkraamt, wil je?

Meles Zenawi is gewoon je reinste dictator die - zoals gebruikelijk - de strategie van oorlog voeren gebruikt om de aandacht van de interne problemen af te leiden en zo zijn eigen zitje veilig stelt. Eerst met buurland Eritrea (ook al bestuurt door zo'n dictator). Maar door tegen de islamisten van Somalië te vechten, krijgt hij er nog eens de steun van de VS bovenop en zit hij helemaal gebeiteld. De mensenrechten in Ethiopië zelf zal de VS immers wordt wezen. En de gewone Ethiopiërs zijn weeral maar eens de grote slachtoffers van machtsgeile leiders. Christenen en moslims.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 december 2006 om 22:51.
Oud 11 december 2006, 23:18   #9
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
En laat Meles Zenawi, de premier die Ethiopië met ijzeren hand regeert (vrijheid van meningsuiting is onbestaande, oppositiepartijen worden niet getolereerd en mensenrechten worden aan de lopende band geschonden tot en met regelrechte slachtpartijen), nu net GEEN moslim zijn, schatje. Maar wel een christen. Informeer je eens even voor je verder onzin uitkraamt, wil je?

Meles Zenawi is gewoon je reinste dictator die - zoals gebruikelijk - de strategie van oorlog voeren gebruikt om de aandacht van de interne problemen af te leiden en zo zijn eigen zitje veilig stelt. Eerst met buurland Eritrea (ook al bestuurt door zo'n dictator). Maar door tegen de islamisten van Somalië te vechten, krijgt hij er nog eens de steun van de VS bovenop en zit hij helemaal gebeiteld. De mensenrechten in Ethiopië zelf zal de VS immers wordt wezen. En de gewone Ethiopiërs zijn weeral maar eens de grote slachtoffers van machtsgeile leiders. Christenen en moslims.
Dag, lieveling. Hoeveel stempeltjes van Ethiopië en Somalië zou ik in m'n reispassen hebben? 't Is maar om te zeggen dat het nooit goed is van een argumentatie te beginnen met te stellen dat de opponent zich moet informeren alvorens onzin uit te kramen, wat ik dus bij deze niet doe. Noch het ene noch het andere. Ik weet namelijk niet hoe goed jij de situatie kent aldaar. Ik weet enkel wat ik weet, en probeer dat ook zo goed en zo kwaad mede te delen.

Laten we het bij de feiten houden?

Traditioneel is de politieke macht in christelijke handen. Ook toen Ethiopië de Italiaanse agressoren een lesje leerde (dat was nog voor mijn tijd ...). Zelfs toen er een communistische dictatuur heerste (wel in "mijn" tijd) was de politieke macht overwegend christelijk. Toen was er echter reeds een strijd aan de gang met de de mohammedanen.

Waarom was die begonnen? Ik zal het vanavond even kort moeten houden, maar welke redenering men ook volgen wil: het onvermogen van de volgelingen van een Mohammedaanse ideologie van samen te leven met "anderen".

Het probleem "Eritrea" terugvoeren op de huidige regering heeft geen enkele zin, zo weet ik uit persoonlijke ervaring. Het opzoeken hiervan zal me zeker gelijk geven.
Oud 11 december 2006, 23:59   #10
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dag, lieveling. Hoeveel stempeltjes van Ethiopië en Somalië zou ik in m'n reispassen hebben? 't Is maar om te zeggen dat het nooit goed is van een argumentatie te beginnen met te stellen dat de opponent zich moet informeren alvorens onzin uit te kramen, wat ik dus bij deze niet doe. Noch het ene noch het andere. Ik weet namelijk niet hoe goed jij de situatie kent aldaar. Ik weet enkel wat ik weet, en probeer dat ook zo goed en zo kwaad mede te delen.

Laten we het bij de feiten houden?

Traditioneel is de politieke macht in christelijke handen. Ook toen Ethiopië de Italiaanse agressoren een lesje leerde (dat was nog voor mijn tijd ...). Zelfs toen er een communistische dictatuur heerste (wel in "mijn" tijd) was de politieke macht overwegend christelijk. Toen was er echter reeds een strijd aan de gang met de de mohammedanen.

Waarom was die begonnen? Ik zal het vanavond even kort moeten houden, maar welke redenering men ook volgen wil: het onvermogen van de volgelingen van een Mohammedaanse ideologie van samen te leven met "anderen".

Het probleem "Eritrea" terugvoeren op de huidige regering heeft geen enkele zin, zo weet ik uit persoonlijke ervaring. Het opzoeken hiervan zal me zeker gelijk geven.
Hoeveel stempeltjes er in je reispassen staan, kan me gestolen worden! Je posts hier getuigen van een absoluut gebrek aan kennis van die regio. En wees gerust... ik ken de situatie daar zeer goed.

Wie er traditioneel de macht in handen heeft in die landen, doet niet echt ter zake hé schatje. Het punt is dat de christelijke leiders in beide landen (Ethiopië en Eritrea) grote dictators zijn die elke oppositie onderdrukken en de mensenrechten zwaar met de voeten treden. En dat kan je in geen van beide gevallen in de schoenen van moslims schuiven. De christenen zijn er ook niet te spreken over hun dictatoriale leiders.

Een beetje kennis van die regio zou je bovendien leren dat moslims en christenen daar juist zonder enige problemen samenleefden (en in het geval van Eritrea gedurende meer dan 30 jaar zelfs zij aan zij vochten voor hun onafhankelijkheid) totdat het westen met de VS op kop daar ook de polarisatie startte door de landen in te schakelen in hun buitenlands beleid. En het ontbreken van enige democratie die de moslims een kans geeft op serieuze vertegenwoordiging in beide landen, doet er natuurlijk ook weinig goed aan. Het op zijn beloop laten van het Ethiopië-Eritrea conflict door de internationale gemeenschap (een conflict dat niets met religie te maken heeft) is de rechtstreekse aanleiding voor een dreigende oorlog met Somalië waar beide landen hun bloederig conflict verder willen uitvechten. En de burgers van beide landen zijn weeral eens de grote slachtoffers. Moslims en christenen. Maar dat zal jou worst wezen. Mij niet. Ik heb daar namelijk verschillende vrienden. Moslims en christenen.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 december 2006 om 00:20.
Oud 12 december 2006, 00:14   #11
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet Bob Geldof nog eens een liedje maken voor Ethopie. Maar laten we deze keer met de opbrengst een atoombommeke kopen en het probleem aldaar zal voor altijd opgelost zijn.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be