Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 19:22   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Is Jean-Marie Dedecker er met Cassandra klaar voor?

Volgens hln 15% voor de NV-A met Jean-Marie Dedecker.
Hoeveel is hij alleen waard?
Is hij klaar voor een eigen partij?
Wat gaat hij doen, wat moet hij doen?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 10 december 2006 om 19:23.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:02   #2
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

hij zal 2% stemmen halen of zo meer niet,
zijn populariteit is al enige tijd aan het zakken
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:45   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Cassandra, is dat een knappe?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:53   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ja, maar voor de rest echt niks voor jou.

Citaat:
Cassandra (Grieks "zij die mannen verstrikt") was één van de dochters van Priamus, de koining van Troye. Koning Priamus was getrouwd met koningin Hecuba. Cassandra was zo mooi dat de god Apollo met haar het bed wilde delen. Cassandra stemde toe, maar wilde daarvoor in ruil de gave om de toekomst te kunnen voorspellen. Echter zodra Apollo haar wens vervulde, weigerde Cassandra haar belofte na te komen. Apollo was woest en wilde haar straffen.
Goden konden echter een verleende gave niet meer ongedaan maken. In plaats daarvan voegde Apollo er de beperking aan toe dat niemand haar zou geloven wanneer ze een voorspelling deed. Inderdaad voorspelde Cassandra een aantal keer de ondergang van Troje. En inderdaad werd ze door niemand geloofd. Ook waarschuwde ze, samen met Laocoön, tevergeefs tegen het binnenhalen van het paard van Troye.
Tegenwoordig slaat de term Cassandrasyndroom op een onheilsvoorspelling die achteraf correct blijkt te zijn; meer in het bijzonder op het fenomeen dat voorspellingen van onafwendbaar onheil over het algemeen niet geloofd worden, hetgeen de voorspeller voor het dilemma plaatst dat hij weet dat er een ramp te gebeuren staat maar het naderend onheil op geen enkele wijze kan afwenden.
Oud 10 december 2006, 20:55   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ja, maar voor de rest echt niks voor jou.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:16   #6
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dit is Cassandra http://www.jmdedecker.com/page2.php
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:24   #7
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 11 december 2006, 14:37   #8
Anna List
Banneling

Standaard

onderschat JMDD toch maar niet, hoe dieper ze hem nu duwen, hoe harder hij zal terugvechten ...

en er is in Vlaanderen zeker ruimte voor een rechts liberale Vlaams Nationale partij ... (en de N-VA heeft net bewezen daar niet geschikt voor te zijn)

de stemmentrekker JMDD als handpop van de politiek intelligentere havik Coveliers ... dat zou wel eens de nachtmerrie van BdW kunnen zijn

en niet alleen van BdW

JMDD-VLOTT op de wip om aan een twee derde te geraken, of JMDD-VLOTT die zelfs nog maar dreigt met een doorbreken van het cordon ... zou wel eens heel veel reële politieke macht kunnen hebben ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:44   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Cassandra (Grieks "zij die mannen verstrikt") was één van de dochters van Priamus, de koining van Troye. Koning Priamus was getrouwd met koningin Hecuba. Cassandra was zo mooi dat de god Apollo met haar het bed wilde delen. Cassandra stemde toe, maar wilde daarvoor in ruil de gave om de toekomst te kunnen voorspellen. Echter zodra Apollo haar wens vervulde, weigerde Cassandra haar belofte na te komen.
Dat klinkt als een goed begin voor een politieke partij
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:27   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
onderschat JMDD toch maar niet, hoe dieper ze hem nu duwen, hoe harder hij zal terugvechten ...

en er is in Vlaanderen zeker ruimte voor een rechts liberale Vlaams Nationale partij ... (en de N-VA heeft net bewezen daar niet geschikt voor te zijn)

de stemmentrekker JMDD als handpop van de politiek intelligentere havik Coveliers ... dat zou wel eens de nachtmerrie van BdW kunnen zijn

en niet alleen van BdW

JMDD-VLOTT op de wip om aan een twee derde te geraken, of JMDD-VLOTT die zelfs nog maar dreigt met een doorbreken van het cordon ... zou wel eens heel veel reële politieke macht kunnen hebben ...
zeker weten dadde...
Het zou wel eens een vergaarbak kunnen zijn voor diegenen die niet op het VB kunnen stemmen maar toch tegen het cordon...

Ondertussen is het de laatste jaren meer dan duidelijk geworden: "iedereen die gecordoniseerd is is per definitie consequent"
Oud 11 december 2006, 15:28   #11
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Anderzijds zou het Coveliers niet sieren mocht hij zich nu nog over de JMDD willen ontfermen als die met hangende pootjes dan maar op zijn deurtje komt kloppen.

Coveliers was eerst niet goed genoeg voor de breed grijnzende JMDD, die, zo dacht hij zelf toch, bij de NVA eens flink carriere zou gaan maken.

De opportunist JMDD in je partij halen is als een kabeljauw in je partij halen: na een paar dagen begint dat fameus te stinken! Verder heeft JMDD met een kabeljauw gemeen dat beiden een "groot bakkes" hebben. (Het pleit in het voordeel van de kabeljauw dat er bij de vis geen lawaai uit komt.)

Voor de goede orde: ik bewonder JMDD voor zijn prestaties als judo-coach. Judo is een individuele sport waar de sterkste (fysiek en mentaal) wint. Maar als het om team-work gaat is JMDD absoluut te mijden. Elke partijvoorzitter met oren aan zijn hoofd hoort dat te weten.

Het pleit dan ook van gezond verstand dat Leterme onmiddellijk duidelijk heeft gesteld dat er geen sprake kon zijn van een kartel met de NVA waarin JMDD het laken naar zijn kant trekt. Hij zou wel goed gek geweest zijn om zich in zo'n avontuur te storten!

De grote pineut van dit verhaal is Bartje Dewever. Tja, hij had zo graag zijn eigen stemmenkanon gehad en het is zijn gezicht ontploft. Dat getuigt van een smadelijk gebrek aan politiek inzicht en een gebrek aan fatsoen. Hij had zich veel ellende kunnen besparen door zijn plaats te kennen als aanhangsel van de CD&V en eerst aan Grote Broer te vragen wat ze daar van JMDD dachten.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:29   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Jawadde 15 % voor de NV-A met JMD ? ...

Vanwaar zijn al die stemmen dan gaan lopen... allé schoon voorbeeld hoe mis dewever wel niet gegokt heeft, dan...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:45   #13
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Anderzijds zou het Coveliers niet sieren mocht hij zich nu nog over de JMDD willen ontfermen als die met hangende pootjes dan maar op zijn deurtje komt kloppen.

Coveliers was eerst niet goed genoeg voor de breed grijnzende JMDD, die, zo dacht hij zelf toch, bij de NVA eens flink carriere zou gaan maken.
Onderschat de intelligentie en het politiek doorzicht van een Coveliers niet hoor.
Als je aandachtig hebt geluisterd naar de niet mis te verstane uitnodiging van Hugo aan Dedecker zal je gemerkt hebben dat hij hem uitnodigt om..... met éénzelfde programma...in west Vlaanderen...óók een Vlott op te starten.

Lichte nuance toch....

Zo heeft JMDD zijn eigen partijtje waar hij de numero uno mag spelen...en brengt hij anderzijds een pak stemmen mee naar de grote broer VB zonder gecordoniseerd te worden...
De deur openbreken en de macht gebruiken van het VB noem ik dat...

Als dat moest lukken vind ik het geniaal...
Oud 11 december 2006, 15:56   #14
Anna List
Banneling

Standaard

ik zag er eerder een 'kruip jij nu maar eens een week door het stof in' ... jij zal bij mij moeten komen kloppen ...

maar idd Coveliers is er ook de man niet naar om persoonlijke gevoelens zo'n kans in de weg te laten staan ...

wat jij beschrijft Fi, lijkt wel op een gedecentraliseerde partij ... bijzonder libertarisch denk ik ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 16:02   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;2236349]
Citaat:

Onderschat de intelligentie en het politiek doorzicht van een Coveliers niet hoor.
Als je aandachtig hebt geluisterd naar de niet mis te verstane uitnodiging van Hugo aan Dedecker zal je gemerkt hebben dat hij hem uitnodigt om..... met éénzelfde programma...in west Vlaanderen...óók een Vlott op te starten.

Lichte nuance toch....

Zo heeft JMDD zijn eigen partijtje waar hij de numero uno mag spelen...en brengt hij anderzijds een pak stemmen mee naar de grote broer VB zonder gecordoniseerd te worden...
De deur openbreken en de macht gebruiken van het VB noem ik dat...

Als dat moest lukken vind ik het geniaal...
Het zou in elk geval de meeste kans op success hebben, het Vlott is vlot in Antwerpen, en dan een afdeling in de Vloanders geleid door JMD, hoeft m al die shit niet meer te doorlopen van aanvragen, handtekengingen etc...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 16:06   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Het zou in elk geval de meeste kans op success hebben, het Vlott is vlot in Antwerpen, en dan een afdeling in de Vloanders geleid door JMD, hoeft m al die shit niet meer te doorlopen van aanvragen, handtekengingen etc...
En geen last van de kiesdrempel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 16:59   #17
Fieseler

Standaard

Citaat:
ik zag er eerder een 'kruip jij nu maar eens een week door het stof in' ... jij zal bij mij moeten komen kloppen ...

maar idd Coveliers is er ook de man niet naar om persoonlijke gevoelens zo'n kans in de weg te laten staan ...

wat jij beschrijft Fi, lijkt wel op een gedecentraliseerde partij ... bijzonder libertarisch denk ik ...
Een gedecentraliseerde libertarische donkerblauwe geschelpte?
Why the f*ck not?

Let evenwel op mijn slotzinnetje...
Ik vind dit geniaal ALS het lukt...dus enkel als het lukt...anders niet...begin ik verdomme nu ook al tjevenstreken te krijgen?
If so shoot me please...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be