Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2003, 20:42   #1
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bush Makes Surprise Visit to Baghdad
45 minutes ago

By TERENCE HUNT, AP White House Correspondent

BAGHDAD, Iraq - President Bush (news - web sites) made a surprise Thanksgiving visit to American troops in Baghdad Thursday, flying secretly to violence-scarred Iraq (news - web sites) to thank U.S. forces for serving there. It was the first trip ever by an American president to Iraq — a mission tense with concern about his safety.
linkje

Je kan veel zeggen over Bush, maar ik vind het knap dat hij, ondanks de enorme gevaren naar Irak gegaan is om de troepen moed in te spreken. Volgens mij trouwens een prima wapen om zijn populariteit mee op te krikken.
Oud 27 november 2003, 20:45   #2
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Misschien nog een mogelijke tegenkandidaat voor Bush, Hillary Clinton bezocht trouwens net nu Afghanistan.
linkje
Oud 27 november 2003, 22:01   #3
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Tja hij krijgt de smaak te pakken.

Na enkele dagen in een buitenlands (Spannend ) strengbewaakt kasteel te hebben verbleven.

Bezoekt hij nu ook al incognito buitenlandse strengbewaakte vliegvelden.
Voor een uurke of twee.

Zijn volgende blitzbezoek zou misschien wel eens België kunnen zijn.

Zie je Bush al lopen in Zaventem? In het hol van de leeuw!

Ik durf te wedden dat er twee identieke Airforce-Once vliegtuigen geland zijn.
Ge kunt nooit weten of ze klaarstaan met een raket.

Moedig tja politiekers doen alles om hun populariteit op te krikken

Mitterand was veel moediger om naar Sarajevo te gaan.[size=6][/size][size=7][/size]

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 22:10   #4
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Bush begint stillaan aan de verkiezingen te denken. Een foto van een kalkoen verspreidende president tussen "zijn" manschappen is natuurlijk enorm populair. In ieder geval....goed dat hij zoiets s doet. Die jongens die ginder hun leven riskeren verdienen ook s wat aandacht.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 22:57   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je kan veel zeggen over Bush, maar ik vind het knap dat hij, ondanks de enorme gevaren naar Irak gegaan is om de troepen moed in te spreken. Volgens mij trouwens een prima wapen om zijn populariteit mee op te krikken.
Inderdaad. Maar wat je hier minder hoort en ziet in de pers is dat Bush wel degelijk een President is die er voor zijn volk staat. Hij is bijvoorbeeld tijdens de zware branden in California naar Los Angeles gevlogen om er de zwaarst getroffen families te ontmoeten. Er zijn ook veel foto's over zijn bezoeken aan aids centra in de U.S. en in Afrika, aan getroffen gebieden door stormen en overstromingen, bezoeken aan ziekenhuizen en aan werklozen-centra, etc...

Hij is ook regelmatig op bezoek geweest bij ouderlingen wanneer hij de vernieuwing van 'medicare' voorbereidde.

En nu ook in Irak gaat hij de manschappen aldaar een hart onder de riem steken.

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 23:00   #6
Pallieter
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Bush begint stillaan aan de verkiezingen te denken. Een foto van een kalkoen verspreidende president tussen "zijn" manschappen is natuurlijk enorm populair. In ieder geval....goed dat hij zoiets s doet. Die jongens die ginder hun leven riskeren verdienen ook s wat aandacht.

de ironie loopt met bakken van deze posts

denken aan de verkiezingen
popular boy uithangen door te eten tussen het gewone volk

Doet me denken aan een welbepaalde partij en aan een welbepaalde persoon, niet alleen avatar maar ook onderschrift wat kan een mens nog meer willen
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 00:03   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
denken aan de verkiezingen
popular boy uithangen door te eten tussen het gewone volk
UIteraard, maar diegenen die dat hem verwijten zouden ook zitten kakken dat zijn troepen hem geen reet kunnen schelen indien hij dat niet had gedaan, hypocrisie aan beide zijden dus
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 00:13   #8
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

komaan Antoon,

je hebt -hoop ik- toch ook wel door dat die voorbeelden niets anders zijn dan platte georchestreerde verkiezingspropaganda... ? Ik had je toch wel wat hoger ingeschat dan dat..Bush'vermogen tot empathie is nog 't best gebleken uit zijn bevreemdende reactie op 9/11.. Blijven voortdoen alsof er niets aan de hand is in een klas vol kindjes, terwijl hij al goed wist wat in NYC aan de hand was..
Oud 28 november 2003, 00:25   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
je hebt -hoop ik- toch ook wel door dat die voorbeelden niets anders zijn dan platte georchestreerde verkiezingspropaganda... ? Ik had je toch wel wat hoger ingeschat dan dat
je hebt blijkbaar niet zo goed begrepen wat ik net zei: indien Bush dit bezoek niet had gedaan, had u zitten klagen dat hij zich geen bal van zijn soldaten aantrekt, en zo is het natuurlijk altijd wat

Citaat:
Bush'vermogen tot empathie is nog 't best gebleken uit zijn bevreemdende reactie op 9/11.. Blijven voortdoen alsof er niets aan de hand is in een klas vol kindjes, terwijl hij al goed wist wat in NYC aan de hand was..
Kan er iemand mij eens uitleggen op wat dit slaagt? Moest Bush dan soms beginnen krijsen als een meisje? Sorry, maar als jij het cool blijven van Bush al meteen ziet als een bewijs van het gebrek van empathie, dan vind ik dat maar enorm zielig
Oud 28 november 2003, 00:37   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
komaan Antoon,

je hebt -hoop ik- toch ook wel door dat die voorbeelden niets anders zijn dan platte georchestreerde verkiezingspropaganda... ? Ik had je toch wel wat hoger ingeschat dan dat..Bush'vermogen tot empathie is nog 't best gebleken uit zijn bevreemdende reactie op 9/11.. Blijven voortdoen alsof er niets aan de hand is in een klas vol kindjes, terwijl hij al goed wist wat in NYC aan de hand was..
Wat een armoede zo'n bericht.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 00:44   #11
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Maar wat je hier minder hoort en ziet in de pers is dat Bush wel degelijk een President is die er voor zijn volk staat. Hij is bijvoorbeeld tijdens de zware branden in California naar Los Angeles gevlogen om er de zwaarst getroffen families te ontmoeten. Er zijn ook veel foto's over zijn bezoeken aan aids centra in de U.S. en in Afrika, aan getroffen gebieden door stormen en overstromingen, bezoeken aan ziekenhuizen en aan werklozen-centra, etc...

Hij is ook regelmatig op bezoek geweest bij ouderlingen wanneer hij de vernieuwing van 'medicare' voorbereidde.

En nu ook in Irak gaat hij de manschappen aldaar een hart onder de riem steken.
Moet ff een traan wegpinken ... snik
Zoveel goedheid kan een mens niet onberoerd laten.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 01:35   #12
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Helaas bleef hij niet lang genoeg om het Iraakse verzet een eerlijke kans te geven, ik ben zwaar ontgoocheld. Als er nu eens iemand is die een raket op zijn smoel verdient...

Citaat:
Inderdaad. Maar wat je hier minder hoort en ziet in de pers is dat Bush wel degelijk een President is die er voor zijn volk staat. Hij is bijvoorbeeld tijdens de zware branden in California naar Los Angeles gevlogen om er de zwaarst getroffen families te ontmoeten. Er zijn ook veel foto's over zijn bezoeken aan aids centra in de U.S. en in Afrika, aan getroffen gebieden door stormen en overstromingen, bezoeken aan ziekenhuizen en aan werklozen-centra, etc...

moest hij nu ook nog eens stoppen met de sociale zekerheid af te breken of enkel beschikbaar te maken voor mensen met geld, en moest hij slechts een paar procent van het budget van die totaal nutteloze oorlog in Irak investeren in AIDS-bestrijding dan zou het helemaal goed zijn...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 11:32   #13
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Van die laatste: uiteraard bezoekt hij die. Hij zou wel erg dwaas zijn van dat niet te doen. Maar vergeet niet dat het zéér lang duurde eer er iets van hem gehoord werd op 9/11.
Oud 28 november 2003, 11:33   #14
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is dit bezoek een publiciteitsstunt. Hij heeft dit gedaan, omdat hij zag dat zijn populariteit daalde.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 11:50   #15
Luddo
Minister

Standaard

Enkele weken geleden bracht Louis Michel een bezoek aan de Congo, ditmaal zonder Harley Davidson. Dat was pas een heldendaad! Daar is de uitstap van Bush maar kattepis tegen.
Oud 28 november 2003, 13:15   #16
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

seba, mijn bericht was gericht aan Antoon...

gelieve je voortvarende conclusies dus voor jezelf te houden, want met dergelijke 'losse flodders' maak je alleen jezelf belachelijk.
Oud 28 november 2003, 13:17   #17
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
komaan Antoon,

Wat een armoede zo'n bericht.
en wedden dat jij niet uitgelegd krijgt waarom dat bericht zo'n 'armoede' is ?
Oud 28 november 2003, 22:07   #18
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
moest hij nu ook nog eens stoppen met de sociale zekerheid af te breken of enkel beschikbaar te maken voor mensen met geld, en moest hij slechts een paar procent van het budget van die totaal nutteloze oorlog in Irak investeren in AIDS-bestrijding dan zou het helemaal goed zijn...
Weer een mooi vorbeeld van misinformatie. Die 1,6 miljard dollar die Bush onlangs aan Afrika voor de bestrijding van AIDS heeft blijkbaar niet in uw wereldje plaatsgevonden, waarom verbaast me dat weer niet?
Oud 28 november 2003, 22:18   #19
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Weer een mooi vorbeeld van misinformatie. Die 1,6 miljard dollar die Bush onlangs aan Afrika voor de bestrijding van AIDS heeft blijkbaar niet in uw wereldje plaatsgevonden, waarom verbaast me dat weer niet?
't Is volgend jaar zelfs meer:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Economist
The second reason for optimism is that there is now more money available. UNAIDS says about $4.7 billion was spent on AIDS in low and middle-income countries this year, compared with just $200m in 1996. The American Congress looks set to approve $2.4 billion to be spent next year, largely in the 14 countries that stand to benefit from the Bush administration’s five-year plan to fight AIDS in Africa and the Caribbean. The multilateral Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, which was founded last year, has already committed $2.1 billion to projects in more than 120 countries.
http://www.economist.com/agenda/disp...ory_id=2249371
Oud 29 november 2003, 15:20   #20
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel procent is die 1,6 miljard van de totale kosten van de oorlog tegen Irak? Da's ongeveer 20 $ per aan aids lijdende Afrikaan..., bovendien was die hulp gekoppeld aan een hele reeks voorwaarden, die hehemaal niets met Aids te maken hadden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be