Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 23:01   #1
lezer
Burgemeester

Standaard "Het antisemitisme van de Thora"

Yakov Rabkin en norman Finkelstein over het antizionisme.

Enkele citaten uit het artikel van De Tijd:
Citaat:
Het is in brede kring weinig bekend dat nogal wat joodse tegenstanders van Israël hun verzet baseren op religieus-humanitaire en theologische, veeleer dan op politieke gronden. Van bij het ontstaan van het zionisme in de 19de eeuw is dat verzet er geweest en het is er nog steeds, zowel in als buiten Israël. Dat het weinig naar buiten komt, heeft onder meer te maken met de angst voor (het verwijt van) nestbevuiling. Van dat soort angsten heeft professor Rabkin, historicus aan de universiteit van Montréal, geen last.
Citaat:
De traditionele lijnen van verdeeldheid tussen de joden onderling (Asjkenazim, Sefardim, belijdend, niet-belijdend, orthodox, niet-orthodox, chassidisch, mitnagdim) zijn doorbroken met een 'nieuwe' polarisatie. Elk van deze categorieën bevat joden die geloven dat het idee van een joodse staat, en bovenal de menselijke en morele prijs die een dergelijke staat vergt, alles negeert wat het jodendom leert, met name de kernwaarden van bescheidenheid, mededogen en liefdadigheid. Voor hen moet de joodse eenheid de Thora als middelpunt hebben, en niet de Israëlische vlag.
http://www.tijd.be/mijn_passies/boek...asp?Id=2575680
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 08:26   #2
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Yakov Rabkin en norman Finkelstein over het antizionisme.

Enkele citaten uit het artikel van De Tijd:

http://www.tijd.be/mijn_passies/boek...asp?Id=2575680
Wat toevallig.
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het het lezen van 'In naam van de Thora' met als ondertitel 'De geschiedenis van de antizionistische joden' geschreven door Yakov M. Rabkin.
Oud 15 december 2006, 13:25   #3
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Wat toevallig.
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het het lezen van 'In naam van de Thora' met als ondertitel 'De geschiedenis van de antizionistische joden' geschreven door Yakov M. Rabkin.
En ik De drogreden van het antisemitisme met als ondertitel Israel, de VS en het misbruik van de geschiedenis van Finkelstein. Anti-zionistische boeken door joden doen het precies goed vandaag de dag

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 15 december 2006 om 13:49.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be