![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'Een op de drie Vlamingen heeft 50.000 euro in spaarpot'
Vlamingen blijken steeds beter te kunnen sparen. Vergeleken met een half jaar geleden klimt het aantal Vlamingen dat meer dan 50.000 euro in kas heeft van 32 naar 35 procent. Walen doen net het omgekeerde en zakken van 25 naar 2O procent. ![]() (tijd/belga) De cijfers komen van een studie van het internationaal onderzoeksbureau Gfk, die Het Volk, Het Nieuwsblad en De Standaard donderdag hebben gepubliceerd. Het onderzoeksbureau peilt in opdracht van The Wall Street Journal twee keer per jaar naar het vermogen van Europeanen en Amerikanen. De Vlamingen halen met 35 procent portefeuilles van 50.000 euro het hoogste peil sinds GfK in 1999 met zijn enquêtes begon. Uit de studie blijkt nog dat er nu bijna tweemaal meer Vlamingen dan Walen zijn met een portefeuille van die omvang. Het aantal Vlamingen steeg in een half jaar van 32 naar 35 procent, de Walen zakten van 25 naar 20 procent. In Europa behoort de Vlaming duidelijk tot de besten van de klas. Duitsland en Spanje staan met respectievelijk 5 en 6 procent helemaal achteraan. Dat de Vlaming vasthoudt aan zijn ijverig spaargedrag is zo goed als zeker, want een op de vier verwacht de volgende maanden nog meer te kunnen sparen. Voorts blijkt uit de enquëte dat Vlamingen opmerkelijk veel in aandelen beleggen. Eén op de drie vertrouwt zijn geld aan de beurs toe. Daarmee deelt Vlaanderen met Groot-Brittannië de tweede plaats in Europa na koploper Zweden. Daar belegt 50 procent van de gezinnen in aandelen. -------------------------------------- Naar de Tijd ----------------------------------------- Allez jong, wat is er met dat Marshallplan gebeurd? Of spenderen de Walen liever. Belgicistjes, commentaar graag?
![]() |
#2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een beetje moeilijk om daar al te sterk communautair op in te gaan: wie van ons hier heeft een spaarvarken van 50000 euro????
Ik niet hoor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() en nog klagen, die vlamingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Dus de Vlaming is rijker dan de Waal.
Wat is nu eigenlijk het probleem Tantist ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Freya heeft nieuwe botten, Mitgard, snel gaan kijken...
![]() |
#8 |
|
![]() Weer een verschil erbij...
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Waar ik op doel is dat deze maatstaf niets kan aantonen ... Ik wacht liever andere indicatoren af zoals het aantal nieuwe opgestarte bedrijven, GDP of evolutie van de werkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() als de walen rijker waren dan was het van 'die vuile profiteurs versus wij arme hardwerkende vlamingskes'.
zo is er altijd wel een reden voor de vlaamse vendelrukker om te janken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tot zover de theorie, nu terug naar de praktijk waar het de Vlamingen economisch toch iets beter afgaat dan de Walen.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Overigens zijn de cijfers niet echt overtuigend om te beweren "dat vlamingen =/= walen"... 0,2 vs 0,35... mierenneuken
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Puur theoretisch natuurlijk, aangezien een bedrag van 50.000 daar eigenlijk te klein voor is. De Nederlanders mogen zich echter wel in de handen wrijven met de Euro; Als die honderden miljarden uit de pensioenfondsen aldaar niet over de hele Eurozone verdeeld was, dan had Vlaanderen niet alleen aan de zuidgrens, maar ook aan de noordgrens een economische ramp gehad.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik wil wel, maar ik raak niet weg van het computerscherm door die hypnostiserende botten van Freya.
![]() |
#17 |
|
![]() Freya heeft nieuwe botten! Snel gaan kijken Mitgard!
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Relativeer maar lekker plat jongens, dat is entertainend...
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |