Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2006, 10:24   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Weer die hoofddoeken?

De overheid moet garanderen dat je binnen de 20km een school vindt waar de hoofddoek mag.

Meyrem Almaci lanceerde het voorstel in het onderwijsdebat tijdens de Vrouwendag, afgelopen zaterdag in de Antwerpse gemeente Berchem. Ze doet aan de VUB en KU Leuven onderzoek naar allochtonen en onderwijs.

Volgens haar kunnen in bepaalde regio's moslimmeisjes met een hoofddoek nergens op school terecht. ,,Daarom zou de overheid moeten garanderen dat iedereen in zijn regio een school kan vinden waar de hoofddoek is toegelaten, bijvoorbeeld in een straal van twintig kilometer. Want meisjes hebben het recht om een hoofddoek te dragen, maar als ze nergens op school terechtkunnen, heeft dat niet veel zin.''

Almaci, die ook woordvoerster is van Jong Groen!, stelt vast dat er vaak een domino-effect is. Als één school de hoofddoek verbiedt, dan volgen de andere in de regio snel. ,,En zo blijft geen enkele school voor moslimmeisjes met hoofddoek meer over. Het gevolg daarvan is dat ze niet meer naar school gaan.''

Daarom moet de overheid volgens de onderzoekster haar verantwoordelijkheid nemen, en maken dat deze meisjes minstens in één school terechtkunnen. Daarmee trekt Almaci een parallel met de vrijekeuzescholen.

uit de Standaard 131106

En daar zijn we weer... Gisteren op tv nog een stukje reportage gezien ivm het dagelijks leven van vrouwen in een moslimland waar de Taliban (voor eventjes?) buitengegooid werd. Die meisjes/dames waren voor het merendeel blijkbaar dolgelukkig dat ze op een "normale" manier weer op straat kunnen komen zonder onder een tentzeil met kijkgaten te moeten rondlopen, en maakten zich al zorgen over de dag waarop de Taliban weer te voorschijn zou komen. "Dan ben ik hier meteen weg", zei één van de ondervraagde dames...
En dan komen we in België (of de ons omringende landen) waar moslimvrouwen zich geen bal van Taliban of achterlijke godsdienstige dictatortjes moeten aantrekken (tenzij hun echtgenoten eventueel)... en hier lopen ze (een deel ervan toch...) te zagen en te klagen omdat ze... geen hoofddoek en andere extra-verhullende kledingsstukken mogen dragen!!! De wereld op zijn kop.
Hopelijk blijft men hier en elders het hoofd koel houden en komt en blijft er een keihard "njet" tegen deze verdwazing. Het komt er nog eens op neer dat wie naar hier komt moet gevolg geven aan wat wij wensen, en niet omgekeerd!
Wie denkt hier te moeten goochelen met de "rechten van de mens" en de "godsdienstvrijheid" is een idioot in het kwadraat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 10:31   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid moet garanderen dat je binnen de 20km een school vindt waar de hoofddoek mag.
Mensen die de handicap hebben dat er een hoofddoek aan hun hoofd is vastgegroeid mogen niet gediscrimineerd worden tegenover andere gehandicapten.
Dit geldt natuurlijk ook voor andere gehandicapten zoals er zijn: "de vastgegroeide petjes" minder validen of de "ingegroeide piercing" slachtoffertjes. Zij zullen in dezelfde scholen kunnen worden ondergebracht.

Als men dus "hoofddoek-gehandicapten-scholen" inplant op ongeveer dezelfde basis als andere speciale scholen voor gehandicapten dan is het gelijkheidsbeginsel gevolgd.

Dit wil zeggen: één per provincie!

De volledige provincie Antwerpen overtreft hier dus al de norm.

Alstublieft Meryiam!

Laatst gewijzigd door circe : 13 november 2006 om 10:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 16:55   #3
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Stel dat er ooit eens een politici pleit dat er voor iedereen die op school een petje van zijn lievelingsvoetbalploeg wil dragen, er binnen een straal van 20 kilometer een school beschikbaar moet zijn waar dit toegelaten is, wel die zou (terecht) vierkant uitgelachen worden... .

Waarom dan wel voor een hoofddoek?
Omdat we die lieve, verdraagzame moslimmetjes, die ocharme al zoveel het slachtoffer zijn van racime van die boze Vlamingen, toch niks kunnen weigeren zeker... .

Neenee, Groen! laat zich weer van zijn achterlijkste kant zien. Als ze stemmen willen blijven verliezen, zijn ze goed bezig!
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2006, 22:04   #4
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Almaci, die ook woordvoerster is van Jong Groen!, stelt vast dat er vaak een domino-effect is.
DAT is nu eens de reden waarom ik van die partij niets meer moet weten. Ik ben dan wel milieubewust, maar ik ben geen onnozele, extreem - linkse, naïeve idioot. Bovenal zou groen! groen moeten zijn en zich niet inlaten met dergelijke godsdienstfanatici. Links in het algemeen zou moeten opkomen voor de mensen die zich willen onttrekken van een achterlijk en imperialistisch systeem zoals de islam, net zoals links dat ook gedaan heeft tegen de katholieken en voor meer burgerrechten.
Oud 17 november 2006, 22:07   #5
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Nog eventjes geduld en Groen is geschiedenis.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 01:24   #6
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
DAT is nu eens de reden waarom ik van die partij niets meer moet weten. Ik ben dan wel milieubewust, maar ik ben geen onnozele, extreem - linkse, naïeve idioot. Bovenal zou groen! groen moeten zijn en zich niet inlaten met dergelijke godsdienstfanatici. Links in het algemeen zou moeten opkomen voor de mensen die zich willen onttrekken van een achterlijk en imperialistisch systeem zoals de islam, net zoals links dat ook gedaan heeft tegen de katholieken en voor meer burgerrechten.
dat was ook altijd al mijn stelling: de Linkse partijen zouden eigenlijk op de eerste linie moeten staan om de islam te bestrijden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 01:26   #7
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nog eventjes geduld en Groen is geschiedenis.
liever nog zag ik de islam geschiedenis worden...maar daarvoor zal nog véél bloed moeten vloeien vrees ik....
Oud 20 november 2006, 02:13   #8
araneus
Gouverneur

Standaard

Kijk eens naar de mensen bij Groen en je zal merken dat er slechts heel weinig kaas hebben gegeten van het milieu. Je zal daar zelden iemand vinden die bijvoorbeeld biologie, bio-ingenieur, ... heeft gestudeerd. Ze mogen voor mijn part hun naam veranderen naar donker-rood.
De typische groen-stemmer weet nog minder van milieuthema's en kunnen dus vlotjes de idiote stellingen worden ingelepeld.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 09:00   #9
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
ja, wat hebben hoofddoeken en dergelijke nonsens nu met milieubewustzijn te maken.Of je zou ze (hoofddoeken) als verontreinigende produkten moeten beschouwen natuurlijk...Anders zie ik niet veel?...
Oud 21 november 2006, 09:22   #10
carlgustaaf
Banneling

Standaard

het feit alleen al, dat er over die hoofddoeken zo veel gesproken word, vind ik ongelofelijk!Dat die mensen, dat naar hier gekomen zijn uit pure miserie, hier zo veel praat verkopen?!Onvoorstelbare brutaliteit!
Oud 22 november 2006, 21:53   #11
Samrah
Schepen

Standaard

Teneerste wil ik toch zeggen dat Islaam nooit zal verdwijnen. Ons ouders waren heel gelovig, en toen zeiden ze tegen hen: "je kinderen zullen niet zo gelovig meer zijn hoor" maar wij hangen nog steeds 100% vast aan ons geloof.. Het wordt nog sterker.. Elke dag bekeren zich ook veel niet-moslims tot de Islaam. Ik herinner mij in de Moskee 13 bekeerlingen (die christen waren) te kennen, nu zijn het er al over de 100.. Islaam wordt groter en sterker dat is een feit.
Over de hoofddoek: voor mij is dat heel belangrijk, ik kan me niet indenken dat ik zonder hoofddoek door het leven zou gaan. En carlgustaaf: ik ben niet naar hier gekomen uit pure miserie, ik ben hier geboren uit liefde..
Ik zou graag eens willen weten welk probleem jullie hebben met het dragen van hoofddoek? Het is toch prachtig dat meer en meer meisjes de hoofddoek dragen uit LIEFDE voor de islaam!
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 22:15   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch prachtig dat meer en meer meisjes de hoofddoek dragen uit LIEFDE voor de islaam!
Ik zie liever witte puntmutsen. Die dragen die ook uit liefde voor de een of andere ideologie. Liefst 's nachts zelfs.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 22:15   #13
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
...
Ik zou graag eens willen weten welk probleem jullie hebben met het dragen van hoofddoek? Het is toch prachtig dat meer en meer meisjes de hoofddoek dragen uit LIEFDE voor de islaam!
Aan de wet op het verbod van opvallende religieuze kentekens die door het Franse parlement gestemd werd in 2004 ging een breed en intens publiek debat vooraf, dat in alle geledingen van de bevolking gevoerd werd, van de bistro tot in het parlement.

De Franse president stelde een officiële commissie aan, voorgezeten door de heer Bernard Stasi, die het probleem onderzocht. De commissie-Stasi hoorde honderden betrokkenen en publiceerde na afloop een uitgebreid rapport, dat gemeenzaam het “Rapport-Stasi” wordt genoemd.

Ook al wensen alle fundi's en politiek-correcten het onderwerp te beperken tot het "doekje", het gaat om meer dan dat, zoals blijkt uit het Rapport-Stasi.

Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje:
- een politiek symbool is
- bedoeld is als provocatie
- verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving
- dient als vernedering of verdrukking van de vrouw

Verder is gebleken dat het doekje slechts een zeer zichtbaar teken is van een houding die zich verder uit in andere feiten, zoals het weigeren van
- een EHBO-cursus te volgen
- mensen in nood bij te staan
- de autoriteit van een vrouwelijke schooldirecteur te aanvaarden
- ondervraagd te worden door een mannelijke leraar
- zwemles te volgen
- biologieles te volgen
- turnles te volgen
- bepaalde lessen geschiedenis te volgen zonder deze te verstoren
- op vrijdag naar school te gaan
- zich te onderwerpen aan geneeskundig onderzoek

Het Rapport-Stasi geeft verder nog voorbeelden in de wereld van de gezondheidszorg en op de werkplek.

Het gaat dus om een veruiterlijking van een ideologisch gedachtegoed dat haaks staat op de verworvenheden van onze seculiere maatschappij.
Oud 23 november 2006, 14:10   #14
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Teneerste wil ik toch zeggen dat Islaam nooit zal verdwijnen. Ons ouders waren heel gelovig, en toen zeiden ze tegen hen: "je kinderen zullen niet zo gelovig meer zijn hoor" maar wij hangen nog steeds 100% vast aan ons geloof.. Het wordt nog sterker.. Elke dag bekeren zich ook veel niet-moslims tot de Islaam. Ik herinner mij in de Moskee 13 bekeerlingen (die christen waren) te kennen, nu zijn het er al over de 100.. Islaam wordt groter en sterker dat is een feit.
Over de hoofddoek: voor mij is dat heel belangrijk, ik kan me niet indenken dat ik zonder hoofddoek door het leven zou gaan. En carlgustaaf: ik ben niet naar hier gekomen uit pure miserie, ik ben hier geboren uit liefde..
ik heb het grootste respekt voor de vrouwen , die in de islam-diktatuur dagelijks hun leven riskeren om wat meer vrijheid te verkrijgen...Jonge vrouwen, die het geluk hebben om geboren te worden, in een land waar die vrijheid bestaat, waar vrouwen evenveel rechten hebben als mannen, waar men ze niet zomaar op straat mag zetten, als je ze moegepoept bent, of ze wat teveel rimpels krijgen, waar een vrouw alleen op reis mag gaan ,en met de auto rijden, en waar ze zelf mogen beslissen met wie ze willen trouwen, zulke jonge vrouwen versta ik niet, als ze vrijwillig de uiterlijke kentekenen van hun minderwaardige slaven- status, de boerka , de hoofddoek enz willen aantrekken .De vrouwen die men in islamietische landen straft omdat ze opstandig zijn, weigeren zich nog langer te laten onderdrukken door de islam-diktatuur, die moeten jullie wel vervloeken, of wanhopig het hoofd schudden over zoveel domheid.Zeggen dat jullie volgens mij die klederdracht enkel en alleen dragen om zonder woorden onze vrouwen hun zogezegd gebrek aan preutsheid te verwijten...Om te provokeren...Om ons te laten zien hoe jullie ons verachtten...En omdat jullie het goed vinden dat jullie mannen proberen de wereldleiding af te pakken van de Westerse landen.Want d�*�*r gaat het allemaal om natuurlijk: jaloezie en nijd, afgunst op onze glorierijke geschiedenis, waarin de islam steeds het onderspit gedolven heeft.Sinds 1400 jaren reeds... "Ik wil kalief zijn in de plaats van de kalief".Daar gaat het om.De hoofddoek is een meer dan een stukje stof, het is een vlag, een vaandel van de militante islam, en het is daarmee dat ik, en vele anderen, niet gediend zijn...
Oud 23 november 2006, 19:35   #15
Samrah
Schepen

Standaard

Carlgustaaf alstublief zeg, je overdrijft.
Ik ben een Moslima, ik werk op een bureau bij de overheid, ik rij met de auto, ik mag alleen reizen van mijn ouders ze laten mij vrij maar dat doe ik zelf niet omdat ik al gelovige vind dat het niet kan, het mag ook niet.
Met wie ik trouw beslis ik ook zelf. Er is geen enkele regel in de Islaam die vaders aanzet om hun dochter uit te huwelijken. Iedereen kiest volgens de Islaam voor zijn eigen partner. Dat er mannen zijn die hun dochters uithuwelijken , ga ik niet ontkennen maar de vraag is of deze mannen zichzelf nog een moslim mogen noemen.
Jij associeert hoofddoek met slavenstatut, onderdrukking.. Dat is typisch hé, dat hoor je vaak dat "jullie" dat denken. Het is helemaal niet zo. Niemand heeft mij ook gezegd of zelf maar gevraagd om de hoofddoek te dragen. Ik ben die zelf helemaal vrijwillig beginnen dragen. Op een dag kwam ik naar beneden en had ik een hoofddoek aan en zei ik tegen mijn ouders: "Zo wil ik door het leven gaan, net zoals mijn Allah swt mij dat opgedragen heeft".

Jammer dat jij zo een negatieve houding hebt tegenover de hoofddoek, wij hebben er enkel liefde voor.
Oud 23 november 2006, 21:40   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heeft mij ook gezegd of zelf maar gevraagd om de hoofddoek te dragen. Ik ben die zelf helemaal vrijwillig beginnen dragen. Op een dag kwam ik naar beneden en had ik een hoofddoek aan en zei ik tegen mijn ouders: "Zo wil ik door het leven gaan, net zoals mijn Allah swt mij dat opgedragen heeft".
Ook een verschijning gekregen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:11   #17
Samrah
Schepen

Standaard

Bobke, laten we hopen dat jij ooit ook die verschijning krijgt..
Oud 23 november 2006, 22:15   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke, laten we hopen dat jij ooit ook die verschijning krijgt..
Dromen zijn bedrog schat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:21   #19
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik heb het grootste respekt voor de vrouwen , die in de islam-diktatuur dagelijks hun leven riskeren om wat meer vrijheid te verkrijgen...Jonge vrouwen, die het geluk hebben om geboren te worden, in een land waar die vrijheid bestaat, waar vrouwen evenveel rechten hebben als mannen, waar men ze niet zomaar op straat mag zetten, als je ze moegepoept bent, of ze wat teveel rimpels krijgen, waar een vrouw alleen op reis mag gaan ,en met de auto rijden, en waar ze zelf mogen beslissen met wie ze willen trouwen, zulke jonge vrouwen versta ik niet, als ze vrijwillig de uiterlijke kentekenen van hun minderwaardige slaven- status, de boerka , de hoofddoek enz willen aantrekken .De vrouwen die men in islamietische landen straft omdat ze opstandig zijn, weigeren zich nog langer te laten onderdrukken door de islam-diktatuur, die moeten jullie wel vervloeken, of wanhopig het hoofd schudden over zoveel domheid.Zeggen dat jullie volgens mij die klederdracht enkel en alleen dragen om zonder woorden onze vrouwen hun zogezegd gebrek aan preutsheid te verwijten...Om te provokeren...Om ons te laten zien hoe jullie ons verachtten...En omdat jullie het goed vinden dat jullie mannen proberen de wereldleiding af te pakken van de Westerse landen.Want d�*�*r gaat het allemaal om natuurlijk: jaloezie en nijd, afgunst op onze glorierijke geschiedenis, waarin de islam steeds het onderspit gedolven heeft.Sinds 1400 jaren reeds... "Ik wil kalief zijn in de plaats van de kalief".Daar gaat het om.De hoofddoek is een meer dan een stukje stof, het is een vlag, een vaandel van de militante islam, en het is daarmee dat ik, en vele anderen, niet gediend zijn...
Je hebt ook van die moslima's die in het westen geld verdienen als stripper, call girl,....
En die dan naar la famile au maroc gaan en daar het voorbeeldig moslima meisje uithangen.
Enfin is voor de oude garde daar niet te kwetsen zeker!
Maar die types moeten dan zeker hier niet zagen over hun religie.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:23   #20
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dromen zijn bedrog schat.
Die blijven dromen......................
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be