Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2007, 09:52   #1
Banneling

Standaard Loverboys ronselen Nederlandse meisjes voor Antwerpse prostitutie

Loverboys ronselen Nederlandse meisjes voor Antwerpse prostitutie

Van de 561 prostituees die vorig jaar in Antwerpen werden geregistreerd, zijn er 202 van Nederlandse komaf. Dat blijkt uit cijfers van de Antwerpse politie. De meeste Nederlandse meisjes werden als minderjarige geronseld door een loverboy en moeten de grens oversteken zodra ze meerderjarig zijn.

De Antwerpse cel Prostitutie stelde de afgelopen jaren een toeloop vast van Nederlandse meisjes. Wanneer ze in Antwerpen aan de slag gaan, zijn ze precies achttien jaar en een dag oud. Het zijn slachtoffers van loverboys, jongens die meisjes verleiden om ze dan als prostituee in te zetten.

Het gaat om een fenomeen dat in België nauwelijks bekend is maar in Nederland erg in zwang blijkt te zijn. "Loverboys zijn eigenlijk gewone pooiers", zegt hoofdinspecteur Jan Piedfort van de cel Prostitutie. "Ze beginnen meisjes te ronselen als ze minderjarig zijn. Ze binden zich aan hen met cadeautjes en valse beloften. Zodra ze meerderjarig zijn, worden de meisjes in de prostitutie gedwongen. Loverboys zijn doorgaans allochtonen, van Marokkaanse of Surinaamse komaf, terwijl hun slachtoffers autochtone Nederlandse meisjes zijn. Slechts af en toe zit er een Marokkaans meisje tussen."

In Nederland zijn loverboys een groot probleem, maar voor de Antwerpse politie stellen ze niet meer problemen dan andere pooiers. "Net omdat we hen als een gewone pooier behandelen", zegt Piedfort. "Loverboys zijn een fenomeen waartegen we weinig kunnen doen. We kunnen de Nederlandse meisjes wel aanraden een klacht in te dienen als ze zich onder druk voelen gezet."

De Antwerpse politie zegt extra aandacht te besteden aan Nederlandse prostituees die net achttien zijn geworden. "Als we zo'n meisje detecteren, gaat bij ons een alarmbelletje rinkelen. Want welk meisje van die leeftijd gaat vrijwillig achter het raam zitten? Hen houden we extra in het oog."

Bij het opvangcentrum Payoke blijkt de toestroom van Nederlandse meisjes alvast niet voor meer problemen te zorgen. "Wij hadden vorig jaar 26 nationaliteiten, vooral Chinezen", zegt oprichtster Patsy Sörensen.

"Nederlandse meisjes hebben wij niet zo vaak gezien. Maar misschien heeft dat vooral te maken met het feit dat ze zich niet beschouwen als slachtoffer van mensenhandel. Bovendien is er veel overleg tussen België en Nederland. Problemen worden nogal snel onderkend en aangepakt." (dm) De Morgen 10.3.7

Kijk eens aan, allochtonen komen Antwerpen verrijken met een nieuwe vorm van mensenhandel. Fantastisch toch, gezien de diversiteit onder de slachtoffers. De poco's zullen in hun nopjes zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 10:00   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niks nieuws onder de zon, gebeurd al eeuwen.

Ook hier gebeurd dat, enkel worden de meisjes dan naar andere streken gebracht.

En dat het allochtone zijn in Nederland en Belgie, wel ook in de andere landen is dat zo. Maar daar zijn de allochtone, Belgen en Nederlanders

Dit is een wereldwijd verschijnsel en kan enkel op wereld niveaux echt worden aangepakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 10:44   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nee Jantje, je hebt het niet goed begrepen.

Het fenomeen van loverboys is een zuiver allochtonenprobleem hoor, en wordt apart beschouwd van de hele prostitutiebusiness.

Hierboven staat nu wel dat hun slachtoffers gewoonlijk autochtone meisjes zijn, maar het zijn ook heel dikwijls marokkaanse meisjes die onder druk gezet worden (geen maagd meer, loverboy heeft daar al voor gezorgd, dan dreigen met exposure (ze kunnen niet meer naar huis) en dan zitten ze in de schaar).

Ze worden zeer geleidelijk in die prostitutie binnengehaald en kunnen dan niet meer weg. Nu worden ze blijkbaar ook al uitgevoerd naar Belgie.

Meer dan genoeg informatie:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...a=lr%3Dlang_nl

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 maart 2007 om 10:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 11:09   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nee Jantje, je hebt het niet goed begrepen.

Het fenomeen van loverboys is een zuiver allochtonenprobleem hoor, en wordt apart beschouwd van de hele prostitutiebusiness.

Hierboven staat nu wel dat hun slachtoffers gewoonlijk autochtone meisjes zijn, maar het zijn ook heel dikwijls marokkaanse meisjes die onder druk gezet worden (geen maagd meer, loverboy heeft daar al voor gezorgd, dan dreigen met exposure (ze kunnen niet meer naar huis) en dan zitten ze in de schaar).

Ze worden zeer geleidelijk in die prostitutie binnengehaald en kunnen dan niet meer weg. Nu worden ze blijkbaar ook al uitgevoerd naar Belgie.

Meer dan genoeg informatie:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...a=lr%3Dlang_nl
Ik had het heel goed begrepen hoor.
Maar dit gebeurd dus ook in andere landen.
Wel met andere manieren van overtuigen, maar wel met dezelfde doelstelling. Jonge meisjes in hun greep krijgen en daarna voor hen doen werken.
Soms met geloofsovertuigingen, soms met valse belofte van rijkdom, soms doormiddel van valse liefde en even vaak door middel van geweld en bedreiging.
Oud 10 maart 2007, 11:11   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dat pooiers in alle landen bestaan weet mijn kleine teen ook Jantje.

Het begrip "loverboys" duidt echter op een bepaalde groep en op bepaalde kenmerkende taktieken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 maart 2007, 11:58   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar meer is het niet, de loverboy's zijn de nieuwe ronselaars van de pooiers.
Nu iedereen hier voldoende geld heeft om te overleven, moet men hier andere technieken gebruiken. Modernizeren noemt men dit en aanpassen naar tijd en noden.
De tijd dat hoeren oudere vrouwen mochten zijn is voorbij.
De maatschappij wil jonge meisjes en wil ze nog mogen mishandelen ook.
Hun leven is waardeloos tegenover het geld voor sommige hoerenlopers.
Je kan jonge meisjes immers geen beter leven beloven, als ze het reeds goed hebben.
Oud 10 maart 2007, 13:48   #7
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat pooiers in alle landen bestaan weet mijn kleine teen ook Jantje.

Het begrip "loverboys" duidt echter op een bepaalde groep en op bepaalde kenmerkende taktieken.
men zou die allochtoonse ronselaars, die aan "loverboying " schuldig bevonden zijn doodgewoon kastreren, dan zijn ze hun "werktuig" kwijt.Als ge smokkelt , en daarvoor een auto gebruikt, kan die toch in beslag genomen worden? Wel, dit is hetzelfde princiepe: die vent heeft mischien een aantrekkelijk gezicht (smaken zijn persoonlijk uiteraard) en kan goed overweg met wat er tussen zijn benen hangt, wel, als dat voor slechte doelen gebruikt word, knippen we dat gewoon af.Simpel hé?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:23   #8
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
men zou die allochtoonse ronselaars, die aan "loverboying " schuldig bevonden zijn doodgewoon kastreren, dan zijn ze hun "werktuig" kwijt.Als ge smokkelt , en daarvoor een auto gebruikt, kan die toch in beslag genomen worden? Wel, dit is hetzelfde princiepe: die vent heeft mischien een aantrekkelijk gezicht (smaken zijn persoonlijk uiteraard) en kan goed overweg met wat er tussen zijn benen hangt, wel, als dat voor slechte doelen gebruikt word, knippen we dat gewoon af.Simpel hé?
Dat kunde dan bestempelen als een vorm van onthoofding, typisch islamitisch.
Kunnen ze ook hun islampraktijk van slaven verzamelen niet meer uitoefenen. Want das precies vanuit hun islamitische veroveringstactiek wat ze doen, die marokkaanse en turkse loverboys.
Hun motief is heel anders van aard dan een westerse pooier, voor hem is alleen het geld belangrijk.
Wat ik niet snap dat die meiden erin tuinen. Is er dan geen voorlichting op scholen e.d.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:53   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik niet snap dat die meiden erin tuinen. Is er dan geen voorlichting op scholen e.d.
Dat is het hem net.
Op scholen worden onze dochters ingeprent dat het ho zo progressief/multicultureel/anti-racistisch/vul-aan is om een allochtoon vriendje te hebben.

Nergens wordt voorlichting gegeven over de islamitische geplogenheden ivm huwelijk. Nergens worden onze dochters voorgelicht dat ze enkel als oefenmatras kunnen dienen, vermits die jongeren praktisch standaard een islamitische maagd verkiezen als huwelijkspartner (liefst onderdanig en geimporteerd).

DIT zou op onze scholen moeten onderwezen worden! En niet het soort van aanprijzen van onze dochters op een schoteltje onder het mom van "we zullen eens integreren".
Onze dochters worden gewoon beschouwd als hoeren (getuige het gemak waarmee ze die meisjes in de schaar kunnen krijgen) en WIJ mogen daar dus niks aan doen! anders ben je racist.

Oud 10 maart 2007, 14:59   #10
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ook niet echt alle schuld bij die loverboys leggen. Sommige meisjes laten zich maar al te graag "verleiden" en weten dat die jongens hen enkel gebruiken voor de seks. Ik ken persoonlijk zo'n Marokkaanse en ze zoekt er echt zelf achter...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 maart 2007 om 14:59.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 15:04   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Je kan ook niet echt alle schuld bij die loverboys leggen. Sommige meisjes laten zich maar al te graag "verleiden" en weten dat die jongens hen enkel gebruiken voor de seks. Ik ken persoonlijk zo'n Marokkaanse en ze zoekt er echt zelf achter...
Uh-huh lees je commentaar hierboven NOG eens aub? Besef je goed wat je hier neerpent?

Nu... een marokkaanse ZOU beter moeten weten? is dat wat je bedoelt? Ze gaat in " overtreding" door een Marokkaans vriendje te hebben zonderr dat er eerst een bruidsschat werd betaald? zonder dat er eerst een huwelijk werd afgesloten zonder dat je mekaar kent? Is dat wat je bedoelt?
Of wil je gewoon zeggen wat ik bedoelde: blijf mijlenver af van marokkaanse en turkse jongeren want ze trouwen toch enkel met een voorgeprogrammeerde MAAGD liefst geimporteerd?

Welcome to the club van de racisten dan Uh-Huh! Ik wéét dat ik zoiets niet mag zeggen, jij moet dat dus nog leren.

Oud 10 maart 2007, 15:16   #12
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uh-huh lees je commentaar hierboven NOG eens aub? Besef je goed wat je hier neerpent?

Nu... een marokkaanse ZOU beter moeten weten? is dat wat je bedoelt? Ze gaat in " overtreding" door een Marokkaans vriendje te hebben zonderr dat er eerst een bruidsschat werd betaald? zonder dat er eerst een huwelijk werd afgesloten zonder dat je mekaar kent? Is dat wat je bedoelt?
Of wil je gewoon zeggen wat ik bedoelde: blijf mijlenver af van marokkaanse en turkse jongeren want ze trouwen toch enkel met een voorgeprogrammeerde MAAGD liefst geimporteerd?

Welcome to the club van de racisten dan Uh-Huh! Ik wéét dat ik zoiets niet mag zeggen, jij moet dat dus nog leren.
Dat is niet racistisch maar realistisch.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 15:55   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik sommige meisjes bezig zie in disco's en op straat, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Sommige meiden maken er zelfs een spel van.
Wie de meeste jongens bevredigd heeft wint.
Of wie op de meest openlijke plaats sex heeft wint.

Dus idd sommige zoeken het echt wel zelf, maar dit geld niet voor allemaal.
Oud 10 maart 2007, 16:15   #14
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé...nu is het weer realisme...en als het tegen jullie sektarische gemeenschap pleit dan is het racisme
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 16:15   #15
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik sommige meisjes bezig zie in disco's en op straat, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Sommige meiden maken er zelfs een spel van.

Gaat het zo tegenwoordig?
I wish...i wish
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 16:23   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dank je! gelukkig zijn er ondertussen al meerderen die dit vinden - toch blijft het nog steeds eieren lopen!

Oud 10 maart 2007, 16:25   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

toch raar dat vrouwelijke masturberen hé Jantje? En vooral interessant dat er nooit of te nimmer een mennetje in de buurt is hé?

Oud 10 maart 2007, 20:08   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch raar dat vrouwelijke masturberen hé Jantje? En vooral interessant dat er nooit of te nimmer een mennetje in de buurt is hé?
Kom eens wat meer buiten je deur. Je klinkt ouderwets.
Oud 10 maart 2007, 20:18   #19
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Jantje, nooit had ik gedacht dat het onderwerp ' loverboys' u zo aan het hart lag.
Oud 10 maart 2007, 20:27   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Jantje, nooit had ik gedacht dat het onderwerp ' loverboys' u zo aan het hart lag.

ik heb 2 dochters en nog een paar nichtjes die nog zeer jong zijn.

Als vader en nonkel is het dus mijn taak te zorgen dat ik hun wereld ook ken en begrijp, zodat ik hen kan beschermen als het nodig is.

Vaak worden die meisjes immers ook aan de loverboys voorgesteld, door andere slachtoffers die zich zo terug vrij willen kopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be