Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 13:35   #1
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard 55% Nederlandse jongeren pleegde misdaad in 2006

Ruim de helft van de Nederlandse jongeren (55,7 procent) heeft het afgelopen jaar een delict gepleegd. Het gaat daarbij vooral om kleine vergrijpen zoals zwartrijden in het openbaar vervoer en slaan.

http://www.nu.nl/news/919401/13/Helf...gt_delict.html

De toekomst ziet er zo ongelooflijk rooskleurig met al onze "jongeren" die braaf zullen gaan werken om de grijzende autochtone bevolking te onderhouden...
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:39   #2
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Misdaad en stoerdoenerij is natuurlijk ook ultra hip & cool geworden in de non-stop stortvloed aan *bling*bling* musicvideo's op TMF & JIM.

Misdaad is 'big business' en jongeren zijn de doelgroep en hun moraal het slachtoffer.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:40   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, niks aan te doen.
Gaat dat om cijfers van die "gepakt" zijn? Of daadwerkelijke cijfers?
Hier zal her niet veel beter zijn (wietroken meegerekend, want ik ken bijna geen pubers die geen wiet roken).
Als ik zo'n dingen lees, word ik optimistisch...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:06   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun Bekijk bericht
Ruim de helft van de Nederlandse jongeren (55,7 procent) heeft het afgelopen jaar een delict gepleegd. Het gaat daarbij vooral om kleine vergrijpen zoals zwartrijden in het openbaar vervoer en slaan.

http://www.nu.nl/news/919401/13/Helf...gt_delict.html

De toekomst ziet er zo ongelooflijk rooskleurig met al onze "jongeren" die braaf zullen gaan werken om de grijzende autochtone bevolking te onderhouden...
En dan?
Jongeren hebben wat speelruimte nodig en krijgen die ook.
Wie heeft er nooit iets mispeuterd in zijn jeugd? Rechtstaan aub.
Ik werd 1OO keer niet gepakt en twee keer vrijgesproken...

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 17:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:11   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

@Bhairav:
Citaat:
Dat blijkt uit een onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie, waarover dagblad Trouw maandag berichtte. Het onderzoek is gedaan onder 1460 jongeren in de leeftijd van 10 tot en met 17 jaar. Zij mochten de vragenlijst zelf invullen.
Ik kan niet anders concluderen dan dat ik bij die 55% hoor. Als ik in het weekend mijn bekende bus pak en de conducteur is lui, dan ben ik ook lui genoeg om niet zo'n mooi roze stempeltje op mijn buskaart te hoeven. Daartegenover staat dat ik laatst in de trein onderschept werd (ik was het toen echt vergeten) en van de conducteur op mijn overstap een kaartje voor de gehele reis mocht gaan halen, dat heb ik toen braaf gedaan, ik ben geen leugenaar. Andere geliefde misdrijven zijn het zogenaamde 'zwartplassen' (dat krijg je als je niet goed oplet wie er bij binnenkomst betaald) en fietsen onder invloed (en zonder achterlicht, is kapot). Ik ben autochtoon en hou niet van hiphop, en al helemaal niet van 'radio kijken', MTV en co mogen van mij verdwijnen. Ik denk eerlijk waar dat ik nog als best brave jongere geld. Wel ben ik wat ouder dan de jongeren uit het onderzoek. Als tienjarige was mijn gedrag nog wat beter.

En nog even voor de racisten:
Citaat:
Verschillen

Uit het WODC-rapport blijkt verder dat er tussen autochtone en allochtone delictplegers nauwelijks verschil zit. Het centrum constateert dat de verschillen tussen jongeren wat dat betreft afnemen.
Of dit echt is of dat allochtonen vaker liegen mogen jullie zelf beslissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be