Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2006, 17:30   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Duitse gamers riskeren celstraffen wegens 'virtueel geweld'

Citaat:
Duitse gamers riskeren celstraffen wegens 'virtueel geweld'

De scholier die 37 mensen verwondde op zijn voormalige school was een verwoed speler van het spel 'Counter Strike'.

Foto op de website van de achttienjarige dader, die zelfmoord pleegde.

In de Duitse deelstaten Beieren en Nedersaksen zijn wetten in de maak waardoor niet alleen de ontwerpers van gewelddadige computergames maar ook de spelers zelf celstraffen riskeren wegens 'virtueel geweld'. Dat meldt The Guardian.

Tot een jaar gevangenisstraf
Politici in Beieren en Nedersaksen stellen de nieuwe wetgeving voor die "brutaal geweld op mensen of figuren met een menselijke verschijning" moet bestraffen. De ontwerpen van wet suggereren celstraffen tot een jaar voor inbreuken.

Schietpartij op school
De wetten zijn ingegeven door de schietpartij vorige maand in een school in Emsdetten, vlak bij de Nederlandse grens. De 18-jarige Sebastian Bosse, een fan van geweldgames, drong zijn voormalige school binnen en verwondde 37 mensen voordat hij zelfmoord pleegde.

Counter Strike
Deelstaatminister Günther Beckstein van Beieren is van oordeel dat er een causaal verband is tussen de schietpartij en Bosse's passie voor het spel Counter Strike. "Er bestaat geen twijfel over dat dergelijke moorddadige computerspellen onstabiele figuren doen ontsporen en een stimulerend effect kunnen hebben op latente agressie", oordeelt Beckstein.

Duitsland heeft al verstrekkende censuurwetten voor games. Kopstukken uit de gamesindustrie plannen protestacties tegen de wetsvoorstellen. Tal van onderzoekers zijn er nog niet in geslaagd een verband aan te tonen tussen geweld in videogames en tastbaar geweld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 december 2006 om 17:31.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 17:36   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik speel Civilization en heb toch (nog) nooit geprobeerd om de wereld te veroveren...
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 17:49   #3
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Niets zo leuk als in Battlefield ergens een hoog afgelegen plekje te zoeken om van daar wat andere spelers af te knallen.
Maar ik ga niet met mijn windbuks ergens in de velden liggen om op fietsers te kunnen schieten ofzo

twas blijkbaar nog nen airsofter ook

Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 12 december 2006 om 17:49.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:00   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

ik speel al jaren pong en ik kan nog steeds niet tennissen
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:14   #5
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Nochtans...

Nu ik al een paar avonden verdiept zit in Medieval Total War, krijg ik goesting om m'n slagzwaard weer eens op te poetsen en Jeruzalemwaards te trekken...

Montjoie !
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:23   #6
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Als videospelletjes dan toch zo'n slechte invloed hebben, zou de jeugd die vroeger pacman heeft gespeeld zich nu in donkere ruimtes bevinden en proberen zoveel mogelijk bollen in te slikken op de tonen van repetitieve electronische muziek. Daar geloof ik niets van.
Oud 13 december 2006, 00:29   #7
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Als videospelletjes dan toch zo'n slechte invloed hebben, zou de jeugd die vroeger pacman heeft gespeeld zich nu in donkere ruimtes bevinden en proberen zoveel mogelijk bollen in te slikken op de tonen van repetitieve electronische muziek. Daar geloof ik niets van.
Oud 13 december 2006, 01:14   #8
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Hahahaha Ik speel ook Counterstrike (Source). Ik speel al 15 jaar geweldadige computerspelletjes. Ik begrijp die gasten die door het lint gaan wel.

Toen Columbine gebeurde (April 99) snapte ik het nog niet, maar nu, een paar jaar later, begrijp ik het wel! Eric Harris en Dylan Klebold, wat een helden! Hun tijd ver vooruit, zij hebben door de maatschappij heengeschoten, zij waren écht vrij en hebben (denk ik) een hoger gevoel van macht en inzicht verkregen. Op het laatst maakte het ze niks meer uit (Been there, done that, got the T-shirt), en pleegden ze zelfmoord. Ik denk dat ze op hun hogere niveau gewoon zo eenzaam waren dat ze het niet meer zagen zitten.

Ik zei eerder 'door het lint gaan', maar dat is het dus niet echt. Ook al was die Duitser wel fake, want die durfde niet de ultieme stap te nemen.

Maar wees gerust, ik zal nooit zoiets doen. Ten eerste kan ik nergens aan echte guns komen, ten tweede zal ik nooit het inzicht krijgen wat je ervoor nodig hebt en ten derde ben ik gewoon te lief, leef en laat leven ook al maakt het allemaal geen fuck uit.
Oud 13 december 2006, 09:48   #9
Zyp
Parlementslid

Standaard

Kijk, ik begrijp dat sommige mensen daar ongerust van worden...

Ik weet niet hoe het precies zit met dit geval maar het is meer dan eens zo dat na een "voorval" dat word toegeschreven aan "geweld in games" men eens gaat kijken bij die gast... en wat blijkt dan nogal dikwijls? Dat het een jongen betreft van bvb 12 jaar, maar wel voor verjaardag, nieuwjaar ed. +18 spelletjes krijgt van ouders en familie...

Er kleeft een leeftijd op games omdat het nodig is om spel en realiteit te kunnen scheiden... Maar enkel de ouders kunnen inschatten of hun 12-14-16-18 jaar oude zoon/dochter ook effectief zo oud is 'in hun hoofd'...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 10:19   #10
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Als games echt nefast zouden zijn voor de mentale gezondheid van jongeren dan zouden er elke dag doden vallen. En al die andere moordenaars dan? Als men er nu achter zou komen dat ze de dag ervoor soep met balletjes hadden gegeten, zou dat dan verboden moeten worden?
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 12:08   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten ze maar eens eerst het journaal en alle kranten afschaffen en verbieden die elke dag volzitten met geweld en criminaliteit.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 12:14   #12
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Nochtans...

Nu ik al een paar avonden verdiept zit in Medieval Total War, krijg ik goesting om m'n slagzwaard weer eens op te poetsen en Jeruzalemwaards te trekken...

Montjoie !
Gij ook al. Ik heb er ook al een paar avonden aan besteed. Ik speel als de Turken. Ik ben met twee legers stiekem naar Vlaanderen getrokken en heb Brugge en Antwerpen veroverd op de Rebellen. Het Tweede Ottomaanse Rijk is geen fictie meer!

Speelt ge Medieval I of II?
Oud 13 december 2006, 12:35   #13
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als games echt nefast zouden zijn voor de mentale gezondheid van jongeren dan zouden er elke dag doden vallen. En al die andere moordenaars dan? Als men er nu achter zou komen dat ze de dag ervoor soep met balletjes hadden gegeten, zou dat dan verboden moeten worden?
Yep, en platen van Slayer, Ozzy, Judas Priest, Marilyn Manson...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 13:53   #14
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb na het spelen van Carmageddon (goeie ouwe tijd, weet u wel) ook wel eens een paar voetgangers van het trottoir gereden, maar nadat ik tot de constatatie kwam dat er zo geen geweldige "splut" bij te pas kwam, maar eerder een donker "bof", ben ik er toch maar mee gestopt.

Nu ben ik aan het proberen om Los Angeles te laten onderlopen, maar tot dusver is me dat nog niet gelukt ( - Aenema (Tool) http://toolshed.down.net/lyrics/aenimalyrics.php)

Oud 13 december 2006, 15:15   #15
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik heb na het spelen van Carmageddon (goeie ouwe tijd, weet u wel) ook wel eens een paar voetgangers van het trottoir gereden, maar nadat ik tot de constatatie kwam dat er zo geen geweldige "splut" bij te pas kwam, maar eerder een donker "bof", ben ik er toch maar mee gestopt.

Nu ben ik aan het proberen om Los Angeles te laten onderlopen, maar tot dusver is me dat nog niet gelukt ( - Aenema (Tool) http://toolshed.down.net/lyrics/aenimalyrics.php)

Da's uit 1996! Niks zo mooi als mensen overhoop schieten op de geweldige deuntjes van Aenema!

Pushit :3

If, when I say I might fade like a
sigh if I stay,
you minimize my movement anyway,
I must persuade
you another way.

pushing, shoving,
pushing,
shoving,
pushing me
There's no love in fear!

Staring down
the hole again.
Hands are on my back again.
Survival is my only friend.

Terrified of what may come.
Yeah. Remember I'll always love you,

as I tear your fucking throat away.
It will end no other way.
It will end no other way.

Laatst gewijzigd door Keats : 13 december 2006 om 15:16.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 15:47   #16
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

carmagedon wat een ownage game was dat
ik hoop dat ze daar nog is een nieuwe van uitbrengen !
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 16:41   #17
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Het schijnt precies wel in de mode te zijn tegenwoordig om alles op die computerspellen af te schuiven. Waarschijnlijk een poging van de daders of/en van hun advokaten om de schuld van hun daden af te wentelen op de gamesproducenten, in de hoop zo aan een lichtere straf te geraken.

Een jaar of 12 geleden, toen waren het de filmmakers die de boter hadden gefret. Eén van de films in de serie 'Child's Play', met de pop Chucky, zou toen aanleiding hebben gegeven voor de moord op de kleuter Jamie Bulger, dit door een paar tienjarigen. Ik heb die films ook gezien maar heb geen enkele overeenkomst kunnen vinden, of iets wat maar aanleiding zou kunnen gegeven hebben tot die brutale moord. Speelde geen rol, ze hadden een zwart schaap nodig. Willen ze er één vinden, ze zullen er één vinden.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 16:50   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pukkie Bekijk bericht
Het schijnt precies wel in de mode te zijn tegenwoordig om alles op die computerspellen af te schuiven. Waarschijnlijk een poging van de daders of/en van hun advokaten om de schuld van hun daden af te wentelen op de gamesproducenten, in de hoop zo aan een lichtere straf te geraken.

Een jaar of 12 geleden, toen waren het de filmmakers die de boter hadden gefret. Eén van de films in de serie 'Child's Play', met de pop Chucky, zou toen aanleiding hebben gegeven voor de moord op de kleuter Jamie Bulger, dit door een paar tienjarigen. Ik heb die films ook gezien maar heb geen enkele overeenkomst kunnen vinden, of iets wat maar aanleiding zou kunnen gegeven hebben tot die brutale moord. Speelde geen rol, ze hadden een zwart schaap nodig. Willen ze er één vinden, ze zullen er één vinden.
Velen, onderwie ikzelf worden aggressief van al het gesjoemel en opgelicht binnen de belgische politiek...afschaffen en verbieden die handel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 16:50   #19
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Niets zo leuk als in Battlefield ergens een hoog afgelegen plekje te zoeken om van daar wat andere spelers af te knallen.
Maar ik ga niet met mijn windbuks ergens in de velden liggen om op fietsers te kunnen schieten ofzo

twas blijkbaar nog nen airsofter ook

pfff, ne chairsofter ja, als em zoveel computerspellekes speelt
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 16:53   #20
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Nochtans, sinds ze computerspelletjes hebben, zijn ze gestopt met plannen om de wereld te veroveren of erger.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be