![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De laagste weddes zouden minimum twee keer de armoedegrens moeten bedragen en de spanning tussen alle weddes zou niet groter mogen zijn dan een faktor drie.
Factor drie is ruim voldoende om alle ambities en competities te honoreren tussen loontrekkenden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het probleem gaat dan zijn dat de posities die veel wind vangen (aka hoge managementfuncties) gewoon niet meer in trek zijn omdat al die miserie bijna niks extra oplevert.
Het is cru gezegd, maar verantwoordelijkheid hebben tov mensen is zwaar en levert veel moeilijkheden op. Kortom, veel gezeik, veel miserie, en nauwelijks beloning...dat werkt niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal door de meesten niet graag gehoord worden, maar de toplui van een bedrijf bestaan uit een bepaald soort mensen die iets meer aankunnen dan de gemiddelde werknemer. En daar mag iets tegenover staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de verloningen die nu op sommige jobs staan zijn wel veel te hoog tegenover wat ze werkelijk inhouden. Het gaat dan wel over jobs in de publieke sector en de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan ook zorgen dat de armoede grens naar beneden gaat en de mensen wel toekomen met wat ze verdienen, of krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Niet te veel pamperen. Als je niet genoeg verdient, zoek dan ander werk!
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() waar ik wel voor ben is een opgelegde maximale loonverschilkloof : een regeling die oplegt dat het hoogste loon in een bedrijf slechts een factor X hoger mag zijn dan het laagste loon. Een dergelijk systeem vermijdt ontsporingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt. Zo eenvoudig is dat. De dag dat er amper enige meerverdienste staat tegenover alle shit die je als verantwoordelijke krijgt, mogen ze dat hebben... Er zullen er geen meer zijn die dat nog willen doen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De huidige factor 200 is veel te hoog. Factor 10 zou al veel aanvaardbaarder zijn.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Werken met een winstdeling voor alle werknemers en niet enkel de top is overigens ook iets motiverends (a la Porsche).
Maar ik ben inderdaad ook niet zo voor die miljoenensalarissen voor managers. Er mocht wat meer ethiek in die zaken zitten. Nu, prive bedrijven zijn prive, ze beslissen het zelf, en de overheid verdient er ook goed op dus.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik geef u een voorbeeld wat is het aantal letters per maand die een gemiddelde typist versus een talent kan typen. Een gemiddelde haalt bvb 400.000aanslagen per maand, en een talent 2Miljoen... wat jij zegt ik dat zelfs als je nu een kieken hebt die maar 20.000 aanslagen per maand doet, dat hij evenveel moet betaald worden... Sowieso moet er een verband staan tussen loon en prestatie. Niet dat iedereen die talentenjacht prestaties moet hebben, maar toch dat voor een normaal gemiddelde moet met normaal betaald worden, en voor een meer dan dubbele prestatie moet men toch volgens mij kunnen het dubbele verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() typisten, bestaan die nog ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk: hoe beloon je een manager nu NETTO 5 keer meer dan zijn personeel die 2000euro per maand NETTO krijgt. Om dat te doen moet hij dus 10.000euro NETTO krijgen. Maar zet dat eens in bruto om ?? 2000x13=24.000 belasting 40% > 43.000 SZ 30+10> 62.000 Als je daar als dikke CEO in een 4lagig bedrijf bvb boven staat, en je krijgt daar uw luttele 10.000euro netto Hoeveel moet je daar betalen 10000*13 = 130.000 belast 50% > 260.000 SZ 30+10> 371.800 Dus je ziet van hier dat een CEO met een 5 keer grotere wedde 6 keer duurder kost. De progressiviteit heeft in elk geval ook zijn impact om die escalatie van lonen.. Naast de globalisering... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bij de staat toch, zoals in elk bedrijf die zich niet aanpast aan de moderne maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er bedrijven waar bepaalde mensen niets anders moeten doen dan meerijden en de lading opladen die hen word aangewezen, terwijl er binnen dat bedrijf mensen zijn die alles moeten organiseren en moeten zorgen dat de juiste mensen en materieel op de juiste plaats zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Betalen naar toegevoegde waarde, is ook iets dat niet altijd opgaat. Ik ken ingenieurs die op hun eentje een ontwerpaanpassing hebben doorgevoerd waardoor een product 2-3 % goedkoper werd om te produceren. Wetende dat daar jaarlijks miljoenen van worden geproduceerd en het hier over enkele euros gaat per stuk.....
Hij heeft nog steeds maar een gewoon salaris, terwijl de trader, die inherent geen toegevoegde waarde levert, met bonussen van tienduizenden euros gaat lopen als hij zo een winst maakt. Ik heb het niet zo op de financiele wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mijn werkgever mij een bonus van enkele tienduizenden euro's wil geven dan is dat enkel en alleen mijn zaak en zijn zaak. Naar anderen toe is er daar geen enkele rechtvaardiging nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door webzwerver : 12 oktober 2009 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Aandeelhouders? Andere werknemers?
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 12 oktober 2009 om 14:57. |
![]() |
![]() |