Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2006, 22:21   #1
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard Proces Vlaams Belang

Eerlijk proces?

15.12.2006 14.54u - Wij hadden gedacht dat de beloning een titel zou zijn, baron of burggraaf of iets dergelijks. Maar het werd dus een benoeming. Het kunnen nu eenmaal niet altijd dertig zilverlingen zijn. Alain Smetryns was de franskiljonse rechter van het Hof van Beroep in Gent die het vonnis opstelde en voorlas waardoor de vzw’s van het Vlaams Blok werden veroordeeld wegens racisme. Dat leidde tenslotte tot de ontbinding van de partij. Hij mag nu langs de kassa passeren om zijn beloning af te halen: Laurette Onkelinx heeft hem voorgedragen voor een benoeming bij het Hof van Cassatie.

Wij hadden dit op het moment van het proces zelf al voorspeld, maar niemand geloofde ons toen. Op de webstek van Het Nieuwsblad schreef men op 23-04-2004 bijvoorbeeld met goed gedoseerde verontwaardiging: “Volgens het Vlaams Blok staat Smetryns op het punt benoemd te worden als raadsheer bij het Hof van Cassatie en heeft hij zich daarom extra geprofileerd. Dat wordt in zijn omgeving met klem ontkend, ’Alain Smetryns verleent wel geregeld bijstand aan Cassatie, maar er zijn momenteel geen vacatures voor raadsheer bij dat Hof'’, zegt een collega.” Tja, misschien waren er toen nog geen vacatures. Maar dan heeft men er in alle geval nu wel eentje gemaakt.

Smetryns is trouwens niet de enige die door het regime wordt beloond voor bewezen diensten.. Ook advocaat-generaal Alain Winants, die een hoofdrol speelde in het proces tegen die vzw’s, kreeg al een rijkelijke tegemoetkoming: hij kwam aan het hoofd te staan van de Staatsveiligheid.

- - - -
nog maar eens een bewijs dat onze rechterlijke macht sterk beïnvloedt wordt door de wettelijke macht, en dat er van een eerlijk proces geen sprake was & is bij het nieuwe proces tegen vb
Oud 15 december 2006, 23:25   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Eerlijk proces?

15.12.2006 14.54u - Wij hadden gedacht dat de beloning een titel zou zijn, baron of burggraaf of iets dergelijks. Maar het werd dus een benoeming. Het kunnen nu eenmaal niet altijd dertig zilverlingen zijn. Alain Smetryns was de franskiljonse rechter van het Hof van Beroep in Gent die het vonnis opstelde en voorlas waardoor de vzw’s van het Vlaams Blok werden veroordeeld wegens racisme. Dat leidde tenslotte tot de ontbinding van de partij. Hij mag nu langs de kassa passeren om zijn beloning af te halen: Laurette Onkelinx heeft hem voorgedragen voor een benoeming bij het Hof van Cassatie.

Wij hadden dit op het moment van het proces zelf al voorspeld, maar niemand geloofde ons toen. Op de webstek van Het Nieuwsblad schreef men op 23-04-2004 bijvoorbeeld met goed gedoseerde verontwaardiging: “Volgens het Vlaams Blok staat Smetryns op het punt benoemd te worden als raadsheer bij het Hof van Cassatie en heeft hij zich daarom extra geprofileerd. Dat wordt in zijn omgeving met klem ontkend, ’Alain Smetryns verleent wel geregeld bijstand aan Cassatie, maar er zijn momenteel geen vacatures voor raadsheer bij dat Hof'’, zegt een collega.” Tja, misschien waren er toen nog geen vacatures. Maar dan heeft men er in alle geval nu wel eentje gemaakt.

Smetryns is trouwens niet de enige die door het regime wordt beloond voor bewezen diensten.. Ook advocaat-generaal Alain Winants, die een hoofdrol speelde in het proces tegen die vzw’s, kreeg al een rijkelijke tegemoetkoming: hij kwam aan het hoofd te staan van de Staatsveiligheid.

- - - -
nog maar eens een bewijs dat onze rechterlijke macht sterk beïnvloedt wordt door de wettelijke macht, en dat er van een eerlijk proces geen sprake was & is bij het nieuwe proces tegen vb
Verbaast me niets zo corrupt als mogelijk en het verbaast opnieuw me niets dat ons onkelinxje er weer bij betrokken is na banden met de maffia in verband met de vrijlatingen heeft ze nu dus ook contacten met extreem-links, verbaast me voor de derde keer niets!!!!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 15 december 2006 om 23:25.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:27   #3
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Dewinter heeft zijn nederlaag op voorhand al toegegeven dat deed ie in een debat woensdag 13 december in Hasselt, waar ik dus bij was.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 03:42   #4
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Logisch dat weet iedereen dat ze gaan verliezen omdat deel van de rechters franstalig gezind zijn en lid zijn van de loge. De loge moet het bestaan van België garanderen, dat kan volgens hun niet als het VB blijft geld rapen en groeien.
De mensen weten dat, daarom dat ze na hun eerste proces 7% cadeau kregen van de kiezer (van 18% naar 25%). Vermits 25% na 13 keer op rij erg hoog is, is het normaal dat het eens ietsje kan dalen. Werkelijk uniek en ongezien in Europa wat deze rechts radicale partij neerzette kwa groei in gans zijn bestaan.
Ik was daarstraks in Brussel en ik het echt niet laten, was een rustige zijstraat en stonden paar auto's en in één daarvan zag ik een Turkse vlag op de achterbank. Heb dan maar een kras in de auto gedaan met men sleutel
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 03:54   #5
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Hij mag nu langs de kassa passeren om zijn beloning af te halen: Laurette Onkelinx heeft hem voorgedragen voor een benoeming bij het Hof van Cassatie.
ALLE belgen worden beloond voor bewezen diensten... kan je bvb eens nagaan wanneer en waarom sommige mensen baron werden of weet ik veel welke adellijke titel....
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 04:43   #6
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
ALLE belgen worden beloond voor bewezen diensten... kan je bvb eens nagaan wanneer en waarom sommige mensen baron werden of weet ik veel welke adellijke titel....
Een adellijke titel krijg je alleen als je collaboreert met de Belgische 'elite' en het Belgisch systeem, een flamingant zal nooit zo een medailleke krijgen, maar ik hoef geen medaillekes, ik wil gewoon dat de Vlaming na 176 jaar eindelijk krijgt waar hij recht op heeft, volkssoevereniteit.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 05:36   #7
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Een adellijke titel krijg je alleen als je collaboreert met de Belgische 'elite' en het Belgisch systeem, een flamingant zal nooit zo een medailleke krijgen, maar ik hoef geen medaillekes, ik wil gewoon dat de Vlaming na 176 jaar eindelijk krijgt waar hij recht op heeft, volkssoevereniteit.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg: als ik schrijf belgen, bedoel ik zowat alles behalve Vlamingen. Echte Vlamingen dan: geen paljassen a la wilfried martens en dehaene en consoorten.
Trouwens waarom zou je zo'n medallieke willen. Als echte Vlaming stoot je -volgens mij- alles af wat bels is.
'Wat bels is, vals is. Sla dood' - NIET TE LETTERLIJK NEMEN EH
Vandaar mijn vraag:
Wie heeft er het geduld EN de informatie om na te gaan wie en waarom hij/zij een van die titels kreeg? Ik niet. 'A Throne in Brussels' geeft wel een paar voorbeelden. Vandaar dat ik ook aanraad om dit boek te lezen.
In het Engels NU of later in het Nederlands...
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 05:46   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was daarstraks in Brussel en ik het echt niet laten, was een rustige zijstraat en stonden paar auto's en in één daarvan zag ik een Turkse vlag op de achterbank. Heb dan maar een kras in de auto gedaan met men sleutel
Enkel laffe smeerlappen doen zoiets.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 06:21   #9
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Misschien was ik niet duidelijk genoeg: als ik schrijf belgen, bedoel ik zowat alles behalve Vlamingen. Echte Vlamingen dan: geen paljassen a la wilfried martens en dehaene en consoorten.
Trouwens waarom zou je zo'n medallieke willen. Als echte Vlaming stoot je -volgens mij- alles af wat bels is.
'Wat bels is, vals is. Sla dood' - NIET TE LETTERLIJK NEMEN EH
Vandaar mijn vraag:
Wie heeft er het geduld EN de informatie om na te gaan wie en waarom hij/zij een van die titels kreeg? Ik niet. 'A Throne in Brussels' geeft wel een paar voorbeelden. Vandaar dat ik ook aanraad om dit boek te lezen.
In het Engels NU of later in het Nederlands...
Ik was wel duidelijk genoeg, alleen Belgische 'vlamingen' zoals Martens en co krijgen een medailleke voor hun hondse trouwheid aan het Belgische systeem en vooral hun 'hondse' trouwheid aan het Belgisch operettekoningshuis.
Oud 18 december 2006, 06:30   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Amai zeg, daar ben je zeker wel fier op!

Tot ze dit eens met uw auto zouden doen, je zou waarschijnlijk de eerste zijn om die "laffe honden" op te sporen en te laten vervolgen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 07:29   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Tot ze dit eens met uw auto zouden doen, je zou waarschijnlijk de eerste zijn om die "laffe honden" op te sporen en te laten vervolgen.
Ik ben al blij dat er nog nooit iemand aan mijn auto 'gezeten' heeft. Ik zou er wellicht ook niet goed van zijn, denk ik. Van andermans eigendom dien je af te blijven, punt uit.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 07:50   #12
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goh zo stoer, je bent een echte held.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 07:52   #13
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Groot gelijk Kim, zo iets doe je niet, zelfs niet bij je ergste vijand.

Oud 20 december 2006, 10:57   #14
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Men zal wel degelijk de wet altijd op een dergelijke wijze proberen uit te leggen dat het VB kan veroordeeld worden.Dat neemt niet weg dat mits een beetje discipline in het woordgebruik van de mandatarissen de wet gemakkelijk kan omzeilt worden.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 11:05   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Men vindt altijd wel een stok om de hond mee te slaan.
De wetten zijn zo dat men iedereen er kan voor veroordelen maar men past het enkel toe bij de enige partij die echt een separatistische dreiging vormt voor dit land.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 11:08   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Logisch dat weet iedereen dat ze gaan verliezen omdat deel van de rechters franstalig gezind zijn en lid zijn van de loge. De loge moet het bestaan van België garanderen, dat kan volgens hun niet als het VB blijft geld rapen en groeien.
De mensen weten dat, daarom dat ze na hun eerste proces 7% cadeau kregen van de kiezer (van 18% naar 25%). Vermits 25% na 13 keer op rij erg hoog is, is het normaal dat het eens ietsje kan dalen. Werkelijk uniek en ongezien in Europa wat deze rechts radicale partij neerzette kwa groei in gans zijn bestaan.
jij bent een stuk crapuul.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 13:06   #17
ilfalco
Minister-President

Standaard

bij mij ook al gebeurd ... op de wagen dan.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 13:38   #18
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Goh dat gaat hier weer een kei boeiende en verrijkende discussie worden, dat ziet ge zo.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 14:37   #19
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk proces?

- - - -
Maar natuurlijk je hebt gelijk! Eén maal er op de vingers van dat extreem rechts krapuul wordt getikt is het natuurlijk wel een 'franskiljon' en is het allemaal 'opgezet spel'...
Dit is er zwaar over meneer Smetryns is een hardwerkende man en verdient dubbel en dik deze "promotie" dat heeft niks met dat dwaas proces te maken. Als jij goed werkt in je bedrijf dan krijg jij ook promotie... Moest u maar half zo veel werken als die rechter dan had u misschien nog recht op inspraak! Uw respect verdient werkelijk een pluimpje

Wat het vlaams belang er nu over denkt interesseert me in feite niet echt. Ze zijn oprecht op de vingers getikt en degene die dat ontkent mag zichzelf even in de vraag gaan stellen volgens mij!

Wat ook kan natuurlijk is dat het jaloezie is? bent u zelf rechter? Heeft u een andere post in het rechtsysteem(let wel ik bedoel niet 'kajotganger' of zo he...)?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 14:58   #20
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=MJApHs5-CcI
!vrije meningsuiting! Ik ben beschaamd...ha! Tis precies of men kraamt hier letterlijk uit wat filip u voorschoteld...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be