![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of zoiets tegenwoordig als "racistische tekst" kan worden geïnterpreteerd? Dezelfde kritiek die men toepast op sommige nummertjes van de Strangers zou men op dit ook kunnen toepassen? Met het verschil dat de Strangers vrienden van het VB zijn en Decraene in de jaren tachtig gestorven is. Men kan niet ontkennen dat "Bongo" op een bepaalde manier de gemiddelde Afrikaanse neger voorsteld (in dien tijd toch)? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb al enkele reacties gekregen van mensen die in hun jeugd de strip 'sjors en sjimmie' hebben gelezen! En nu dat ze volwassen zijn beseffen dat dit eigenlijk een zeer racistische strip was! Het is trouwens een Nederlandse strip! Ik heb het nooit gelezen en misschien zijn er enkele onder u die dit wel hebben gedaan?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik heb ze nog gelezen, de oude dan (jaren 70 denk ik). Er bestaat daar ook een meer recente versie van, waar ze er beiden "hipper" uitzien.
Sjors en Sjimmie zijn beste vrienden, Sjors is blank en Sjimmie zwart. Waarschijnlijk zijn er wel dingen in voorgekomen die volgens de hedendaagse normen als "racisme" zouden worden bestempeld maar toen geen haan naar kraaide? Waarschijnlijk zijn er zo veel, de oude Nero's bv. en oude Jommekes. Ik heb wel nog een stripverhaal uit de jaren 50 gelezen: "Waarom komt de Sint niet naar de Congo?". De Sint kwam in een bootje toe op Congo en werd begroet door de plaatselijke negerkens. Hij gaf ze speelgoed en daar waren ze gelukkig mee, maar ze waren veel te wild en maakten al hun speelgoed kapot. Toen alles kapot was richten ze zich op Sinterklaas, deze moet hals over kop vluchten, en dat is de reden waarom Sinterklaas nooit meer terug keert naar den Congo. Dat was er misschien toch een beetje over... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De nero's ken ik niet maar de jommekes maar al te goed, en voor zover ik het me herinner kwam daar absoluut geen racisme in hoor!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Anatool is een turk
![]() oude Sjors en Sjimmie: http://img.2dehands.nl/f/normal/12461827.jpg Als ik me niet vergis heeft hij ooit nog een ring door zijn neus gehad. nieuwe Sjors en Sjimmie: http://www.stripspeciaalzaak.be/beel...orsSjimmie.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Herinner me net album 27 van Jommeke: "Geheime opdracht". Nog Turkse tegenstanders.
Jef Nys heeft het misschien niet zo hoog op met Turken? ![]() Voor men me verkeerd begrijpt: ik heb daar allemaal niets tegen en heb dat vroeger graag gelezen. Er zat in de eerste Jommekes ook nogal wat sluikreclame: "Hebt gij uw geld al in 't BACske gedaan?" (album 2 de zingende aap) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de albums van de smurfen heette indertijd 'De Zwarte Smurfen'. Hierin werden de smurfjes gestoken door een insekt, waarna deze helemaal zwart uitsloegen en hun verstand verloren. Toen de stripreeks verfilmd werd, bleek dit echter niet door de beugel te kunnen. Daardoor werden het in de tekenfilmserie paarse smurfen in plaats van zwarte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() hij zee ‘k wil dees jaar is nor Marokko gon
zij zee schat hoe holdet in oe stâr ‘k weet e pleutske zijn en daar is ‘t eve bon het is daar ‘t zellefde en zeker ni zo vâr Borgeri, Borgerhout, Borgerocco daar gon wij dees jaar op reis Borgeri, Borgerhout, Borgerocco da’s veur mij het paradijs.... winkels, restaurants, ‘n kroeg en ‘n moskee en on ieder deur e kind of tien ‘t is ‘r Marrakesch da’s ni te veul gezee alleen as datter gin kamele zèn te zien Borgeri, Borgerhout, Borgerocco daar gon wij dees jaar op reis Borgeri, Borgerhout, Borgerocco da’s veur mij het paradijs a ze meuge gon kieze awel dan opgelet krijge w’ op ‘t stadhuis wèr ‘n nief vedet’ ...Burgemeester Mohammed ! dus ge moet ni twijfele gotter rap nor toe in Borgerocco zedde kind on huis de couscous en ‘t schapevlees die zèn ‘r goe en mè den tram zèd’ op ‘n uurke wèr al thuis Borgeri, Borgerhout, Borgerocco daar gon wij dees jaar op reis Borgeri, Borgerhout, Borgerocco da’s veur mij het paradijs Borgeri , Borgerhout, Borgerocco daar gon wij dees jaar op reis Borgeri, Borgerhout, Borgerocco da’s veur mij het paradijs ...... t'is maar wat je allemaal als racisme beziet...tegenwoordig is de minste negatieve opmerking...of zelfs maar een gewone opmerking al racisme. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 6 januari 2007 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Men zou die liedjes eens moeten terug op de markt moeten gooien, ik ben toch eens benieuwd naar de reacties, vooral die van J de Witte.
Laatst gewijzigd door alberto : 6 januari 2007 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Voor de geïnterreseerden, hier het nummer "De ziekekas" van De Strangers:
Citaat:
Infeite zijn dit soort nummers eerder een soort folklore.. Laatst gewijzigd door Kweepeer : 6 januari 2007 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dit is de nieuwe shit kameraad
Amsterdam - Oost en Hilversum-noord Wat the fuck moeten jullie playa. Hamas , hamas Luister en huiver naar deze zuivere woorden Mothafuckers, oke nu gaat die goed Osama bin laden ,What the fuck Saddam Hussein, what the fuck, respect Mensen kunnen blijven playerhate Maar man je moet wel weten Je kan wel met ons dissen, maar we zijn bezeten Wie er met ons dist zullen we zeker niet vergeten Onderschat ons niet NAG is hoe we heten Ik heb geen tijd voor bullshit alleen realiteit Vier jaar in deze rapgame populariteit begint toe te nemen elke dag komen de problemen door onze fouten op de straten zijn de foto’s net verschenen ik weet niet wat ik moet gaan doen ik zit me te vervelen ik heb een wond in mijn hart kan ik niet genezen spacen tot de avond en dit is deja vu iedereen wilt die doekoe maar ik vraag me af hoe mensen willen hosselen riskeren de tijden wees voorbereid want die foto’s moeten we vermijden wie wilt er nou in een schil achter slot en grendel we moeten blijven stijgen kameraad over die drempel fuck die fake shit, fuck die bullshit de echte woorden komen uit straat shit fuck die bitches, fuck die Schitjes ik hou men leven bezig met die ritjes fuck die joden die vieze joden de allochtonen zullen julle komen doden fuck die joden die vieze, joden de allochtonen zullen jullie komen doden fuck die fake shit, fuck die bullshit de echte woorden komen uit straat shit fuck die bitches, fuck die sidjes ik hou men leven bezig met die ritjes fuck die joden die vieze joden de allochtonen zullen julle komen doden fuck die joden die fucking joden de allochtonen zullen jullie komen doden player haters moeten dood want ze spelen met je brood binnenkort kom want die T-shirt word rood joden moeten dood hamas hamas joden aan de gas kameraad luister naar de bas echte allochtonen dit is geen thug life dit is de echte leven dit is de real life dus wees liever voorbedacht en maak er wat van dit is fucking NAG samen met taliban 11 september, 11 september 2 vliegtuigen door de world trade center fuck die isreal en fuck die vs saddam hussein die is de best moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat jullie joden moeten weten dat ik jullie haat binnenkort kom ik met een Kalasjnikov jullie moeten weten dat ik jullie pof. Lyrics van een MArokkaanse rapgroep uit Nederland. Kvind het wel grappig. Ze zijn er wel voor gearresteerd en hebben X uren werkstraf moeten voor doen of zoiets... Je vind het nummer nog steeds overal op internet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Dit bovenstaand lied is wel héél anti-westers, weer het typische voorbeeld van anti-westerse vreemdelingen die wel in het westen komen wonen om van ONZE sociale instellingen te profiteren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zie het meer als een paar gefrustreerde jonge gasten die stoer willen doen en dan maar een brutaal provocerend liedje maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Rap-lyrics moeten ook niet altijd letterlijk geïnterpreteerd worden en zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Dikke Lul Band
http://www.fun.pl/d/dikke-lul-band/makkakendans-/27036 makkakendans iedereen goed opgelet want dit is je grote kans luister goed naar wat ik zeg want hier komt de makkakendans elke man die kiest nu eerst een fantastisch wapen uit neem het vast in je hand en doe een stap vooruit sla een turk op de grond stamp met je voeten op zijn mond sla z'n tanden in de lucht ga nu zitten want hij vlucht ga zo door Brussel stad tot je ze allemaal hebt gehad ja dat ging al reuzengoed maar we zijn nog lang niet klaar wij doen gewoon die dans opnieuw maar twee maal na elkaar sla je vuist in het rond sla makkaken op de grond blaas moskees in de lucht hun geloof dat is een klucht stamp ze plat als een gans zo gaat de makkakendans steek een stok in zijn kont duw je voeten op zijn mond sla zijn kloten in de lucht ga nu zitten want hij vlucht ga zo door tot in Bagdad totie er genoeg heeft van gehad jullie dansen echt heel mooi ploppertjes geloof me maar daarom doen we 't nog een keer nu 3 maal na elkaar zwier nu turken in de grond sla met hun bakkes tegen de grond blaas kebabs in de lucht hun hygiëne is een klucht geef ze geen enkele kans zo gaat de makkakendans sla een turk op de grond stamp met je voeten op zijn mond sla z'n tanden in de lucht ga nu zitten want hij vlucht ga zo door Brussel stad tot je ze allemaal hebt gehad |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Dat u dit soort teksten alsnog probeert goed te praten door te zeggen dat rap-lyrics niet altijd letterlijk moeten geïnterpreteerd worden... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kweepeer : 7 januari 2007 om 00:28. |
||
![]() |