Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2003, 06:46   #1
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik deel Maddox zijn opinie volledig. Deze tekst kan ook op Belgie toegepast worden.

http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=walmart
Oud 2 december 2003, 12:19   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik moet mijn naamgenoot eigenlijk gelijk geven.

Alleen blijft het een feit, een werknemer die een illigaal inhuurt overtreed ook de wet, die van de sociale zekerheid, die van de minimum lonen en waarschijnlijk nog een paar die in dat prachwerk van bureaucratees , het wetboek verstopt staan.

Ik vermoed dat het in de VS ongeveer hetzelfde is. Zouden regeringen in se racist zijn dan?
Oud 2 december 2003, 15:09   #3
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik moet mijn naamgenoot eigenlijk gelijk geven.

Alleen blijft het een feit, een werknemer die een illigaal inhuurt overtreed ook de wet, die van de sociale zekerheid, die van de minimum lonen en waarschijnlijk nog een paar die in dat prachwerk van bureaucratees , het wetboek verstopt staan.

Ik vermoed dat het in de VS ongeveer hetzelfde is. Zouden regeringen in se racist zijn dan?
Zo zit het circuit ineen voor de streek waar ik woon, ik weet het niet voor de andere staten van de VS, maar INS is een federale dienst, dus veronderstel ik dat het similair is:

Er zijn een aantal plukseizoenen in de citrussector van Florida.
Elk plukseizoen komen een aantal mexicanen de grens over op allerlei manieren.
Elk plukseizoen vechten de lokale fruitboeren over de mexicanen, want er zijn er niet genoeg om de volledige oogst te doen.
Aan het eind van elk plukseizoen zenden die mannen per post hun geld naar huis.
Dan laten ze zich zonder geld oppakken en krijgen ze een gratis vlucht naar huis op kosten van de Amerikaanse belastingsbetaler. Het is dan meestal nog met een privevliegtuig ook. ($2000/uur vliegen, anyone?)
Een paar weken later herbegint het hele spelletje.

Een uitermate efficient systeem.
Alternatief zouden we de hele grens kunnen afzetten, ze proberen dat al jaren in sommige delen van Texas.

Al die maatregelen kosten veel meer dan gewoon de grenzen open te zetten voor NAFTA landen, of, waarom niet, zelfs de twee continenten.
Oud 2 december 2003, 15:16   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

een geluk dat wij geen citroenen hebben en aardbeien plukken met een ladder kan ook nog niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 19:03   #5
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik deel Maddox zijn opinie volledig. Deze tekst kan ook op Belgie toegepast worden.

http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=walmart
Schitterend. Waar was Maddox toen die dokwerkers aan het betogen waren!

Blijkbaar was het voor Van Brempt ook "Eigen volk eerst!" alleen met een PC sausje erop...
Oud 3 december 2003, 19:55   #6
Vanman
Vreemdeling

Standaard

Wat hebben de dokwerkers hiermee te maken? Ze protesteren voor het behoud van hun statuut ( en dus ook hun job). Je kunt dit toch ook niet zwart/wit zien? We zullen eens alle statuten en beschermende maatregelen afschaffen. Da's een regelrechte afbraak van de verworven rechten. Het is me toch iets té libertarisch...
Oud 3 december 2003, 19:58   #7
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
If you lose your job to an immigrant, it's probably because he or she was willing to work harder for less money.
Zo kan je het goedpraten dat bedrijven massaal migranten invoeren om zo weinig mogelijk te betalen.
Erg menselijk : immigranten worden uitgebuit, lonen worden kunstmatig laag gehouden, ontevreden bevolking,...
Oud 4 december 2003, 21:10   #8
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Kom kom Tom, harder werken en voor minder loon is vaak wel aangewezen, vooral in grote bedrijven en voor de overheid maar met z'n allen gaan werken aan de voorwaarden van de "illegaal" is wat ver gezocht. Nuja op zich niet misschien, zeker niet voor de werkgever maar het is dan wel te hopen dat je collega werkgever iets meer betaald zodat zijn werknemers jouw producten kunnen kopen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 21:27   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

en wie profiteert daarvan van de goedkope werkkrachten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 06:54   #10
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
en wie profiteert daarvan van de goedkope werkkrachten
Phillipe, Gerolf, Frank,.... ik zo 't niet weten, jij misschien?

Lamzakl
Oud 5 december 2003, 07:01   #11
George
Staatssecretaris

Standaard

Nee seriues, eerst en vooral worden de "bazen" er beter van, grotere winstmarges en daarnaast de consument. Iedereen met een beetje geld want naast de hogere winsten is men door de zeer lage verloning voor het harde werk ook nog mogelijk om de goederen of diensten aan een schappelijke prijs aan te bieden. Schappelijk toch voor de legale medemens.

Lamzakl
Oud 5 december 2003, 18:35   #12
Vanman
Vreemdeling

Standaard

Mmm, de legale consument wordt er beter van?
Dus.., de legale consument is beter af omdat een zwartwerkende immigrant zijn job afpakt, geen sociale bijdragen betaald, hierdoor zelf geen bescherming heeft... én doorbovenop geld uitvoert naar een ander land? Moet je mij toch eens uitleggen of dat echt goed is? BEWARE, ik houd hiermee géén pleidooi voor een nationalistische economie! Dat de consument en de onderbetaalde mens er beter van wordt, wat ook sweatshopuitbaters van groot aantal ketens zeggen, is toch bullshit? Wij hebben het zo goed omdat wij beseffen dat enkel een hoger loon zorgt voor méér koopkracht en een beter lopende economie. Nu ja, voor ze wat cijfermateriaal bovenhalen, het helpt natuurlijk wel in onderontwikkelde streken, inderdaad, maar zeggen dat het goed genoeg is leidt toch tot een status quo, en stilstaan is toch achteruit gaan, niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be