Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2002, 12:30   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Moet het Blok nu echt overal op bijzonder slordige wijze de aanplakkingsborden van 11-11-11 overplakken. Met vooral de nadruk op "slordig". Als aandachttrekker kan het evengoed aan de rand of onderaan de borden.

Tweede aspect : "Armoede bij het eigen volk"

1- Partijvoorzitter Vanhecke bazuint overal rond dat het Blok geen stemmen wint omwille van streekgebonden pietluttigheden, de patij spint vooral garen bij de het uitmelken van de gekende thema's... Ook in de streekgebonden brochures wordt zelden de armoedekaart getrokken.

2- In de praktijk doen de OCMW-raadsleden van het Blok in tragische dossiers nooit al te moeilijk. Een voorbeeld: in Brugge kwam onlangs een dossier aan bod waarbij een MS-patiënte (met morfinepomp) haar volledig inkomen werd ontnomen omdat ze zogezegd de inkomsten uit de zorgverzekering en mantelzorg niet had aangegeven. Ten onrechte, de zaak gaat nu naar de rechtbank, met bewijzen van het tegendeel. Ondanks de persoonlijke benadering van het Blok-raadslid voor steun, stemde het raadslid voor de inhouding van het basisinkomen van dit VLAAMSE gezin. Onlangs werd die persoon (uit waardering ?)opgenomen in het personeelsbestand. Hij hoort er nu bij.

3- Arr. Oostende: In de vorige legislatuur liet een OCMW- raadslid van het Blok zich 500 BEF per dossier betalen als onkostenvergoeding. Om uiteindelijk niets te doen. Ondertussen kocht hij zich ook op kosten van de afdelingskas allerhande PC-materiaal. Deze persoon werd door de partij beloond met een aangestelling als vertrouwenspersoon tussen de West-Vlaamse mandatarissen en de VVBM...

Het Blok als sociale partij ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2002, 21:27   #2
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Hoi Minouche,

ik heb je verhaal dus gelezen zoals je vroeg en inderdaad, je bevestigt mijn verhaal. Wat mij wel opvalt, is dat jouw gestarte onderwerp ondertussen veel bekeken werd, maar er nog niet op gereageerd is. Ook op mijn onderwerp komt niet zoveel reactie tenzij van niet-blokkers. Op het voetbal zouden ze zingen "OOOOOh wat zijn die Blokkers stil, oooh wat zijn die Blokkers stil, oh wat zijn die Blokkers stil, teirerettettettettet!"
Het kan natuurlijk ook een strategie zijn. Hoe minder er gerepliceerd wordt, hoe lager een onderwerp op de overzichtspagina staat en hoe minder het in het oog springt. Ik had dat van jou nog niet eens gezien. Indien ik dat wel had gedaan, had ik in dit onderwerp gepost en het niet nog eens opgestart (onder een andere naam welliswaar).

Don't give up ,

Makkie
Makkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2002, 22:06   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Minouche, je ziet dus dat ik ben gaan kijken bij deze topic.

Blijkbaar ligt er jou één en ander zwaar op de maag. Je hebt gelijk als je deze toestanden aanklaagt. Ik vind ze ook bijzonder erg. Vraag is dan: Wat doe je daar nog of ben je er intussen al weg? Niet dat dit echt iets oplost van datgene dat op je hart drukt. Je moet er dan echter zelf niet meer aan meewerken.

Anderzijds ken ik, in eigen gemeente, een Vlaams Bokker (ex.VU-er) die zich ongelooflijk inzet voor anderen als OCMW verkozene. Zelf is hij nochtans al vanaf zijn geboorte zwaar mindervalide.(een been en een arm die zwaar misvormd zijn) Dat belet hem niet om hinkend EN op vrijwillige basis, ook nog als een soort "bode" te functioneren voor het Vlaams Neutraal Ziekenfonds dat in Limburg nauwelijks of geen kantoren heeft omdat het er nog niet voldoende leden heeft.
Ik wil hier maar mee zeggen dat er veel afhangt van personen en plaatselijke afdelingen. Jij hebt daar blijkbaar slechte ervaringen en dikke pech mee.

In mijn gemeente is het de CVP-VU coalitie (vandaag CD&V- Spirit) die zwaar teleurstelt. Er werd bijvoorbeeld een extra grondbelasting door de gemeente goedgekeurd, EN al een keer geïnd, die twee derde bedraagt van de totale grondbelasting die door de Vlaamse regering wordt opgelegd en die ook al ruim een vierde steeg in een twee jaar.

Je ziet, meevoelen met de arme burger is er ook hier niet echt bij want ook die krijgt die zware extra belasting door de strot geduwd. En het ziet ernaar uit dat dit zich gaat herhalen de volgende jaren. Je hoeft dus echt niet van die ene partij te zijn om anderen te confronteren met minder leuke toestanden. Of vindt je wat ik hier aanhaal een sociale maatregel?

De federale regering maakt ons wijs dat de politiehervorming de gemeente niets kost en toch doet de gemeente er ons voor betalen. Klootzakkerij gebeurt er met andere woorden op elk niveau.

Kies voortaan voor mensen inplaats van voor partijen en je kan jezelf veel hartbrekerij besparen. De politiek is trouwens een gemene stiel waar alleen de iron ladies en gentlemen in kunnen overleven.
Jij en ik dus overduidelijk niet.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2002, 22:51   #4
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Beste Knuppel,

Je neemt veel woorden uit mijn mond, of moet ik zeggen uit mijn klavier ? Maar, met alle respect voor de zeldzame vogel die zich met hart en ziel inzet -een betere zaak waardig-, de mistoestanden in het Blok halen meer en meer de bovenhand.

Wat is belangrijk ? Niet de individuele sjoemelende mandatarissen, maar het feit dat deze zaken gedoogd worden, en meer nog, dat de top van de partij van "waarden en normen" zich omringt met deze :figuren van zeer bedenkelijk allooi (ook dieven en geweldplegers). Ze worden opgenomen in het personeelsbestand en in de diverse besturen gedropt om hun macht te bestendigen. Daar zij nergens anders aan de bak komen zijn het slaven van de partij. Pardon, van de leiders. Wie protesteert wordt buitengewerkt.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be