![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samenvallen Offerfeest en oudejaarsavond zorgt voor problemen in horeca
BRUSSEL - Oudejaarsavond en het islamitische Offerfeest vallen dit jaar op dezelfde dag, en dat is een kleine ramp voor de horeca. Onder het zaal- en keukenpersoneel zijn veel moslims, maar die werken liever niet op zo'n belangrijke feestdag, schrijft de Gazet van Antwerpen dinsdag.Raar. Ik ken verschillende mensen die in de gezondheidszorg werken en bijgevolg regelmatig op ofwel Kerstavond/dag of Nieuwjaarsavond/dag moeten werken. Ik ken ook mensen die in continu shift werken en bijgevolg regelmatig op ofwel Kerstavond/dag of Nieuwjaarsavond/dag moeten werken. Voor één (1) keer valt het offerfeest op oudejaar en op slag zijn er problemen? Zullen we dan ineens maar de ziekenhuizen en bejaardentehuizen ook maar laten sluiten op die dagen? Waarom is er daar nooit een probleem?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, want ik ben tegen feestdagen. Allez, ik bedoel, tegen speciale feestdagen. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2006 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Och ja...die mannen mogen meer dan iemand anders.
Gelijk hier bij mij op het werk...die mannen mogen 2maand verlof pakken aan een stuk...en de rest mag maximum 3weken achter elkaar nemen anders ist gezaag enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het is simpel op te lossen, in het contract vermelden dat er op feestdagen moet gewerkt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan begrijpen dat het voor u een serieuze ontnuchtering is dat er zodanig veel moslims hard werk leveren in de horecasector dat het een probleem is dat ze verlof willen op dezelfde dag als u.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan denkt U verkeerd.
Ik denk namelijk dat mensen die in de horeca werken, net zogoed als mensen in ziekenhuizen of in continue shift, gewoon WETEN dat ze regelmatig tijdens feestdagen aan het werk zijn. Ik verschiet er echter van dat zelfs voor één jaar (volgend jaar is het offerfeest op een andere datum), dit voor moslims blijkbaar niet mogelijk is. Ik ken nochtans mensen in de verzorgingssector die ELK jaar ofwel Kerstmis ofwel Nieuwjaar moeten werken. Zullen we dan maar zeggen dat het best is dat in ziekenhuizen géén moslims werken? Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedrijven kunnen een vaste job garanderen en de kost van weekendwerk over de andere dagen verdelen. De horeca kan dat niet, op weekdagen kunnen ze al dat personeel geen vast werk bieden. Niemand wilt natuurlijk alleen de onaangename dagen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bobke, als je in de horeca werkt dat wéét je dat het weekend en avondwerk is.
Als je een job from 9 to 5 wil, dan ga je niet in de horeca werken! Solliciteer dan bij een firmakantine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook de reden waarom men er moeilijk aan voldoende personeel geraakt. Het probleem is dat oudejaarsavond en suikerfeest nu op een zondag vallen. Wellicht werken relatief meer moslims in de horeca omdat ze lak aan zondagen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat jij steeds door moslims wordt bediend als je gaat eten met Kerstmis, Pasen, Moederdag, etc...? Nog nooit een autochtoon tegenkomen op die dagen zeker? Nog nooit een autochtoon zien werken in een café? dancing? allem�*�*l moslim!
Komaan! EEN keer valt het offerfeest samen met nieuwjaar! floeps... Al een geluk dat moslims maar twee feestdagen hebben, de horeca zou er anders onderdoorgaan moesten ze evenveel feesten hebben als christenen/autochtonen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik snap uw probleem niet echt. Zijt ge nu kwaad omdat allochtonen net als autochtonen tijdens de feestdagen foert zeggen? Wat heeft het fucking offerfeest hier nu mee te maken? Of leg je hier nu een economisch probleem bloot? Zou onze economie vastlopen als we alle allochtonen op ne C130 zetten? Ge zou blij moeten zijn dat ze een offerfeest hebben : meer werkgelegenheid voor het eigen volk. Ah maar die willen niet werken met feestdagen zeker?! ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die paar moslims die er mogelijks werken zullen dan het verschil niet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het offerfeest op Nieuwjaar valt blijken moslims niet de moeite te willen doen om hun specifieke job toch uit te voeren. Nochtans hebben duizenden mensen al elk jaar gewoon doorgewerkt in functies die dit vereisen. Bijgevolg kan ik enkel concluderen dat moslims nét d�*t ietsje meer zijn dan hun collegas.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe nu niet precies of alle restaurants, café's etc... gaan speciaal voor die dagen ergens nieuw onervaren personeel gebruiken! En evenmin lijkt het me zo dat het de vorige jaren ENKEL moslims waren die in de horeca werkten met de feestdagen. Dat er aan "feestdagentarief" wordt gewerkt is eveneens al jaren het geval. Wat ik echter uit het artikel begrijp is dat de niet-racistische horeca werkgevers die een "diversiteit bij aanwerving" hebben gevolgd, nu ineens in de shit zitten omdat hun moslimpersoneel het vertikt om te komen werken en hun autochtoon niet-moslim personeel niet meer voldoende is om op die dagen de toestroom te kunnen bolwerken. Indien daar het probleem niet zou zitten, dan hadden we bovenstaande krantenberichten al jaren zien verschijnen. Horecazaken met amper moslimpersoneel draaien namelijk al jaren lustig door met de feestdagen. Waar komen anders altijd die aanbiedingen voor "kerstmenu" of "nieuwjaarsmenu" vandaan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Mijn café blijft gewoon open, feestdagen of geen.
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vanaf het moment dat het woord "allochtoon" in een post te zien is, moet het wel diens schuld zijn, volgens velen hier. Natuurlijk zijn er problemen als het offerfeest voor 1x gelijk valt met nieuwjaar. Als het nu altijd was, was het gewoner geweest. Doe nu niet alsof er enkel dit jaar problemen zijn. ELK jaar krijg je te lezen dat er problemen zijn met feestdagen en winkels die openblijven. Het was toch een hele hetze toen de eerste soldedag op een maandag viel ? Dan moest er zondag gewerkt worden. Het was toch een hele hetze toen er voorgesteld werd meer koopzondagen te organizeren ? Dus geen flauwekul en foute conclusies, hè ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het scheelt natuurlijk ook dat een autochtoon niet meer gelijk een kieken zonder kop achter ne stomme godsdienst aanloopt om zijn goesting door te drijven. Laatst gewijzigd door alberto : 21 december 2006 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |