Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2003, 21:21   #1
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

ik verschiet ervan dat er helemaal geen topic is gestart over de meisjes die in Iran vast zitten .
de hele dag hoor ik niets anders op de radio over de "Belgische meisjes"
die hun toevlucht zochten op de Belgische ambasade, op eigen houtje weliswaar.

ze moedigen terugkeer van vreemdelingen naar eigen land aan, maar deze meisjes willen ze kost wat kost terug in Belgié hebben. kan daar maar aan uit.

deze meisjes hebben dus een Iraanse vader een Iraanse moeder en zijn dus geen halfbloedjes met vlaams bloed of zo.

zouden we beter niet allochtonen die hun kinderen willen ontvoeren naar land van herkomst steunen in hun opzet zodat wij hier gelukkig samen kunnen leven als een blank en zuiver ras?
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 21:47   #2
jef
Gouverneur

Standaard

Moeder terug sturen wegens gezinshereneging.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 21:51   #3
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Chapeau voor onze Minister van buitenlandse zaken,die desnoods persoonlijk naar Teheran wil gaan om te onderhandelen,en duidelijk bezorgt is om het welzijn van deze meisjes en hun moeder.
Prachtig besluit van hem om hen zeker niet uit te leveren.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 21:56   #4
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
U weet welke nationaliteit deze dame heeft
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 22:01   #5
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
U weet welke nationaliteit deze dame heeft
Het staat er toch, Iraanse vader en Iraanse moeder.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 22:43   #6
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Chapeau voor onze Minister van buitenlandse zaken,die desnoods persoonlijk naar Teheran wil gaan om te onderhandelen,en duidelijk bezorgt is om het welzijn van deze meisjes en hun moeder.
Prachtig besluit van hem om hen zeker niet uit te leveren.
Dat het zes maanden voor de verkiezingen gebeurt, zal bij jou wel geen belletje doen rinkelen zeker?
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 22:52   #7
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Die kinderen moeten uit Iran weg, zo simpel is dat. Als het gerecht zegt dat ze in België behoren dan is dat zo. De vader heeft geen enkel recht om ze te ontvoeren.

En Jef, het is niet omdat de moeder van Iraanse afkomst is, dat ze geen Belgische pas heeft.

Asielzoekers moet men terug sturen, geen twijfel aan, maar die kinderen, is een heel andere zaak.
Oud 3 december 2003, 23:02   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt me een geval van kinderontvoering, zeker omdat de kinderen gevlucht zijn naar de Belgische ambassades. Hopelijk kunnen ze zo snel mogelijk terugkeren naar België.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 10:17   #9
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

De beide ouders hebben zowel een Belgische als een Iraanse nationaliteit. Hier ziet men de dubbelzinnigheid van zo'n dubbele nationaliteit in volle actie (dubbele nationaliteit = dubbelzinnige nationaliteit). Deze mensen mogen enerzijds stemmen in België, en bijvoorbeeld (zij het zeer indirect, want België is een particratie) mee het hier vigerende huwleijksrecht mee bepalen. Maar zelf kunnen ze zich aan dat recht onttrekken: nu kan de vader zich beroepen op het Iraanse recht, want hij is ook Iranees. En volgens dat Iraans recht is hij niet gescheiden, en heeft hij zelfs voogdijschap over zijn vrouw, zodat die laatste maar beter uit Iran wegblijft.
Mensen die legaal en permanent in België verblijven dienen fluks over te stappen naar de Belgische nationaliteit, met uitdrukkelijke neerlegging van de vorige nationaliteit. Een goeie snel-Belg wet moet dat mogelijk maken. Dan heb je dit soort quasi onoplosbare problemen niet, en is rechtsgelijkheid tussen de burgers gegarandeerd. In elk geval hoop ik, dat die twee meisjes kunnen ontsnappen uit Iran, waar ze alleen maar islamitische discriminatie kunnen verwachten.
Oud 4 december 2003, 11:33   #10
kiezel
Vreemdeling

Standaard

euh, waar zitten die Vlaamse meisjes?

ik dacht dat het de kinderen waren van een Luikse dokteres en een Iraniër.

kan je mij dan uitleggen wat er tot vlaanderen behoort, luik of iran?
kiezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 12:39   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Jos Verhulst zegt hier wel ware dingen as ge het mij vraagt.

Welke nationaliteit hebben die kinderen trouwens ? Das denk ik niet onbelangrijk. als ze ook de Iraanse nationaliteit hebben dan zal de Michel al zijn aanzienlijk gewicht in de weegschaal moeten werpen. Anders ook al vrees ik.

Doet mij een beetje denken aan not without my doughter. Al was daar de moeder een beetje mee ontvoerd of tegen haar wil vastgehouden eigenlijk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 12:46   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vond ook wel dat die moeder er verdacht "Luiks" uitzag en helemaal niet Iraans!

Ben ik nu weer racist?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 12:47   #13
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiezel
euh, waar zitten die Vlaamse meisjes?

ik dacht dat het de kinderen waren van een Luikse dokteres en een Iraniër.

kan je mij dan uitleggen wat er tot vlaanderen behoort, luik of iran?
Inderdaad maar voor sommigen op dit en andere forums is dit van geen tel, zij lezen 'Iraans' en hopla...liefst zo snel mogelijk de vlieger in . Vreemdelingen zijn nu eenmaal vreemdelingen en moeten eruit volgens de meeste Vb en LA'ers. Wat mij voor de rest idd wel stoort is de dubbele nationaliteit, die moet zo snel mogelijk worden afgeschaft.
Oud 4 december 2003, 12:54   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Die kinderen moeten uit Iran weg, zo simpel is dat. Als het gerecht zegt dat ze in België behoren dan is dat zo. De vader heeft geen enkel recht om ze te ontvoeren.
Het Belgisch gerecht zegt dat.

De Iraanse wet geeft het hoederecht aan de vader. En dat is net het probleem. Want voor Iran horen de kinderen bij hun vader te blijven, en is er geen enkel motief om ze naar de moeder te sturen, laat staan wanneer de moeder in het buitenland woont.

Het dossier is niet zo eenvoudig. Ziehier een samenvatting:

*vader in Iran
*moeder in België
*voor de Iraanse rechtbanken horen de kinderen bij de vader
*voor de Belgische rechtbanken horen de kinderen bij de moeder
*de kinderen bevinden zich nu in Iran
*maar ze bevinden zich in de Belgische ambassade

Los dat probleem maar eens op....
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 12:55   #15
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Zo mogen Blubbermichel daar ook houden, met een een vod op zijne kop is em direkt ayatollah michel de bezopen zeehand.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 12:57   #16
Tegendradigaard

Standaard

Hij heeft al dezelfde soort baard als Arafat. Nog ne keukenhanddoek rons zijne kop en hij is er echt ene.

Misschien kan hij en passant wat reclame maken voor FN of zo ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 13:02   #17
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Iemand gisteren Terzake gezien? Laatste reportage ging over een Franse docu, waarin een vrouw gevolgd werd die haar zoontje ging "herontvoeren", ten koste van de vader. Ontvoeringen in gevolge van een echtscheiding lijkt me nooit een "simpel affaire" te zijn...

Daarvan afgezien : België heeft voldoende diplomatiek personeel rondlopen om dit soort zaken in alle sereniteit op te lossen. We betalen ze er ook genoeg voor.

Wat een minister van Buitenlandse Zaken (er loopt blijkbaar tegenwoordig niet veel anders mis in de wereld ?) hierbij komt te zoeken, behalve wat propaganda voor (vooral) de Waalse pers, is me een raadsel. Maar ja, wat moet je anders verwachten van Dikke Louis?[/i]
Oud 4 december 2003, 13:53   #18
Hanne
Banneling

Standaard

Quote : "Hij heeft al dezelfde soort baard als Arafat. Nog ne keukenhanddoek rons zijne kop en hij is er echt ene.

Misschien kan hij en passant wat reclame maken voor FN of zo ?"

Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 14:13   #19
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

De Iraanse wet geeft het hoederecht aan de vader. En dat is net het probleem. Want voor Iran horen de kinderen bij hun vader te blijven, en is er geen enkel motief om ze naar de moeder te sturen, laat staan wanneer de moeder in het buitenland woont.

*vader in Iran
*moeder in België

De kinderen bevinden zich in dat geval op Belgisch grondgebied, wat het oplossen al een pak gemakkelijker maakt.
Oud 4 december 2003, 14:28   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

*vader in Iran
*moeder in België

De kinderen bevinden zich in dat geval op Belgisch grondgebied, wat het oplossen al een pak gemakkelijker maakt.
Weet ik niet. Want ze moeten wel vie Iraans grondgebied om terug in België te geraken.

Wat op dat moment dan weer voor de Iranezen het probleem oplossen gemakkelijker maakt.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be