![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/ec....bron=homeArt1
Vooral waar personeelsdirecteur Jos Kayaert zegt "en dan dreigt opnieuw een sluitingsscenario" vond ik treffend. het komt neer op "gehoorzaam of geen werk" ofte neoliberalisme.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() niet iedereen wordt zomaar zelfstandige. om te beginnen moet je een lening aangaan, die je niet zo makkelijk krijgt. daarbij komt dat een enorm deel van de zelfstandigen hun eerste jaar niet overleeft. wat dan? geen werk en torenhoge schulden...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als VW effectief dicht gaat, dan zullen ze het daar vooral aan zichzelf te danken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om een huis te bouwen moeten de meesten ook een lening aangaan en je weet toch ook niet of je dat zal kunnen blinven afbetalen, aan alles zijn risico's verbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Proficiat aan de vakbonden, dank zij u zullen er nog MEER banen verdwijnen, enkel en alleen dank zij de vakbonden, de vakbonden die beginnen te denken dat ze het warm water uitgevonden hebben, 0,00 respect heb ik nog voor hun acties!
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom, kom. Wees toch niet zo hypocriet. U heeft nooit respect gehad voor vakbonden laat staan voor hun acties. Het enigste waar u respect voor heeft zijn de materiële en immateriële voordelen die generaties van vakbondsmilitanten en sociale activisten voor uw persoonlijk hebben afgedwongen zonder dat u er zelf ooit ook maar iets heeft voor moeten doen en zal doen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 januari 2007 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij dit al langer af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat had u sowieso gezegd in het geval van Volkswagen en zegt u wellicht zowieso als ondernemingen sluiten in ons land. De stoute werknemers die wat zekerheid willen in hun leven en de sukkelaars van aandeelhouders die het met een rendement van 10% niet meer konden bollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar de vakbonden schijnen te vergeten dat er nog iets bestaat naast het staken, werken met name. Altijd maar staken en staken, tja... en dan zijn ze verwonderd dat het nog slechter gaat.
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini Laatst gewijzigd door Samsa : 25 januari 2007 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Omdat hij wss volk genoeg kan krijgen die voor hem willen werken, vanaf het moment dat hij volk tekort komt om zijn bedrijf degelijk te runnen zal hij onderdaniger worden naar zijn werknemers en hen meer voordelen geven om toch bij hem te komen werken, vraag en aanbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan is een bedrijf geen liefdadigheidsorganisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je een wat verkeerd beeld hebt van de invloed van "de" vakbonden op de werkvloer. Het cliché dat de vakbonden graag staken is gewoon onzin. 99,999% van de sociale conflicten worden opgelost zonder te staken en vakbondsbonzen zitten ook veel liever rond de tafel dan dat ze op straat voor een fabriekspoort gaan staan. Mensen in Vorst leven al jaren in onzekerheid, moeten steeds harder werken (wat cijfermatig ook is aangetoond in de media) en dan is het gezien de huidige omstandigheden van sluiting/sanering waarin er nog steeds tientallen vragen niet beantwoord zijn te begrijpen dat sommige mensen die aan de band staan het soms psychisch/fysisch begeven en dan licht meteen de boel plat. Waarom krijgen de topmanagers van Volkswagen in Duitsland geen kritiek omdat ze na maanden nog altijd geen enkel idee zeggen te hebben wat ze met Vorst willen doen? Ze weten wel hoeveel winst ze dit kwartaal willen boeken maar hebben geen flauw idee wat ze met één van hun grootste vestigingen willen doen. Is dat dan normaal en moet dat zomaar gepikt worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik iemand moet bedanken dan is dat het Rode Leger want Duitsland heeft de oorlog in het Oosten verloren en niet het Westen. Bovendien is de strijd tegen nazi-duitsland gestreden wat niet gezegd kan worden van de strijd voor een meer rechtvaardige samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Voila, ze kunnen het niet aantonen en dat wordt dan maar omgedraaid. yeah yeah...
En wat de vakbonden betreft, ik breek ze niet helemaal af hoor, ik weet dat ze soms héél wat uit de brand hebben weten te slepen, niet alleen nu, maar ook in de tijd dat ik hier zelfs nog niet rondliep maar ze moeten gewoon beseffen dat niet alles kan hé; die ontslagvergoedingen bij Vorst vind ik dan ronduit belachelijk en eigenlijk een enorme steek naar mensen die in andere bedrijven willen en ook wel kunnen werken; soms zou je denken dat het beter is dat het slecht gaat als je zo'n zaken van ontslagvergoedingen bekijkt.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan is de strijd tegen naizsme, racisme en onderdrukking evenmin al voorbij. Maar goed, het is natuurlijk eenvoudiger als een klein kind steeds meer en meer te gaan roepen en vragen, en achteraf beteutert te kijken wanneer je het deksel op de neus krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voorwat zou er over het productie proces één koning moeten regeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, men moet weten wanneer men moet stoppen met staken.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 januari 2007 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |