![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De rel tussen VLD-voorzitter Karel De Gucht en Senator Jean-Marie Dedecker levert nogmaals het bewijs van de grote gespletenheid die in de rangen van de VLD bestaat, niet uitsluitend over het stemrecht voor migranten maar ook over de positie van de VLD binnen de regering in het algemeen.
De laatste oekaze van Karel De Gucht levert alvast het bewijs op dat de VLD zich reeds heeft neergelegd bij het toekennen van het migrantenstemrecht. Het zogenaamde parlementaire verzet tegen de invoering van het stemrecht voor migranten dient louter als oogverblinding. Het is onbegrijpelijk dat de VLD, die van bij haar oprichting, een grote voorstander was van het houden van referenda over belangrijke maatschappelijke onderwerpen, thans drogredenen aanhaalt om te beletten dat de bevolking zich zou kunnen uitspreken over één van de meest fundamentele rechten, namelijk het stemrecht. De recente ontwikkelingen in de VLD, een partij die met ijzeren hand wordt geleid door een zich almachtig wanende troïka, tonen, voor zover nodig, aan dat de oprichting van het Liberaal Appel als politieke beweging, geen toevallige ingeving was van een “gefrusteerde Einzelganger”. Het Liberaal Appel beantwoordt steeds meer aan de bekommernis van een steeds grotere schare van mensen die terug willen naar de liberale roots van vrijheid en vooruitgang. Het Liberaal Appel steunt daarom de actie van Senator Jean-Marie Dedecker. Het is een logisch gevolg van eerder door het Liberaal Appel ingenomen standpunten. De inspraak van de burger mag geen dode letter blijven. WARD BEYSEN Voorzitter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Het LA is voor sms-hondebrokreferenda, da's genoteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() LA is voor referenda.
Zolang de paarse dictatuur dat tegenhoudt, steunen wij alternatieve bevragingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dedecker zouden ze beter terug naar de judoclub brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ten tweede: zijn jullie nu voor BROV's of voor door de overheid ingestelde referenda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals het nu gaat in het Parlement? Goe gelachen: partijvoorzitters bepalen hoe de rest MOET stemmen, in die praatbarak! Enkel het BROV is representatief. En dat steunen wij dan ook! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk voeg ik mijn mening bij de mening van de wijzen(Recht van antwoord-VTM).
U wil een volksraadpleging houden,daar waar het volk reeds beslist heeft. U bent een slecht verliezer Mijnheer Dedecker. Ik heb vertrouwen in het parlement. Iemand van de forumleden deze uitzending gevolgt. ![]() Laat ons hopen dat men binnen de VLD ook een wijze beslissing neemt,en dat Mijnheer Dedecker wil inzien dat hij binnen de VLD niet thuis hoort,en dat hij beter overstapt naar het Vlaams Blok(of Liberaal Appel) ![]() Dit zegt heel veel over het Liberaal Appel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kamer,Senaat en parlement is dictatuur ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
JM Dedecker is zeker welkom bij ons. Dan zit hij waar hij moet zitten: bij de ECHTE LIBERALEN, dewelke nog altijd achter de grondwaarden staan: Vrijheid en Vooruitgang! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U kan dit bestellen op ons nationaal secretariaat. Het boek is niet online beschikbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Duidelijk dat u samen thuis hoort binnen het VB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Here we go again...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tjah... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Brabo,
Ik begrijp dat elke stok goed is om de hond mee te slaan, maar dit is vrij idioot. Weet je, ik zal dat binnenkort eens op het forum pennen, maar niet komen klagen dat het een stevige boterham wordt hé? Maar of dat uw aversie tegenover onze partij zal keren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het wél eens met het feit dat in een representatieve democratie, de representanten (volksvertegenwoordigers) de enige en laatste stem hebben. Het volksreferendum, daar geloof ik niet echt in. Maar de omgekeerde premisse, dat ik vertrouwen heb in dat parlement, dat is ook een brug te ver. Indien we nu eens al die volksvertegenwoordigers ook daadwerkelijk konden kiezen (individueel dus), dan zullen we nog eens klappen...
![]() |
![]() |
#18 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou juist blij zijn als het LA-programma of tenminste een paar LA-standpunten duidelijk naar voren worden gebracht. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Bwa J.M.Dedecker is altijd al de alibi-VBer van de VLD geweest. Veel lawaai maar de parlementaire centjes zijn hem altijd nader dan de mensen die hij zegt te vertegenwoordigden!.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Die linkiewinkies toch ... echt schijterkes. Zodanig doodsbang van het resultaat van een referendum, dat ze knikkebollend blijven nazingen wat hun partijbesturen gedicteerd hebben. Tja, ze mogen ook niets anders van hun 'democratische' partijbonzen.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |