![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Om uit de hele poespas van het koninklijkhuis te geraken zou Albert een geste kunnen doen waarmee hij dan toch in de geschiedenisboekjes kan komen.
1. Hij vraagt op eigen verzoek zijn statuut te veranderen naar 'protocolair' vorst. (wat een visie !) 2. Hij treedt daarna af voor Philip, uiteraard ook maar protocolair vorst. (de meubelen gered !) 3. Bébert kan eindelijk op vacantie naar Frankrijk. (godzijdank voorbij !) 4. Philip kan geen brokken meer maken. (aanvaardbaar voor de politiek) 5. De troonopvolging is geregeld. Elisabeth moet nog 30 jaar wachten. Astrid en Laurent worden bedankt en gaan hun eigen weg. (een elegante uitgang) 6. Fabiola krijgt een pensioen niveau hoogste ambtenaar en hoeft niet meer in een tochtig kasteel te wonen en zich bezig te houden met 'protocol'. (er valt toch niets meer te regelen) 7. Koning Philip slankt zijn "huis" af gezien zijn beperkte functies.(de begroting ! niet eenmalig) Iedereen bijna tevreden. Albert op rust - Philip koning - Laurent uit de wind - België eindelijk een echte koekendoosmonarchie. Is dit senario haalbaar of pure fictie. Volgens mij een ernstige discussie waard en als republikein wil ik het om landbelang nog verdragen..
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() 1. Ja, zou goede zaak zijn
2. nee, laat hem maar zitten tot betty het komt overpakken 3. Hij kan niet veel verder he. Als hij naar Nederland wil moet hij de taal leren. 4. Als ons betty er zit kan flupke ook geen broks maken 5. De lorre wil eerst een miljard dollar krijgen naar het schijnt. 6. Leeft die nu nog altijd? 7. Een echte manier om de begroting te helpen? Daar zal guy verafstoodt niet blij met zijn Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 6 januari 2007 om 04:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 6 januari 2007 om 04:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Nog eens dubbel.
En ik denken dat da knopke nie werkte Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 6 januari 2007 om 04:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is nog maar één probleemke:
de mening, binnenshuis verkondigd door intimi, namelijk "hij kan het niet, hé". Zelfs protokolair alleen, zal Flupken niet kunnen. (bovendien voorspelde die waarzegster daar dat Liesbetteke aan haar 15 jaar een moeilijke puberteit zal doormaken, zwanger geraken, abortus weigeren en toch kroonprinseske wil blijven) Vanuit mijn demokratische refleks ben ik republikein, vanuit mijn ervaring ben ik realist: we zitten met een probleem. We moeten van die familie afgeraken, maar 'k weet niet hoe. 't Is nog wat te vroeg. Reden te meer om fikse stappen te blijven zetten met die staatshervorming, dat is de enigste manier om tot een oplossing te komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Naar eigen zeggen, vond ik het een mooi artikel, er werd zodanig de spot gedreven met Bert Bibber en zijn zoontje Philip dat het leek op een comic. Er werd ook verwezen naar het hele RTBF-gebeuren, naar de Vlaams-Waalse verchillen, naar... onze toekomst, die wel s sneller gezegend zou kunnen worden door toedoen van ons ludiek koningshuis. Als ik er de tijd voor vind, en ik vind het artikel nog terug, dan zal ik het wel s inscannen en hier op het forum zetten. Om eventjes terug over het onderwerp te beginnen, dat ze het gewoon afstappen maar dan volledig, zo houden ze de eer aan zichzelf en krijgen ze misschien nog een vergoeding van de belzieke staat, een bol-het-af-premie. Anders zal het blijven zoals het nu is, dweilen met de kraan open...
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Hier in Frankrijk gaat men in de media er van uit dat Laurent de zaak belazerd heeft. Niet de minste nuance. Het imago van de Saksen Coburgs bevindt zich onder vriespunt. Voor eigen volk (Chirac) zijn wel begripsvol, ha,ha.
Ik vermoedde enig begrip voor mijn uitdoofsenario maar ik moet vaststellen dat de meningen op dit forum reeds de kaap gerond hebben: opruimen en weg wezen.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk: het zou de Basken, Catalanen enz. wel eens op ideeën kunnen brengen. Zelfs al zijn die autonom�*a veeeeel autonomer dan het huidige Vlaanderen. Ze zitten daar zelfs nog met ene kolonel Tejero of zoiets in hunne kop. Voor de rest ben ik graag met jou akkoord: als een oprotpremie kan helpen ... 'k wil er zelfs persoonlijk aan bijdragen. (maar niet doorzeggen aan mijn grootmoeder hé, want die leeft eigenlijk graag in die sprookjes koekendozen toestanden in dat home, en ze zou me durven onterven !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten het koningshuis en de kroonprins opener zijn over wat ze doen? Beschouwt prins Filip het niet als ,,oneerlijk'' dat hij niet kan reageren op kritiek? Welke houding moet het koningshuis aannemen tegenover de media? Het zijn enkele van de vragen waarop we prins Filip zelf dit weekeinde een antwoord laten geven. Want de voorbije week lag de man die straks staatshoofd van dit koninkrijk moet worden, onder vuur. Nogal wat bedrijfsleiders hadden zijn onhandig en zelfs klunzig optreden aan het hoofd van een handelsmissie in Zuid-Afrika niet geapprecieerd. Het stuntelige optreden van de prins werd door de vaderlandse pers unisono als volgt samengevat: saaie en ongeïnspireerde toespraken, houterigheid en een schrijnend gebrek aan interesse. ,,De prins opent misschien wel deuren door zijn functie, maar sluit ze soms weer door zijn duidelijk gebrek aan interesse'', zei een meegereisde zakenman in deze krant. De aanzwellende kritiek op de troonopvolger kwam klaarblijkelijk hard aan ten paleize. De entourage van de prins legde in de loop van de voorbije week discrete contacten om mensen te zoeken die de prins, intussen toch al 44 jaar, konden coachen. Gisteren meldden verscheidene media dat de koning ,,zich gekwetst voelde'' door de voorzichtige kritiek op zijn zoon. En na veel aandringen en vooral veel onhandig gemanoeuvreer van het hof en van de premier, wilde het paleis ingaan op het verzoek van deze redactie om zijn koninklijke hoogheid de kroonprins enkele vragen voor te leggen. Dat kon weliswaar niet mondeling gebeuren. De prins, zo verzekerde zijn entourage ons, zou schriftelijk op enkele vragen antwoorden. De antwoorden kunt u vandaag nalezen. Ze zijn inderdaad saai, ongeïnspireerd en houterig. Ze staan vol met gemeenplaatsen over de ,,warme band met de mensen'', de ,,persoonlijke contacten met de bevolking'', de ,,nauwe band tussen koningshuis en bevolking''. Dat de prins over een dt-fout struikelt, nemen we er zonder verpinken bovenop. Hij toont er zich tenminste menselijk. Het enige goede aan dit interview, is dat het al bij al kon plaatsvinden. En dat de antwoorden niet zijn blijven steken in de chaotische en nukkige communicatiemachine van paleis en/of premier. Want de antwoorden van prins Filip bewijzen paradoxaal genoeg dat de kroonprins - en zijn wel bestafte entourage van hoogopgeleide diplomaten - niet in staat is om op een normale manier met de moderne media om te gaan. Omdat de media inderdaad al te duidelijk zouden maken: deze man kan het niet. PETER VANDERMEERSCH
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zou tenminste een begin zijn voor de afschaffing van het koningshuis!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Men gaat er,helemaal foutief, van uit dat de koning zelf een initiatief zou moeten nemen : niets is minder waar. Voor het uitschrijven van de volgende verkiezingen kan men gemakkelijk de pragrafen van de grondwet die over de functie van het koningshuis gaan ter discussie stellen.
Men geeft het koninklijk gezin en dat van de eerste troonopvolger een behoorlijke dotatie & daarmee basta ! De overige prinsen en prinsessen zullen dank zij hun naam en faam (sic!) wel een betaalde betrekking kunnen vinden, zeker ? Het eigenaardige is dat "men" in zgn. republikeinse kringen de koning en zijn familie een macht toedicht die ze in wezen niet hebben !
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Zet dat koningshuis buiten, probleem opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is het in godsnaam mogelijk dat die troonopvolgers niet van kleinsafaan opgevoed werden in twee talen.
Zo stuntelig dat die gasten zelfs nu nog praten, ge houdt het niet voor mogelijk. Elke immigrant die in een gemeenteraad verkozen is, heeft Nederlands geleerd op kortere tijd, en op een veel betere manier. Ge zoudt ervan beginnen denken dat ze hun eigen ondergang eigenlijk zelf willen. En een aantal Vlamingen zijn nog zo opgevoed, dat ze een niet-te-genezen adoratie vertonen voor een francofoon-dolle adel die toch zo hoog verheven is boven het plebs.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik hem met Kerstmis met zijn boodschap op TV zag, kreeg ik medelijden met die oude man. Laat hem met pensioen gaan, a.u.b. Geef hem ook een kans om te stoppen.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Niet morbide worden . Heb je dat handtekening van uit Napels op dat Koninklijk Besluit gezien ? Hoog tijd om hem enkele suggesties te doen.
Geef hem nog een kaans...
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoef mij niet te bezinnen over de franse politiek. Ik ben geen Fransman. Ik ben een vlaamse allochtoon in Frankrijk begaan met de belgische situatie. Mag ik jouw mening kennen over de topic zelf of wil je weer wegduiken in een afleidingsmanoeuvre.
![]() |