Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 juli 2002, 19:39   #1
Kwarteltje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Vlaamse Leeuwen i.p.v. Rode Duivels: wat in Schotland, Wales en Engeland kan moet ook in Vlaanderen kunnen

Nu het wereldkampioenschap voorbij is en het Europees kampioenschap nog even van ons verwijderd is meent het Vlaams Blok dat het moment gekomen is om te ijveren voor de oprichting van een Vlaams voetbalelftal dat Vlaanderen op voetbalgebied in het buitenland zou vertegenwoordigen.

De niet onaardige prestatie van de Rode Duivels kon niet verbergen dat het huidige Belgische nationaal elftal onderhevig is aan tal van communautaire problemen. Zo moesten bepaalde Waalse spelers kost wat kost opgesteld worden om de ploeg een niet té Vlaams karakter te geven. Gouden Schoen en topschutter Wesley Sonck kon om deze reden niet opgesteld worden, alhoewel dit sportief niet verantwoord was. Ook was er de trainer Wasseige die nauwelijks Nederlands sprak, enz
....
En dan? Nog meer versnippering? Moet "ons" team dan een speldekop ipv Wat hierboven staat vind ik een belachelijke stellingname. Had van het Vlaams Blok wel betere standpunten verwacht

Kwarteltje
Kwarteltje is offline  
Oud 2 juli 2002, 20:04   #2
Jonas
Vreemdeling

Jonas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Nog meer versnippering? Moet "ons" team dan een speldekop ipv Wat hierboven staat vind ik een belachelijke stellingname. Had van het Vlaams Blok wel betere standpunten verwacht
Kwarteltje
Heeft het Blok dan goede standpunten? Ik moet het eerste nog zien anders...
Jonas is offline  
Oud 2 juli 2002, 20:07   #3
Vonk
Vreemdeling

Standaard

Wel, je moet natuurlijk verder kijken dan je neus ang is, en je ziet meteen dat er ook goeie bij zijn.

Dat is nu eens iets wat ik haat: mensen die door een anti-houding meteen alles afkeuren wat anderen brengen. Compleet geschift.

Open je ogen voor je eigen ideologie ze sluit

Vonk
Vonk is offline  
Oud 2 juli 2002, 20:22   #4
amexx
Schepen

Standaard

Waarom dan geen Europees elftal ????

Ons belgisch elftal is voor het grootste deel al een Vlaams elftal. De stap naar een vlaams elftal is kleiner dan je denkt.
amexx is offline  
Oud 2 juli 2002, 22:11   #5
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk, zo snel mogelijk een eigen Vlaams elftal! De 'Zwarte Leeuwen' met zwart en geel als kleuren.

Er zijn al vele sportbonden gesplitst en overal blijken ze nadien beter te werken. Meer dan tijd dat men die unitaire ouderwetse voetbalbond ook splitst.
Guderian is offline  
Oud 2 juli 2002, 23:27   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Tuurlijk, zo snel mogelijk een eigen Vlaams elftal! De 'Zwarte Leeuwen' met zwart en geel als kleuren.

Er zijn al vele sportbonden gesplitst en overal blijken ze nadien beter te werken. Meer dan tijd dat men die unitaire ouderwetse voetbalbond ook splitst.
Jawadde, Guderian. Dat had ik van u niet verwacht. De belgische ploeg is op een paar uitzonderingen na bijna volledig vlaams, en toch wordt ze gefinancierd door de ganse natie, dus ook door de walen. Een transfert van waals geld naar vlaanderen dus, en dat ga jij 'of all persons' afbreken. Ik kan er niet meer aan uit.
Oud 3 juli 2002, 12:12   #7
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Van Buyten, Walem, Mpenza, Wilmots, zijn toch Walen als ik mij nie vergis? Er leven nu eenmaal meer Vlamingen dan Walen in België, dus het is zowa logisch dat er meer Vlamingen in de nationale ploeg zitten.

BTW nu moet het VB niet meer zeiken op andere partijen dat ze zich met kleine nutteloze dingen bezighouden, want dit slaat wel heel veel, zo niet alles.
Kotsmos is offline  
Oud 3 juli 2002, 12:13   #8
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

idd, zowat alle belangrijke Belgische sportbonden zijn gesplitst, zij het lang niet overal zonder problemen, maar de nationale elftallen blijven wel degelijk overal bestaan.
Kotsmos is offline  
Oud 4 juli 2002, 15:49   #9
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

En wat als de Vlaamse Leeuwen verliezen tegen de Waalse Hanen?
Burgeroorlog? Hooligans die zich opstellen aan de taalgrens? Wat met Brussel? Ook een eigen voetbalelftal? En dan een Gemeenschapskampioenschap houden? Waaaw, het wordt nog spannend!!!
Zever in pakjes als je het mij vraagt!

<marquee>Vlaanderen leeft!</marquee>
Pieterjan is offline  
Oud 4 juli 2002, 15:52   #10
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Nu moet het VB niet meer zeiken op andere partijen dat ze zich met kleine nutteloze dingen bezighouden, want dit slaat wel heel veel, zo niet alles.
Wel dit alles heeft een logische verklaring. VB probeert de simpelen van geest aan te sporen om hun stem te geven. Sport is altijd al een drukkingsmiddel geweest. Daar speelt het Blok nu ook weer op in.
Pieterjan is offline  
Oud 4 juli 2002, 20:39   #11
steven
Vreemdeling

steven's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch,

Over stemmenronselaarij gesproken. Nu proberen ze de mannen die maar aan drie dingen denken (voetbal, voetbal en voetbal) ook nog te strikken. Dit is echt dom dommer domst...
*applaus* voor het blok, ze zijn nog stommer dan ik dacht
En dan puur uit een voetbalstandpunt... we raken nu al geen bal, wat gaan we dan doen met nog minder talent... Het kampioenschap spelen in Zoutenaaie?!
steven is offline  
Oud 4 juli 2002, 20:51   #12
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Gelijk heb je Steven!!!
Iedereen praat steeds over politieke versnippering, maar toch ijvert men voor een opsplitsing van een naald. Een naald die nu reeds met moeite gevonden wordt in de hooiberg. (Spitsvondige vergelijking, nietwaar!!??)
Pieterjan is offline  
Oud 4 juli 2002, 21:28   #13
Robrecht
Burger

Standaard

Een Vlaamse nationale voetbalploeg zal er automatisch komen, wanneer de unitaire Belgische voetbalbond gesplitst is.
De eerste schuchtere stappen zijn reeds gezet in die richting.
Dus is het maar een kwestie van tijd eer Vlaanderen zijn eigen nationale voetbalploeg heeft.
Ondertussen mag de huidige Belgische voetbalploeg aan mijn reet roesten.
Zeker als bindingsmiddel van deze terminale staat België. Een staat die gedateerde monarchie of een voetbalopstoot nodig heeft als argument tot bastaan, is per definitie gedoemd om te verdwijnen.
Robrecht is offline  
Oud 5 juli 2002, 12:22   #14
Kotsmos
Minister-President

Standaard

sjonge jonge
hoeveel sportbonden zijn er al gesplitst in België? Hopen. En hoeveel Vlaamse ploegen hebben we al? Geen. En veel meer valt daar nie over te zeggen.

BTW: zolang er niet zoiets bestaat als een Vlaamse nationaliteit is het gewoon helemaal nutteloos om over een Vlaamse "nationale" ploeg te spreken.
Kotsmos is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:36   #15
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kutmos
idd, zowat alle belangrijke Belgische sportbonden zijn gesplitst, zij het lang niet overal zonder problemen, maar de nationale elftallen blijven wel degelijk overal bestaan.
Het splitsen van de sportbonden is een eerste stap. Wees gerust, de Vlaamse ploegen volgen... Dat ligt geheel in de politieke evolutie van dit landje.
Guderian is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:40   #16
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wel dit alles heeft een logische verklaring. VB probeert de simpelen van geest aan te sporen om hun stem te geven. Sport is altijd al een drukkingsmiddel geweest. Daar speelt het Blok nu ook weer op in.

Wat een gezever!

De simpelen van geest zijn diegenen die het politiek-correcte denken volgen, die het belgische regime steunen...

Bang dat ge uw geliefde pottenstampers, de "Rode Duivels", misschien zal verliezen?
Guderian is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:42   #17
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Dacht u van een Nieuwe Politieke Cultuur in de voeren?
Daar hebben al es mensen mee plat op de bek gegaan.

Van mij mag het VB gerust aan de macht komen, maar ik ben bang voor u dat we ze dan lang niet meer zullen terug zien.

En wie moet dan aan de macht komen om alles weer recht te zetten?

en de Rode Duivels verliezen misschien nu en dan (héél weinig) maar wat zouden de Vlaamse Leeuwen doen? Beter voetballen met minder talent in eigen regionen? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Pieterjan is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:43   #18
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Jawadde, Guderian. Dat had ik van u niet verwacht. De belgische ploeg is op een paar uitzonderingen na bijna volledig vlaams, en toch wordt ze gefinancierd door de ganse natie, dus ook door de walen. Een transfert van waals geld naar vlaanderen dus, en dat ga jij 'of all persons' afbreken. Ik kan er niet meer aan uit.
Volkomen begrijpelijk dat jij daar niet meer aan uit geraakt...

Zelfs al zou Vlaanderen een gebied met zware armoede zijn dat financieel VOLLEDIG afhankelijk zou zijn van de Walen, dan nog zou ik het opblazen van de belgische staat ondersteunen!
Guderian is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:44   #19
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

volharden in het kwade!
Pieterjan is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:45   #20
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Dacht u van een Nieuwe Politieke Cultuur in de voeren?
Daar hebben al es mensen mee plat op de bek gegaan.

Van mij mag het VB gerust aan de macht komen, maar ik ben bang voor u dat we ze dan lang niet meer zullen terug zien.

En wie moet dan aan de macht komen om alles weer recht te zetten?
Wie spreekt er nu nog van NPC???? Een eufemisme voor liberaal gezwans.

Terug rechtzetten?????
Iets dat al altijd krom geweest is en nog steeds meer scheef wordt kan men moeilijk opnieuw rechtzetten nietwaar?!? Opblazen, dat belgisch staatje!
Guderian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be