Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2003, 16:05   #1
Hanne
Banneling

Standaard

GVA 06/12 Borgerhoutse U-turn krijgt prijs Criminaliteitspreventie
De Belgische Prijs voor Criminaliteitspreventie is vrijdag in het Brusselse Centrum voor het Beeldverhaal uitgereikt aan 'U-turn' uit Borgerhout, een project voor "gedwongen trajectbegeleiding van hardekernjongeren" tussen 18 en 30 jaar oud.
Het doel van de Prijs, die voor de tiende keer werd uitgereikt, is de verantwoordelijken van preventieprojecten te stimuleren en anderen te inspireren.

U-turn startte in december 2000 en werkt intensief samen met politie, justitie, hulpverlening, en de tewerkstellings- en opleidingssector. De intensieve begeleiding van de jongere kan worden opgelegd bij een voorwaardelijke straf of invrijheidsstelling en duurt zes maanden �* één jaar. Het doel is dat de jongere niet hervalt in crimineel gedrag en zich kan reïntegreren.
"Die intensieve en individuele werking met jongeren is nieuw in Belgie", legt Inge Hoet van U-turn uit. "Momenteel krijgen we werkingsmiddelen van het Grootstedenbeleid tot eind 2004. We hopen daarna op een reguliere subsidie."

Burgemeester Patrick Janssens van Antwerpen nam samen met U-turn de prijs in ontvangst. Het project is eveneens de Belgische inzending voor de European Crime Prevention Award, die later deze maand in Kopenhagen wordt uitgereikt. "

Waar gaan we naartoe?
Prijzen uitreiken aan organisaties die islamitische rotjongeren bij het handje moeten nemen om te beletten dat ze opnieuw in crimineel gedrag te vervallen.
Da's eigenlijk een officiële bevestiging die de stroperige zeepbel van de multiculture samenleving doorprikt.
De multiculturele samenleving werkt niet, althans zeker niet waar er een overconcentratie aan magrebeinen is.
Het werkt zelfs in die mate niet dat er organisaties in het leven dienen geroepen te worden, en binnenkort gesubsidieerd te worden met uw en mijn belastinggeld, om het een beetje leefbaar te houden ...
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 16:18   #2
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Bezie het zo :

Eén van de voordelen van de multiculturele samenleving is dat er werkgelegenheid geschapen wordt voor mensen die zich bezig houden met het inrichten van wedstrijden voor organisaties die zich bezig houden met het reduceren van vreemdelingencriminaliteit.

Op zijn beurt zorgt dit dan weer voor werkgelegenheid voor die mensen die zich bezig houden met over het toekennen van zulke prijzen berichten te schrijven.

Laat ons de zaken ook eens langs de positieve kant bekijken en laat ons vooral niet te cynisch doen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 16:18   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar gaan we naartoe?
Prijzen uitreiken aan organisaties die islamitische rotjongeren bij het handje moeten nemen om te beletten dat ze opnieuw in crimineel gedrag te vervallen.
Da's eigenlijk een officiële bevestiging die de stroperige zeepbel van de multiculture samenleving doorprikt.
De multiculturele samenleving werkt niet, althans zeker niet waar er een overconcentratie aan magrebeinen is.
Het werkt zelfs in die mate niet dat er organisaties in het leven dienen geroepen te worden, en binnenkort gesubsidieerd te worden met uw en mijn belastinggeld, om het een beetje leefbaar te houden ...
Wat wil u nu eigenlijk zeggen, dat die organisatie slecht werk doet? U zou natuurlijk liever zien dat die jongeren niet begeleidt worden en dat ze nog meer criminele feiten plegen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 16:22   #4
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
GVA 06/12 Borgerhoutse U-turn krijgt prijs Criminaliteitspreventie
De Belgische Prijs voor Criminaliteitspreventie is vrijdag in het Brusselse Centrum voor het Beeldverhaal uitgereikt aan 'U-turn' uit Borgerhout, een project voor "gedwongen trajectbegeleiding van hardekernjongeren" tussen 18 en 30 jaar oud.
Het doel van de Prijs, die voor de tiende keer werd uitgereikt, is de verantwoordelijken van preventieprojecten te stimuleren en anderen te inspireren.

U-turn startte in december 2000 en werkt intensief samen met politie, justitie, hulpverlening, en de tewerkstellings- en opleidingssector. De intensieve begeleiding van de jongere kan worden opgelegd bij een voorwaardelijke straf of invrijheidsstelling en duurt zes maanden �* één jaar. Het doel is dat de jongere niet hervalt in crimineel gedrag en zich kan reïntegreren.
"Die intensieve en individuele werking met jongeren is nieuw in Belgie", legt Inge Hoet van U-turn uit. "Momenteel krijgen we werkingsmiddelen van het Grootstedenbeleid tot eind 2004. We hopen daarna op een reguliere subsidie."

Burgemeester Patrick Janssens van Antwerpen nam samen met U-turn de prijs in ontvangst. Het project is eveneens de Belgische inzending voor de European Crime Prevention Award, die later deze maand in Kopenhagen wordt uitgereikt. "

Waar gaan we naartoe?
Wauw, een ware prestatie om over dit bericht iets negatief te schrijven.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 17:07   #5
Pallieter
Partijlid

Standaard

onze bruine medemens krijgt weer een prijs omdat een of andere organisatie poogt hen terug op het juiste pad te brengen. Ze hadden nooit van dit pad mogen afgaan in de eerste plaats. Dat uitschot kost ons handen vol geld en nu gaan we ze nog belonen ook met een prijs van mijn belastingsgeld.

arm progressief denkend belgie
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 17:28   #6
Hanne
Banneling

Standaard

Wat wil u nu eigenlijk zeggen, dat die organisatie slecht werk doet? U zou natuurlijk liever zien dat die jongeren niet begeleidt worden en dat ze nog meer criminele feiten plegen

Sebaatje, Sebaatje toch.
Leer toch eens lezen.
Heb ik geschreven dat die organisatie slecht werk doet? Nee. dat schrijft u. Dat is het produkt van uw fantasie.
En dat ik zou hopen dat die criminele jongeren nog meer strafbare feiten plegen, spruit ook uit uw fantasie voort. Gaat het om wishfull thinking on your behalf?

Ik zei gewoon dat hiermee aangetoond wordt dat het stroperig verhaaltje dat we steeds maar van de linkiewinkies in onze maag gespitst krijgen over het multicultureel walhallah, larie en apekool is.
Want moest het multicultureel samenleven toch zo succesvol zijn, dan zouden er geen organisaties in het leven geroepen moeten worden om bepaalde componenten van de multiculturele samenleving te moeten heropvoeden en trainen in normen die een leefbaar leven voor de andere componenten van die multiculturele samenleving moet garanderen.

Een echt doordenkertje voor jou Seba.
Lees het nog eens een paar keer goed door. En lukt het niet, dat herhaal ik het eens in Plop-taal.
Oud 6 december 2003, 17:33   #7
Hanne
Banneling

Standaard

"Wauw, een ware prestatie om over dit bericht iets negatief te schrijven."

Wauw, een ware prestatie van een multikulfreak om toch iets geschreven te krijgen. De oogkleppen hinderen blijkbaar ook al het creatief denken, zeker als de vinger op de wonde gelegd wordt.
Oud 6 december 2003, 17:44   #8
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wauw, een ware prestatie om over dit bericht iets negatief te schrijven."

Wauw, een ware prestatie van een multikulfreak om toch iets geschreven te krijgen. De oogkleppen hinderen blijkbaar ook al het creatief denken, zeker als de vinger op de wonde gelegd wordt.
Kijk, daaruit blijkt dat je iemand bent die mensen in hokjes indeelt, wat de basis is voor racisme. Als de meeste mensen het artikel "Borgerhoutse U-turn krijgt prijs Criminaliteitspreventie" lezen, dan zien ze dat alles als iets positief. Zeker daar er gesteld wordt: 'Het doel is dat de jongere niet hervalt in crimineel gedrag en zich kan reïntegreren.'

Mensen als U, die zien echter maar één zaak: Borgerhout! En wie met Uw mentalitiet aan Borgerhout denkt, denkt aan vreemdelingen (in het artikel staat trouwens niet dat het over vreemdelingen gaat). Dat door het project jongeren niet meer tot crimineel gedrag overgaan, en dat men hen wil integreren (waar het Vlaams Blok in theorie ook voor is), dat is in het geheel niet van belang.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 6 december 2003, 17:50   #9
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
onze bruine medemens krijgt weer een prijs omdat een of andere organisatie poogt hen terug op het juiste pad te brengen. Ze hadden nooit van dit pad mogen afgaan in de eerste plaats. Dat uitschot kost ons handen vol geld en nu gaan we ze nog belonen ook met een prijs van mijn belastingsgeld.

Het is de organisatie die de prijs krijgt. De 'bruine medemens' krijgt geen beloning. Toch fijn om te weten dat U huidskleur als een criterium hanteert om mensen te beoordelen. Er bestaat een woord daarvoor.
Oud 6 december 2003, 17:53   #10
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ik alvast niet. Eén crimineel feit vanwege een vreemdeling en het vliegtuig staat klaar met draaiende motoren, enkele reis richting land van oorsprong.

CRIMINALITEIT?!? UITERST HARDE AANPAK!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 18:19   #11
Hanne
Banneling

Standaard

Quote : Kijk, daaruit blijkt dat je iemand bent die mensen in hokjes indeelt, wat de basis is voor racisme.

U heeft het recht niet om me te beoordelen op basis van uw eigen hokjeslogica. Volgens uw eigen hokjeslogica, waaraan u zich zo net schuldig maakte door mij in een hokje te plaatsen, huist er dus een potentiële racist in u....Hoe luidt het weer dat gezegde van de splinter en de balk?

Als de meeste mensen het artikel "Borgerhoutse U-turn krijgt prijs Criminaliteitspreventie" lezen, dan zien ze dat alles als iets positief.

[Sommige mensen denken gelukkig ook nog eens verder na. U niet. U kijkt zo lang uw neus lang is. Verder kijken durft u allicht niet. U wentelt zich liever in p.c. gestroop, dan zelfs maar te willen erkennen dat het multicultureel wonderland waar jullie linkiewinkies het steeds over hebben niet bestaat. Omdat het niet bestaat, doch het utopisch dromen blijft aanhouden moet men dan maar overgaan op heropvoedingsorganisaties om een oplossing te bieden voor de overlast en de criminaliteit die de multiculturele samenleving gegenereerd heeft. M.a.w. men creëert een probleem, en vervolgens zoekt men oplossingen om het probleem toch niet te erg uit zijn voegen te laten barsten.

Zeker daar er gesteld wordt: 'Het doel is dat de jongere niet hervalt in crimineel gedrag en zich kan reïntegreren.'
De term reintegreren is fout. Had de jongere zich in de eerste plaats geïntegreerd, dan hoefde hij zich niet te reïntegreren of te herintegreren...

Mensen als U, die zien echter maar één zaak: Borgerhout!
Uiteraard. In monocultureel woongebied hoeft men geen heropvoedingsprojecten op poten te zetten. Met monocultureel woongebied bedoel ik : waar Westerlingen wonen, EU-ers, maar waar geen Magrebeinen wonen.

En wie met Uw mentalitiet aan Borgerhout denkt, denkt aan vreemdelingen (in het artikel staat trouwens niet dat het over vreemdelingen gaat).
In Borgerhout wonen bijna uitsluitend vreemdelingen. Indien u de media de laatste maanden en jaren gevolgd hebt, dan weet u dat het steeds 1 categorie is die voor alle heibel zorgt : Magrebeinse allochtonen.
Heb ik het mis als ik vermoed dat de enige nablijvers van de witte vlucht, en dan zijn letterlijk onfortuinlijke oudjes die hun vlucht niet kunnen betalen, geen deel uitmaken van die mensen die nu moeten heropgevoed worden?

Dat door het project jongeren niet meer tot crimineel gedrag overgaan, en dat men hen wil integreren (waar het Vlaams Blok in theorie ook voor is), dat is in het geheel niet van belang.

Iedereen is voor integratie, dat is niet eens een punt van discussie, maar het blijft nog steeds aan de vreemdeling om zich te integreren. In uw optiek betekent integreren dat de jongeren NIET MEER tot crimineel gedrag zouden mogen overgaan. In mijn optiek betekent integreren dat ze in de eerste plaats nooit met crimineel gedrag zouden mogen beginnen. Als uw zienswijze tot p.c. denkpiste gebombardeerd wordt, dan wordt aan elke vreemdeling carte blanche gegeven om onder het goedkeurend oog van de politiek correcten eerst keet te schoppen, om vervolgens bij het handje gegrepen te worden door dezelfde politiek correcten die deze keetschoppers dan gaan heropvoeden op kosten van de hele gemeenschap. Fraai hoor...
Oud 6 december 2003, 19:38   #12
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In monocultureel woongebied hoeft men geen heropvoedingsprojecten op poten te zetten. Met monocultureel woongebied bedoel ik : waar Westerlingen wonen, EU-ers, maar waar geen Magrebeinen wonen.
Inderdaad, Vlamingen begaan geen misdrijven en komen nooit op het foute pad terecht zoals de jongeren die in een café in Aalst drie mensen hebben vermoord.
Oud 6 december 2003, 21:20   #13
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Hardekern "jongeren" van 18 tot 30 jaar...

Zijn dat geen Volwassenen?

Dat het project in Borgerhout loopt wijst waarschijnlijk op criminele allochtonen.

Kan iemand mij zeggen of er een andere gemeente bestaat waar een dergelijk project loopt voor Vlaamse criminelen.

Of heeft men daar geen oog voor.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 22:15   #14
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
In monocultureel woongebied hoeft men geen heropvoedingsprojecten op poten te zetten. Met monocultureel woongebied bedoel ik : waar Westerlingen wonen, EU-ers, maar waar geen Magrebeinen wonen.
Het instellen van heropvoedingsprojecten zou misschien een oplossing kunnen bieden. Hoewel een vreemdeling nooit in staat kan zijn om onze cultuur in haar wezen te vatten. Men zou anderzijds wel controle over het probleem kunnen krijgen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 22:18   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Inderdaad, Vlamingen begaan geen misdrijven en komen nooit op het foute pad terecht zoals de jongeren die in een café in Aalst drie mensen hebben vermoord.
Bij Vlamingen ligt de oorzaak anders en is het niet cultureel gebonden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 23:12   #16
Stefanie
Minister-President

Standaard

Daarnet op Canvas. Ne journalist van De Morgen, Patrick De Waal en Marion Van San. Diene journalist sprak over "paniek in Rotterdam". Marion Van San antwoordde dat het geen paniek was en waarschuwde voor de toekomst van Antwerpen. Patrick De Waal antwoordde dat het locaal bestuur in Antwerpen in het verleden slecht beleid gevoerd heeft, maar dat het nu veel beter gaat, of alleszins de goede kant opgaat. Of dat waar is, weet ik niet. Ik woon niet in Antwerpen. Misschien kunnen de Antwerpenaren op dit forum reageren. In ieder geval had ik den indruk dat diene journalist in een ivoren toren leefde en lacherig deed over dergelijke problemen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 23:27   #17
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Haha Eichmann, dikke neonazi, blijf maar verderdromen over uw vierde rijk. Uiteindelijk verdwijnen mensen zoals u toch door natuurlijke selectie

Citaat:
Daarnet op Canvas. Ne journalist van De Morgen, Patrick De Waal en Marion Van San. Diene journalist sprak over "paniek in Rotterdam". Marion Van San antwoordde dat het geen paniek was en waarschuwde voor de toekomst van Antwerpen. Patrick De Waal antwoordde dat het locaal bestuur in Antwerpen in het verleden slecht beleid gevoerd heeft, maar dat het nu veel beter gaat, of alleszins de goede kant opgaat. Of dat waar is, weet ik niet. Ik woon niet in Antwerpen. Misschien kunnen de Antwerpenaren op dit forum reageren. In ieder geval had ik den indruk dat diene journalist in een ivoren toren leefde en lacherig deed over dergelijke problemen.
Misschien kan die journalist van de morgen is te rade gaan bij zijn collega Sue die deze week haar gedacht over multikul wel verbazingwekkend 180% verandederde. Ongelooflijk dat sommige mensen nog altijd in de ontkenningsfase zitten, die komen toch niet buiten?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 23:30   #18
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Haha Eichmann, dikke neonazi, blijf maar verdromen over uw vierde rijk. Uiteindelijk verdwijnen mensen zoals u toch door natuurlijke selectie
Een tijd geleden toonden ze op T.V. die zuster en andere familieleden van die overvaller op de Mc Donalds die doodgeschoten was. Zijn zus zei dat hij veel thuis bleef en achter zijn computer zat. Ik las toen op het forum ergens de opmerking: Was het een Vlaamse overvaller geweest, zijn familie zou te BESCHAAMD geweest zijn om op T.V. komen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 10:46   #19
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Hardekern "jongeren" van 18 tot 30 jaar...

Zijn dat geen Volwassenen?
Toen ik dat hoorde moest ik ook al lachen...

Als je de "jongerencriminaliteit" wil aanpakken moet je beginnen met Marokkaanse smeerlappen van 12 tot 15 jaar aan te pakken. Als ze 18 zijn is het al jaren te laat.

Dat hele Europese wedstrijdgedoe is gewoon één hele grote cynische klucht. Maar kom, dat meisje dat zich bezighoudt met dat project heeft er een leuke job aan en ze heeft een leuke snoet. Dus van mij mogen ze volgend jaar nog eens genomineerd worden voor die "European Award".

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 08:09   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter

mijn kinderen hebben gisteren maar een half pakje slaag gekregen en mijn vrouw eens geen... en blij dat ze waren !

Er waren vb. dit jaar maar 3423 probleempjes met zo'n gasten... dat is 317 minder als vorig jaar op een zelfde periode dat is toch een prijs waard
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be