![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() hehe ik heb eens wat standpunten opgezocht van die spitsbroeder van windhaan dedecker.
Zo kom ik uit bij een interview met tertio van een jaar terug. Waarin hij zich duidelijk uitspreek PRO- MONARCHIE en ook stelt dat hij geen republikein is. Verder zegt hij ook dat het koningshuis ideaal is om aan het hoofd te staan van een confederaal belgie Verder opvallende standpunten zijn zijn ethisch conservatieve houding die haaks staat op het progressieve paarse ethische standpunten van Dedecker. Ze zijn maar met 2 en je ziet al totale tegenstellingen die eigenlijk fundamenteel zijn. Verder is hij voorstander van een samenleving op angelsaksische leest met een 2-partijensysteem. Citaat:
wat een grap en dat is dan een kopstuk van de ?republikeinse partij? die men gaat stichten... dat wordt nog lachen. Om naar te zwijgen over de ronduit libertijnse standpunten die hij soms inneemt( zie vb van drenkeling die eigenaar van zij eigendom mag jagen ... terug het water in). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hehe, zo zie je maar dat niet iedereen republikein is. Zelfs flaminganten niet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dat zal snel gaan kraken daar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb van professor Bouckaert lessen inleidend recht gekregen en ik had toen eerder de indruk dat hij voorstander is van een onafhankelijk Vlaanderen.
Dat hij pro-monarchie is vind ik ook maar raar, tijdens zijn lessen heeft hij daar ook enkele keren erg negatieve commentaar over gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() een windhaan he net als dedecker...; bouckaeert verandert blijkbaar nogal veel van mening.
Eerst marxist, katholiek, vrijzinnige.... libertarier en dan protestant. oh ja hij is ook pro amerika, pro israel... terwijl Dedecker anti-amerikaans is. Ik vraag me af of die buiten het economische neo-liberalisme ook maar één standpunt delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Als ik mij niet vergis is Bouckaert voorstander van de "Oranjes" als monarchie
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aha. Hij zegt dus dat een monarchie moet kunnen als dat de wil van het volk is. Hij is dus geen royalist, maar een democraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() die man is gewoon pro monarchie
alleen ... hij is orangist en wil maar wat graag af van de coburgs lijkt me wel oke
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het koningshuis is volgens hem nodig als geijmiddel tussen de gemaanschappen. Dus ik neem aan dat hij het dus wel degelijk over de coburgs heeft. Zijn argumenten pro-monarchie zijn trouwens complete onzin. Een president zoals die van Duitsland kost juist geen bal. Weet dat FABIOLA alleen al maar liefst 1,5 miljoen € per jaar dotatie krijgt! En wat kost het onderhoud van al dat patrimonium niet? Wat moet een president zonder macht eigenlijk kosten? Een fractie van die hofnarren ja. Laatst gewijzigd door ilfalco : 11 januari 2007 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Hij vondt shiltz trouwens een groot staatsman.nog zo een paar grote staatsmannen en enkel baarle hertog blijft over van vlaanderen...
|
![]() |
![]() |