Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 20:44   #1
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard Vraagje over de Wooncode

Hallo,

ik heb twee vragen over die Wooncode :

1. Wat betekent nu heel concreet "je bereid verklaren om Nederlands te leren". Wat zal worden aanzien als een bewijs van dat te willen doen?
2. Wat zijn de verschillen in Wallonië? Ik bedoel, stel dat je geen woord Frans spreekt, in welke gemeenten zou je als Vlaming in staat zijn om zo een woning te verkrijgen. Misschien zou de test doen interessant zijn?

Met veel dank,evilbu
Oud 18 januari 2007, 22:03   #2
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hallo,
1. Wat betekent nu heel concreet "je bereid verklaren om Nederlands te leren". Wat zal worden aanzien als een bewijs van dat te willen doen?
2. Wat zijn de verschillen in Wallonië? Ik bedoel, stel dat je geen woord Frans spreekt, in welke gemeenten zou je als Vlaming in staat zijn om zo een woning te verkrijgen. Misschien zou de test doen interessant zijn?

Met veel dank,evilbu
1. Dat betekent dat -als je geen nederlands kan of leert- je bereid bent een gratis cursus nederlands te volgen, zonder dat daar eindtermen of een examen aan gekoppeld zijn.

2. Ik weet van geen criteria die een Vlaming zou uitsluiten om in Wallonie een sociale woning te verkrijgen, behalve dat de aanvraag in het Frans zou gebeuren en die voorwaarde dus min of meer de facto wordt gesteld.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 23:26   #3
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
1. Dat betekent dat -als je geen nederlands kan of leert- je bereid bent een gratis cursus nederlands te volgen, zonder dat daar eindtermen of een examen aan gekoppeld zijn.
Maar het is dus meer dan een "bereidheidsverklaring" (wat in feite niets inhoudt)?

Citaat:
2. Ik weet van geen criteria die een Vlaming zou uitsluiten om in Wallonie een sociale woning te verkrijgen, behalve dat de aanvraag in het Frans zou gebeuren en die voorwaarde dus min of meer de facto wordt gesteld.
Wel het zou interessant zijn om te kijken hoe gemakkelijk men in de Waalse facileitengemeenten aan zo een woning geraakt zonder een woord Frans te kennen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be