Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Dirk Van Duppen (PVDA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Dirk Van Duppen (PVDA) - 8 tot 14 januari Dirk Van Duppen is huisarts, werkzaam voor Geneeskunde voor het Volk. Hij kwam in 2004 ook op voor de PVDA, hij stond op de 33ste plaats op de lijst voor het Vlaams Parlement.

Discussietools
Oud 9 januari 2007, 15:09   #1
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard uitbreiding van 'geneeskunde voor het volk'

Beste,

Hoewel ik het stellig oneens ben met een aantal standpunten en strategieën vanwege PVDA heb ik bijzonder veel bewondering voor het G.V.H.V initiatief. U bent daarmee een van de weinige partijen die daadwerkelijk op het terrein, bij de gewone volksmens, actief is.

Wie wat in de geschiedenis der sociale bewegingen in dit land grasduint komt onvermijdelijk terecht bij de legendarische 'vooruit', die voor de B.W.P. ongeveer was wat GVHV is voor PVDA. Meer zelfs, ik denk dat we kunnen stellen dat de Vooruit en aanverwante zelforganisaties vanuit de arbeidersklasse destijds het verschil hebben gemaakt tussen een kleine partij die na de komma rekent in verkiezingsuitslagen en een brede massapartij die de BWP is kunnen worden. Het begon destijds met een bakkerscoöperatie, maar het nam uitbreiding tot vele verschillende economische takken, tot het culturele toe.

Waarom maken jullie geen werk van een nieuwe 'Vooruit'? GVHV zou, net zoals de bakkersvereniging destijds, de aanzet kunnen zijn tot iets dat veel massaler is. Er bestaat reeds een advocatenpraktijk, maar er zijn zeker nog domeinen waar jullie actief zouden kunnen zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan -waarom niet - opnieuw een bakkerscoöperatie of iets dergelijks, want de armoede is nog steeds de wereld niet uit.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 9 januari 2007, 19:12   #2
Dirk Van Duppen

Dirk Van Duppen's schermafbeelding

Standaard

Goede ideeën, maar niet altijd eenvoudig om toe te passen.
Dirk Van Duppen is offline  
Oud 9 januari 2007, 23:57   #3
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Van Duppen Bekijk bericht
Goede ideeën, maar niet altijd eenvoudig om toe te passen.
Als verstokte liberaal zou ik echter zeer enthousiast zijn over zo'n initiatief. Het is non-coërcief, vandaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be