![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Als we onze Vlaamse minister-President bekijken : zien we een Waal,
die zijn studies in het Nederlands deed & inmiddels in Vlaanderen is gehuisvest, waar de naaste familieleden nog steeds trouwe CDH kiezers (exPSC) zijn en dus zelf het sprekend voorbeeld is van het feit dat de Walen intelligent genoeg zijn om Nederlands te leren.. De andere premierkandidaat is Mijnheer Di Rupo : een italiaans immigrant, die toevallig in Henegouwen terechtkwam, de "heimat" van Leterme overigens ; maar hij had evengoed Limburger kunnen geworden zijn. Ik stel me dus el vragen over het "vurige pattriotisme"van beide heren - eigenlijk kan dat alleen maar praat voor de galerij zijn. Of zou Leterme zijn Waalse familie aan "de bedelstaf" willen ?
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat doet de herkomst er toe ?
Voor mij is Leterme een volwaardige inwoner van Vlaanderen, en dus Vlaming. En is Di Rupo een volwaardige inwoner van Wallonië, en dus Waal. Beiden zijn zij (geboren en) getogen in resp. Vlaanderen en Wallonië. Ik zie het probleem helemaal niet wat jij hier tracht aan te kaarten.
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie in Vlaanderen komt wonen, en Nederlands leert en spreekt, is een Vlaming.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Di Rupo is inderdaad geboren en getogen in Italië & Leterme is inderdaad geboren en getogen in Henegouwen, dat volgens de bestaande grenzen nog altijd Wallonië is. Er zijn andere "immigranten" die wiens ouders eveneens geboten en getogen zijn in de diverse belgische deelstaten en die perfect Nederlands praten en die men nochtans "Allochtonen" wenst te noemen.
Nu goed : men geeft hier de oplossing van alle communautaire problemen aan: Noem België, Vlaanderen en onze vlaamse varkenskwekers kunnen met een gerust gemoed hun stallen in Zuid-Vlaanderen opstellen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geboren worden in = de plaats waar de moeder zich bevindt op het ogenblik dat de bevalling gebeurt.
Mijn moeder bevond zich toevallig in West-Vlaanderen : ben ik nu West-Vlaming?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En iedereen beschouwt haar als West-Vlaamse. Waarom zou dat dan anders moeten zijn bij een andere afkomst?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het zo dat ze dagelijks zit te schelden op de WestVlaamse mentaliteit, de WestVlaamse taal, de Westvlamingen zelf en zich constant profileert als Oost-Vlaming (waar het allemaal veel leuker, mooier, gezelliger etc... is?). Ik ontmoette gisteren iemand die ik als volkomen Antwerpenaar (taal, gedragingen, etc...) beschouwde, maar die dan ZELF verduidelijkte dat hij in feite van Spaanse afkomst was en hier pas op 7jaar was aangewaaid (maar zich dus gewoon Antwerpenaar VOELDE).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Genoeg gezeverd : er bestaat geen Waalse, Vlaamse, Brusselse, Brusselse Franstalige, Brusselse Nedelandstalige, Brusselse Engelstalige, Waalse Duitstalige enz.. subnationaliteit evenmin als een Antwerpse, Limburgse.. etc..
Ik ken wel mensen uit Limburg die zich uit West-Vlaanderen eggepest voelden en dan ook terug verhuisd zijn.. Maar ja dat kan iedereen hebben dacht ik.. Punt is dat indien we een aparte Waalse en Vlaamse staat zouden hebben, Yves Leterme waarschijnlijk een Waal zou gebleven zijn en Di Rupo mogelijk een Vlaming zou geworden zijn, dit om maar aan te duiden dat onze "identiteitsvooroordelen" uiterst dwaas zijn & de vooropgestelde deling des lands een slag in het water... De EU zal inderdaad eerst dan een feit zijn als een Vlaming president van Estland kan worden en een Maltees eerste minister van België.. omdat beide dan een Ik van EU burger op zak hebben.
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Identiteit houdt wel wat meer in dan "geboren worden op een plaats".
Anders zou de gemiddelde Marokkaan in Borgerhout een Antwerpenaar zijn, of zelfs een Vlaming. Quod non ![]()
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Tenzij hij/zij Van Saksen-Coburg heet, uiteraard)
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus Xi plang ré, de economische vluchteling uit Mongolië die hier 1 jaar verblijft, is een Vlaming?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het veelzeggend dat ik praat over "wonen" en jij over "verblijven".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het veelzeggend dat ik praat over "wonen" en jij over "een huis kopen".
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 14 januari 2007 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Dit is een voorbeeld van in Vlaanderen een huis kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wonen impliceert dat je een band gecreëerd hebt met die plaats. Volgens Heidegger betekende "wonen" zelfs hetzelfde als "zorg dragen voor iets", namelijk voor je huis en je grond.
|
|
![]() |
![]() |