![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke coalitie wenst u op Vlaams niveau ? | |||
Vlaams Blok - VLD |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Vlaams Blok - CD&V |
![]() ![]() ![]() |
21 | 60,00% |
Vlaams Blok - SPa/Spirit |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,86% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Stel dat bij de komende Vlaamse verkiezingen het groene uitroepteken en de NVA door de kiezers uit het Vlaams parlement zouden worden gebonjourd en stel dat we dankzij de electorale slagkracht van Filip Dewinter in gans Vlaanderen min of meer Antwerpse toestanden zouden krijgen waardoor noch Spa/Spirit-VLD, noch Spa/Spirit-CD&V, noch VLD-CD&V een meerderheid zouden hebben : wat zou dan uw lievelingscoalitie zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is natuurlijk een utopische poll.
Want Groen! en de N-VA zullen waarschijnlijk niet uit het Vlaams parlement verdwijnen. Wat betreft de mogelijke coallities voor een nieuwe meerderheid in de Vlaamse regering: VB - SPA/Spirit Deze combinatie zie ik niet direct werken, omdat deze 2 partijen - que doelen - te ver uit elkaar liggen. VB - VLD Dit zou eventueel nog kunnen. VB - CD&V Dit is ook een eventuele coallitie.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Dubbele post.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() En u bent waarschijnlijk VB'er, die nog in Adolf Hitler gelooft.
Geef mij maar de combinatie VLD-CD&V
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Persoonlijk zou ik een VB - CD&V - NV-A coaltie wel zien zitten..
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een kartel met het VB is voor geen enkele partij goed, alleen al maar omdat het VB in z'n partijstandpunten niks maar anders heeft staan dan veiligheid en migranten. Ik ben benieuwd wat de met dingen zoals economie zullen aanvangen als ze eventueel (hopelijk in het jaat nul) aan de macht zouden komen. mvg
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() hmm ik zie eerder een coalitie tussen LSP en VB zitte, maar dit stond niet in de mogelijkheden? wie gelooft nu dat ZIJ eruit zouden gebonjourd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Euhm, over dat laatste geef ik je volmondig gelijk: FDW zien debateren is een lust voor het oog (vooral zijn debat met Abou Jah Jah op de nederlandse televisie was schitterend), maar om daaruit te besluiten dat hij één van de beste politici is van ons land slaat uiteraard op niets. Een goed politici is iemand die veel en goede dingen realiseert, en dat kan ju toch wel heel moeilijk aan FDW toeschrijven Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS Napoleon, Stalin en Hitler zijn allemaal dood... alle idioten nog niet ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heu, kunde me da nekeer uitleggen, Mad_drone?
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij halen die kleine partijtjes geen zetels. Noch Groen!, noch NVA, noch Liberaal Appel. Tenzij Steve Stevaert ook hier een zetel schenkt aan een groene mandataris.
Wat de coalities betreft. Ik vrees dat ook op Vlaams niveau dezelfde (verkeerde) strategie zal worden toegepast als in Antwerpen. Alle coalities, hoe heterogeen ook, zullen worden gevormd met als enig doel het Vlaams Blok eruit te houden... Bij de volgende verkiezingen betekent dit een paarse, rooms-blauwe, rooms-rode of tripartite. Met het gevolg dat het na een aantal jaren nodig zal zijn om gewoon alle politieke partijen die zetels halen in een mostercoalitie samen te brengen met het Vlaams Blok als enige oppositiepartij, dat ironisch genoeg op die manier vroeg of laat de grootste partij zal worden. Tenzij onze politici van de 'politiek-correcte' partijen na 12 jaar beginnen te begrijpen dat ze sinds 'zwarte zondag' volledig verkeerd bezig zijn. Maar aan dat laatste hecht ik weinig geloof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ofwel heel cynisch van u, ofwel hééééééééél naïef |
|
![]() |
![]() |