![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Het lijkt wel of ook de grote banken in de ban zijn van de koopjesperiode die deze dagen de winkelstraten vol doet lopen: ze overspoelen de spaarders met tijdelijke promoties op de spaarrekeningen en wekken de indruk dat het om buitenkansjes gaat. « 1,50 % + 2 % » en zelfs « 4 % » zijn de rendementen die veel banken in de reclames voor hun spaarrekeningen naar voor schuiven. Het gaat echter slechts om tijdelijke promoties waarmee de banken zoals altijd in deze periode proberen om nieuwe klanten over de streep te halen om zo hun marktaandeel te vergroten. Kortom, ze roeren luid de trom met aanbiedingen die niet beantwoorden aan de verwachtingen die de spaarders normaal mogen koesteren, want over enkele maanden zullen de consumenten zich weer tevreden moeten stellen met een lagere vergoeding, die vaak niet meer bedraagt dan 2 %. Test-Aankoop raadt aan om niet in te gaan op de lokroep van de tijdelijke promoties en om spaargeld veeleer toe te vertrouwen aan banken die een heel jaar een degelijke vergoeding bieden zonder daar andere voorwaarden aan te koppelen. Op basis van een nieuw onderzoek dat rekening houdt met de echte verzuchtingen van de kleine spaarder raadt Test-Aankoop momenteel de spaarrekeningen aan van ABN Amro, Cortal Consors, DHB Bank, Finansbank, Keytrade Bank, Rabobank.be en Robeco.
Lees verder...
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |