Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2004, 21:35   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb altijd achter de kernideeën van het 70-puntenprogramma gestaan en ik blijf daar achter staan. Ik heb ook nooit begrepen wat er fout was of is aan dat programma. OK, er stonden misschien enkele punten in die enige nuance behoefden, doch dat belet niet dat er aan de teneur van het programma iets fout zou zijn. Los van het feit of men het met de inhoud eens is of niet, was het 70-puntenprogramma een verdienstelijke poging om oplossingen aan te reiken voor het vreemdelingenprobleem, terwijl de regeringen het migrantenvraagstuk decennialang hadden laten verrotten. Vanuit de nuchtere en pragmatische vaststelling dat de multiculturele maatschappij een illusie is, beoogde het 70-puntenprogramma een begeleide terugkeer van het overgrote deel van de vreemdelingen, zodat wij er vanaf zouden zijn. Het 70-programma had echter ook een uitsproken humanitaire inslag : het wou de nodige middelen vrij maken om de vreemdelingen de kans te geven een nieuw en gelukkig leven te beginnen in hun land van herkomst. Het niet integraal uitvoeren van het 70-puntenprogramma is een gemiste kans gebleken. Het krampachtig en autoritair opleggen van de multiculturele samenleving heeft er immers alleen maar toe geleid dat het vreemdelingenprobleem geëscaleerd is, terwijl het 70-puntenprogramma beoogde om het vreemdelingenprobleem op te lossen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 21:37   #2
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk gaat het blok het 70puntenprogramma terug bovenhalen!

Er bestaat geen beter strategische zet!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 10:19   #3
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Ik zie er ook niet iets mis aan 8)
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:19   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect

Tussen haakjes: welke politieke partij heeft er een beter programma in dat verband ? Tenzij we er van uit gaan dat er geen problemen zijn en dat het vanzelf wel zal overgaan... (grapje... of niet...)
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 11:50   #5
Attiladehun
Banneling

Standaard

Sssst, luister... niks te horen! Oorverdovende stilte!
Dus iedereen is het eens met het 70-puntenprogramma. O.K., vooruit met de geit! Doen!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 14:09   #6
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect

Tussen haakjes: welke politieke partij heeft er een beter programma in dat verband ? Tenzij we er van uit gaan dat er geen problemen zijn en dat het vanzelf wel zal overgaan... (grapje... of niet...)
Zowat alle andere partijen behalve het VB!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 14:12   #7
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb altijd achter de kernideeën van het 70-puntenprogramma gestaan en ik blijf daar achter staan. Ik heb ook nooit begrepen wat er fout was of is aan dat programma. OK, er stonden misschien enkele punten in die enige nuance behoefden, doch dat belet niet dat er aan de teneur van het programma iets fout zou zijn. Los van het feit of men het met de inhoud eens is of niet, was het 70-puntenprogramma een verdienstelijke poging om oplossingen aan te reiken voor het vreemdelingenprobleem, terwijl de regeringen het migrantenvraagstuk decennialang hadden laten verrotten. Vanuit de nuchtere en pragmatische vaststelling dat de multiculturele maatschappij een illusie is, beoogde het 70-puntenprogramma een begeleide terugkeer van het overgrote deel van de vreemdelingen, zodat wij er vanaf zouden zijn. Het 70-programma had echter ook een uitsproken humanitaire inslag : het wou de nodige middelen vrij maken om de vreemdelingen de kans te geven een nieuw en gelukkig leven te beginnen in hun land van herkomst. Het niet integraal uitvoeren van het 70-puntenprogramma is een gemiste kans gebleken. Het krampachtig en autoritair opleggen van de multiculturele samenleving heeft er immers alleen maar toe geleid dat het vreemdelingenprobleem geëscaleerd is, terwijl het 70-puntenprogramma beoogde om het vreemdelingenprobleem op te lossen.
Ben je het dan ook eens met de andere punten naast de vreemdelingen-standpunten?
Oud 15 april 2004, 14:29   #8
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd achter de kernideeën van het 70-puntenprogramma gestaan en ik blijf daar achter staan. Ik ...zodat wij er vanaf zouden zijn.
....Het 70-programma had echter ook een uitsproken humanitaire inslag : het wou de nodige middelen vrij maken om de vreemdelingen de kans te geven een nieuw en gelukkig leven te beginnen in hun land van herkomst.....
laat me aub niet lachen..wat is dit nu voor onzin..moet echt toegeven dat uwe nick hier perfect past..
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 09:31   #9
Attiladehun
Banneling

Standaard

Ja, maar vele allochtonen, vooral Marokkanen, klagen dat het hier in België zo slecht is: geen werk, veel racisme, ontworteling, enz...
Dus zou het misschien toch geen slecht idee zijn om terug naar de landen van herkomst te gaan? D'r zal daar ook wel geen werk zijn, maar dan moeten ze tenminste niet lijden onder het geweldige 'racisme' van de gemiddelde Vlaming en zijn ze niet langer 'ontworteld', want onder 'eigen volk'; en bovendien kunnen ze daar dan net zoveel moskeeën bouwen als ze zelf willen. Da's toch niet zo slecht? Bovendien krijgen ze nog een terugkeerpremie ook! Ik zou zo zeggen: doen, mensen, je kan er alleen maar beter van worden!
Oud 16 april 2004, 19:26   #10
flemish_lion_86
Vreemdeling

Standaard

Ik sta der persoonlijk ook wel achter, achter dat 70punten plan, maar het is een goede zet geweest het te laten verdwijnen naar de achtergrond: de partij was in sommigens ogen te extreem aan het worden.

Nu is het Blok een gematigde partij voor mij. Iets rechtser kan zéker, en zou ook nog wat volk trekken denk ik. Al dat softe gedoe van inburgerings-cursussen nederlands, en begeleide vluchten naar land van herkomst is geldverspilling. gewoon allemaal in kampen, en dan op nen grote boot, terug naar afrika.
flemish_lion_86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 08:29   #11
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_lion_86
Nu is het Blok een gematigde partij voor mij. Iets rechtser kan zéker, en zou ook nog wat volk trekken denk ik. Al dat softe gedoe van inburgerings-cursussen nederlands, en begeleide vluchten naar land van herkomst is geldverspilling. gewoon allemaal in kampen, en dan op nen grote boot, terug naar afrika.
En dat mag ik dan niet intollerant noemen zeker?

Dat idee van die kampen, waar heb ik dat nog gehoord? De volgende redenerings-stap van flemish_lion zal waarschijnlijk zijn : Bwa, die boten kosten ook te veel... draai de gaskraan maar open... Dan kunnen we nog eens lachen!
Oud 19 april 2004, 10:21   #12
Nighthearse
Vreemdeling

Nighthearse's schermafbeelding

Standaard

@ flemish lion,

mss kunnen we ook de autochtone bevolking in reservaten duwen...hmmmm, oh nee, dat is ook al een copie van het verleden (zie indianen)...en nen boot kost geen geld zeker he...

...enige ontwikkeling gemist mss?

"De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld."
- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:04   #13
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Ja, maar vele allochtonen, vooral Marokkanen, klagen dat het hier in België zo slecht is: geen werk, veel racisme, ontworteling, enz...
Dus zou het misschien toch geen slecht idee zijn om terug naar de landen van herkomst te gaan? D'r zal daar ook wel geen werk zijn, maar dan moeten ze tenminste niet lijden onder het geweldige 'racisme' van de gemiddelde Vlaming en zijn ze niet langer 'ontworteld', want onder 'eigen volk'; en bovendien kunnen ze daar dan net zoveel moskeeën bouwen als ze zelf willen. Da's toch niet zo slecht? Bovendien krijgen ze nog een terugkeerpremie ook! Ik zou zo zeggen: doen, mensen, je kan er alleen maar beter van worden!
Heb ik dan geen gelijk? Toch geen speld tussen te krijgen...
Oud 21 april 2004, 21:01   #14
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Ben je het dan ook eens met de andere punten naast de vreemdelingen-standpunten?
Ik ben inderdaad ook gewonnen voor een harde aanpak van de criminaliteit en voor een totaal verbod op drugs.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 21:11   #15
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_lion_86
En dat mag ik dan niet intollerant noemen zeker?

Dat idee van die kampen, waar heb ik dat nog gehoord? De volgende redenerings-stap van flemish_lion zal waarschijnlijk zijn : Bwa, die boten kosten ook te veel... draai de gaskraan maar open... Dan kunnen we nog eens lachen!
Dat idee van die kampen, waar heb ik dat nog gehoord?

Op het nieuws. Het thema is zeer 'in' in Israël.
Geen Europeaan die er naar kraait. Was het Paars niet die de genocide-wet snel is gaan herkneden om de voorman van de hedendaagse apartheid en slow motion genocide, dikke Sharon, niet voor het hoofd te stoten en hem een klacht voor misdaden tegen de menselijkheid te besparen?
Gaskranen zijn uit de mode : gehandicapte oudjes uit hun rolstoel schieten met Apache-raketten is nu 'in', en een ongelimiteerd kernarsenaal ook.
So, what's the fuss about?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 08:36   #16
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Heb ik dan geen gelijk? Toch geen speld tussen te krijgen...
Misschien het feit dat veel van die mensen hier meer thuis zijn dan ginder. Wat volgens mij eerder een Apollo-raket is dan een speld!
Oud 22 april 2004, 08:38   #17
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad ook gewonnen voor een harde aanpak van de criminaliteit en voor een totaal verbod op drugs.
Vergeet dan wel niet tabak, alcohol en pijnstillers ook af te schaffen...
Oud 22 april 2004, 08:41   #18
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dat idee van die kampen, waar heb ik dat nog gehoord?

Op het nieuws. Het thema is zeer 'in' in Israël.
Geen Europeaan die er naar kraait. Was het Paars niet die de genocide-wet snel is gaan herkneden om de voorman van de hedendaagse apartheid en slow motion genocide, dikke Sharon, niet voor het hoofd te stoten en hem een klacht voor misdaden tegen de menselijkheid te besparen?
Gaskranen zijn uit de mode : gehandicapte oudjes uit hun rolstoel schieten met Apache-raketten is nu 'in', en een ongelimiteerd kernarsenaal ook.
So, what's the fuss about?
Idd, hier haalt U een zeer serieus probleem aan en volg U hier volledig in. Maar daarom moeten dat soort politiek hier toch niet invoeren, of wel soms?
Oud 22 april 2004, 08:59   #19
Man Utd
Burger

Standaard

waar kan je ergens het zeventig punten programma nog vinden???
Oud 22 april 2004, 09:12   #20
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man Utd
waar kan je ergens het zeventig punten programma nog vinden???
Op de webstek van forumlid "the piano" bvb. :

http://users.pandora.be/amarcord/selys/zeven01.html

Wees gerust van het VB ga je het niet meer te lezen krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be