Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 19:23   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard moslims in Antwerpen radicaliseren: klokkenluidster op straat gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
,,Radicale islam wint veld''

VELDWERKSTER Marijke Uijt den bogaard

,,Een fundamentalistische strekking is actief in Antwerpen. Maar mijn rapporten werden Vlaams Belang-teksten genoemd.''

ZES jaar lang werkte de van Nederlandse origine ,,allochtone'' Marijke Uijt den bogaard in Berchem als veldwerkster voor een stedelijke vzw onder supervisie van de schepen van samenlevingsopbouw, Chantal Pauwels (Groen!). Ze hield er zich bezig met samenlevingsopbouw, positieve beeldvorming en dialoog en had nauw contact met Berchemnaren van Turkse of Marokkaanse origine.

Ze omschrijft het als een succesverhaal, precies omdat ze de Berchemnaren niet benaderde vanuit hun levensbeschouwelijke aard, maar als Antwerpenaar, aan wie de vraag werd gesteld wat hij voor een positieve, diverse samenleving wou doen.

,,Ik speelde op een gevoel van herkenning en zag de allochtoon niet als een soort 'nobele wilde', maar als een stadsbewoner met wie je best kunt praten, en dingen kunt realiseren. Dat dat zo is, bewijzen de vele geslaagde acties in samenspraak.

Zo werd een muzikale avond georganiseerd, met de Marokkaan Rachid Kasmi, waarop veel Berchemnaren af kwamen. We waren die avond allemaal Antwerpenaar. De avond werd afgesloten met de Bolero van Ravel, die werd opgevoerd door muzikanten van Turkse, Marokkaanse en Vlaamse origine. Een Turkse zanger zong op die tonen een oud Hebreeuws lied.''

In de zomer werd Uijt den bogaard ontslagen. De leiding van de vzw zag haar als een problematische figuur, en smaakte haar verslagen over de situatie onder een deel van de moslims niet. In die verslagen en tijdens werkvergaderingen waarschuwde ze voor verontrustende tendensen onder de Antwerpse moslims, waar sprake is van een duidelijke en structurele radicalisering.

Uijt den bogaard had tot dan niet anders dan uitstekende evaluaties gekregen, en vecht haar ontslag aan. Ze heeft ook gelijk gekregen bij de stedelijke commissie 'ongewenst gedrag op het werk'. Die vond dat de leiding niet functioneerde zoals het hoorde.

Door haar opzij te zetten en haar verslaggeving te brandmerken als tendentieus, gaat de stad volgens Uijt den bogaard aan een zorgwekkende evolutie voorbij.

,,Er is onder een deel van de moslims in Antwerpen een groep die stelt dat contact met niet-moslims alleen nodig is als je daar als moslim je profijt kunt uit halen. Ze vinden dat ongelovigen niet gelijk zijn aan de moslims. Ze zijn niet geïnteresseerd in ons samenlevingsmodel van gelijkwaardigheid en overleg.''

Hoeveel gewicht hebben zij?

Hun zelfverzekerdheid neemt toe, en ze zijn almaar beter georganiseerd. Om jongeren te bereiken gebruiken ze moderne middelen, met een website en internetmogelijkheden om vragen te stellen. Ze geven advies, maar vanuit een zeer strikte beleving van de islam. Voor hen is bijvoorbeeld de strikt gescheiden sociale omgang tussen mannen en vrouwen belangrijk. Dat mag, maar dat leidt tot problemen als je vanuit die visie vrouwen adviseert om er bij ziekenhuisbezoek op te staan alleen door een vrouwelijke arts te worden geholpen. Dat is in strijd met het gelijkheidsprincipe van waaruit wij de samenleving organiseren.

Een ander voorbeeld is de sociale omgang tussen moslims en anderen. Ik hoorde een jongere ooit de vraag stellen of je nu wel of niet met een collega na het werk wat kan drinken als moslim. Het antwoord was onthutsend: 'met niet-moslims ga je alleen om als je er voordeel bij hebt.' Dat is, met alle respect, binnen een diverse samenleving die samen door de deur moet, een radicaal standpunt.

In hun ideologie staan koran en islam boven de wet. Dat het de vereniging ernst is met de manier waarop zij de islam ziet, bleek uit de manier waarop ze in het cultureel centrum Berchem een avond wilde organiseren. Men wilde de zaal in tweeën splitsen met doeken, vrouwen achter het doek en gescheiden van mannen. De leiding van het centrum stak daar gelukkig een stokje voor. Er liep op dat moment een tentoonstelling. Foto's die onzedelijk waren, werden omgedraaid.

Slaat hun boodschap aan bij de allochtonen?

Volgens de vereniging zelf heeft ze ondertussen een duizendtal leden. Wat mij nog meer verontrust, is dat deze trend zich ook lijkt door te zetten naar sommige moskeeën. Ze volgen de strategie van wat gebeurde in Rotterdam, waarmee de vereniging naar eigen zeggen een samenwerkingsverband had. In Rotterdam en Den Haag heeft men aandacht voor de activiteiten van die organisaties, omwille van hun radicale ideeëngoed.

De standpunten van Vlaams Belang krijgen enorm veel aandacht, men noemt de kiezers zelfs mestkevers. Maar als zich onder de moslims ook zo'n extreem ideeëngoed verspreidt, hebben we er nauwelijks aandacht voor.

Op de duur was ik voor de moslims met dat radicale ideeëngoed de vijand. Het was even schrikken toen iemand het had over de ,,christelijke vijand''. Ik heb deze zorgwekkende ontwikkelingen binnen mijn dienst gemeld, mijn oversten vergeleken mijn verslagen met Vlaams Belang-teksten, met het advies ze niet meer te schrijven. Maar als een dokter iets wil genezen, moet hij wel durven kijken naar de wonde.

Uw hiërarchische oversten hebben er weet van uit uw verslagen?

Ja, maar als je op zo'n zorgelijke evolutie wijst, moet je vaststellen dat dat op een muur van stilzwijgen botst. Er moet eens werk gemaakt worden van een identiteit als Antwerpenaar, het middenveld van Turkse en Marokkaanse organisaties kan hier een rol in spelen. Maar dat zie ik te weinig gebeuren bij de meeste verenigingen van Turkse en Marokkaanse origine. Ik heb in al die tijd maar één Turkse vereniging, vzw Meva, dat weten doen.

Maar omdat etnische en levensbeschouwelijke overtuigingen het verenigingsleven kleuren is de onderlinge verstandhouding tussen die Turkse en Marokkaanse verenigingen soms een mijnenveld. In die zin geloof ik niet in woordvoerders. Iedereen staat voor een subgroep.

Wat zeggen de moskeeën van deze evolutie?

Het bestuur van zo'n moskee heeft volgens mij vaak te weinig verbondenheid met de samenleving, ze begrijpen er soms niet zoveel van. Vaak bestaat het bestuur uit mensen van de eerste generatie, ouderen van rond de zestig. Ik bewonder dat het ze lukt om die moskee draaiende te houden, maar ze spreken weinig tot slecht Nederlands. Bij sommigen is de kennis van de islam zeer rudimentair.

Bij de Turken ligt het anders. Hun imams komen uit het thuisland en worden vandaaruit en hier gevolgd. De consul is verantwoordelijk en die heeft een opleiding achter de rug. De Marokkaanse imams worden gekozen door het bestuur hier, en moeten dus prediken voor hun broodheren. Hoe goed hun kennis is over de islam en welke interpretatie ze aanhangen, zal sterk onderling verschillen.

Als het bestuur uw bevindingen niet oppikt, wie moet het dan wel doen?

Ik blijf me afvragen wanneer de eerste debatavond komt waarop moslims, en zeker de bekende moslims, hardop zeggen dat ze uit naam van de koran door die hardliners in een wereld worden geduwd waarin ze zich niet meer herkennen. Maar ja, kritiek geven op een broeder of zuster, ligt erg moeilijk. De visie die radicale moslims verspreiden, doet nochtans vele andere moslims onrecht aan, en stigmatiseert een hele godsdienst. Dat moet toch iedere moslim in Antwerpen aanbelangen. Ze moeten echt niet meer wachten, het is vijf over twaalf.
Zoals verwacht. Een scheef woordje over een probleem in de migrantengemeenschap en je wordt buiten geknikkerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 december 2006 om 19:24.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:19   #2
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zoals verwacht. Een scheef woordje over een probleem in de migrantengemeenschap en je wordt buiten geknikkerd.
Jammer, want ze haalde daar wel een echt probleem aan. Een strengere aanpak van radicale moslims mag wel. Ik zou daarvoor zelfs bijna op het VB gaan stemmen (als die partij niet tegen �*lle allochtonen/migranten/moslims was...).
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:27   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(als die partij niet tegen �*lle allochtonen/migranten/moslims was...).
Zij wensen dat mensen die hier komen aanwaaien zich assimileren, deel van het geheel worden.

Blijkbaar willen andere partijen (Eurabia-ondertekenaars) dat dit niet het geval is en dat er dus geen éénsgezinde maatschappij ontstaat maar een totale warboel van mensen die ieder hun eigen "clan" volgen en beschermen.

Zoiets heette vroeger het "verdeel en heers" principe. Nu heet dat "de verrijkende multicultuur".

Het kind moet gewoon een naam krijgen;
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:26   #4
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat Bröder niet te optimistisch is als hij zegt dat over 20j Europa zal imploderen onder de plagen die hier zullen heersen. Ik wil nog op tijd verkopen en wegwezen (als het die kant op blijft gaan - en dat zal het ook)!
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:46   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Jammer, want ze haalde daar wel een echt probleem aan. Een strengere aanpak van radicale moslims mag wel. Ik zou daarvoor zelfs bijna op het VB gaan stemmen (als die partij niet tegen �*lle allochtonen/migranten/moslims was...).
Die partij is niet tegen alle allochtonen/migranten/moslims.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:47   #6
Anna List
Banneling

Standaard

doet mij aan Van San denken ... ook Nederlandse ... op den duur moet ik nog gaan toegeven dat er een cultuurverschil tussen Nl en Vl is
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 23:37   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
doet mij aan Van San denken ... ook Nederlandse ... op den duur moet ik nog gaan toegeven dat er een cultuurverschil tussen Nl en Vl is
Nederlanders MOGEN hun mond nog opendoen, die wisten nog niet hoe het hier is gesteld dankzij de "goede" strijd tegen het vernieuwd nazisme zeker?

Van San is trouwens Vlaamse (Belgische) die het hier al snel heeft bekeken en in Nederland aan de universiteit (Tilburg? Nijmegen?) is gaan werken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 december 2006, 23:51   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

KIJK KIJK EEN TWEEDEKKER:

Inspecteur Antwerpse politie lid van neo-fundamentalistische Jongeren voor Islam

Inspecteur cel diversiteit Antwerpse politie lid van neo-fundamentalistische Jongeren voor Islam

Naar aanleiding van de incidenten met moslimfundamentalisten aan zaal Roma in Borgerhout wil het Antwerpse stadsbestuur een onderzoek opstarten naar de radicale islam in Antwerpen. In verschillende kranten wordt vandaag gewag gemaakt van de organisatie Jongeren Voor Islam, een neo-fundamentalistische organisatie die in Antwerpen heel wat initiatieven ontwikkelt.

Het Vlaams Belang stelt vast dat de vzw Jongeren Voor Islam vermeld staat op de lijst van terroristische en extremistische organisaties van de federale politie met bijkomende vermelding : “ Deze groepering sympathiseert met Hamaz, Hezbollah, islamitische Jihad, Al Aqsa Martelarenbrigades en hebben een anti-Westerse instelling”. Vlaams Belang senator Wim Verreycken ondervroeg in dit verband reeds in 2002 de minister van Binnenlandse Zaken over het feit dat de vzw Jongeren Voor Islam Mohammed Cheppih had uitgenodigd als spreker.

Cheppih was op dat ogenblik al door de Nederlandse Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) bekend als moslimfundamentalist en leider van de “World Muslim League”, die op hun beurt wereldwijd bekend zijn als geldschieters voor Al-Qaida. Cheppih is bekend omwille van zijn beledigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali en omwille van het feit dat hij de doodstraf de enige terechte sanctie tegen homofilie vind.

Het Vlaams Belang stelt met verbazing vast dat uit de oprichtingsakte van de vzw Jongeren Voor Islam blijkt dat naast de reeds in de media genoemde voorzitter Farid Zahnoun, ook Hamza Arras medestichter is van de vzw Jongeren Voor Islam. Hamza Arras is tevens inspecteur bij de Antwerpse politie en werkt als één van de in totaal vier personeelsleden bij de cel Diversiteit. Dat uitgerekend een stichter van een fundamentalistische moslimorganisatie deel uitmaakt van de cel Diversiteit van de Antwerpse politie is voor het Vlaams Belang deontologisch totaal onaanvaardbaar.

Fractieleider Filip Dewinter wil dan ook dat de stad Antwerpen dringend werk maakt van haar aangekondigd onderzoek naar de moslimorganisaties in Antwerpen en daarover rapporteert aan de Antwerpse gemeenteraad. Bovendien zal het Vlaams Belang een verzoek richten aan het comité P om als onafhankelijk orgaan een onderzoek te voeren naar de rol en de positie van Hamza Arras binnen de vzw Jongeren voor Islam en de Antwerpse politie.

Oeps?

Link: Vlaams Belang Antwerpen
Oud 21 december 2006, 23:52   #9
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nederlanders MOGEN hun mond nog opendoen, die wisten nog niet hoe het hier is gesteld dankzij de "goede" strijd tegen het vernieuwd nazisme zeker?

Van San is trouwens Vlaamse (Belgische) die het hier al snel heeft bekeken en in Nederland aan de universiteit (Tilburg? Nijmegen?) is gaan werken.
Nu je het zegt, zouden we mogen vergelijken en zeggen dat: vragen of er een gematigde Islam is, is hetzelfde als vragen of er een gematigd nazisme is?

Velen beseffen het nog niet denk ik.
Oud 22 december 2006, 13:13   #10
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de oversten van deze dame, die haar werk probeerden tegen te houden, onmiddellijk op straat moeten gezet worden. Het kan toch niet dat mensen die in overheidsdienst werken en dus betaald worden met belastingsgeld, een gedrag vertonen dat ertoe kan leiden dat de samenleving en de burgers in gevaar worden gebracht. Want daar komt dit toch op neer? Ambtenaren of medewerkers van VZW's die van hun funktie misbruik maken om censuur uit te oefenen ter wille van de goed-nieuws show van het huidige regime, horen niet alleen niet thuis in overheidsdiensten, maar dienen ook gevolgd te worden door de Staatsveiligheid.
En dan diene inspekteur die tegelijk islamofascist is: VB-mandatarissen worden door de hypocriete vakbond buitengegooid, maar die fascist kan rustig polies spelen...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 13:17   #11
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Ik vind dat de oversten van deze dame, die haar werk probeerden tegen te houden, onmiddellijk op straat moeten gezet worden. Het kan toch niet dat mensen die in overheidsdienst werken en dus betaald worden met belastingsgeld, een gedrag vertonen dat ertoe kan leiden dat de samenleving en de burgers in gevaar worden gebracht. Want daar komt dit toch op neer? Ambtenaren of medewerkers van VZW's die van hun funktie misbruik maken om censuur uit te oefenen ter wille van de goed-nieuws show van het huidige regime, horen niet alleen niet thuis in overheidsdiensten, maar dienen ook gevolgd te worden door de Staatsveiligheid.
En dan diene inspekteur die tegelijk islamofascist is: VB-mandatarissen worden door de hypocriete vakbond buitengegooid, maar die fascist kan rustig polies spelen...
Kunnen we heel de regeringstop ook buitensmijten
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 13:24   #12
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Kunnen we heel de regeringstop ook buitensmijten
Natuurlijk, van 't zelfde laken een broek...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 14:40   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Gisteren in GVA:

Citaat:
De Dienst Integratie Antwerpen heeft van het stadsbestuur de opdracht gekregen een nota te maken over de moslimwereld in de Scheldestad.

De incidenten aan het theatercomplex Roma in Borgerhout zitten in het achterhoofd van de opdrachtgever. Bij die Roma hield een harde moslimfractie andere islamieten tegen om naar een voorstelling te gaan.

Volgens het kabinet van de schepen voor Samenlevingsopbouw, Chantal Pauwels (Groen! ), waren er echter eerder al signalen die wijzen op een radicalisering bij bepaalde moslimgroepen. "In de nota zullen we nu proberen te vatten wat er precies aan de hand is", aldus kabinetschef Erwin Lauriks.

In het rapport komt de organisatie "Jongeren voor Islam" voor. Die organisatie heeft veel invloed bij jongere moslims en wint dankzij een goede structuur aan belang. De organisatie is volgens Lauriks bij de stadsdiensten goed gekend, maar wordt niet op een zwarte lijst gezet als vereniging die absoluut te mijden is. "Jongeren voor Islam" wordt omschreven als een organisatie die aanleunt bij de salafisten, een neofundamentalistische strekking.
En nu even terug het stukje dat (vermaledijde) VB schreef vandaag:
Citaat:
De Dienst Integratie Antwerpen (DIA) sprak ondertussen tegen dat haar diensten deze (en andere) migrantenorganisaties zullen doorlichten. Ze zou het misschien beter doen, repliceerde Vlaams Belang-voorman Filip Dewinter, want deze organisatie staat vermeld op de lijst (van de federale politie) van terroristische en extremistische organisaties. De leden zouden sympathiseren met Hamas, Hezbollah, de islamitische Jihad, enz. “In 2002 nodigde de organisatie de leider van de World Muslim League uit, een van de geldschieters van al-Qaeda”, verklaart de Vlaams Belang-fractieleider nog. Bepaald ‘schitterend’ is de tussenkomst van schepen voor Samenlevingsopbouw Chantal Pauwels (Groen!): zij meed gewoon alle mediacontact. Een schuldbekentenis?
en Bart Debie: http://bartdebie.typepad.com/over_ou....html#comments

Citaat:
In het Belgisch Staatsblad van 13-06-2003 wordt de oprichting van de vzw Jongeren voor Islam bekend gemaakt. Naast voorzitter Farid Zahnoun - die vandaag al in de krant vernoemd wordt - komt ook de naam Hamza Arras in beeld als mede-oprichter van de vzw. De vzw Jongeren voor Islam wordt omschreven als een neo-fundamentalistische strekking. De statuten van de vzw vermelden allerhande vredelievende doelstellingen.

(...)
Waar we ons zorgen over moeten maken is het feit dat de eerder vernoemde mede-oprichter Hamza Arras een Antwerpse politie-inspecteur is die nota bene bij - o ironie - de cel Diversiteit van de Antwerpse politie werkt. 'The right man on the right place' krijgt plots een rare bijklank.

------------------------------

Ben nu toch eens benieuwd.
Oud 22 december 2006, 15:15   #14
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Monica De Coninck SPa:
Citaat:
“Illegalen gedogen is niet humaan. Die mensen zijn vaak het slachtoffer van mensenhandelaars en huisjesmelkers. (…) Wie in zijn of haar eigen land niet meer veilig is, moet opgevangen worden. Daarover is geen discussie mogelijk. Maar nu misbruiken mensen de asielwetgeving om economische en andere redenen. En dat moet stoppen.”
Wie werd er in der tijd overstelpt met banvloeken voor zulke uitspraken en veroordeeld? Marijke Uijt den bogaard mag niet op misstanden wijzen, maar De Coninck mag dat wel! Nu gij en dan ik weer!

Laatst gewijzigd door metten : 22 december 2006 om 15:24.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:51   #15
Banneling

Standaard

Leuke website hebben die jongeren voor de islam wel, ten minste als je zin hebt om eens goed te lachen met religieuze kolder.
Hieronder een stukje over de "islamitische ethiek" van het telefoneren.

M.i. leiden al die shariavoorschriften enkel en alleen tot serieuze afstomping.

http://www.jvi.be/

De ethiek van het telefoneren volgens de Shari'a door Shaykh Bakr Aboe Zayd
Alle lof komt Allah toe, en gebeden en vrede over de Boodschapper van Allah, en over zijn metgezellen en zij die hun leiding volgen tot de dag van de Opstanding.

De normen van telefoneren volgens islamitische normen, word gebaseerd op de normen van het bezoeken, toestemming vragen en praten met anderen. Ongeacht dit gaat over hoelang men praat, wanneer men praat of waar men praat. Ongeacht dit gaat over het onderwerp waarover men praat en de manier waarop, en dit alles is gekend, of zo goed als gekend!

Dit alles is terug te vinden in de duidelijke bewijzen van de zuivere sharie’ah, en valt allemaal onder de begunstigde en mooie zaken waartoe de sharie’ah uitnodigt, om het leven van de moslim te bouwen op fundamenten van begunstigdheid, uitmuntend en geëerd gedrag, en dit alles vindt plaats met zachtheid en genegenheid. En zo volgen wij de weg van de Profeet van deze gezegende immense sharie’ah, en de Profeet (sallahoe'aleyhi wasallam) heeft gezegd:

“Wanneer zachtheid in iets aanwezig is, zal deze zaak mooi worden, en wanneer dit uit iets weggenomen wordt, zal het deze zaak lelijk maken!” (Moeslim)
...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:24   #16
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
KIJK KIJK EEN TWEEDEKKER:

Inspecteur Antwerpse politie lid van neo-fundamentalistische Jongeren voor Islam

Inspecteur cel diversiteit Antwerpse politie lid van neo-fundamentalistische Jongeren voor Islam

Naar aanleiding van de incidenten met moslimfundamentalisten aan zaal Roma in Borgerhout wil het Antwerpse stadsbestuur een onderzoek opstarten naar de radicale islam in Antwerpen. In verschillende kranten wordt vandaag gewag gemaakt van de organisatie Jongeren Voor Islam, een neo-fundamentalistische organisatie die in Antwerpen heel wat initiatieven ontwikkelt.

Het Vlaams Belang stelt vast dat de vzw Jongeren Voor Islam vermeld staat op de lijst van terroristische en extremistische organisaties van de federale politie met bijkomende vermelding : “ Deze groepering sympathiseert met Hamaz, Hezbollah, islamitische Jihad, Al Aqsa Martelarenbrigades en hebben een anti-Westerse instelling”. Vlaams Belang senator Wim Verreycken ondervroeg in dit verband reeds in 2002 de minister van Binnenlandse Zaken over het feit dat de vzw Jongeren Voor Islam Mohammed Cheppih had uitgenodigd als spreker.

Het Vlaams Belang stelt met verbazing vast dat uit de oprichtingsakte van de vzw Jongeren Voor Islam blijkt dat naast de reeds in de media genoemde voorzitter Farid Zahnoun, ook Hamza Arras medestichter is van de vzw Jongeren Voor Islam. Hamza Arras is tevens inspecteur bij de Antwerpse politie en werkt als één van de in totaal vier personeelsleden bij de cel Diversiteit. Dat uitgerekend een stichter van een fundamentalistische moslimorganisatie deel uitmaakt van de cel Diversiteit van de Antwerpse politie is voor het Vlaams Belang deontologisch totaal onaanvaardbaar.

Bovendien zal het Vlaams Belang een verzoek richten aan het comité P om als onafhankelijk orgaan een onderzoek te voeren naar de rol en de positie van Hamza Arras binnen de vzw Jongeren voor Islam en de Antwerpse politie.

Oeps?

Link: Vlaams Belang Antwerpen
Idd een moslim-Flik is volstrekt onacceptabel. Hoe kan hij als verdediger van normen\waarden optreden en als uitvoerder van wetten die in volledige tegensspraak zijn met zijn geloof.
Of hoort dat bij de tactiek van taqija, kan bijna niet anders.
Zo ieman zoeu ik per definitie nooit voor die functie aannemen.
Srry die hoort ontslag te krijgen.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:37   #17
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Leuke website hebben die jongeren voor de islam wel, ten minste als je zin hebt om eens goed te lachen met religieuze kolder.
Hieronder een stukje over de "islamitische ethiek" van het telefoneren.

M.i. leiden al die shariavoorschriften enkel en alleen tot serieuze afstomping.

http://www.jvi.be/

...
Heb ook eens gekeken, Q&A is wel lachen, hallucinant eigenlijk:

"Zorgt zelfmasturbatie ervoor dat Allah kwaad op mij wordt, ook als ik geen geduld meer kan opbrengen? En hoe moet iemand deze zonde kwijtschelden wanneer de kennis tot hem gekomen is dat dit een verwerpelijke daad is! En wat is beter, zelfmasturbatie of zich begeven naar overspelige vrouwen! En dit allemaal wanneer iemand niet in staat is te trouwen?
Requested and Answered by Admin on 04-Feb-2006 02:38 (811 reads)

Zelfbevrediging is verboden, en degene die dit doet moet berouw tonen en Allah om vergeving vragen en spijt hebben dat hij deze daad verricht heeft, en zichzelf voornemen dit nooit meer te herhalen!

Hij moet trouwen om zijn kuisheid te bewaren, en kan hij dit niet, dan moet hij de raadgeving van de Profeet opvolgen en vasten! En in geen geval gaat hij naar de overspelige vrouwen om zijn lusten tot rust te brengen! Beiden zijn verboden, overspel en zelfmasturbatie ook al zijn zij verschillend in graad van ergte!

En er is geen enkele noodzaak om je tot één van deze beide te richten omdat de oplossing alreeds gegeven werd door de Profeet : vasten!
(Bron: Fataawaah ladjnatoed-daa-imah: 4470)"

Meteen wordt duidelijk welke ÉÉN van de redenen is dat ze zich vaak sexueel niet kunnen beheersen en de overhand hebben in statistieken van aanranding en verkrachting (van onze vrouwen natuurlijk). Maar ach, ze moeten zich maar niet zo uitdagend kleden zeker .
Oud 22 december 2006, 20:44   #18
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die partij is niet tegen alle allochtonen/migranten/moslims.
Met alle respect....dat ga jij mij niet wijsmaken. Vlaams Belang is tegen allochtonen/migranten/moslims
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:55   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Met alle respect....dat ga jij mij niet wijsmaken. Vlaams Belang is tegen allochtonen/migranten/moslims
LEES even eerst wat ze bedoelen in plaats van je te laten leiden door de PS volgelingen misschien?

enige troost voor jou: ik ben begonnen net als jij, gewoon afgaand op de demonisatie, heb daarna regelmatig het programma gezien, en in feite kan ik daar niks verkeerds in vinden. U mag diezelfde checkup eens doen.

... en dan vergelijken met dePS (we want money from you), de SP.Allochtoon (we want money from you), de Liberalen (naam vergeten sinds burgermanifesten (we give no money to you - behalve 00.0000005% belastingvermindering en + 0.5% kosten) en
vooral leuk (waar ik vandaan kom) GROEN! : WE WANT TREES AND MOSLIMS. (blijkbaar hebben die groenen nooit in de gaten gekregen dat waar moslims ooit neerstrijken het gewoon WOESTIJN wordt! (waar zijn de Libanese Ceders?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2006 om 20:56.
Oud 22 december 2006, 21:07   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
http://vlaamsbelang.org/index.php?p=2&id=13

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be