Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 16 januari 2007, 11:18   #1
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard Israel en de VS

De oude Vlaams-Nationalisten a la VerDiNaSo of VNV hadden het allesbehalve hoog op met de zionisten en het "perfide Albion". Het antisemitisme dat daaruit soms volgde was natuurlijk betreurenswaardig, maar de kritiek op het Angelsaksische imperialisme en de zionistische arrogantie was volledig terrecht.

Veel van de traditionele kiezers van het Vlaams Belang komen uit families met een VerDiNaSo of VNV verleden. Deze kiezers zien echter hoe het antisemitisme is verruild voor een even verwerpelijke islamofobie en hoe de kritiek tov het zionisme en het Angelsaksische imperialisme zijn verruild voor een steun dezer bewegingen, waarbij consequent de anti-islam-kaart wordt getrokken en u net in de kaart speelt van diegenen die tot de traditionele vijand van de Vlaams-nationalist behoren.

Hiermee wil ik niet stellen dat ik een voorstander ben van islam in eigen land. Laat het duidelijk zijn dat ik evenmin als u wilt dat onze samenleving verislamiseert en dat de Vlaming zijn eigen identiteit verliest.

De VS is echter een minstens zo grote dreiging, die voor een groot deel verantwoordelijk is voor het morele verval in het naoorlogse Europa. Wat zij sinds 1945 met Europa heeft geprobeerd, probeert ze vandaag in het Midden-Oosten. Waarom zouden wij, als Vlaams-nationalisten, de VS steunen in hun cultuurverwoestende activiteiten? Zouden wij niet eerder landen als Iran en Venezuele moeten steunen, die zich vol overtuiging verzetten tegen de imperialistische VS?

Hoe kan het Vlaams Belang haar steun tav de imperialistische neigingen van de VS en het continue breken van de mensenrechten door Israel verdedigen en haar traditionele doelpubliek nog recht in de ogen zien?
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 januari 2007, 12:49   #2
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Bwa, die eeuwige jodenkwestie... Mijn gedacht is het volgende: er zijn linkse en er zijn rechtse joden. Ben ik dan antisemiet?
Voorts kom ik helemaal niet uit een VNV- of Verdinaso-nest, mijn vader was een linkse advocaat.
Tenslotte: zowel Israel als Palestina hebben recht op een zelfstandige, leefbare staat.
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 12:52   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Tenslotte: zowel Israel als Palestina hebben recht op een zelfstandige, leefbare staat.
op zen m�*nst.
Als volksnationalist zou het hoogst onconsequent zijn om de Palestijnen dit te weigeren of Israel te steunen in haar imperialistische politiek.
Waar ik mij aan erger is dat velen (VB'ers vooral) door hun anti islamitische gevoelens zich laten leiden ook in het midden-Oosten debat. Wat uiteraard geen uitstaans heeft met de islamieten hier: ze zijn een volk dat recht heeft op eigen territorium. Wat bovendien nog is ingepalmd door de joden.
Ambiorix is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:11   #4
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwa, die eeuwige jodenkwestie... Mijn gedacht is het volgende: er zijn linkse en er zijn rechtse joden. Ben ik dan antisemiet?
Het gaat hiet helemaal niet om "de joden", maar om Israel en de VS. Het Vlaams Belang steunt openlijk beide regimes en volgt braafjes hun islamofobische propaganda op, waar heel wat Vlaamse nationalisten toch hun bedenkingen bij hebben.

Citaat:
Voorts kom ik helemaal niet uit een VNV- of Verdinaso-nest, mijn vader was een linkse advocaat.
Ik evenmin, hoor. U kunt echter moeilijk ontkennen dat VNV-nesten en Verdinaso-nesten (en wat later de VMO-ers en de radicalere VU-ers zouden worden) vooral in het begin de ruggegraat van de partij vormden.

Citaat:
Dat geeft Israel echter niet het recht om systematisch de mensenrechten te mogen schenden.

Norman Finkelstein citeert in zijn laatste boek tal van rapporten van mensenrechtenorganisaties als het Israelische B'Tselem en het bekendere Human Rights Watch die shockerende beschrijvingen geven dan de mensonterende behandeling van de Palestijnen die continu door Israel gepleegd worden. Waarom steunt het Vlaams Belang een land dat dergelijke praktijken normaal vindt en erin slaagt om zonder al te veel consequenties de talrijke VN-resoluties tegen haar te negeren, mede dankzij de hulp van haar trouwe bondgenoot de VS?

Verder bent u niet ingegaan op uw steun voor de VS, die uw partij vanuit een perfide idee rond een "atlantische alliantie tegen de Islam" lijkt te verdedigen, daarbij negerend hoeveel schade de VS met haar imperialisme al gedaan heeft tav de nationale belangen van andere volkeren, waaronder wijzelf.
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:22   #5
ray
Partijlid

Standaard

en dat terwijl israël het enige land is dat zoveel VN-resoluties naast zich neerlegt

Laatst gewijzigd door ray : 16 januari 2007 om 14:23.
ray is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:00   #6
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
islamofobische propaganda op,
moeten we mssh uw hersenloze anti-semitsiche propaganda volgen? één journaal met wereldnieuws is voor elke europeena voldoende om wantrouwig te staan tegenover de islam.

Zelfs in thailand waar ze een kleine minderheid vromen slagen ze er in moord en terreur te zaaien. Filipijnen, sri-lanka , kosovo , libanon etc.

Als de vlamingen ooit brussel en bepaalde gemeenten alla molenbeek heroveren op de moslims. Wat ga je dan zeggen? Dat is tegen de VN resoluties?

neen dan zijn dat de vlamingen die nemen wat hen toekomt. Nl hun eigen hoofdstad hun bakermat. net als de joden recht hebben op hun bakermat.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 16 januari 2007 om 16:02.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:09   #7
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
moeten we mssh uw hersenloze anti-semitsiche propaganda volgen?
????

Citaat:
één journaal met wereldnieuws is voor elke europeena voldoende om wantrouwig te staan tegenover de islam.

Zelfs in thailand waar ze een kleine minderheid vromen slagen ze er in moord en terreur te zaaien. Filipijnen, sri-lanka , kosovo , libanon etc.
Elke munt heeft twee kanten. Moslims behoren tot de weinigen die zich verzetten tegen de globalisten en hun propaganda. Het is dan ook niet minder dan normaal dat er veel conflicten zijn waar moslims in betrokken zijn.

Citaat:
Als de vlamingen ooit brussel en bepaalde gemeenten alla molenbeek heroveren op de moslims. Wat ga je dan zeggen? Dat is tegen de VN resoluties?
Om te beginnen zijn Brussel en Molenbeek Vlaamse steden. Israel pleegt haar inbreuken vooral op bezette Palestijnse gebieden.

Ten tweede moeten we altijd beschaafd blijven en mogen wij ons nooit als beesten gaan gedragen om een bepaald doel te bereiken. Dat maakt ons minstens zo erg als diegene waartegen wij strijden. Israel heeft daar echter schijnbaar geen probleem mee.

Citaat:
net als de joden recht hebben op hun bakermat.
En daarom moeten ze maar een ethnische zuivering toepassen en systematisch tegen het internationale recht in een mensonterende bezetting toepassen in gebieden die het daaropvolgens systematisch ook al tegen het internationale recht in probeert in te lijven?! Daarom heeft Israel het recht om als énige land ter wereld sterk cultureel en raciaal protectionistische wetten te creëren en andere landen scherp te veroordelen en onder druk te zetten wanneer zij hetzelfde doen?!
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:37   #8
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als volksnationalist ben ik hiermee akkoord. Maar dan zal Israël zich moeten terugtrekken naar de oorspronkelijk vastgestelde grenzen die door de VN vastgelegd worden. De huidige Palestijnse gebieden, 2 kleine van elkaar afgesloten gebiedjes zijn niet levensvatbaar.

Terecht heeft Johan Van Slambrouck op de IJzerwake de overdreven zionistische agressie veroordeeld.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 januari 2007 om 19:39.
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:12   #9
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als volksnationalist ben ik hiermee akkoord. Maar dan zal Israël zich moeten terugtrekken naar de oorspronkelijk vastgestelde grenzen die door de VN vastgelegd worden. De huidige Palestijnse gebieden, 2 kleine van elkaar afgesloten gebiedjes zijn niet levensvatbaar.
Terecht heeft Johan Van Slambrouck op de IJzerwake de overdreven zionistische agressie veroordeeld.
voila!!
Ambiorix is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:24   #10
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
akkoord
Oud 17 januari 2007, 10:43   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Met nationaal solidaristische groet

Max
Inderdaad!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be