Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 16 januari 2007, 17:58   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard Is het Vlaams Belang tegen het bestaan van vakbonden?

Omdat sommigen hier al jaar en dag bij hoog en laag zweren dat het Vlaams Belang tegen het bestaan van vakbonden zou zijn graag een direct antwoord op de gestelde vraag.

Met dank

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:58   #2
ray
Partijlid

Standaard

volgens mij zijn ze tegen de almacht van de vakbonden en de verzuiling ervan. Mijn haren komen ook rechtop te staan als ik alweer moet constateren dat de consumenten de grootste slachtoffers zijn van stakingen (bv stakignen bij het openbaar vervoer).
ray is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:01   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik denk dat paulus dat wel allang weet wat het Vb standpunt is aangezien hij het hier zelf vaak verkondigt. Het Vb is tegen de verzuiling en vooral de uitzonderingspositie die ze hier in belgie innemen tav de buurlanden.

Zo mogen vakbondnen in belgie de werkloosheidsuitkeringen uitkeren. Wat zowat een unicum is in de wereld en ze hebben geen rechtspersoonlijkheid wat hen zowat onaantastbaar maakt.

Waarom hebben de belgische vakbonden zulke privileges? Simpel , ze zijn de steunpilaren van de NV belgie. Ze zullen eerder de belgische belangen verdedigen dan die van de vlaamse of waalse werknemer.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:13   #4
Thomas B.
Burger

Thomas B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Waarom hebben de belgische vakbonden zulke privileges? Simpel , ze zijn de steunpilaren van de NV belgie. Ze zullen eerder de belgische belangen verdedigen dan die van de vlaamse of waalse werknemer.
omdat je anders de arbeiders verdeelt en dat maakt ze enkel zwakker een sterk arbeidersfront hebben we nodig en niet 2 mekaar bekonkurerende kleinere arbeidersfronten.
Oud 16 januari 2007, 19:22   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
omdat je anders de arbeiders verdeelt en dat maakt ze enkel zwakker een sterk arbeidersfront hebben we nodig en niet 2 mekaar bekonkurerende kleinere arbeidersfronten.
Dat is onzin; We hebben een beleid nodig is op de spcifieke regionale noden; Walen en vlamingen zijn een totaal ander volk.
je kan dan evengoed een wereldvakbond oprichten.

je moet maar naar VW Vorst kijken. >Vlmaingen willen werken, walen willen staken.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:24   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

We zijn geen totaal ander volk, alleen wat vervreemd.
Bhairav is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:29   #7
Scofield
Burger

Scofield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onzin; We hebben een beleid nodig is op de spcifieke regionale noden; Walen en vlamingen zijn een totaal ander volk.
je kan dan evengoed een wereldvakbond oprichten.

je moet maar naar VW Vorst kijken. >Vlmaingen willen werken, walen willen staken.
Dus jij bent wel voor vakbonden maar wel als ze geregionaliseerd zijn?
Ik denk dat iedereen, en zeker de arbeiders, maar al te goed weten dat de vakbonden enkel hun belangen vertegenwoordigt.

Het Vlaams Belang is tegen vakbonden omdat ze niet voor de kant van de werknemers kiest, maar voor die van de werkgever. En volgens mij hebben deze al macht genoeg, vakbonden zijn al veel te machteloos
Scofield is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:33   #8
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
vakbonden zijn al veel te machteloos

daarom dat ze ongestoord werkgevers kunnen gijzelen.

Als de vlamingen bij VW vorst willen werken end e walen niet dan is het duidelijk dat er een mentaliteitsverschil is.

En de werkgevers veel mwacht? Ze mogen zelfs niet eens meer bepalen wie ze zelf aan nemen met al die quota en discriminatiewetten;
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:47   #9
Scofield
Burger

Scofield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

daarom dat ze ongestoord werkgevers kunnen gijzelen.

Als de vlamingen bij VW vorst willen werken end e walen niet dan is het duidelijk dat er een mentaliteitsverschil is.

En de werkgevers veel mwacht? Ze mogen zelfs niet eens meer bepalen wie ze zelf aan nemen met al die quota en discriminatiewetten;
Nu kan je over alles enkele voorbeelden aanhalen en daarmee iets bewijzen....?

Gaan we nu de richting vlamingen vs Walen op of hebben we het over de vakbonden?

Werkgevers bepalen nog steeds wie ze aannemen, ik denk niet dat daar veel twijfel over bestaat. (hier kan ik dan ook het voorbeeld aanhalen van de weigeringsmail met interne boodschap aan)
Scofield is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:44   #10
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

De vakbonden hebben een maatschappelijke rol te spelen, jazeker.
Daarom is het VB voor vakbondswerking, maar dan wel via neutrale syndicale organisaties. En niet via de huidige semi-politieke clubs die samenspannen met hun bevriende partij en geleid worden door bonzen die aan niemand verantwoording moeten afleggen.
Weten jullie trouwens dat al meer dan honderd syndicale afgevaardigden zijn buitengegooid omdat ze op een VB-lijst stonden voor de gemeenteraadsverkiezingen? Terwijl al die mensen nota bene door de werknemers WEL verkozen zijn!
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:48   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
De vakbonden hebben een maatschappelijke rol te spelen, jazeker.
Daarom is het VB voor vakbondswerking, maar dan wel via neutrale syndicale organisaties. En niet via de huidige semi-politieke clubs die samenspannen met hun bevriende partij en geleid worden door bonzen die aan niemand verantwoording moeten afleggen.
Weten jullie trouwens dat al meer dan honderd syndicale afgevaardigden zijn buitengegooid omdat ze op een VB-lijst stonden voor de gemeenteraadsverkiezingen? Terwijl al die mensen nota bene door de werknemers WEL verkozen zijn!
Het basisgedachtengoed van het ABVV (want u hebt het duidelijk over die vakbond) is totaal onverenigbaar met de basisgedachte ("eigen volk eerst") vh VB.
Pietje is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:52   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het basisgedachtengoed van het ABVV (want u hebt het duidelijk over die vakbond) is totaal onverenigbaar met de basisgedachte ("eigen volk eerst") vh VB.
Dat dacht ik niet. Integendeel zelfs, het ABVV holdt het VB achterna en copieert hetzelfde "eigen volk eerst " principe. Met dien verstande, dat 'eigen' niet slaat op het criterium van etnische afkomst, maar dat van politieke overtuiging.
Online is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:56   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat dacht ik niet. Integendeel zelfs, het ABVV holdt het VB achterna en copieert hetzelfde "eigen volk eerst " principe. Met dien verstande, dat 'eigen' niet slaat op het criterium van etnische afkomst, maar dat van politieke overtuiging.
Welke pol. overtuiging ?

Feit is : elk lid dat de vakbond in een slecht daglicht plaatst door extreemrechtse credo's te verkondigen, vliegt eruit. Poepsimpel !!!
Pietje is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:01   #14
Banneling

Standaard

Citaat:
Pietje;2343206]Welke pol. overtuiging ?
De rooie, wijsneus.

Citaat:
Feit is : elk lid dat de vakbond in een slecht daglicht plaatst door extreemrechtse credo's te verkondigen, vliegt eruit. Poepsimpel !!!
Kan je een paar voorbeelden geven van zo'n leden die de vakbond in een slecht daglicht plaatsten door extreemrechtse credo's te verkondigen? Of gaat het puur om imaginaire credo's in de mind van een handvol verzuurde en overdraagzame appartjiks die de voordelen van het clubje willen behouden voor het eigen rood volk eerst?
Online is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:04   #15
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke pol. overtuiging ?

En hoe gebeurt de heksenjacht Pietje? Hebben diegenen die niet hetzelfde kloongedrag tonen als de eigen-rood-volk-eerst syndicalo's recht van spreken of gebeurt de discriminatie uit het losje handje?

Graag een antwoord op mijn laatste vraag, Pietje.

Oh by the way, geen haar op mijn hoofd om ooit lid te worden van een vakbond.

Laatst gewijzigd door Online : 16 januari 2007 om 22:10.
Online is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:04   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een handvol verzuurde en overdraagzame appartjiks ............
Wel, als je zo denkt over vakbondsdélégués, blijf je er best weg. Dan kan je er ook niet uitgegooid worden.
Pietje is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:08   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wel, als je zo denkt over vakbondsdélégués, blijf je er best weg. Dan kan je er ook niet uitgegooid worden.
Eigen volk eerst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:09   #18
Banneling

Standaard

Citaat:

Normaal dat ik zo denk over die vakbondsdélégués. Het zijn juist lieden van jouw slag die zich al jaren uitsloven om zo over die délégués te denken. Of moet ik nu eensklaps mijn kar draaien mbt het eigen-volk-eerst principe omdat jouw vakbond het principe overgenomen heeft van het VB?
Online is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:13   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Normaal dat ik zo denk over die vakbondsdélégués. Het zijn juist lieden van jouw slag die zich al jaren uitsloven om zo over die délégués te denken. Of moet ik nu eensklaps mijn kar draaien mbt het eigen-volk-eerst principe omdat jouw vakbond het principe overgenomen heeft van het VB?
Karikaturen ga je best elders tekenen. VB-principes worden niet geduld bij het ABVV.
Pietje is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:17   #20
Banneling

Standaard

Citaat:
Karikaturen ga je best elders tekenen. VB-principes worden niet geduld bij het ABVV.
Ze worden gulzig gecopieerd door het ABVV. Eigen-rood-volk-eerst.
Zelfde principe, iets andere invulling.
Online is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be