![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() Murkha <[email protected]> wrote in
news:mn.5cda7d71a5d24efa.67704@i-love-murkha: > berna1 microgolfde op 11/01/2007, zo rond 19:53:31, dit culiterair > hoogstandje: > > >> Met mij zo'n 16 miljoen Nederlanders vinden het ronduit schofterig dat >> men in Belgie een middeleeuws fenomeen zoals de roofridders weer in ere >> heeft hersteld. >> Als een land als Zwitserland met zijn vele peperdure kunstwerken nu een >> vignet instelt, kan ik nog billiken. >> Wat Belgie betreft is het alleen een manier van Nederlandertje pesten, >> schandalig en achterbaks. > > Als het was om enkel Nederlanders te pesten was dat vignet allang > ingevoerd. :-) > >> Is dit nu het toonbeeld van een verenigd Europa? > > Ja. Of dacht je dat we dat leuk vinden om onze wegen kapot te zien > rijden door (vracht)auto's die hier zelfs niet tanken? Belgiê is pakweg > 200km breed en 300 km lang, een beetje auto rijdt makkelijk 700 km met > 1 tankbeurt. > > Trouwens, wij mogen ook betalen he. > Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. Nice try, please try again. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() Willem-Jan Markerink microgolfde op 11/01/2007, zo rond 20:49:06, dit
culiterair hoogstandje: > Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. Ik woon in een zijstraat van een zijstraat en nog rijden hier .nl'er en ..fr's, om van de .pl's niet te spreken. Die maken omwegen omdat het hier toch zo mooi rijden is zeker? > Nice try, please try again. Nee, bedankt. -- mvg, Valère |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() In article <[email protected]>,
[email protected] says... > > >> Is dit nu het toonbeeld van een verenigd Europa? > > > > Ja. Of dacht je dat we dat leuk vinden om onze wegen kapot te zien > > rijden door (vracht)auto's die hier zelfs niet tanken? Belgiê is pakweg > > 200km breed en 300 km lang, een beetje auto rijdt makkelijk 700 km met > > 1 tankbeurt. > > > > Trouwens, wij mogen ook betalen he. > > > > Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. > > Nice try, please try again. > > Onderschreven maar de NL-wegen met jullie verborgen flitsdozen en hard scheurende Alto's aan de rotvaart van 70 kph... Soit : ik kom naar Den Hoorn deze zaterdag, automotif speelgoed ophalen. Hou het wat rustig rond Rotterdam, ja? Liever geen 3 uur file meer omdat 2 NL-ers op een kaarsrechte weg besloten mekaar in de flank te rammen. Het Be-vignet? Sorry, de modale Belg is al zodanig geperst dat onze "leiders" begerig naar de NL-platen gluren. Hey, plots blijkt er bij ons een Koningshuis te betalen en Laurent zoekt een baantje. Zeg zelf: wat is er oneerlijk aan een Nl-er af te zetten? Zou zelfs Laurent moeten kunnen, quoi que... Gelukkig en gezond 2007 gewenst aan de nl.auto's! Veel Pk's, weinig boetes en pedal to the metal! Tom De Moor |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... In article <[email protected]>, [email protected] says... Soit : ik kom naar Den Hoorn deze zaterdag, automotif speelgoed ophalen. Hou het wat rustig rond Rotterdam, ja? Liever geen 3 uur file meer omdat 2 NL-ers op een kaarsrechte weg besloten mekaar in de flank te rammen. Ahhh, hoe laat? Hoef ik niet de hele dag in de struiken te gaan liggen. de colonel |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() Willem-Jan Markerink schreef:
> Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. Meneer, ik ben nogal regelmatig op de NL en BE wegen en dat is pertinent niet juist. En als er in BE kapotgereden transfer-wegen zijn, dan komt dat door het Hollandse transfer verkeer met nogal eens overladen vrachtwagens. In Belgie zijn de rijstroken trouwens breder op autosnelwegen wat voor het comfort van een vrachtwagenchauffeur heel wat uitmaakt. Ook de klaverbladen zijn royaler verzien qua straal en breedte. Rij maar eens van het Brusselse over Antwerpen naar Rotterdam en vergelijk de wespennest met korte opritjes en nauwe wisselaars met het betonparadijs rond Antwerpen (één heel dom bochtje, afrit A'pense Ring richting E10 Brussel niet te na gesproken). mvg, H.M. |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() In article <[email protected]. com>,
[email protected] says... > Willem-Jan Markerink schreef: > > > Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. > > Meneer, ik ben nogal regelmatig op de NL en BE wegen en dat is > pertinent niet juist. En als er in BE kapotgereden transfer-wegen zijn, > dan komt dat door het Hollandse transfer verkeer met nogal eens > overladen vrachtwagens. In Belgie zijn de rijstroken trouwens breder op > autosnelwegen wat voor het comfort van een vrachtwagenchauffeur heel > wat uitmaakt. Ook de klaverbladen zijn royaler verzien qua straal en > breedte. Rij maar eens van het Brusselse over Antwerpen naar Rotterdam > en vergelijk de wespennest met korte opritjes en nauwe wisselaars met > het betonparadijs rond Antwerpen (één heel dom bochtje, afrit A'pense > Ring richting E10 Brussel niet te na gesproken). > > mvg, H.M. > > Sorry, VH maar hier ben je verre van huis. GEEN ENKELE NL-vrachtwagen is overladen, er is daar een strikte en regelmatige controle. Hun flikken hebben mobiele balansen mee en het wegen van de vrachtwagen is een routine-controle. Ook inzake opvolging van rusttijden etc zijn de NL-truckers tov hun Belgische collega's veel stipter en nauwkeuriger. Dat is ook logisch: NL-truckers zijn meestal werknemers terwijl in Belgie nogal wat transporteurs-eigenaars zijn, geleend tot op het tandvlees en dan uitgemolken door diegenen die hun vracht geeft. Ik ken er zo een paar: man en vrouw rijden (anders kunnen ze de trekker niet afbetalen), dat ding bolt per werkdag 20 Hr... Alleen inzake NL-truckies -of ze het nu nog doen?- die neiging om met klompen te rijden (niet de volledig houten maar een houten zool met leder bovengedeelte) daar kon ik het wel van krijgen. De staat van het Be-wegennetwerk is deplorabel, geen onderhoud en patch- werk-reparaties. Ik durf 's nachts nog eens kilometers malen, een extra werkdag in te lassen en voel het letterlijk in mijn stuur als ik de grens overga. Het spectaculairste is tussen Fr- Be (E429 Doornik - Rijsel): een paar maand terug ietsjes snel gepasseerd (Brussel-Parijs = 1Hr 25) en toen ik de mep kreeg, dacht ik "klapband". De volgende dag (zowat 7 Hr later) opnieuw gepasseerd, de putten en kiekenesten tot 10 cm diep... en daarvoor in Frankrijk: biljart. Idem Duitsland en idem NL, maar daar kan je niet doorrijden niet om de staat van de weg maar wegens kaffers, profeten en wereldverbeteraars die tegen 80 /90 op het snelste vak blijven plakken. Als ik in Duitsland zwaar in de ankers moet, is het ook altijd voor een Nur Links-rijder. O ja: bochten... ik zou zwijgen over bochten, ik woon op 1000 m vogelvlucht van de Bocht van Vorst (Ring). Je kan nooit zoveel verdienen als wat daar al kapot is gereden. Verder zwijgen we maar van de diverse Be-opritten die links invoegen (Mechelen bv)? Tom De Moor |
![]() |
#7 |
Berichten: n/a
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > In article <[email protected]>, > [email protected] says... > Soit : ik kom naar Den Hoorn deze zaterdag, automotif speelgoed ophalen. > Hou het wat rustig rond Rotterdam, ja? Liever geen 3 uur file meer omdat > 2 NL-ers op een kaarsrechte weg besloten mekaar in de flank te rammen. > > Ahhh, hoe laat? Hoef ik niet de hele dag in de struiken te gaan liggen. > > de colonel > > > Rond 09Hr00, moet op de middag terug in Brussel zijn. Let wel: in NL staat mijn struikgewas-scanner constant aan. Ik rem voor dieren, flitskasten en Oom Agent die met zijn voeten op het dashboard ligt. Ik stop echter niet ;-) Tom De Moor |
![]() |
#8 |
Berichten: n/a
|
![]() [email protected] wrote in news:1168549147.957103.113110@
77g2000hsv.googlegroups.com: > Willem-Jan Markerink schreef: > >> Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. > > Meneer, ik ben nogal regelmatig op de NL en BE wegen en dat is > pertinent niet juist. En als er in BE kapotgereden transfer-wegen zijn, > dan komt dat door het Hollandse transfer verkeer met nogal eens > overladen vrachtwagens. In Belgie zijn de rijstroken trouwens breder op > autosnelwegen wat voor het comfort van een vrachtwagenchauffeur heel > wat uitmaakt. Ook de klaverbladen zijn royaler verzien qua straal en > breedte. Rij maar eens van het Brusselse over Antwerpen naar Rotterdam > en vergelijk de wespennest met korte opritjes en nauwe wisselaars met > het betonparadijs rond Antwerpen (één heel dom bochtje, afrit A'pense > Ring richting E10 Brussel niet te na gesproken). > > mvg, H.M. > > Hee, allez zulle, da's alleen omdat den Belg partout niet kan rijden. ;)) -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#9 |
Berichten: n/a
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... Willem-Jan Markerink schreef: > Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. Meneer, ik ben nogal regelmatig op de NL en BE wegen en dat is pertinent niet juist. En als er in BE kapotgereden transfer-wegen zijn, dan komt dat door het Hollandse transfer verkeer met nogal eens overladen vrachtwagens. In Belgie zijn de rijstroken trouwens breder op autosnelwegen wat voor het comfort van een vrachtwagenchauffeur heel wat uitmaakt. Ook de klaverbladen zijn royaler verzien qua straal en breedte. Rij maar eens van het Brusselse over Antwerpen naar Rotterdam en vergelijk de wespennest met korte opritjes en nauwe wisselaars met het betonparadijs rond Antwerpen (één heel dom bochtje, afrit A'pense Ring richting E10 Brussel niet te na gesproken). mvg, H.M. Terecht die heffing. Maar hier betalen we ons blauw aan het ophogen en bijhouden van de dijken rond de schelde. Er bestaat geen bezwaar in Be als we de kosten daarvan gaan verhalen op de scheepvaart richting antwerpen ?. De ijzeren rijn gaan we ook aanleggen. Vanzelfsprekend zal daar ook tol op worden geheven. |
![]() |
#10 |
Berichten: n/a
|
![]() Nieuw wrote:
> <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... > Willem-Jan Markerink schreef: > >> Alle BE-wegen zijn in beroerde conditie, niet alleen de transit-routes. > > Meneer, ik ben nogal regelmatig op de NL en BE wegen en dat is > pertinent niet juist. En als er in BE kapotgereden transfer-wegen zijn, > dan komt dat door het Hollandse transfer verkeer met nogal eens > overladen vrachtwagens. In Belgie zijn de rijstroken trouwens breder op > autosnelwegen wat voor het comfort van een vrachtwagenchauffeur heel > wat uitmaakt. Ook de klaverbladen zijn royaler verzien qua straal en > breedte. Rij maar eens van het Brusselse over Antwerpen naar Rotterdam > en vergelijk de wespennest met korte opritjes en nauwe wisselaars met > het betonparadijs rond Antwerpen (één heel dom bochtje, afrit A'pense > Ring richting E10 Brussel niet te na gesproken). > > mvg, H.M. > > Terecht die heffing. Maar hier betalen we ons blauw aan het ophogen en > bijhouden van de dijken rond de schelde. Er bestaat geen bezwaar in Be als > we de kosten daarvan gaan verhalen op de scheepvaart richting antwerpen ?. > De ijzeren rijn gaan we ook aanleggen. Vanzelfsprekend zal daar ook tol op > worden geheven. > > De grote wegen in België verkeren meestal in een goede conditie alhoewel het onderhoud minder frequent plaatsvindt dan in Nederland getuige de aanwezigheid van rijsporen. Ook de rijkswegen in België vallen ook nog wel mee, maar wat daaronder komt vind ik vaak van erbarmelijke kwaliteit. Wegen bestaande uit betonnen platen met gaten erin, kasseien, etc. Dat soort wegen mag rustig eens beter onderhouden worden. Ik heb in andere postings al aangegeven waarom ik een dubbele agenda vermoed achter het Belgische vignet voorstel. Het vignet werkt volgens mij stigmatiserend en tegelijkertijd weet Minister van Bremst bij de introductie Nederlanders te beledigen. Indirect beticht ze de buren van gierigheid naar aanleiding van de eerste vragen die er komen over het vignet. Een schandaal op diplomatiek niveau noem ik dit. Niemand in Europa is strikt genomen gierig. Integendeel, we betalen ons al blauw aan belastingen. Vergelijk het ook eens met de VS, daar voorkomt men veel beter dat belastingen twee keer betaald worden, hier in Europa vinden we het heel normaal dat er 2 of 3 keer belasting betaald wordt. En nog lopen we te zeuren dat we tekort komen. Wellicht dat het in België zo is dat nu juist eens wat minder belastinggeld naar de wegen toegaat omdat de permanente stammenstrijd tussen Vlaanderen, Brussel en Wallonië al zo veel geld kost. De reden is dat ELK voorstel op federaal niveau gelijkelijk verdeeld moet worden tussen de verschillende bloedgroepen. Als jullie daar nu eens mee zouden ophouden hoef je ook niet bij het buitenland te gaan bedelen om wat extra centen voor de wegen. De groeten, Ejo |
![]() |
#11 |
Berichten: n/a
|
![]() Ejo <"eschrama AT spamcop.net"> wrote in
news:[email protected] ll.nl: > De grote wegen in België verkeren meestal in een goede conditie > alhoewel het onderhoud minder frequent plaatsvindt dan in Nederland > getuige de aanwezigheid van rijsporen. Ook de rijkswegen in België > vallen ook nog wel mee, maar wat daaronder komt vind ik vaak van > erbarmelijke kwaliteit. Wegen bestaande uit betonnen platen met gaten > erin, kasseien, etc. Dat soort wegen mag rustig eens beter onderhouden > worden. De oorzaak daarvan ligt doorgaans op het lokale vlak: gemeenten moeten hun infrastructuur deels (zo'n veertig procent, de rest wordt betoelaagd) zelf bekostigen. Bij inspraakprocedures geven bewoners nogal eens de voorkeur aan het behoud van kasseiwegen omdat die als een erg efficiënt middel tegen sluipverkeer en snelheidsduivels worden ervaren. Toch wordt er op gemeentelijk vlak behoorlijk veel gedaan om straten en pleinen te heraanleggen, doorgaans gaat dat in het begin gepaard met gekanker en gemor (de grutters op de eerste rij, maar als later blijkt dat hun omzet na de werken weer omhoog schiet draaien ze wel bij) omwille van een bloembak, een asverschuiving of een verdwenen parkeerplaats tot het besef er komt dat het eigenlijk allemaal wel wat aangenamer is zonder doorrazende gekken in uitgebouwd blik. |