![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() PERFORMANCE / Interventies - LA LOKO (DEN)
verschillende plaatsen in het gebouw Esperanto gesproken Gratis La Loko is Esperanto voor ‘de plaats’. Het maffe performanceduo Olof Olsson en Daniel Salomon uit Kopenhagen onderzoekt hoe taal en beelden ontstaan en hoe ze ons beïnvloeden. In 1887 ontwikkelde Ludwik Zamenhof de pacifistische taal Esperanto. Olsson & Salomon geloven in Esperanto als voertaal voor globale communicatie. Zo lanceerden ze de proefaflevering van ‘s werelds eerste soap in het Esperanto en realiseerde ze in Bangkok een prototype voor een wereldwijde fastfoodketen. Nu voeren ze volop campagne om hun natieoverschrijdende Esperantoteam aan de wereldbeker voetbal in 2010 te laten deelnemen. Als officiële sponsor van de Beursschouwburg zal La Loko het nieuwe seizoen plechtig openen. www.laloko.org mijn verwijt aan de "movado" was altijd dat ze het rijke E-o cultuurleven opgesloten hielden in clubs en verenigingetjes die wereldwijd verspreid in het totaal numeriek wel een massa volk was, maar waarvan weinig werving uitging. Deze troupe "La Loko" doorbreekt deze gedachte volkomen.. ook de plaats is uitmuntend gekozen.. de hoofdstad ! Komt dat zien, komt dat zien !
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 september 2006 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat dacht je van Engels?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of Nederlands?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Tot spijt van wie het benijd, maar de Europese lingua franca is het Engels, en daar zal de eerste decennia niet direct verandering in komen.
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() In O-Europa was het russisch de lingua Franca op nauwelijks 10 jaar tijd is dat totaal veranderd. Tot aan WO II was de franse taal de internationale taal bij uitstek, WO II heeft dit totaal veranderd..; Ook het Engels staat
dezelfde teloorgang te wachten.. om uiteenlopende redenen oa; het actieve militarisme van de voornaamste engelstalige landen & het feit dat er een uitsluitend door geboorte bepaalde engelstalige elite aan de top van de rijksten der aarde zich vestigt en die plaats angstavallig afgrendelt voor mensen met een andere (lees : lagere..) cultuur (taal). ....er zijn nog andere argumenten..... Het meest gepropageerde alternatief voor E-O als universele brugtaal is de zgn. "veeltaligheid" Indien men méér dan 2 talen zou beheersen, is de theorie dat er geen imperialistisch dominante taal zou bestaan... onder veeltalige mensen zouden er ook voldoende zijn die niet noodzakelijk engels- of franstalig zijn, maar toch voldoende taalkennis zodat men elkaar afdoend zou kunnen begrijpen. Ik heb ooit getafeld met een 6tal personen en we spraken onderling 7 talen.. dat ging wel.. maar ik kan iedereen verzkeren dat één taal zeker eenvoudiger geweest zou zijn en dat zelfs indien iedereen bv. engels of spaans zou kunnen spreken, Esperanto veruit de te verkiezen oplossing is. Ik verheug er mij over dat E-o gaandeweg uit de catacomben
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() In O-Europa was het russisch de lingua Franca op nauwelijks 10 jaar tijd is dat totaal veranderd. Tot aan WO II was de franse taal de internationale taal bij uitstek, WO II heeft dit totaal veranderd..; Ook het Engels staat
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 28 september 2006 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() English Yes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Esperanto is een poging tot vernietiging van de bestaande culturen op vlak van taal + op welke taalgroep is het Esperanto gebasseerd? (niet allemaal tegelijk!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Geen gezwans Nederlands!
Stop verengelsing en verfransing van Vlaanderen!!! |
![]() |
![]() |
![]() |