![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst in Europa de grote burgeroorlog los? | |||
Tussen 2005 en 2010 |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,86% |
Tussen 2010 en 2015 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Tussen 2015 en 2020 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Na 2020 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
14 | 40,00% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() DEN HAAG (ANP) -
De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald. De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's. Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een van hen. De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. ,,Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad.'' Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. ,,Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt.'' Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen. Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten. Volgens een politiewoordvoerder is voor elke demonstratie een vergunning nodig en die ontbreekt voor deze bijeenkomst. Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de jongeren. De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. ,,Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen.'' Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel met hem op. ,,Murat was altijd de pineut. Ze pakken altijd de grootsten en laten je nooit uitpraten.'' Erkan vertelt dat zijn vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat een peuk in de aula zou hebben gegooid. ,,Toen heb ik nog tegen hem gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer gezien.'' Een moord op een leraar door een leerling hadden we nog niet meegemaakt. Maar tijd om te bekomen kregen we niet want kort erop kregen we het bovenstaande bericht in onze maag gesplitst. De moordenaar krijgt spontaan de steun van tientallen medemoslims die bovendien van plan zijn om tijdens de herdenkingsdienst voor de vermoorde conrector grote foto's van hun geliefde vriend, de moordenaar mee te nemen. Wie zei er ook weer dat Marokkanen erger zijn dan Turken en dat Turken veel beter geïntegreerd zijn? Volgens mij wordt het meer en meer duidelijk dat de grote uitbarsting niet meer te vermijden is. De vraag is enkel nog wanneer breekt de grote revolutie en burgeroorlog los, "Wanneer ontploft de bom"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet omdat er een leraar wordt doodgeschoten door een jongeman van allochtone afkomst, dat er een burgeroorlog in Europa gaat komen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Die moord was "gewoon" een van de zovele extreme feiten in een steeds verder escalerende spiraal.
Wie dit niet ziet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar laten we niet vergeten dat het maar een klein fenomeen is, bij eigenlijk maar 1 groep allochtonen. En, als de bom barst, dan winnen we toch.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote="boer"]
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een oorlog is toch nog wat anders dan een aantal marginale fenomenen. Bij een oorlog zou heel de autochtone gemeenschap opstaan en in opstand komen, dus niet een aantal kleine groepen.
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er zijn natuurlijk wat problemen met een deel van de jeugd, voornamelijk de allochtone jeugd. Deze moeten echter niet overdreven worden.
Wanneer men erin slaagt om deze problemen op de spits te drijven dan is het inderdaad wel mogelijk dat de samenlevingsproblemen uitgroeien tot een gewelddadig conflict. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het tot een echte burgeroorlog komt, al is het maar dat ze dan zowel tegen een politiesysteem, een geregeld leger en dat zonder steun van het overgrote deel van de bevolking. In alle geval lijkt mij het beste om het conflict proberen te beheersen ipv het te laten exploderen. Coekie
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vlaamse Leeuw:
Waarom zouden we dit winnen? Evengoed kunnen we dit verliezen. ydde: Omdat de krapuleuze moslims daarboven op nog dikke lafaards zijn ook. Als ze niet minstens met 5 �* 6 keer meer in de meerderheid zijn, of ze ondervinden vastberaden tegenstand smeken ze om genade ... Daarna ploffen ze natuurlijk met zekerheid een mes in uw rug! Niet van horen zeggen zenne!
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Een interview met jongeren in de eenentwintigste eeuw:
Of er hier op de school wapens zijn? Wel, één op vier heeft een mes op zak. Vuurwapens? Ik heb ze hier al wel gezien, zo'n één op honderd heeft in onze school een vuurwapen. Velen hebben dat voor de veiligheid, voor als het eens verkeerd afloopt of zo, je weet maar nooit. Die moord? Ja spijtig hé, maar we kunnen het wel begrijpen, die leraars kunnen soms echt ambetant doen hé. De leraars zouden beter wat opletten. Fictie? Neen "gewoon" een artikel uit Gazet Van Antwerpen van vandaag die enkele Turkse jongeren van een school uit de Eikenstraat in Antwerpen interviewde. www.siha.be www.gva.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() @ Darwin
Het is niet omdat een aantal jongeren wapens - gaande van messen tot vuurwapens - meebrengen naar de school dat we afsteven op een Europese burgeroorlog tussen autochtonen en alochtonen.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wel, en ik merkte praktisch geen verschil met de beelden die je op TV te zien kreeg uit Palestina of Libanon indertijd. Dat mensen massaal op partijen als Vlaams Blok en Lijst Pim Fortuyn stemmen belooft ook al niet veel goeds. Ieder die dat wil zien merkt toch dat er een continuë toename is van allochtoon geweld. En dat geweld wordt steeds extremer en niets ontziender. Ieder die dat wil zien merkt toch dat de allochtonen radicaliseren. Merken we dat gaandeweg spanningen zich vanzelf oplossen? Neen, de spanningen nemen allengs toe. Politiekers vinden dat ze moeten ingrijpen en willen fundamentalistische en anti-westerse gebruiken als het provocatief dragen van de hoofddoek verbieden. Dit alles doet mij denken aan de barensweeën voor een bevalling of de aardbevingen die aan een vulkaanuitbarsting voorafgaan. Ook die worden naarmate de "uitbarsting" dichterbij komt heviger en komen net als de conflicten met de allochtonen steeds sneller achter elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Ik denk enerzijds dat je dit voorval niet uit zijn proporties moet trekken en aan massahysterie moet gaan doen,dat is tenslotte nergens goed voor,anderzijds dnek ik ook wel dat men eens goed moet gaan denken hoe men de maatschappij terug leefbaar kan maken voor iedereen zonder dat mensen bang moeten zijn om op straat te komen maar tegelijkertijd zonder te vervallen in politiestaten waar de privacy volledig wegvalt en "big brother is watching you" voor geveinsde veiligheid zorgt.
Misdadigers mieten gestraft worden,maar op basis van de misdaden en niet op basis van de nationaliteit/huidskleur en hierbij moet uitwijzing tot de strafmaatregelen behoren zonder meer. Dan een iets gevoeligere kwestie: een overmulticulturele samenleving zal nooit werken en daarom zou men er beter aan doen slechts een bepaalde procent aan vreemdelingen toe te laten in elk land (ik weet dat dit onmenselijk klinkt en dat het niet gaat over vee maar over mensen,maar toch is dit de enige efficiente methode om de wereld een stukje aangenamer te maken voor iedereen( iedereen wil nog een beetje eigenheid bewaren hoe je het nu draait of keert) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Nu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- een aantal landen in Noord-Europa - heel Midden- en Oost-Europa m.u.v. Bosnië, Albanië e.o. en Bulgarije - landen als Ierland, Luxemburg, Portugal wonen nauwelijks moslims, dus een opstand lijkt me daar vrij onwaarschijnlijk. Alleen in West-Europa is een grote allochtone moslimgemeenschap. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Het een en ander zal afhangen of we het immigratiebeleid dat we vandaag de dag kennen blijven aanhouden. Door de massale instroom van vreemdelingen, gezinshereniging, importhuwelijken,... worden we mss ooit een etnische minderheid. Ook steeds meer mensen ontvluchten onze steden, dit kan op termijn een probleem worden. Het politieke klimaat in Europa is in betrekkelijk korte tijd drastisch veranderd. De aanslagen van 11-9 hebben daarbij een belangrijke rol gespeeld. De vraag is, hoe het moslimfundamentalisme zal evolueren en welk effect zal dit hebben op de moslimgemeenschappen in W-Europa. De radicalisering van de islam is op zijn minst zorgwekkend te noemen. Veel zal ook afhangen van wat er beweegt in de ons omringende buurlanden. Eens het boeltje daar ontvlamt kan de vonk snel overslaan op ons. Het heeft in ieder geval alle ingredienten om een explosieve cocktail te worden. Aan paniekvoetbal moeten we niet doen, maar we moeten er op zijn minst voor zorgen dat het nooit zover kan komen.
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |