Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2007, 11:22   #1
Banneling

Standaard Integratie-onwil

Moslimagente weigerde Ian Blair de hand te schudden

Een Britse politieagente heeft om religieuze redenen geweigerd politiechef Ian Blair de hand te schudden, heeft de politie zaterdag gemeld. De vrouw maakte deel uit van een groep nieuw gediplomeerde agenten, die Sir Ian Blair tijdens een ceremonie op 21 december de hand zouden schudden.

De vrouw gaf aan dat het haar als moslima niet is toegestaan een man de hand te schudden of te kussen, tenzij het haar echtgenoot of een naast familielid is. "Sir Ian werd bij aankomst op de hoogte gesteld van dit verzoek", aldus een woordvoerder van de politie in de Mail on Sunday.

Furieus
"Dit was hem nog nooit overkomen, en hij reageerde furieus," zo luidt het, "maar hij gaf zijn akkoord om een scène te vermijden". Normaal gezien zou dit soort gedrag evenwel niet worden getolereerd binnen de Britse politiediensten, zo luidde het nog. Meerdere collega's hadden zich ook luidop afgevraagd hoe een agente die geen mannen mag aanraken, haar werk kan doen als ze bijvoorbeeld een arrestatie moet verrichten.

Vorig jaar ontstond al oproer in Groot-Brittannië toen een islamitische onderwijsassistente weigerde haar gezichtsbedekkende sluier af te doen. Ze verklaarde wel bereid te zijn haar gezicht aan kinderen te tonen, maar niet aan mannelijke collega's. De vrouw werd in november ontslagen.

De integratie van moslims in de Britse samenleving is een heet hangijzer sinds in juli 2005 door vier islamitische zelfmoordterroristen een reeks aanslagen op het Londense openbaar vervoer werd gepleegd. Daarbij werden 52 burgers gedood. (belga) HLN 21.17

Integratie-onwil op basis van religieuse gronden zou streng bestraft moeten worden. In dit geval bij voorbeeld door ontslag, zonder uitkering. Het gaat niet op dat integratieonwilligen verwachten in de Westerse maatschappij een job te vervullen waarbij ze het om religieuse redenen vertikken de kaffir-omgangsregels te respecteren. De overheden moeten dringend paal en perk stellen aan het opkomend religieus fundamentalisme �* la carte en de betrokken moslima maar duidelijk maken dat ze consequent moet zijn en geen job moet zoeken in een omgeving waar het bulkt van de mannelijke kaffirs. Haar religie verwacht van haar immers dat ze zo'n kaffir-omgeving vermijdt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 11:29   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn heel veel culturen waar men lichamelijk contact met andere vermijd, en ik vind dat helemaal niet slecht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 12:06   #3
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Maar niet in de Westerse cultuur.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 12:14   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn heel veel culturen waar men lichamelijk contact met andere vermijd, en ik vind dat helemaal niet slecht.
Het westerse handenschudden heeft in sé niks met "lichamelijk contact" te maken.

Het is een teken van vriendschap en vertrouwen. Door het feit van de ontblote rechterhand uit te steken toonde men dat men niet-bewapend was.

Een beetje ridicuul om dit gebruik nu ineens als sexuele provocatie te gaan zien. (Je vraagt je af w�*�*r ze het vandaan halen hé? al die volgelingen van de op sex beluste pedo-sexuele profeet).

Die Nederlandse pipo die geen handjes wou schudden verklaarde op NOVA dat de handen een VROUWELIJKE erogene zone waren (mannenhanden blijken dat niet te zijn) en hij wou dus die vrouwen niet nodeloos laten klaarkomen als hij ze een handje gaf.

Ik heb op slag een afspraak gemaakt bij een (islamitische) psychiater, vermits ik blijkbaar al heel mijn leven frigide was.
Ik ben nu aan het leren om klaar te komen als men mijn pink beroert. Alle begin is moeilijk nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 januari 2007 om 12:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 12:19   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Maar niet in de Westerse cultuur.
Nee, dat klopt. Maar de westerse cultuur is gebazeerd op een strijdende gemeenschap. Het geven van een hand( de rechter zelfs) was een tekenen om te laten zien dat men daar geen wapens in vast heeft.
Iemand om handjeschuden vragen is dus gewoon vragen of iemand zijn
betrouwbaarheid even wil tonen. Vind dit wel erg beledingend tegenover een gesprekspartner.
Oud 21 januari 2007, 12:31   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
betrouwbaarheid even wil tonen. Vind dit wel erg beledingend tegenover een gesprekspartner.
je vergist je: je vr�*�*gt niet om handjesschudden, je doet dit uit eigen vrije wil.
Net daarom is het WEIGEREN van iemands hand een regelrechte belediging.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 januari 2007, 12:37   #7
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat klopt. Maar de westerse cultuur is gebazeerd op een strijdende gemeenschap. Het geven van een hand( de rechter zelfs) was een tekenen om te laten zien dat men daar geen wapens in vast heeft.
Vele gebruiken hebben ergens hun oorsprong maar krijgen in het hedendaagse leven dikwijls een andere invulling.
Citaat:
Tegenwoordig is handengeven een beleefdheidsgroet en helemaal niet beledigend.
Oud 21 januari 2007, 13:21   #8
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zich heb ik daar geen probleem mee. De vraag die zich echter stelt is of ze haar job als politieagente op deze manier wel naar behoren kan uitvoeren.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 13:27   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Op zich heb ik daar geen probleem mee. De vraag die zich echter stelt is of ze haar job als politieagente op deze manier wel naar behoren kan uitvoeren.
Zeer onwaarschijnlijk! Hoe gaat ze een betrapte crimineel bij de lurven vatten als ze hem niet mag aanraken?

Oud 21 januari 2007, 16:24   #10
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En voor wanneer de integratie-praktijktests? Dat Kif-Kif en ander venijn zich beter met hun eigen aanhang bezighouden en zien dat ze deftig aangepast zijn. Het verwondert me niets dat moslims gediscrimineerd worden bij jobinterviews. Het zijn verhalen zoals bovenstaand met die trut die hen terecht in een verkeerd (maar correct) daglicht stellen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 16:42   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele gebruiken hebben ergens hun oorsprong maar krijgen in het hedendaagse leven dikwijls een andere invulling.

Tegenwoordig is handengeven een beleefdheidsgroet en helemaal niet beledigend.
Wel persoonlijk ben ik dus ook niet te vinden voor dat handjes geven.
Er zijn namelijk heel veel mensen die na toilet bezoek hun handen niet of slechts vluchtig wassen. Ook zijn er veel mensen die in hun neus peuteren of zelfs regelmatig aan hun achterste zitten.
Ook zijn er meer en meer mensen die huidziektse hebben, waaronder ook een paar besmettelijke. Dus zuiver uit medische redens ben ik dus tegen dat handjes schudden.
Oud 21 januari 2007, 17:25   #12
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Moslimagente weigerde Ian Blair de hand te schudden

Een Britse politieagente heeft om religieuze redenen geweigerd politiechef Ian Blair de hand te schudden, heeft de politie zaterdag gemeld. De vrouw maakte deel uit van een groep nieuw gediplomeerde agenten, die Sir Ian Blair tijdens een ceremonie op 21 december de hand zouden schudden.

De vrouw gaf aan dat het haar als moslima niet is toegestaan een man de hand te schudden of te kussen, tenzij het haar echtgenoot of een naast familielid is. "Sir Ian werd bij aankomst op de hoogte gesteld van dit verzoek", aldus een woordvoerder van de politie in de Mail on Sunday.

Furieus
"Dit was hem nog nooit overkomen, en hij reageerde furieus," zo luidt het, "maar hij gaf zijn akkoord om een scène te vermijden". Normaal gezien zou dit soort gedrag evenwel niet worden getolereerd binnen de Britse politiediensten, zo luidde het nog. Meerdere collega's hadden zich ook luidop afgevraagd hoe een agente die geen mannen mag aanraken, haar werk kan doen als ze bijvoorbeeld een arrestatie moet verrichten.

Vorig jaar ontstond al oproer in Groot-Brittannië toen een islamitische onderwijsassistente weigerde haar gezichtsbedekkende sluier af te doen. Ze verklaarde wel bereid te zijn haar gezicht aan kinderen te tonen, maar niet aan mannelijke collega's. De vrouw werd in november ontslagen.

De integratie van moslims in de Britse samenleving is een heet hangijzer sinds in juli 2005 door vier islamitische zelfmoordterroristen een reeks aanslagen op het Londense openbaar vervoer werd gepleegd. Daarbij werden 52 burgers gedood. (belga) HLN 21.17

Integratie-onwil op basis van religieuse gronden zou streng bestraft moeten worden. In dit geval bij voorbeeld door ontslag, zonder uitkering. Het gaat niet op dat integratieonwilligen verwachten in de Westerse maatschappij een job te vervullen waarbij ze het om religieuse redenen vertikken de kaffir-omgangsregels te respecteren. De overheden moeten dringend paal en perk stellen aan het opkomend religieus fundamentalisme �* la carte en de betrokken moslima maar duidelijk maken dat ze consequent moet zijn en geen job moet zoeken in een omgeving waar het bulkt van de mannelijke kaffirs. Haar religie verwacht van haar immers dat ze zo'n kaffir-omgeving vermijdt.
Wel, dit is dus vrij simpel: op staande voet ontslaan die vrouw!
Wie geen gebruik wil maken of niks wil weten van de westerse gebruiken en normen en waarden moet hierdoor ook niet in westerse instanties werken en verdient geen loon. Het is niet de bedoeling dat we ons moeten aanpassen aan een vreemde cultuur!
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 19:39   #13
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel persoonlijk ben ik dus ook niet te vinden voor dat handjes geven.
Er zijn namelijk heel veel mensen die na toilet bezoek hun handen niet of slechts vluchtig wassen. Ook zijn er veel mensen die in hun neus peuteren of zelfs regelmatig aan hun achterste zitten.
Ook zijn er meer en meer mensen die huidziektse hebben, waaronder ook een paar besmettelijke. Dus zuiver uit medische redens ben ik dus tegen dat handjes schudden.
Dat kan ik begrijpen, dat hoeft voor de meeste mensen ook niet, maar in dit specifieke geval wanneer iemand je komt feliciteren met je bereikte diploma mag dat toch kunnen, en vind ik het onbeleeft van haar het niet te doen.
Oud 21 januari 2007, 19:50   #14
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het westerse handenschudden heeft in sé niks met "lichamelijk contact" te maken.
Huh? Heeft u altijd handschoenen aan als u een hand geeft?

Dit is wel degelijk lichamelijk contact en als die vrouw dat niet wil is dat haar goedrecht. Men kan zich dan natuurlijk wel afvragen hoe geschikt die dame kan zijn als agente en hoe ze in vredesnaam normaal kan funcioneren in onze maatschappij.
Oud 21 januari 2007, 20:40   #15
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ze niemand zal moeten fouilleren;
Kortom, als fysiek contact zo uit den boze is voor deze madam in kwestie, heeft ze overduidelijk niet voor de juiste job gekozen.
Of zijn er daar ook quota ingevoerd?
Dit verhaal bewijst nog maar eens dat de hele integratiepolitiek al bij voorbaat verloren is.
Oud 21 januari 2007, 21:43   #16
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En zelfs al kruipt deze dame achter haar bureau om heel de dag PVkes te gaan uittypen en gaat ze niet achter criminelen aan, wie verzekerd haar dan niet dat er vroeg of laat toch eens een toevalling lichamelijk contact ontstaat, als ze die papiertjes aan een mannelijke collega moet overhandigen?
Oud 22 januari 2007, 08:50   #17
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals reeds vermeld: Hoe kan die vrouw dan een arrestatie verrichten?

"Excuse me, sir? Could you please hit yourself, hold yourself against the ground and cuff yourself?"

Sorry, maar dit is gewoon dikke onzin.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 09:03   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan ik begrijpen, dat hoeft voor de meeste mensen ook niet, maar in dit specifieke geval wanneer iemand je komt feliciteren met je bereikte diploma mag dat toch kunnen, en vind ik het onbeleeft van haar het niet te doen.
Ik heb zelf verscheiden diploma's en breveten behaald, waarvan er zelfs één door Kroonprins Albert aan mij werd overhandigd, geen enkele van ons ontvangers heeft toen een hand moeten schudden met hem.
Niet hij en niet wij hebben zelfs de beweging gemaakt om dit te doen.
Als een Kroonprins zulke discussie vermijd door er zelf geen aanleiding toe te geven, waarom kan een politiechef, die zijn ondergeschikten dan ook nogeens moet kennen en begrijpen om deftig werkte kunnen leveren, hier dan geen rekening mee houden.

Die politiechef had moeten weten dat er onder zijn ondergeschikten mensen zijn die niet van handjesschudden houden en had dit moeten vermijden.
Oud 22 januari 2007, 09:06   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Zoals reeds vermeld: Hoe kan die vrouw dan een arrestatie verrichten?

"Excuse me, sir? Could you please hit yourself, hold yourself against the ground and cuff yourself?"

Sorry, maar dit is gewoon dikke onzin.
Bij een goede kennis van je personeel, vermijd je als overste om probleemsituaties te maken, je zet een dergelijk persoon dan ook in op plaatsen waar lichamelijkcontact tot een minimum herleid kan worden.
Oud 22 januari 2007, 09:25   #20
araneus
Gouverneur

Standaard

Politiewerk vereist nu éénmaal lichamelijk contact, bijvoorbeeld bij een arrestatie. Wat gaat deze vrouw doen als één van haar collega politieagenten in moeilijkheden verkeerd, gaat ze opzij staan, of probeert ze haar collega te ontzetten ? Ik denk dat veel van haar collega's niet met haar willen samenwerken om bv. deze reden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be