![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en
gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de commentaren en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. En waar gaat het over? Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 florijnen) oftewel 5 euro per maand! Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens per 1 januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat (ondanks dalende grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer omhoog gaan. Met in het kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- en andere prijzen. Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten zijn die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een pilsje per maand". Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks stijgen en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan management en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag slikken. Enzovoort, enzovoort. Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: "Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen achtertuintje alvorens te gaan lopen blaten. |
![]() |
#2 |
|
![]() Tr@nsport schreef:
> België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en > gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben > grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de commentaren > en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. > > En waar gaat het over? > > Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 > florijnen) oftewel 5 euro per maand! Als ik slechts 1 keer per jaar van de weg gebruik maak, is het heel veel geld. Met 5 euro per keer kan ik wel leven. |
![]() |
#3 |
|
![]() "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en > gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben > grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de > commentaren > en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. > > En waar gaat het over? > > Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 > florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens per 1 > januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat (ondanks > dalende > grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer omhoog gaan. Met in het > kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- en andere prijzen. > > Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten > zijn > die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een > pilsje per maand". > > Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks > stijgen > en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan > management > en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag > slikken. > > Enzovoort, enzovoort. > > Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: > > "Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen > achtertuintje > alvorens te gaan lopen blaten. > > Met andere woorden, wanneer ik je redenatie goed begrijp, omdat er (in jouw ogen) niet (dan wel nagenoeg niet) tegen de door jouw genoemde zaken geprotesteerd wordt, moet je ook nu je mond houden. Dat is wat ik noem een drogredenatie. Die kom je vaak in deze groep tegen, maar niet vaak zo helder. Peter |
![]() |
#4 |
|
![]() "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> wrote in message news:[email protected] al.net... > België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en > gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben > grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de commentaren > en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. Hollandermop: Hoe krijg je 10 Nederlanders in een geit? Je gooit er een gulden in. Belgenmop: Hoe krijg je 10 Belgen in een eend ? Die zijn zo bekrompen dat ze er in passen. Het gaat niet om het geld, maar om ons geld. Nederlanders "vluchten" naar Belgie vanwege de belastingen. De minder rijke nederlanders zien Belgie als een doorrace land om in vakantieland Frankrijk te komen. Gek idee dat als je pas in Frankrijk bent je met vakantie bent en niet op het ogenblik dat je de voordeur achter je dichttrekt. Verbaas je niet dat we in Nederland Maut krijgen voor vrachtauto's en een jaarlijkse sticker voor personenauto's om op de snelweg te mogen. Wat Zeeuws Vlaanderen betreft lijkt het me prima dat Nederland gaat eisen dat de tunnel onder de Westerschelde in zijn geheel wordt afgelost door Belgie omdat anders er niet wordt gebaggerd en de haven van Antwerpen verzandt. A |
![]() |
#5 |
|
![]() Tr@nsport schreef:
> En waar gaat het over? > > Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 > florijnen) oftewel 5 euro per maand! Inderdaad, 60 euro per jaar, 5 euro per maand. Echter, ik maak jaarlijks gemiddeld 1 tot 2 dagen gebruik van het wegennet van onze zuiderburen. Dan vind ik 60 euro toch erg veel geld! Stel dan in dat je, net als in Oostenrijk, een vignet voor een aantal dagen kan kopen, als je zo graag een vignet wil invoeren. Hell, zelfs in Zwitserland, wat bij mij niet als goedkoop te boek staat, betaal je minder voor 14 maanden! Gr. Roy |
![]() |
#6 |
|
![]() "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en > gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben > grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de > commentaren > en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. > > En waar gaat het over? > > Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 > florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens per 1 > januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat (ondanks > dalende > grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer omhoog gaan. Met in het > kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- en andere prijzen. > > Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten > zijn > die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een > pilsje per maand". > > Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks > stijgen > en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan > management > en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag > slikken. > > Enzovoort, enzovoort. > > Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: > > "Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen > achtertuintje > alvorens te gaan lopen blaten. > Jij woont zeker niet in Zeeuws-Vlaanderen? Hier moeten wij regelmatig door België om in de rest van Nederland te komen dus wij zijn wel verplicht om dat vignet aan te schaffen. En vergeet ook niet de hoge kosten voor als je de tunnel onder de Westerschelde moet gebruiken. En nee, verhuizen is te duur! |
![]() |
#7 |
|
![]() "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> schreef in bericht
> Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten zijn > die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een > pilsje per maand". En als de accijns op alcohol niet zo hoog waren konden we er wel tien voor drinken! ![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en > gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben > grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de > commentaren > en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. Inderdaad, die energie is een betere zaak waardig. Het lijkt wel een opstand van verongelijkte LPF'ers, zeurderige ouwe mannen met teveel vrije tijd die kennelijk niets beters te doen hebben dan eeuwig te klagen over volstrekt triviale zaken die eerder te maken hebben met hun rijkdom dan met hun kansarmoede. Als men geen 60 euro wenst uit te geven voor een vignet, dan rijden ze toch gewoon om België heen (hoewel ik me de bezwaren van de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen wel kan voorstellen gezien hun woonlocatie)? <knip> > Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks > stijgen > en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan > management > en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag > slikken. Helemaal met je eens. Ik vind de premie voor de ziektekostenverzekering (die verplicht is!) heel wat financieel belastender voor gezonden én zieken dan een wegenvignetje voor een land waar je ook in alle gezondheid omheen kunt rijden. Tom. |
![]() |
#9 |
|
![]() "Anton Bunschoten" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Als ik slechts 1 keer per jaar van de weg gebruik maak, is het heel veel > geld. Met 5 euro per keer kan ik wel leven. Remedie: rijd elke week een keer door België en je voelt je een echte Hollander, die tot de laatste cent zal 'genieten' van de belasting die hij betaalt. Tom. |
![]() |
#10 |
|
![]() In article <[email protected] et>,
Tr@nsport <Tr@[email protected]> wrote: >En waar gaat het over? > >Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >florijnen) oftewel 5 euro per maand! Als ik de belgische bronnen lees: *waarschijnlijk* 60 euro. Er staat nog helemaal niets vast, anders dan dat alle districten het nu eens zijn over een verdeelsleutel van de opbrengsten. Stel nou dat de soep wel zo heet gegeten wordt en we moeten 60 euro betalen voor een jaarkaartje (a la Zwitserland), dan vraag ik mij af wat de opbrengsten zullen zijn. Hoeveel Nederlanders gaan er dan per jaar zo'n ding kopen? Hoeveel Nederlandse auto's steken er per jaar de Belgische grens over? Laat het een miljoen zijn. De totale opbrengst is dan 60 miljoen minus de overheadkosten. Is het een idee dat we dat als land in 1 keer afkopen uit die pot van 15 miljard die we jaarlijks inbrengen als automobilist? Dat scheelt een hoop administratie voor de Belgen en een hoop gemopper bij ons. -- [J|O|R] <- .signature.gz |
![]() |
#11 |
|
![]() In article <[email protected]>,
Tom <[email protected]> wrote: >kansarmoede. Als men geen 60 euro wenst uit te geven voor een vignet, dan >rijden ze toch gewoon om België heen (hoewel ik me de bezwaren van de >inwoners van Zeeuws-Vlaanderen wel kan voorstellen gezien hun woonlocatie)? Ik heb me laten vertellen dat die huizen daar veel goedkoper zijn dan in de rest van het land. Misschien dat ze daar die 60 euro uit kunnen financieren? -- [J|O|R] <- .signature.gz |
![]() |
#12 |
|
![]() Goh Anneke.A: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Wat Zeeuws Vlaanderen betreft lijkt het me prima > dat Nederland gaat eisen dat de tunnel onder de Westerschelde in zijn geheel > wordt afgelost door Belgie omdat anders er niet wordt gebaggerd en de haven > van Antwerpen verzandt. Da's een hele goie, kunnen die gevaarlijke slagbomen gelijk weggehaald worden... -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#13 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 10:32:55 +0100, Anton Bunschoten wrote
(in article <[email protected]>): > Tr@nsport schreef: >> België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en >> gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben >> grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de commentaren >> en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. >> >> En waar gaat het over? >> >> Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >> florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Als ik slechts 1 keer per jaar van de weg gebruik maak, is het heel veel > geld. Met 5 euro per keer kan ik wel leven. Wat schat je dat (bijv) A'dam <-> den Haag zal gaan kosten met rekeningrijden? Dan lach je om 60 euro. |
![]() |
#14 |
|
![]() "Roy van Lamoen" <[email protected]> wrote in message news:[email protected].. . > Tr@nsport schreef: > > En waar gaat het over? > > > > Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 > > florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Inderdaad, 60 euro per jaar, 5 euro per maand. Echter, ik maak jaarlijks > gemiddeld 1 tot 2 dagen gebruik van het wegennet van onze zuiderburen. > > Dan vind ik 60 euro toch erg veel geld! Stel dan in dat je, net als in > Oostenrijk, een vignet voor een aantal dagen kan kopen, als je zo graag > een vignet wil invoeren. > > Hell, zelfs in Zwitserland, wat bij mij niet als goedkoop te boek staat, > betaal je minder voor 14 maanden! Als ik naar Parijs reis betaal ik voor mijn eentje 55 euro per keer aan luchthavenbelasting. De Franse snelweg mag je bij de 60 euro van Belgie per jaar optellen als je het wil vergelijken. A. |
![]() |
#15 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 11:10:27 +0100, Roy van Lamoen wrote
(in article <[email protected]>): > Tr@nsport schreef: >> En waar gaat het over? >> >> Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >> florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Inderdaad, 60 euro per jaar, 5 euro per maand. Echter, ik maak jaarlijks > gemiddeld 1 tot 2 dagen gebruik van het wegennet van onze zuiderburen. > > Dan vind ik 60 euro toch erg veel geld! Stel dan in dat je, net als in > Oostenrijk, een vignet voor een aantal dagen kan kopen, als je zo graag > een vignet wil invoeren. > > Hell, zelfs in Zwitserland, wat bij mij niet als goedkoop te boek staat, > betaal je minder voor 14 maanden! > > Gr. > Roy Als je 1 keer per jaar naar de Zuidkust van Frankrijk gaat dan ben je meer geld kwijt. En ga je 2 keer dan 2 keer zoveel, etc. |
![]() |
#16 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 10:38:35 +0100, kriegel wrote
(in article <[email protected] >): > Met andere woorden, wanneer ik je redenatie goed begrijp, omdat er (in jouw > ogen) niet (dan wel nagenoeg niet) tegen de door jouw genoemde zaken > geprotesteerd wordt, moet je ook nu je mond houden. > > Dat is wat ik noem een drogredenatie. > Die kom je vaak in deze groep tegen, maar niet vaak zo helder. Niks drogredenatie. Het geblaat gaat alle proporties te buiten. |
![]() |
#17 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 11:13:49 +0100, Laura wrote
(in article <[email protected]>): > Jij woont zeker niet in Zeeuws-Vlaanderen? Nee maar mijn persoon staat er verder buiten. Ik heb dezelfde mening als ik wel vlak bij de grens zou wonen. > Hier moeten wij regelmatig door België om in de rest van Nederland te komen > dus wij zijn wel verplicht om dat vignet aan te schaffen. En vergeet ook > niet de hoge kosten voor als je de tunnel onder de Westerschelde moet > gebruiken. > En nee, verhuizen is te duur! Ga dan eerst eens brullen over die belasting die je voor de Westerscheldetunnel moet betalen. Want die tunnel is gemaakt van belastinggeld. |
![]() |
#18 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 12:47:03 +0100, Oscar wrote
(in article <[email protected]>): > De totale opbrengst is dan 60 miljoen minus de overheadkosten. Is het > een idee dat we dat als land in 1 keer afkopen uit die pot van 15 > miljard die we jaarlijks inbrengen als automobilist? Dat scheelt een > hoop administratie voor de Belgen en een hoop gemopper bij ons. >De totale opbrengst is dan 60 miljoen minus de overheadkosten. Is het >een idee dat we dat als land in 1 keer afkopen uit die pot van 15 >miljard die we jaarlijks inbrengen als automobilist? Dat scheelt een >hoop administratie voor de Belgen en een hoop gemopper bij ons. Ja joh, maak het nog zotter dan het is. Jij weet zeker niet dat het grootste deel van de weg Breda/grnes <-> Antwerpen al door Nederland betaald wordt. Kijk eens naar het deel wat Nederland betaald van de aanleg HSL op Belgisch grondgebied. En zo zijn er nog meer Belgische zaken die door ons betaald worden. (of je er nu wel of geen gebruik van maakt) |
![]() |
#19 |
|
![]() snip...
>> niet de hoge kosten voor als je de tunnel onder de Westerschelde moet >> gebruiken. >> En nee, verhuizen is te duur! > >Ga dan eerst eens brullen over die belasting die je voor de >Westerscheldetunnel moet betalen. Want die tunnel is gemaakt van >belastinggeld. > het begint een behoorlijk trol-gehalte te krijgen. -- de groeten van Martin http://route1.nl http://home.planet.nl/~usa/ http://125msec.googlepages.com/home |
![]() |
#20 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 12:47:03 +0100, Oscar wrote
(in article <[email protected]>): > Stel nou dat de soep wel zo heet gegeten wordt en we moeten 60 euro > betalen voor een jaarkaartje (a la Zwitserland), dan vraag ik mij af wat > de opbrengsten zullen zijn. Hoeveel Nederlanders gaan er dan per jaar > zo'n ding kopen? Hoeveel Nederlandse auto's steken er per jaar de > Belgische grens over? Laat het een miljoen zijn. Er gaat er niet 1 Nederlander minder de grens over want blaten is 1 en doen is 2. |