![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geachte.
Vindt U het normaal dat Joden niet moesten gaan kiezen tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen.Reden het Loofhuttenfeest En ik zou graag van U eens willen horen waarom het voor ons niet mag een voor de joodse gemeenschap wel
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 januari 2007 om 08:34. |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij werd er helemaal geen uitzondering voorzien voor de Joodse gemeenschap.
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk niet. De Joden die niet zelf gingen stemmen hebben gewoon een volmacht gegeven aan een buurman of kennis om dat in hun plaats te doen. Niets voorkeurbehandeling. Domme vraagvan Duveltje.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() De vraag is natuurlijk wel of zoiets mag zonder "ziektebriefje" of iets dergerlijks.(maar ik heb in daar in mijn schoolverleden teveel misbruik van gemaakt om iemand anders hiervan te beschuldigen)
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België geldt stemplicht, maar je mag jouw stem ook uitbrengen via volmacht. Je hoeft daar geen reden bij geven.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder had altijd een doktersbriefje nodig om een volmacht af te geven.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt 5 van het reglement gaat als volgt: "De kiezer die omwille van zijn geloofsovertuiging in de onmogelijkheid verkeert zich in het stembureau aan te melden. Dit blijkt uit een attest van de religieuze overheid." Het volledig reglement met betrekking tot de stemming bij volmacht vind je hier. Laatst gewijzigd door Antoon : 21 januari 2007 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als het zo doorgaat moet de heer Marinower niet meer komen om de vragen te beantwoorden. ![]() Toch, goed opzoekwerk gedaan Antoon. ![]()
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artikel: 5.000 orthodoxe joden kunnen niet stemmen
![]() De eerste twee en de laatste twee dagen van de week zijn feestdagen. Dan is het voor de streng orthodoxe gelovigen onder meer verboden om te werken, elektronische toestellen aan- of uit te zetten en te schrijven. Stemmen met de computer of een bolletje rood maken is dus verboden. "In Antwerpen alleen al gaat het om zo'n 5.000 mensen", zegt Diane Keysers, secretaris-generaal van het Forum der Joodse Organisaties. "We hebben onderhandeld met de stad om hen op vrijdag 6 oktober te laten stemmen, maar zoiets organiseren bleek onmogelijk", zegt Keysers. "Bovendien kunnen ze ook geen vrijstelling aanvragen op religieuze gronden." De betrokkenen moeten nu een volmacht geven aan anderen om in regel te zijn met de wet. "Het is toch jammer dat 5.000 Belgen hun recht en plicht niet zelf kunnen uitoefenen", zegt Keysers nog. Ook in Brussel doet het probleem zich voor, maar dan op kleinere schaal. In de hoofdstad wonen immers minder streng orhodoxe joden. De streng orthodoxe joden maken zo'n 10 procent uit van alle joden in Antwerpen. Voor de 90 procent anderen is er geen enkel probleem. Bron/ http://www.kuleuven.be/thomas/secund...rkiezingen.php
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit jij nu fout in zé,werden ze alle 5000 plots ziek of wat,wist men niet lang op voorhand dat orthodoxe joden met het Loofhuttenfeest zaten niet mochten gaan kiezen,werd er vervolging ingesteld tegen het misbruiken van onze kieswet? Dat noem ik dus voorkeurbehandeling
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je heel het document over volmachten wilt lezen, klik dan hier. |
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik me ook afvraag is of in Israël tijdens deze periode vliegtuigen wel konden opstijgen en of soldaten konden oefenen met hoogtechnologisch tuig ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 januari 2007 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig, anders konden ze zich niet 'verdedigen' in die periode.....
Ik stel vast dat er dus ook daar geen eensgezindheid heerst qua godsdienst.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 januari 2007 om 16:27. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen konden, maar moesten. Voor zover ik weet bestaat er in de Joodse Godsdienst een force majeur , overmacht wanneer je eigen leven in gevaar is. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zevende dag in mijn geloof is een dag van totale rust,wat is mijn geloof anders dan het ,orthodoxe joods geloof?
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel heel extreme gelovigen zouden dat doen, neen ? Bewijst dit niet dat sommigen zich toch heel moeilijk kunnen integreren en zich aanpassen aan onze normen en waarden en dat zijn o.a. scheiding van kerk en staat. Wat u de islam verwijt is nog toepasselijk op anderen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 22 januari 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch het is wel zo dat wanneer de wet voorziet dat je omwille van je overtuiging of geloof via volmacht mag stemmen, het probleem van de scheiding van Kerk en Staat zich in dit geval niet stelt bij de orthodoxe Joden, eerder bij de wetgever. Laatst gewijzigd door Antoon : 22 januari 2007 om 19:08. |
|
![]() |