Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2007, 20:22   #1
An
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Berichten: 6
Standaard Uit de vakbond gezet.

Ik snap niet dat ik uit de christelijke vakbond word gezet omdat ik éénmaal ben opgekomen voor het VB. En dan nog niet eens verkozen. Christelijk wil toch zeggen verdraagzaam, maar ik word niet verdragen. Ik ben katholiek en gelovig, daar draait het dan blijkbaar niet om bij het christelijk ‘ vak verbond', dat toch eigenlijk niks met de politiek zou te maken mogen hebben. Gaan ze dan nu ook anders gelovigen buiten smijten?

En dan willen ze me een brief laten tekenen dat ik afstand neem van de standpunten van het Vlaams Belang, dat ik geen lid meer blijf, dat ik geen lid meer zal zijn van aanverwante vzw's, dat ik niet meer zal militeren, dat ik geen mandaat meer zal opnemen.

De vakbond kan de boom, ik teken niet!
An is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:24   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Dat is verdraagzaamheid anno 2007.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:24   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Bekijk bericht
Ik snap niet dat ik uit de christelijke vakbond word gezet omdat ik éénmaal ben opgekomen voor het VB. En dan nog niet eens verkozen. Christelijk wil toch zeggen verdraagzaam, maar ik word niet verdragen. Ik ben katholiek en gelovig, daar draait het dan blijkbaar niet om bij het christelijk ‘ vak verbond', dat toch eigenlijk niks met de politiek zou te maken mogen hebben. Gaan ze dan nu ook anders gelovigen buiten smijten?

En dan willen ze me een brief laten tekenen dat ik afstand neem van de standpunten van het Vlaams Belang, dat ik geen lid meer blijf, dat ik geen lid meer zal zijn van aanverwante vzw's, dat ik niet meer zal militeren, dat ik geen mandaat meer zal opnemen.

De vakbond kan de boom, ik teken niet!
De vakbond heeft overschot van gelijk. Leden die aangesloten zijn bij een organisatie die de vakbonden wil nekken, moeten eruit geflikkerd worden. Daar is gewoon geen discussie over. Het Vlaams Blok zou toch ook geen leden opnemen die de partij willen kapotmaken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:30   #4
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De vakbond heeft overschot van gelijk. Leden die aangesloten zijn bij een organisatie die de vakbonden wil nekken, moeten eruit geflikkerd worden. Daar is gewoon geen discussie over. Het Vlaams Blok zou toch ook geen leden opnemen die de partij willen kapotmaken?
Gij kunt nogal eentje zeveren man.

Jij vind dus omdat ik op de lijst heb gestaan ik met alles akkoord ga?lol.
Jij vind ondanks ik het daar half en half mee eens ben ik tegen de vakbond zou zijn?

Jongen toch,de vakbond heeft geen enkel goeie reden waarom ze mensen buiten zwieren.
Vakbonden willen nekken?Verklaar u nader?

Ik ben al van kleins af aan bij de acv en dan opeens omdat ik na 28 j op de lijst sta van het vb zou ik de vakbond willen nekken,klip plat.
Wat met al die mensen die 100% achter het vb staan en gewoon lid zijn?Dat weet de vakbond niet.Wat een gezever.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:33   #5
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Bekijk bericht
Ik snap niet dat ik uit de christelijke vakbond word gezet omdat ik éénmaal ben opgekomen voor het VB. En dan nog niet eens verkozen. Christelijk wil toch zeggen verdraagzaam, maar ik word niet verdragen. Ik ben katholiek en gelovig, daar draait het dan blijkbaar niet om bij het christelijk ‘ vak verbond', dat toch eigenlijk niks met de politiek zou te maken mogen hebben. Gaan ze dan nu ook anders gelovigen buiten smijten?

En dan willen ze me een brief laten tekenen dat ik afstand neem van de standpunten van het Vlaams Belang, dat ik geen lid meer blijf, dat ik geen lid meer zal zijn van aanverwante vzw's, dat ik niet meer zal militeren, dat ik geen mandaat meer zal opnemen.

De vakbond kan de boom, ik teken niet!

Weet je wat ik heb gedaan;ik ben naar de aclvb gegaan op internet en heb mij daar online laten inschrijven.Geen enkel probleem,ik zit er nog steeds bij en ze weten zelfs dat ik buiten gezwierd ben bij het acv maar dat kwam alleen maar wegens persoonlijke reden ivm problemen op het werk.De man heeft er niets op tegen en zal mij niet aangeven,er bestaan dan toch nog goeie eerlijke mensen.

Het probleem is als je moet doppen,das dikke shit als je bij geen vakbond bent aangesloten.
Ook niet vergeten dat er mensen zijn in bv een bedrijf zelf die bij de vakbond zijn en afgevaardigd en zelf ook het er niet mee eens zijn dat mensen worden buiten gekuisd.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:35   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Vakbonden willen nekken?Verklaar u nader?
Het Vlaams Blok eist rechtspersoonlijkheid voor de vakbonden. Waarom denk je dat ze dat willen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:36   #7
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Daar gaan we weer.

De vakbond voert uit wat zijn congres beslist heeft. En die congresbeslissing stelt duidelijk dat actief lidmaatschap bij het VB onverenigbaar is met vakbondslidmaatschap. Het minste dat je kunt zeggen is dat ze beginselvast zijn. En moedig om, tegen de stroom in, niet af te wijken van wat de overgrote meerderheid van hun leden en militanten beslist hebben.

Kiezen is verliezen mevrouw. En voor keuzes ben je zelf verantwoordelijk.
Al de rest is gezever.
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:36   #8
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

bestaat er een vakbond voor kunstenaars? staken die veel?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:37   #9
C.C.
Burger
 
Geregistreerd: 25 februari 2006
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het Vlaams Blok eist rechtspersoonlijkheid voor de vakbonden. Waarom denk je dat ze dat willen?
Omdat de vakbonden tegenwoordig partijgebonden zijn
Ze vervullen gewoon hun oorspronkelijke taak niet meer , daarom moet de kans er komen om eventueel klachten te kunnen indienen.
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:38   #10
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bestaat er een vakbond voor kunstenaars? staken die veel?
Jij doet echt vruchteloze pogingen om mij op te jutten.
Ik wacht vol interesse op je eerste inhoudelijk interessante bijdrage op dit forum.
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:39   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het Vlaams Blok eist rechtspersoonlijkheid voor de vakbonden. Waarom denk je dat ze dat willen?
Waarom denk je dat ze dat niet willen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:39   #12
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Jij doet echt vruchteloze pogingen om mij op te jutten.
Ik wacht vol interesse op je eerste inhoudelijk interessante bijdrage op dit forum.
insgelijks.

Antwoord gewoon eens. Voor de verandering.
Ik probeer te weten te komen of jij een vakbondexpert bent of gewoon wat uit je nek kletst. Mag dat?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 juni 2007 om 20:40.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:40   #13
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ik ben niet tegen maar ook niet voor de vakbonden net als het vb.
De reden die ze aanhaalden om mij buiten te zwieren was lachwekkend.
Maar ik lig er niet wakker van,ik ben bij de aclvb gegaan en daar voorlopig geen enkel probleem.
En gelijk hebben ze.

Kunstenaarke;dat is prive en is een prive keuze dat ik op de vb lijst wil staan,daar heeft de vakbond niets mee te maken,punt.
Dat is ook niet de reden waarom ik op de lijst heb gestaan.

En de vakbond moet er zijn voor het volk,het werkvolk net zoals mij trouwens en wat doen ze,ze zwieren werkvolk zelf buiten.lol.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:40   #14
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
insgelijks.

Antwoord gewoon eens. Voor de verandering.

Bij deze
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:49   #15
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

Kunstenaarke
Kunnen jullie nu echt niet debatteren en van mening verschillen zonder direct de 'tegenpartij' te moeten verkleuteren?

Het zegt zoveel over jezelf Marlboro.
Spreek toch eens als een volwassen mens.
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:53   #16
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

foutje
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise

Laatst gewijzigd door garfield : 1 juni 2007 om 20:57.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:53   #17
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De vakbond heeft overschot van gelijk. Leden die aangesloten zijn bij een organisatie die de vakbonden wil nekken, moeten eruit geflikkerd worden. Daar is gewoon geen discussie over. Het Vlaams Blok zou toch ook geen leden opnemen die de partij willen kapotmaken?
Leugens en onzin, ten eerste gaat het hier over het Vlaams Belang maar dat detail wordt liever vergeten zeker.
De tweede leugen "het VB wil de vakbonden nekken" weer eens fout. Het VB wil dat de vakbonden doen wat ze horen te doen namelijk de rechten van de arbeiders verdedigen, wat hoort daar niet bij : PC onzin verkopen in hun boekjes, vage connecties tss hunzelf en hun politieke broodheren, uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen, om de haverklap een fabriek platleggen en zo nog meer jobs in gevaar brengen door een creatie van een negatief investeringsklimaat
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise

Laatst gewijzigd door garfield : 1 juni 2007 om 20:56.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:56   #18
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Kunnen jullie nu echt niet debatteren en van mening verschillen zonder direct de 'tegenpartij' te moeten verkleuteren?

Het zegt zoveel over jezelf Marlboro.
Spreek toch eens als een volwassen mens.
Ik heb daar soms geen zin meer in omdat ik steeds opnieuw hetzelfde hoor en steeds opnieuw van mensen die het vb haten.Dus wat voor zin heeft het?Zeg het mij eens.
Je vind het zonder nadenken trouwens een goeie zaak dat ik en anderen die op de lijst hebben gestaan buiten vliegen bij de acv.lol.

Ik zeg het nog eens;ik ben al heel mijn leven lid van acv,ik betaalde altijd op tijd,ik ben al vanaf mijn 15j voor het vlaams blok en nu opeens ben ik een slechte,zou ik blijkbaar het met alles eens zijn met wat het vb erkondigd over eender wat,maakt niet uit,ik wist niet dat anderen met name acv mijn gedachten kunnen lezen?

Ik zeg nogmaals,zeer veel mensen die 100% achter het vb staan en die gewoon op ons stemmen en/of lid zijn(wat de vakbond niet weet)?

Er zijn heel veel mensen bij die op onze lijsten hebben gestaan gewoon om ons te helpen omwille van bv vrouwen tekort.Nu worden ook die mensen aangepakt,onbegrijpelijk.

Ik ben niet met alles akkoord met wat het vb zegt of voorstelt,das nu eenmaal zo bij iedere partij trouwens.

Dat ach en abvv mensen uitsluit omwille van een reden die sowieso niet iedereen deelt trekt dus nergens op.

En het is prive;ik sta op een lijst of ben lid van een partij van wie ik wil en daar heeft de vakbond geen moer mee te maken.

De vakbond dient er om de belangen van de werkmensen te verdedigen en niet om ze buiten te gooien.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 20:57   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Daar gaan we weer.

De vakbond voert uit wat zijn congres beslist heeft. En die congresbeslissing stelt duidelijk dat actief lidmaatschap bij het VB onverenigbaar is met vakbondslidmaatschap. Het minste dat je kunt zeggen is dat ze beginselvast zijn. En moedig om, tegen de stroom in, niet af te wijken van wat de overgrote meerderheid van hun leden en militanten beslist hebben.

Kiezen is verliezen mevrouw. En voor keuzes ben je zelf verantwoordelijk.
Al de rest is gezever.
Voil�*, meer moet dat niet zijn. Zowel bij het ABVV als het ACV. En zo hoort het ook.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 21:07   #20
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voil�*, meer moet dat niet zijn. Zowel bij het ABVV als het ACV. En zo hoort het ook.
Hmm!... nog eens herhalen:

De vakbond voert uit wat zijn congres beslist heeft. En die congresbeslissing stelt duidelijk dat actief lidmaatschap bij het VB onverenigbaar is met vakbondslidmaatschap. Het minste dat je kunt zeggen is dat ze beginselvast zijn. En moedig om, tegen de stroom in, niet af te wijken van wat de overgrote meerderheid van hun leden en militanten beslist hebben.

...Enne wie gaat naar dat congres? Wie beslist over de punten die op dat congres zullen gestemd worden? ... En wat over die rechten van vrije meningsuiting warover die linkse rakkers het steeds hebben... wanneer het alleen maar in hun kraam te pas komt?

Vakbonden worden gesteund met overheidsgeld... en zijn daarom ook verplicht een neutrale houding aan te nemen. Voor mij moogt gij iedereen schorsen die niet met uw standpunt akkoord gaat, maar betaal dat dan met uw eigen centen en stort die overheidssteun terug!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be