Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Ben ik - volgens jullie - geïntegreerd?
Ja, ik stem VB 5 35,71%
Ja, ik stem géén VB 5 35,71%
Nee, islam hoort niet in Europa 4 28,57%
Nee, 29 mei 1453 zijn wij Christenen niet vergeten, meneer de Turk! 0 0%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2007, 23:22   #1
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard De integratie

Als ik lees wat er hier allemaal over de islam en vreemdelingen wordt geschreven, amai. Ik wil is weten waar de grens ligt

Kan iemand op dit forum mij uitleggen wat de perfecte integratie inhoudt? Ben ik perfect geïntegreerd?

Net zoals de meeste Turken ben ik nationalistisch, hetgeen niet wil zeggen dat ik iets tegen Vlaamse of andere nationalisten heb. Ook ik ben voor de splitsing van b-h-v, ook ik spreek in Brussel géén woord Frans, ook ik ben niet te spreken over de PS-maffia.

Ik vind dat religie iets voor privé is. Voorts ben ik voorstander van een strenger immigratie- en taalbeleid. De criminaliteit onder de allochtonen ligt te hoog. Men zou de zware criminelen naar het land van herkomst moeten sturen, zodat de rest gewaarschuwd is.
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 23:47   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn mening is iemand geïntegreerd als deze over voldoende capaciteiten en middelen beschikt om goed te functioneren in de maatschappij. Daaronder versta ik o.a. een voldoende kennis van de taal in de regio, zodanig opgeleid, dat deze een baan tot zijn/haar beschikking heeft, ofwel de kans op een baan voldoende is. Daarbij nog is het belangrijk dat de wet strict opgevolgd wordt, en voor de rest beschouw ik het religieus invullen, nationaal bewustzijn, etcetera, niet behorend tot het integratieproces.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 januari 2007 om 23:49.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 23:50   #3
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Naar mijn mening is iemand geïntegreerd als deze over voldoende capaciteiten en middelen beschikt om goed te functioneren in de maatschappij. Daaronder versta ik o.a. een voldoende kennis van de taal in de regio, zodanig opgeleid, dat deze een baan tot zijn/haar beschikking heeft, ofwel de kans op een baan voldoende is. Daarbij nog is het belangrijk dat de wet strict opgevolgd wordt, en voor de rest beschouw ik het religieus invullen, nationaal bewustzijn, etcetera, niet behorend tot het integratieproces.
U bent dan ook een liberalist
Oud 30 januari 2007, 23:56   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa* Bekijk bericht
U bent dan ook een liberalist
Een progressief-liberale om precies te zijn. Sterker nog, D66 is de op een na progressiefste partij van Nederland.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 13:04   #5
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Bon. Ik ga dan ook maar radicaliseren en mijn noord-Afrikaanse broeders steunen bij hun strijd
Oud 31 januari 2007, 14:56   #6
Laya
Minister

Standaard

Zelf vind ik hier niet te kunnen over oordelen van op afstand, nodig ons es uit voor de thee en ik zal het je weten te zeggen (munt of kaneel graag)
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 15:04   #7
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon. Ik ga dan ook maar radicaliseren en mijn noord-Afrikaanse broeders steunen bij hun strijd

In een andere draad beweer je dat je een geseculariseerde Turk bent.
Dat horen we graag.
Vertel eens wat meer over die secularisering.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 21:21   #8
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
In een andere draad beweer je dat je een geseculariseerde Turk bent.
Dat horen we graag.
Vertel eens wat meer over die secularisering.
Met vol enthousiasme wil ik dat doen, maar u moet eerst stemmen

Circe en de andere 'sossen' hebben mij eerlijk gezegd teleurgesteld.
Oud 31 januari 2007, 21:23   #9
Banneling

Standaard

Citaat:
Met vol enthousiasme wil ik dat doen, maar u moet eerst stemmen

Circe en de andere 'sossen' hebben mij eerlijk gezegd teleurgesteld.

Eerst zien of je geen taqyia-talk verkoopt. Daarna zal ik stemmen.
Dus, vertel maar.
Oud 31 januari 2007, 21:38   #10
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eerst zien of je geen taqyia-talk verkoopt. Daarna zal ik stemmen.
Dus, vertel maar.
Mij beschuldigen van taqyia-talk verkopen, gij verzuurde Vlaming

Momenteel heb ik geen zin om een heel verhaal neer te pennen, misschien morgen of overmorgen
Oud 31 januari 2007, 21:45   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij beschuldigen van taqyia-talk verkopen, gij verzuurde Vlaming
Wees blij dat ik geen cordon rond je leg. Dan pas kan je spreken van verzuurde Vlaming !

Citaat:
Momenteel heb ik geen zin om een heel verhaal neer te pennen, misschien morgen of overmorgen
Neem al de tijd die je nodig hebt.
Oud 31 januari 2007, 22:32   #12
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik lees wat er hier allemaal over de islam en vreemdelingen wordt geschreven, amai. Ik wil is weten waar de grens ligt

Kan iemand op dit forum mij uitleggen wat de perfecte integratie inhoudt? Ben ik perfect geïntegreerd?

Net zoals de meeste Turken ben ik nationalistisch, hetgeen niet wil zeggen dat ik iets tegen Vlaamse of andere nationalisten heb. Ook ik ben voor de splitsing van b-h-v, ook ik spreek in Brussel géén woord Frans, ook ik ben niet te spreken over de PS-maffia.

Ik vind dat religie iets voor privé is. Voorts ben ik voorstander van een strenger immigratie- en taalbeleid. De criminaliteit onder de allochtonen ligt te hoog. Men zou de zware criminelen naar het land van herkomst moeten sturen, zodat de rest gewaarschuwd is.
Geïntegreerd zijn houdt volgens mij in dat je niet alleen volwaardig en zelfstandig kan functioneren binnen de maatschappij (wat onder meer inhoudt dat je de taal op een redelijk niveau beheerst), maar dat je ook een reële bijdrage aan de maatschappij levert. Dat kan allerlei vormen aannemen, en ik vind het verkeerd om de graad van integratie teveel af te meten aan uiterlijkheden en in wezen onbelangrijke details.

Een voorbeeldje :

Bij ons op kantoor werkt een meisje dat van Turkse afkomst is, en praktiserend moslima is. Zij draagt steeds een sluier (wel op een vrij moderne manier). Verder spreekt ze perfect Nederlands, heeft een heel aangename en open mentaliteit en werkt goed. Voor mij is zij perfect geïntegreerd. En het kan me dus eigenlijk niets schelen dat ze zichtbaar haar religie afficheert.

Van wat ik kan afleiden uit je beschrijving lijk je mij in deze zin ook geïntegreerd te zijn.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 11:51   #13
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

juist, maar het grote gevaar blijft de islam.Wat wanneer zij de meerderheid zouden uitmaken in Belgie?Gaan zij dan niet hun wetten opleggen? Wie kan dat garanderen,?Zelf de geintegreerden zouden wel eens het slachtoffer kunnen worden van hun eigen godsdiens.Multicultuur: het is en blijft een zéér gevaarlijk gegeven.Bijzonder op de manier waarop de regeringen,onder druk van extreem links,ons deze in de maag blijft splitten.Er zijn geen antwoorden op de vele vragen van de autochtonen,of toch wel,ééntje: RASCISME...
Oud 1 februari 2007, 12:47   #14
tomcpp
Banneling

Standaard

Gaan zij dan hun wetten opleggen ? Nee helemaal niet, dit is wat er gebeurd als moslims in aantal groeien :

http://www.serbianna.com/photo_2007/0114.html

Kosovo Muslim Albanian extremists protest against an imminent U.N. proposal in the capital Pristina, January 22, 2007 by showing a Kosovo map and highlighting areas on it in red where Christians have not been expelled nor murdered yet. U.N. envoy Martti Ahtisaari is due to outline his proposal on the fate of Serbia's U.N.-run province to the six major powers steering Balkan diplomacy on Friday on Vienna. (Hazir Reka/Reuters)
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 08:21   #15
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mja, lijkt er al wat op...

Maar heu, hoe lang leeft u al in België?

Want dat is net het probleem denk ik.
In de usa, krijg je na een aantal procedures het staatsburgerschap. Als je daar na enkele jaren aan een immigrant vraagt, welke nationaliteit heb je?
In welk leger wil je? Welke economie moet gesteund worden? Dan krijg je daar als antwoord ;
usa.

Hier leven immigranten 3generaties en als je naar hun nationaliteit vraagt, dan zijn ze turk of marokkaan.

Ik vind dat als je in België wil wonen, leven, werken, je kinderen een betere toekomst geven, wel
gedraag je dan als belg, voel je belg en doe iets terug voor belgië.

Voel je je eerder Turk of Marokkaan. Ga daar dan wonen.
Dat is toch logisch of niet?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 02:36   #16
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Mja, lijkt er al wat op...

Maar heu, hoe lang leeft u al in België?

Want dat is net het probleem denk ik.
In de usa, krijg je na een aantal procedures het staatsburgerschap. Als je daar na enkele jaren aan een immigrant vraagt, welke nationaliteit heb je?
In welk leger wil je? Welke economie moet gesteund worden? Dan krijg je daar als antwoord ;
usa.

Hier leven immigranten 3generaties en als je naar hun nationaliteit vraagt, dan zijn ze turk of marokkaan.

Ik vind dat als je in België wil wonen, leven, werken, je kinderen een betere toekomst geven, wel
gedraag je dan als belg, voel je belg en doe iets terug voor belgië.

Voel je je eerder Turk of Marokkaan. Ga daar dan wonen.
Dat is toch logisch of niet?
Ik ben hier geboren, en uiteraard interesseert de Belgische economie mij meer dan de Turkse ^^

ik voel me eerder Vlaamse Turk dan Turk of Vlaming

Laatst gewijzigd door ==>The Answer<== : 5 februari 2007 om 02:48.
Oud 5 februari 2007, 02:40   #17
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
juist, maar het grote gevaar blijft de islam.Wat wanneer zij de meerderheid zouden uitmaken in Belgie?Gaan zij dan niet hun wetten opleggen? Wie kan dat garanderen,?Zelf de geintegreerden zouden wel eens het slachtoffer kunnen worden van hun eigen godsdiens.Multicultuur: het is en blijft een zéér gevaarlijk gegeven.Bijzonder op de manier waarop de regeringen,onder druk van extreem links,ons deze in de maag blijft splitten.Er zijn geen antwoorden op de vele vragen van de autochtonen,of toch wel,ééntje: RASCISME...
Ik ben tegen de invoering van Sharia, ik vind ook dat de fanatieke moslims zich beter moeten gedragen (aanpassan/integreren), anders kunnen ze altijd enkeltje teheran of riyad boeken
Oud 5 februari 2007, 02:43   #18
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wees blij dat ik geen cordon rond je leg. Dan pas kan je spreken van verzuurde Vlaming !

Neem al de tijd die je nodig hebt.

Tijdens de ramadan worden de mensen die niet meedoen aan de ramadan scheef bekeken, ik vind dat ongehoord. Meisjes zonder hoofddoek worden gezien als 'westerse hoeren', ik vind dat iedereen zelf moet kunnen beslissen of ze wel of géén hoofddoek draagt. Zo kun je verder gaan ..

Laatst gewijzigd door ==>The Answer<== : 5 februari 2007 om 02:48.
Oud 5 februari 2007, 02:51   #19
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht

Van wat ik kan afleiden uit je beschrijving lijk je mij in deze zin ook geïntegreerd te zijn.
bedankt
Oud 5 februari 2007, 10:47   #20
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ge zijt een gevaarlijk spel aan het spelen. In Belgie zult ge altijd beschouwd worden als een Turk, wat ge ook maar doet. En de Turken gaan U zien als een soort van verrader. Met andere woorden, catch 22. Uw strategie werkt gewoon niet.

Religie is helaas niet iets strict prive. Men gaat in Belgie vroeg of laat (of nu al) eisen dat ge de islam "afzweert". Misschien gaat ge dat nog doen ook. Met welk nut? Wat krijgt ge daarvoor in ruil? En daarbij, atheisme is een inferieure godsdienst. Gaat ge daar echt aan meedoen?

Betreffende de criminelen, daar kunt ge perfect een islamitisch antwoord op verzinnen: flink bijvijzen!
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be