Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 13:21   #1
tomcpp
Banneling

Standaard Ik vond een gematigde moslim

http://www.youtube.com/v/Wp3Eam5FX58

Dit is niet grappig bedoeld ofzo, dit is gematigde islam. Zeer gematigd. Die pe wilt eigenlijk zelfs zeggen dat het helemaal niet mag, maar dat kan natuurlijk niet, want de pedofielprofeet zag het anders.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 14:29   #2
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
http://www.youtube.com/v/Wp3Eam5FX58

Dit is niet grappig bedoeld ofzo, dit is gematigde islam. Zeer gematigd. Die pe wilt eigenlijk zelfs zeggen dat het helemaal niet mag, maar dat kan natuurlijk niet, want de pedofielprofeet zag het anders.
Wie zegt dat dit gematigde islam is? Dit is gewoon Islam. En hoe zag Mohammed het dan? Heeft die iets aan jou geopenbaard mss?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 15:28   #3
tomcpp
Banneling

Standaard

Ah ja, openbaringen van mo staan in de koran

4:34, bijvoorbeeld, specifieert de plicht van elke moslim om zijn vrouw te slaan "als rebellie vrezen".
Oud 18 januari 2007, 15:28   #4
tomcpp
Banneling

Standaard

En dit is gematigde islam. Verglijk bijvoorbeeld met de taliban.
Oud 18 januari 2007, 15:32   #5
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
En dit is gematigde islam. Verglijk bijvoorbeeld met de taliban.
yep, daar heb je wel gelijk in...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 22:34   #6
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond een gematigde moslim.
Ik ook.
Maar hij wordt binnenkort gegrild door de gematigde moslims van zijn gematigd moslimland omdat de gematigde islam het niet zo begrepen heeft op de vrijheid van meningsuiting.

Egyptische blogger voor de rechter wegens beledigen islam

CAÏRO - In Alexandrië is donderdag een rechtszaak begonnen tegen een Egyptische blogger die met zijn teksten op internet de islam zou hebben beledigd en hebben aangezet tot sektarische strijd.
Het is voor het eerst dat in Egypte een blogger terechtstaat. De blogger, Abdel Kareem Nabil, zit sinds zijn arrestatie begin november vast. Volgens zijn advocate wordt hij in eenzame opsluiting vastgehouden en mag hij geen bezoek ontvangen van zijn familie of advocaten. Hem hangt zeven jaar gevangenisstraf boven het hoofd als hij schuldig wordt bevonden.

Nabil, die op zijn weblog de naam Kareem Amer gebruikt, levert in zijn teksten vaak kritiek op de regering van president Hosni Mubarak en islamitische heilige huisjes, waaronder Al-Azhar, een gezaghebbend soennitisch instituut in Caïro waaraan Nabil zelf ooit rechten studeerde.

Eind 2005 werd hij korte tijd vastgehouden nadat hij een artikel op zijn weblog had geplaatst waarin hij commentaar gaf op rellen die in oktober van dat jaar waren uitgebroken naar aanleiding van een door christenen opgevoerd toneelstuk dat werd gezien als beledigend voor de islam. Boze moslims richtten toen hun woede tegen een koptische kerk. Nabil schreef daarop in zijn weblog dat moslims hun ware lelijke gezicht hadden getoond en aan de hele wereld hadden laten zien wreed, barbaars en inhumaan te zijn. (oei, oei, behalve de islamitische gedachtepolitie krijgt hij ook nog de poco-gedachtepolitie achter zich aan. Edina is al op weg naar Cairo ... )

In 2006 arresteerde de Egyptische politie een aantal bloggers die kritiek leverden op de regering. De meesten werden onlangs weer vrijgelaten. Amnesty International en mediawaakhond Verslaggevers zonder Grenzen hebben de arrestaties veroordeeld omdat ze een aantasting betekenen van de vrijheid van meningsuiting.
DS 18.1.7
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:24   #7
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Ja maar dit is de islam, een man mag zijn vrouw NOOIT slagen, jammer dat hij dit niet zo letterlijk zegt. Maar heb het al vaak horen zeggen door andere imams en al gelezen!

Je noemt dit matig terwijl de islam vol is met goede zaken,doe eens nog wat onderzoek en je zult enkele (aangename) verassingen tegenkomen! er is veel waarvan je niets weet
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:58   #8
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Je noemt dit matig terwijl de islam vol is met goede zaken,doe eens nog wat onderzoek en je zult enkele (aangename) verassingen tegenkomen! er is veel waarvan je niets weet
Misschien weet ik er niet veel van, maar wat ik wel weet is dat het een opdringerig geloof is.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:01   #9
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar dit is de islam, een man mag zijn vrouw NOOIT slagen, jammer dat hij dit niet zo letterlijk zegt. Maar heb het al vaak horen zeggen door andere imams en al gelezen!
Kan jij eigenlijk lezen ?

(Al Hadis, Vol. 1, p. 215) Omar reported from the Holy Prophet who said, "No man shall be questioned for beating his wife."

Ook staat er dat een man zijn vrouw MOET slagen als hij "van haar rebellie vreest". In de Koran.

Laatst gewijzigd door tomcpp : 23 januari 2007 om 19:01.
Oud 23 januari 2007, 19:04   #10
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Misschien weet ik er niet veel van, maar wat ik wel weet is dat het een opdringerig geloof is.
Opdringerige geloof...misschien vind jij dit zo Het is ook te zien wat jij opdringen vindt en wat je voor je geloof wilt doen

Maar in mijn ogen zie ik het helemaal niet zo
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:10   #11
tomcpp
Banneling

Standaard

Sarah, richt je ogen eens op de "heilige" tekst van de islam :

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#004.056.829

of zie :

http://forum.politics.be/showthread.php?t=77102
Oud 23 januari 2007, 19:14   #12
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opdringerige geloof...misschien vind jij dit zo Het is ook te zien wat jij opdringen vindt en wat je voor je geloof wilt doen

Maar in mijn ogen zie ik het helemaal niet zo
Tjah, dat is ieder het zijne eh. Ik ken moslims die hun geloof willen doorduwen op mij, gewoonweg omdat ik zei dat ik atheïs ben en dat ik elke godsdienst respecteer (nu nog trouwens). Iets waar deze bepaalde mensen (stuk of 5 die ik ken) niet echt met kunnen leven precies.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be